مزایای همکاری با یک شرکت برای مدیریت کمپین های گوگل ادوردز

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

اگه هنوز بین اینکه تبلیغات کلیکی تون رو توسط نیروهای خودتون مدیریت کنید یا از یه شرکت که خدمات بازاریابی ارائه میده کمک بگیرید، طبق تجربه من بهتر اینه که از هر دو استفاده کنید.

قطعا یه زمانهایی هست که اگه مشتری تبلیغات سرچ رو با نیروهای خودش انجام بده براش معقول تر هست.
اما کمک گرفتن از آژانس های بازاریابی هم مزایای مهمی داره و میتونه نتایج بهتری داشته باشه.
بعضی از شرکتها از همون ابتدا کارها رو به آژانس میسپرن و بعضی هم تا جایی که براشون امکان داره خودشون پیش میرن و بعد از اون دنبال یک آژانس میگردن، که در این صورت احتمالش هست که با شکست روبرو بشن. چون وقتی مشتری بخشی از مسیر رو خودش رفته، دیگه با اون روش خودش خو گرفته و نمیخواد ادامه اش با یه روش دیگه انجام بشه، نتیجه اینکه رابطه اش با آژانس دچار تنش میشه.
برای اینکه این مشکل پیش نیاد، بهتره که هم مشتری و هم آژانس مزایای کمک گرفتن از آژانس رو بدونن و روی اونها مانور بدن. در کنار اینها مشتری هم باید مطمئن باشه که از همون ابتدای کار شرکت مناسبی رو برای بازاریابی انتخاب کرده.
اینها هر کدوم اطلاعات منحصر به فرد خودشون رو دارند که در کنار هم میتونه به یک موفقیت خوب منجر بشه. یعنی آژانس بازاریابی در مورد کار شرکت مشتری اطلاعات تخصصی نداره، اما در عین حال اطلاعاتی در مورد بازاریابی داره که مشتری نداره و همین تکمیل کننده بودن اطلاعات این رابطه رو بهم وابسته میکنه.
شرکت دارکوب هم خدمات بازاریابی دیجیتال برای مشتریهاش انجام میده. شما میتونید تو این زمینه ها از اطلاعات یک شرکت بازاریاب دیجیتال بهره مند بشید.

1- معیارها و قوانین ادوردز

فرض کنید شرکت بازاریاب در زمینه کاری مشتری تجربه داشته باشه، در این صورت یه دورنمایی از فضای کاری مشتری داره.
در کنار این، چون کار تخصصی خودش بازاریابی هست، در مورد هزینه های هر کلیک در تبلیغات کلیکی، نرخ احتمالی تبدیل کاربر به مشتری و پیشنهادات و تبدیلها آگاهی داره.
مشتری با مراجعه به این شرکت کلی تو وقت خودش صرفه جویی کرده، وگرنه مجبور بود با همه اینها رو با آزمایش بدست بیاره.
به علاوه خیال مشتری هم راحته که راهی که داره میره راه درستیه که میتونه اونو سریع به هدفش برسونه.
دستیابی به این اطلاعات مستلزم کلی آزمون و خطاست و به طبع اگه مشتری بخواد خودش این راه رو به تنهایی طی کنه زمان زیادی رو ازش میگیره.

2- فرصت های تست بتا

آژانس ها در همه انواع محصول یه نماینده گوگل انحصاری دارن که اگه مشتری بخواد کارهای بازاریابیش رو خودش به تنهایی انجام بده احتمالش کمه که بتونه چنین خدماتی از گوگل بگیره.
شرکتهای بازاریاب برای گوگل حکم منبع پتانسیل افزایش سود رو دارند، به همین خاطر هم برای این شرکتها ایمیل های تست بتا فرستاده میشه و بهشون پنج اکانت برای عضویت داده میشه.
به این ترتیب مشتریهایی که از خدمات شرکت بازاریابی استفاده میکنند میتونن از روشهای تازه بهره ببرند و از این طریق بر رقباشون غلبه کنند، به نتایج محکمی برسند.
در بخشهایی که رقابت شدیده، این میتونه مزیت خیلی بزرگی به حساب بیاد.

3- دو نفر بهتر از یک نفر فکر میکنند

اینکه بخواهید برای همیشه از یک نفر یا یک تیم استفاده کنید مثل این میمونه که تو تاریکی دارید مدیریت میکنید.
شاید به جایی برسید که حس کنید هر کاری از دستتون برمیومده انجام دادید و همچنان به موفقیتی که میخواستید نرسیدید.
اما معمولا شرکتهای بازاریابی یه تیم دارند و کل تیم روی اکانت شما کار میکنند. هر کدوم از اعضای تیم یه طرز فکر، یه توانایی خاص و یه نظری داره که مجموع اینها میتونه روشهای بهتری رو پیش روی شرکت شما قرار بده، زندگی تازه ای به شرایط قدیمی ببخشه و منابع درآمدزایی جدیدی رو براتون باز کنه.
علاوه بر اینها، شرکتهای بازاریاب دستی هم در دوره های سوددهی و رکود صنایع مختلف دارند و در نتیجه میتونن پیش بینی های خوبی از تغییرات یا ایجاد فرصتهای تازه داشته باشند.

4- شرکتهای بازاریاب چند رشته ای اند

زمانهای زیادی پیش میاد که یه شرکت ممکنه تقلا کنه و دچار مشکلاتی بشه و خیلی اوقات هم راه حل مشکلات چیزی نیست که شرکت بتونه بصورت داخلی بهش برسه.
ما در دارکوب با مشتری های زیادی روبرو بودیم. خیلی اوقات دیدیم که مشتریهامون افرادی رو تو شرکت خودشون دارند که در زمینه مدیریت کلیدواژه و مزایده ها اطلاعات خوبی داره و کمکشون میکنه، اما بعضی مفاهیم مثل حل مشکل پایین بودن نرخ تبدیل به مشتری چیزیه که فقط یه شرکت بازاریابی باتجربه میتونه از عهده اش بربیاد و در عین حال نتایج رو تا حد زیادی جابجا میکنه.
چون فردی که رسانه های شرکت رو مدیریت میکنه، قادر به طراحی صفحه فرود و برنامه ریزی برای هزینه های تبلیغات کلیکی نیست و شرکتها مجبورند از یک شرکت دیگه برای این قبیل امور کمک بگیرند و وقتی هم خودشون این کارها رو میکنند شک نکنید که اواسط کار متوجه کمبودهایی میشن که باید از همون ابتدا انجام میدادند و چه بسا الآن دیر شده باشه.
اما وقتی شما کارها رو به یه شرکت دیگه مسپرید، فردی که در اون شرکت مسئول مدیریت رسانه هاست با شرکتهای مختلفی در ارتباطه که مثل یک زنجیره در کنار هم میتونن راهکارهایی رو به ذهن فرد منتقل کنند و در نتیجه اون فرد میتونه امور رو بهتر انجام بده.
شرکتهای بازاریابی برای هر مسئله دپارتمانهای تخصصی دارن یا از قبل با پیمانکارها یا شرکتهای دیگه ای که تو اون زمینه ها تخصص دارند ارتباطاتی دارند و میتونن از تخصص اونها در حل مشکلات و نیازهای مشتری بهره ببرند.
علاوه بر این تفاوتهای ریز زیادی در ادوردز وجود داره که تخصص خودش رو میطلبه.
مشتریهای تجارت الکترونیک که برای فروشگاهشون تبلیغات برپا میکنند میتونن از شرکتهای بازاریاب استفاده ببرند. چون این شرکتها در زمینه علایق مردم تحقیقات انجام میدن و میتونن پلتفرم های مدیریتی شرکت مشتری رو با توجه به اونها بهینه سازی کنند.
شرکتهایی که از اپلیکیشن برای کمپین هاشون استفاده میکنند یه قدم جلوتر از شرکتهایی اند که از پلتفرم های دیگه بهره میبرند.

5- ثابت موند در یکجا به امید کسب سود

من مشتریهای زیادی داشتم که وقتی کارمندی که مدیریت تبلیغات کلیکیشون رو به عهده داشته اونها رو ترک کرده، دیگه در جای خودشون ثابت موندند و تغییری در کارها ندادند.
یا ممکنه کارها رو به دست شخصی سپرده اند که تخصص لازم رو نداشته، نتایج خوبی به بار نیومده و مدیر شرکت هم نمیتونسته یه نفر دیگه رو برای استخدام پیدا کنه.
شرکتها از این نظر ثبات میخوان داشته باشن و وقتی هم که کاری انجام نمیدن به طبع هزینه ای صرف بهبود نتایج، استخدام یه نفر یا شراکت با یه شرکت دیگه نمیشه و به ظاهر به نظر میاد که شاید شرایط خوب باشه.
همه اینها در حالیه که در یک شرکت بازاریابی اگه فرد مسئول به هر دلیلی از شرکت خارج بشه، یه دوره انتقال بوجود میاد اما خیلی سریع جاش با یه نفر متخصص کاردان عوض میشه که همه کارها رو اون فرد به دست خواهد گرفت و همه چیز روی روال خودش میفته. چون کار تخصصی این شرکت بازاریابیه!
دیگه این وقفه طولانی نمیشه که نتایج شما از دست بره و اگه هم یکی از قسمتها برای مدت کوتاهی خاموش بمونه، بقیه بخشها دست افراد دیگری است که اونها دارن به کار خودشون ادامه میدن و حتی توانایی و تخصص انجام کارهای فرد غایب رو تا زمان استخدام فرد مجرب دیگه دارند.

نتیجه

میخوام بهتون بگم صرف همکاری با یه شرکت بازاریابی نمیتونه مشکلات شما رو حل کنه، شما باید دنبال یه شرکت پویا و درست باشید.
مشتریهایی که میدونن نیازشون دقیقا چیه و چه خط مشی ای رو در شرکتشون میخوان پیاده کنند بهتر میتونن یه شریک خوب و مناسب برای کار خودشون انتخاب کنند.
فقط در این صورته که همه اونچه در بالا گفتیم به وقوع می پیونده و نتایج بهتری براتون حاصل میشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته