چرا همکاری مشتری در فرآیند طراحی سایت بسیار مهم است؟

نوشته شده توسط دارکوب

محصولات و خدمات دیجیتالی امروزه بیش از هر زمان دیگری مهم و مورد تقاضا شده اند. ارائه ی یک محصول یا سرویس دیجیتالی برای اینکه در فروش و جذب کاربر موفق باشد، همکاری تیمی بین کاربر و تیم طراحی را تقاضا می کند. در یک پروژه ی طراحی سایت چندین نفر از جمله مدیر سایت، طراح گرافیک، طراح UX، توسعه دهنده ی وب، استراتژیست محتوا و از همه ی اینها مهمتر کاربران و مشتریان بایستی در یک تعامل و همکاری خوب باشند تا بتوانند محصولی را به بازار عرضه کنند که مورد نیاز کاربر نهایی باشد و ارزشی را به او ارائه دهد.

همکاری های متقابل در پروژه های طراحی سایت کمک می کند تا روال کار سریعتر و دقیق تر پیش برود.
از آنجا که پروژه های طراحی وب همکاری افراد مختلف با سطح دانش و مهارت های گوناگونی را می طلبد، درست ارتباط داشتن افراد با یکدیگر بسیار مهم است.

چرا همکاری در پروژه های طراحی وب مهم است؟

اگرچه ممکن است شما به عنوان یک شخص منفرد توانایی طراحی یک محصول را داشته باشید، اما همیشه کار های تیمی، محصولاتی بهتر و عالی را ارائه داده اند. شاید این مهمترین دلیل همکاری مؤثر در پروژه های طراحی وب می باشد.
پروژه های تیمی افراد مختلفی را درگیر می کند که هر کدام دارای مهارت ها و تخصص های خود را دارند. وقتی این افراد در یک گروه یا تیم با یکدیگر مشغول به کار می شوند، ضمن همکاری و داشتن هدف مشترک هر کدام از آنها به طور جداگانه بر روی یک موضوع متمرکز خواهد شد. این موضوع نهایتاً منجر به حل تخصصی مسائل می شود طوریکه تمام ابعاد و جنبه های طراحی پوشش داده می شود و به جای اینکه با مشکلات از یک زاویه برخورد شود، از چندین زاویه و با چشم انداز های مختلف برخورد می شود که نتیجه آن محصول و سرویسی بهتر است که می تواند افراد بیشتری را جذب کند.
به عنوان مثال، به کارگیری توسعه دهندگان در ابتدای کار باعث می شود تا فرصت های فنی و محدودیت ها خیلی زود مشخص شوند. این موضوع باعث کاهش هزینه ها در روند کار و به کارگیری حداکثر توانایی های فنی می شود.

با اقدامات ذیل می توانید همکاری مشتریان با اعضای تیم طراحی را هر چه بیشتر داشته باشید:

مکالمه داشته باشید

سعی کنید به عنوان یک طراح یا مدیر پروژه با کاربر سر صحبت را باز کنید و به طراحی از دیدگاه او نگاه کنید. از مشتری بخواهید که در مورد اهداف و خواسته های خود از طراحی صحبت کند و سعی کنید ایده های او را در پروژه پیاده کنید. یک محیط دوستانه ایجاد کنید و شروع به مکالمه کنید.

بررسی ها و بازبینی های داخل تیمی داشته باشید

قبل از ارائه ی کار نهایی به مشتری در داخل تیم خود بازبینی هایی بر پروژه داشته باشید. نقاط قوت و ضعف پروژه را دریابید و بر آنها بحث و گفتگو داشته باشید. این صحبت های درون تیمی می تواند یک راه حل ارزشمند برای افزودن دیدگاه های متخصصین به پروژه باشد. اینگونه می توانید علاوه بر نظرات مشتری، نظرات اشخاص دیگر را هم داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که پروژه به خوبی کار می کند و برای همه مفید است.
این موضوع همچنین یک راه حل مفید برای بررسی پروژه پیش از تحویل آن به مشتری می باشد.

امتحان نمونه ی اولیه

نمونه ی اولیه تقریباً هر چیزی می تواند باشد. مانند یک تجربه ی تعاملی کاملاً رمز گذاری شده که می تواند برای آزمایش نحوه ی تعامل یک کاربر معمولی با یک طرح استفاده شود. وقتی یک ایده دارید که در مورد آن نامطمئن هستید با این کار می توانید امتحانات لازم را انجام دهید. در این مرحله می توانید از همکاری مشتری با تیم طراحی بهره ببرید.

برنامه های هفتگی

برنامه ها و جلسات هفتگی این امکان را به شما می دهد تا به طور منظم با کاربر و اعضای تیم صحبت داشته باشید، بیشتر بر پروژه متمرکز شوید و از ایده های جدید مطلع شوید.
طرز فکر صحیح تا حد زیادی با همکاری مشتری با تیم طراحی در جریان انجام پروژه به دست می آید. این همکاری می تواند مشخص کند که چه چیزی باید انجام شود و چه کسی باید چه کاری انجام دهد.
همکاری مشتری بدین معناست که از خیلی از هزینه های اضافی جلوگیری به عمل می آید و محصول تعریف شده زودتر به دست می آید.
با همکاری مشتری روند کار شفاف تر خواهد شد. همچنین یک تیم متحد و مسئول را ایجاد می کند.

نکاتی برای داشتن یک همکاری بهتر

اول به صحبت های کاربر گوش دهید

وقتی اول گوش می دهید و بعد صحبت می کنید، این موضوع به شما کمک می کند تا از نظرات دیگران به خوبی آگاه شوید و به یک تفکر عمیق تر برسید. سعی کنید یک شنونده ی خوب و پویا باشید.

همکاری ها بایستی صادقانه و به دور از هر گونه ترسی باشند

احساسات می توانند مانع از بازخورد های صادقانه در روال کار شوند.
البته این به معنای کنار گذاشتن و ندیدن احساسات در پروژه نمی باشد. زیرا طراحی در نهایت برای کاربرانی انجام می شود که با احساسات خود تصمیم می گیرند. اما بهتر است طراحان احساسات خود را در بررسی بازخورد های منفی کنار بگذارند و اگر از نتیجه ی کاری بازخورد منفی گرفتند به دل هراس راه ندهند و در مورد قضاوت های منفی استرس نگیرند. در صورت استرس از نتیجه ی کاری، دل گرمی های اعضای تیم به یکدیگر می تواند سودمند باشد و منجر به بازدهی بهتر شود.
بهتر است طراحان به نتیجه گیری های منفی به دیده ی انتقاد های سازنده نگاه کنید.
از سوی دیگر، کاربران بایستی نظرات خود را بگونه ای اعلام کنند تا نتایج مثبت را به همراه داشته باشد و به بهبود کار کمک کند. البته از ابراز آنچه که دوست دارید صرف نظر نکنید، اما آن را بگونه ای دوستانه و سازنده مطرح کنید.

همکاری چیزی فراتر از یافتن ایده ها و نظرات جدید می باشد

گرفتن ایده ها و نظرات جدید یک چیز است و تجزیه و تحلیل این نظرات به منظور پیشرفت هر چه بهتر پروژه چیزی دیگر. تجزیه و تحلیل ایده ها نیاز به زمان و مهارت دارد. به عنوان یک طراح برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب بایستی سعی کنید که به صحبت های کاربر با دقت گوش فرا دهید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین در مورد برنامه های آتی خود با کاربر صحبت کنید.

نتیجه

ارائه ی محصولات خوب و تجربه ی کاربری عالی و حل مشکلات پروسه ی طراحی، همکاری های مؤثر و متقابل بین مشتری و طراح و شرکت طراحی سایت را می طلبد. همکاری مشتری باعث بروز ایده های بهتر، تفکر عمیق تر و راه حل های بهتر برای مشکلات و چالش های طراحی می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته