چگونه در گوگل جست و جو کنیم

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

بسیاری از ما در طول روز چندین بار از موتور های جستجو بخصوص گوگل استفاده می کنیم . وقتی با موضوعی نا آشنا رو به رو می شویم یا به مشکلی برخورد می کنیم برای یافتن جواب در گوگل به جستجو آن ها می پردازیم . موتور های جستجو جواب بسیاری از سوالات مردم را می دهند . برای جستجو اهداف خود در گوگل اغلب ما فقط عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آدرس بار وارد می کنیم . به عنوان مثال اگر کسی نداند سئو به چه معناست در گوگل عبارت ” سئو چیست ؟ ” را وارد می کند و گوگل هم همه وب سایت های مربوطه را نمایش می دهد . ساده ترین شکل استفاده از گوگل تایپ کردن چند کلمه محدود و تغییر آنها تا زمانی که به هدف خود برسید ، می باشد . در این مقاله سعی داریم تا استفاده بهتر از گوگل برای رسیدن سریع به پاسخ درست را شرح دهیم .

گوگل دارای تکنولوژی فوق پیشرفته است ، پس باید از این تکنولوژی نهایت استفاده را کرد . تایپ چند کلمه یا عبارت در گوگل شاید شما را به یک نتیجه مناسب برساند ، اما با جستجو پیشرفته خیلی بهتر می توانید نتایج مورد نظر خود را مشاهده کنید .

نکاتی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم بر اساس تجربه های بدست آمده از جستجو در گوگل می باشد . این نکات بسیار ساده هستند با یک نگاه می توانید جستجوی صحیح را انجام دهید .

جستجو پیشرفته در گوگل

جستجو پیشرفته در گوگل بسیار ساده است . فقط باید در زمان جستجو آنها را به یاد داشته باشید . در ادامه نکاتی را ذکر خواهیم که جستجو را برای کاربران جذاب می کند . با انجام چند مورد می توانید از سریع تر از قبل به نتیجه دلخواه تان برسید .

جستجو صریح : بسیاری از مواقع وقتی عبارتی را در گوگل جستجو می کنیم وب سایت هایی نمایش داده می شود که مربوط به کلمات داخل جمله هستند . به عنوان مثال در عبارت ( آموزش طراحی وب سایت ) گوگل ممکن است وب سایت هایی را کلمه کلیدی آنها آموزش و طراحی است را نمایش بدهد سایت هایی که هیچ ارتباطی با طراحی وب سایت ندارند . به همین دلیل توصیه می کنیم همیشه برای جستجو صحیح عبارت یا کلمه مورد جستجو را در ” … ” قرار دهید .

مانند ” آموزش طراحی وب سایت ”

حذف نتایج اضافه : گاهی اوقات در نتایج جستجو وب سایت های مرتبط با کلمه یا عبارت مورد نظر نیز نمایش داده می شود . به عنوان مثال در جستجو بازاریابی آنلاین امکان دارد مقالاتی در مورد تبلیغات نیز در نتایج ظاهر شوند . در صورتی که هدف ما نمایش محتوای مربوط به بازاریابی آنلاین می باشد. برای حذف نمایش محتوای مربوط به تبلیغات می توان مانند مثال عمل کرد .

” بازاریابی آنلاین – تبلیغات ”

استفاده از OR ، یا : اگر به دنبال چند عبارت مرتبط با هم هستید این کار را با یک جستجو می توان انجام داد برای این کار می توانید از OR  و یا استفاده نمایید .

مانند : ” بازاریابی آنلاین یا اینترنتی ” و ”   Onlin Marketing or digital marketing ”

کلمات در متن : اگر قصد دارید کلماتی که جستجو می کنید همگی در متن باشند با کلمه allintext  می توانید این کار را انجام دهید .

مانند : allintext:طراحی سایت

کلمات در عنوان : گاهی مواقع به دنبال عناوینی مقاله هستیم برای یافتن عنوان مورد نظر می توان مانند زیر عمل کرد .

مثال :  allintitle:طراحی سایت

کلمات در URL : اگر می خواهید کلمه مورد نظری که به دنبال آن هستید در URL  باشد بهتر است مانند مثال زیر عمل نمایید .

allinurl:طراحی سایت

جستجو در وب سایت ها : گاهی اوقات پیش می آید به دنبال مقاله ای از یک وب سایت هستیم اما آن را پیدا نمی کنیم ، برای این منظور کافیست نام مقاله با آدرس وب سایت را جست و جو نمایید مانند مثال زیر :

” سئو و بازاریابی آنلاین ” darkoob.co.ir

بدین ترتیب تمام مقالات آن وب سایت که مرتبط با کلمه کلیدی هستند نمایش داده می شود .

یافتن وب سایت های مشابه : اگر وب سایتی را در نظر دارید و می خواهید سایت های مشابه آن را پیدا کنید کافیست مانند زیر عمل نمایید :

مثال : related:sitedar.com

پیوند های یک سایت : برای آنکه لینک های یک وب سایت که در سایت های دیگر قرار است را بیابید کافیست از کلمه link استفاده نمایید .

Link:darkoob.co.ir

جستجو کلمات مترادف : برای جستجو چند کلمه مترادف می توان مانند زیر عمل نمود .

مثال : “بازاریابی آنلاین ” ~ بازاریابی اینترنتی

یافتن معانی کلمات : گاهی پیش می آید که به دنبال معانی کلماتی هستیم برای این منظور هم می توان به صورت فارسی جستجو کرد و هم به صورت انگلیسی . مانند زیر :

Define:بازاریابی آنلاین

جستجو یک قطعه از یک متن : بسیاری از مواقع به دنبال آهنگ یا شعری هستیم که فقط یک جمله یا چند کلمه از آن را به یاد داریم برای یافتن تمام متن از کاراکتر * استفاده کنید .

یافتن اطلاعات یک منطقه : برای این منظور از کلمه location: و رویدادی که رخ داده است می توان استفاده نمود.

جنگ location:  ایران

یافتن یک فایل خاص : این مورد از جستجو برای بسیاری از افراد مهم است . روزانه افراد مختلفی در گوگل به دنبال یافتن مقالات یا عکس ها یا هر فایل دیگری هستند برای آن زودتر به نتیجه دلخواه برسید . می توانیم نوع فایل خود را در کنار کلمه مورد جستجو بنویسید .

بازاریابی اینترنتی pdf

یافتن ترجمه یک کلمه یا عبارت : با اینکه گوگل از مترجم آنلاین برخوردار است و افراد می توانند برای یافتن ترجمه عبارت ها و متن های خود به سایت ترجمه گوگل مراجعه نمایند . می توان با جستجو در گوگل نیز ترجمه کلمه مورد نظر را بدست آورد .

ترجمه: content marketing

یافتن واقع تاریخی : اگر تاریخ خاصی را مد نظر دارید و می خواهید بدانید در آن تاریخ چه وقایعی اتفاق افتاده است می توانید محدوده تاریخی خود را جست و جو کنید .

1396 … 1397

ماشین حساب : برخی مواقع نیاز به محاسبات پیچیده دارید و دسترسی به ماشین حساب ندارید برای این منظور می توانید عبارت محاسباتی خود را در گوگل تایپ کنید تا نتیجه آن را بیابید .

32*5+6-789

تایمر گوگل : جالب است بدانید گوگل تایمر آنلاین دارد بدین منظور می توانید یک عدد را به عنوان تایم خود سرچ نمایید مانند مثال :

20 min timer

کورنومتر : همچنین گوگل کورنومتر نیز دارد . برای استفاده از زمان سنج گوگل کلمه stopwatch  را جستجو نمایید .

آب و هوا : برای اطلاع از آب و هوای یک منطقه هم به صورت فارسی و هم به صورت انگلیسی می توانید جستجو کنید :

آب و هوای تهران

weather Tehran

اطلاع از زمان دقیق طلوع آفتاب یا غروب خورشید یک منطقه : برای این منظور می توان به سادگی کلمه sunrise همراه با نام منطقه را جستجو نمود تا گوگل زمان دقیق را اعلام کند .

موارد گفته شده تنها شما را یاری می کنند تا نتیجه بهتری را از گوگل به دست بیاورید . یک از مهم ترین قسمت هایی که در گوگل وجود دارد ، جستجو پیشرفته Advanced Search می باشد . با این جستجو به راحتی می توانید هر آنچه که از گوگل می خواهید را به دست بیاورید .

چگونه در گوگل جست و جو کنیم

در جستجو پیشرفته به سادگی تمامی موارد گفته شده به طور خودکار اعمال می شود . در جستجوی زیر می توانید ببینید چگونه از کلمات مترادف ، کلمات اضافه و … استفاده شده است .

چگونه در گوگل جست و جو کنیم

به عنوان مثال ما به دنبال مقاله ای به زبان انگلیسی که در ایران تولید شده است و در وب سایت هایی با دامنه .com  هستیم در نظر داریم مقاله یافت شده در فایل pdf  باشد و همچنین مهم است این مقاله رایگان باشد .

با این نوع جستجو به راحتی می توان مقاله مورد نظر را یافت . یکی دیگر از قابلیت های جستجو در گوگل جستجو تصاویر می باشد . این قابلیت گوگل برای بسیاری از افراد نا شناخته است . با این قابلیت به راحتی می توان اطلاعات یک عکس را به دست آورد . بخصوص برای محققان این جستجو کار آمد است .

چگونه در گوگل جست و جو کنیم

برای استفاده از این قابلیت موارد جستجو را روی images بگذارید . سپس روی آیکون دوربین کلیک کرده و عکس مورد نظر خود را آپلود کنید در غیر این صورت می توانید آدرس url  تصویر را وارد کنید . و اطلاعات مورد نظر تصویر یا تصاویر مشابه را مشاهده کنید .

چگونه در گوگل جست و جو کنیم

موتور جستجو گوگل دارای هوش مصنوعی می باشد و به راحتی می تواند اطلاعات خوبی در اختیار کاربران قرار دهد به شرط آنکه بتوان ترفند های آن را شناسایی نمود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته