مدهای جدید طراحی وب برای سال 1402 (قسمت سوم)

نوشته شده توسط امیر سلامی

هر سال نسبت به سال قبل، روند های طراحی تغیر می کند و برای این که از مد روز جهانی فاصله نگیریم، باید خودمان را آپدیت کنیم. این مقاله سومین قسمت از سری مطالب ترند های ساخت وب است و اگر به این موضوع علاقه دارید حتما قسمت های قبلی را مطالعه کنید. امسال متخصصان رشته های مختلف شرکت دارکوب دور هم جمع شده و به بررسی روند های سال جدید پرداختیم که در ادامه با این موارد آشنا می شوید.
به نظر می رسد، سال 1402 قرار است یه سالی مهیج و پر از خلاقیت تبدیل شود. بیایید با هم ببینیم که امسال قرار است چه اتفافایی بیفتد.

مدهای جدید طراحی وب

مینیمالیسم روشن و برجسته

سادگی هیچ وقت از مد فاصله نمی گیرد، اما با پیشرفته تر شدن مانیتور ها و نمایش بهتر و زیباتر رنگ ها، مینیمالیسم هم می تواند از این حالت کسل کنندگی و یکنواخت خود دربیاید. فونت های بزرگ و رنگ های هیجان انگیز می نوانند رابط کاربری دنیای اینترنت را جذاب تر کنند. از طرفی محتوای تصویری هم می تواند متن وب سایت را از حالت خسته کنندگی دربیاورد. می توانید با استفاده از تصاویر درخشان و عکس های باکیفیت از مناظر مرتبط با مطلب در زیر نوشته ها، کاربر را به خواندن مطالب ترغیب کنید. از این روش برای نمونه سایت ساده برای طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک در تمامی قالب های آماده وردپرسی که دارکوب طراحی کرده است به کار گرفته شده است. شما این مورد را می توانید در قالب فروشگاه آنلاین یا قالب وب شرکتی که با بالاترین کیفیت ساخته شده اند و به صورت 24 ساعته پشتیبانی می شوند، مشاهده کنید.

اپلیکیشن های جلا یافته

آقای احمد بالوی پور که از سال 81 به کار برنامه نویسی وب مشغول هستند و از بنیان گذاران شرکت دارکوب به حساب می آیند، این پیش بینی را کردند. خیلی از مقالات آموزشی و کاربردی وبسایت دارکوب هم حاصل تجربیات و علم و دانش آقای بالوی و دیگر همکاران با تجربه شرکت دارکوب است.
در سال 1402 راهکار های بهتری برای مسائل قدیمی پیدا می شود و ما متوجه می شویم که مثلا آیا کاربر از فعال سازی اپلیکیشن رضایت پیدا می کند یا خیر. فرمول معیار های موفقیت چیست و یا این که چطوری می توانیم یک اپلیکیشن برای چند مورد استفاده بسازیم. ابزار ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و هزینه های تکنولوژی پایین می آید، از شخصی سازی ساده به تحلیل های پیشرفته و هوش مصنوعی رسیدیم. همه این ها می توانند به ما در بهتر کردن محصولات کمک کنند. از نظر طراحی ظاهری که ما همین الآن، اپلیکیشن های محبوب زیادی داریم. حالا وقتش رسیده که هزینه این زیبا سازی ها را کاهش بدهیم تا اپلیکیشن های بیشتری بتوانند از این ویژگی برخوردار شوند. ما پیش بینی می کنیم که موج تازه ای از قالب ها و رابط کاربری های آماده روانه بازار بشوند. این مد، یک ایده برای طراحی سایت فروشگاهی است و شما به خوبی می توانید در کسب و کار خود از آن استفاده کنید. برای ساخت وبسایت با کیفیت می توانید با متخصصان دارکوب تماس بگیرید.

محتوای تعاملی

سال 1402، سال تعاملات است. مشتری ها امیدوارند وقتی با برندی برخورد می کنند بتوانند تجربیات جذاب تر و شخصی سازی شده تری داشته باشند و محتوای سایت ها (شامل نظرسنجی ها، پرسشنامه ها و بازی ها) باید بتوانند این تجربه را برای آن ها فراهم کنند. مثلا می شود با طراحی پرسشنامه هایی برای کاربر ها این امکان را به وجود آورد که دانش آموزان با توجه به ویژگی ها و نیازهای خودشان، مدرسه ای مناسب پیدا کنند یا تست هایی برای سنجش اطلاعات کاربر در حوزه ای خاص انجام شود. این موضوع برای طراحی سایت فوق العاده به نظز می رسد.
این نوع سوالات از کاربر سوالات شخصی و چالشی می پرسد و بعد با توجه به پاسخ های آن ها منبعی درست و دقیق معرفی می کند. این درست همان چیزی است که مردم این عصر به خاطر درگیری ها و کمبود وقت، به آن نیاز دارند. اگر قصد ایجاد وبسایت برای شرکت یا کسب و کارتان دارید، حتما با شرکت طراحی وب دارکوب که 20 سال در این زمینه تجربه دارد و بیش از 4000 وبسایت طراحی کرده است، تماس بگیرید.

نا متقارن و بی نظمی

آقای محمد بالوی پور، توسعه دهنده وب سایت در دارکوب با 15 سال سابقه کاری درخشان، تا حالا کمک زیادی در حل مشکلات مشتری های دارکوب و ایجاد رضایت داشتند. آقای بالوی بیش تر به راهکار های ساده و مؤثر اعتقاد دارند. بی تقارنی و بی نظمی می تواند الهام بخش شکل آزاد و بی تکلف فضای وبسایت ها بشود. چند وقتی است که طراحی های بی نظم و خشن با نوشته های بُلد و درشت مد شده است. در این روش، طراحی استاتیک و ثابت به طور عمدی کنار گذاشته شده و درست برعکس عمل شده است. طراحی بی نظم و نامتقارن به خصوص برای جلب توجه کاربر ها به نکته ای خاص و خیلی مفید واقع بشود. این روش به تازگی در ایده برای طراحی سایت شرکتی استفاده می شود که ما به مشتریان پیشنهاد می کنیم.

انیمیشن

یکی از گرافیست های تیم دارکوب معتقد است که در حال حاضر که ده سال از کار روی پروژه های سرگرمی، آموزشی و تجارت الکترونیک گذشته، طراحان محصولات باید به یک کمال بی نقصی در کار خود برسند. این روز ها می بینیم که شرکت ها و برند ها برای این که مدل تصویری خاص و بی همتایی از کار خود ارائه بدهند، بیش تر از قبل تصاویر را به کار می گیرند. تصاویر می توانند تم خاصی به برند بدهند و محتوا را سرگرم کننده تر کنند. بهترین ویژگی عکس و تصویر این است که می تواند در اندازه ها، مدل ها و رنگ های مختلفی ظاهر بشود و در هر نوع طراحی قابل به کارگیری است.
انیمیشن یا تصاویر متحرک هم یک مدل جدید است که به تازگی در طراحی وب استفاده می شود و قطعا استفاده از آن در سال 1402 بیشتر هم خواهد شد. با انیمیشن به طرز موثری می توان اطلاعات را انتقال داد و ظرف چند ثانیه یک داستان را روایت کرد. لوگو ها، تصاویر پس زمینه و فهرست ها هم انیمیشنی می شوند، کاربر ها بهتر با وب سایت درگیر می شوند و ارتباط مثبتی بین سایت و مخاطب به وجود می آید. نمونه سایت های خلاقانه خیلی از این مورد در سایت خود استفاده می کنند. دارکوب که یکی از بهترین آژانس های طراحی وبسایت در کشور است برای جلب توجه کاربر از این روش در المان های صفحه استفاده می کند.

مدهای جدید طراحی سایت

درک بیش تر و بهتر کاربر نهایی و هماهنگی

آقای علی بالوی پور که پشتیبان وب سایت های دارکوب هستند، به واسطه کار خود و ارتباطی که با مشتری ها دارند، خیلی خوب می توانند کاربر نهایی را درک کنند و به همین دلیل هم در شناساندن و معرفی برند و ایجاد حس وفاداری بین مشتری و کارفرما توانایی خاصی دارند.
امسال دو چیز بیشتر از قبل دیده می شود:
اول این که در سال 1402 تمرکز بیشتری روی درک کاربر نهایی که همان مخاطب هدف هست صورت می گیرد. ما طراح ها به اهمیت این قضیه واقفیم اما معلوم نیست مشتری ها هم که اکثرا شرکت هایی هستند که قصد ایجاد وبسایت با کیفیت را دارند، همین قدر به این مسئله اهمیت بدهند و در مورد کاربرانشان تحقیق کنند یا برای درک بهتر مصاحبه هایی را ترتیب بدهند. من امسال دیدم که شرکت ها بیشتر از قبل به مخاطبان اهمیت می دهند و به همین خاطر هم حدس م یزنم در سال آینده که امسال، این روند حالت صعودی خودش را حفظ کند و از این هم بهتر بشود. ما می توانیم از طریق صحبت با مخاطب هدف خیلی چیز ها رو متوجه بشویم، مثلا این که در وب سایت یا شبکه های اجتماعی چطوری صحبت کنیم و این که مخاطبان با چه مشکلاتی مواجه اند، چه چیز هایی آن ها را خوشحال می کند. این مدل تاثیر مثبت زیادی در بازاریابی آنلاین و افزایش فروش و مشتریان دارد. اگر قصد دارید که از خدمات دیجیتال مارکتینگ مطابق با به روز ترین روش ها و تاثیر گذارترین سبک ها استفاده کنید، با متخصصان مارکتینگ دارکوب تماس بگیرید.
طراح ها و سازمان ها وقت بیشتری برای یکدستی و هماهنگی می گذارند، مثلا سعی می کنند پیام شرکت در همه شبکه هایی که شرکت از آن ها استفاده می کند، یکدست و یکی باشد و یا مثلا بین اپلیکیشن شرکت و شبکه های اجتماعی یک هماهنگی مشخص وجود داشته باشد. درسته که این ها با هم فرق دارند ولی هر دو قراره مقابل مشتری قرار بگیرند، پس باید لحن کلام، پیام شرکت، زبانی که استفاده می شود و تصاویر و چیز های دیگر در همه آن ها یکسان باشد. شرکت هایی که می خواهند مشتری های خود را حفظ کنند باید از ایجاد این یکدستی و هماهنگی شروع کنند، هر چند طراح شما خودش این مسائل را در نظر خواهد گرفت و هزینه ها در برندسازی برای شما لحاظ خواهد شد. سال 1401 هم یک موج کوچکی از شرکت ها روی این قضیه تمرکز کردند، من مطمئنم که این مد در سال 1402، از این هم بهتر پیش می رود.

تصاویر، فیلم ها و استفاده از گرادینت

در حال حاضر فیلم، کاربرد های خیلی بیشتری دارد و صرفا برای سرگرمی به کار نمی رود، الآن به عنوان بخشی از نمایش برند و ارتباط برند با مشتری ها می تواند کاربرد داشته باشد. در سال 1402 انتظار می رود علاوه بر صفحه اصلی وب سایت که قبلا هم رایج بود، در زمینه های مختلفی از سایت ها، شاهد محتوای ویدئویی باشیم. با ویدئو و فیلم می توانیم حجم بیشتری از اطلاعات را سریع تر و آن هم به صورت بصری که بهتر در اذهان بماند به مخاطب انتقال بدهیم. اگر موضوع طراحی سایت برای پروژه می خواهید، حتما این روند را در اولویت قرار بدهید.
اشکال سیال، استفاده از گرادینت، CSS انیمیشنی و تایپوگرافی هم سبک دیگری است که طبق پیش بینی های اعضای دارکوب در سال 1402 رواج بیشتری پیدا خواهد کرد. در سال 1401 انواع اشکال و سایه ها معروف شدند، مردم حالا به سمت اشکال سیال با گرادینت و فضای سفید بیشتر و رنگ هایی با سایه های ملایم حرکت می کنند.

درست است که هنوز شش ماه تا پایان سال 1402 باقی مانده است ولی از الآن وقتش است که به فکر خونه تکونی وب سایتتان باشید و یک طراحی جذاب و کاربر پسند مطابق سلیقه جدید کاربر های اینترنت برای وبسایت حود دست و پا کنید که بتوانید مشتری ها را مدت بیشتری در سایتتان نگه دارید و آن ها را به خرید و استفاده از وب سایت تشویق کنید. ما قبلا هم در مورد بازسازی وب سایت مطالبی در دارکوب براتون قرار داده بودیم و در آینده هم مطالبی در مورد مدهای جدید خواهیم گذاشت، امیدواریم با استفاده از مقالات ما بتوانید سایتی شکیل و جذاب برای خودتان طراحی کنید. اگر قسمت های قبلی مدل های ایجاد سایت را نخوانده اید، پیشنهاد می کنم که به مقالات قبلی مراجعه کنید.

آموزشگاه طراحی وبسایت

اگر می خواهید آخرینترندها و روش های طراحی سایت را یاد بگیرید، می توانید در کلاس های آموزش پروژه محور HTML آموزشگاه دارکوب ثبت نام کنید. در این کلاس به شکل اصولی آخرین متد ها به شما آموزش داده می شود. دیگر کلاس هایی که در دارکوب برگزار می شود شامل کلاس های آموزش صفر تا صد وردپرس، آموزش برنامه نویسی سمت سرور و آموزش بهینه سازی سایت برگزار می شود. تمامی این کلاس ها در دارکوب به شکل های حضوری، آنلاین و پروژه محور برگزار می شود و شما می توانید از طریق سایت آموزشگاه دارکوب و یا با تماس با شماره 22083926 در کلاس ها ثبت نام کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته