مدت زمان سئو و بهینه سازی وب سایت

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

یکی از مهمترین بخش های مربوط به حوزه طراحی سایت ، سئو SEO و بهینه سازی سایت ها می باشد . این عامل مهم باعث موفقیت کسب و کار های فعال در بستر اینترنت شده است . اغلب سایت هایی که بهینه سازی شده اند ، توانسته اند سهم زیادی از کاربران را به سمت خود جذب نمایند . هر چه تعداد کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت بیشتر باشد بدیهی است که تعداد مشتریان آنها نیز بیشتر می شود . وب سایت بدون سئو عملا در فضای اینترنت نمی تواند با رقبای خود رقابت کند . 

بعد از راه اندازی یک سایت مهمترین کاری که مدیر سایت باید انجام دهد بهینه سازی و سئو سایت می باشد . اگر یک سایت بهینه باشد در صفحه اول نتایج موتور جست و جو گوگل قرار می گیرد . طبق آمارهای بدست آمده بیش از 70 درصد از کاربران موتور های جست و جو ، فقط سایت های صفحه اول نتایج جست و جو را مشاهده می کنند و این امر باعث شده که این روز ها سئو وب سایت مورد اهمیت قرار بگیرد .

سئو وب سایت مهمترین عامل موفقیت در اینترنت

شاید برای بسیاری از سئو فقط یک نام شنیده شده باشد و معنای آن را ندانند . سئو SEO چیست ؟ به مجموعه عوامل و فاکتورهایی که باعث می شود یک وب سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول موتور های جست و جو بهینه شود SEO : Search Engine Optimization می گویند . سئو به بیش از 200 عامل بستگی دارد . گاهی انجام دادن 10 مورد از آنها سایت را به صفحه اول گوگل هدایت می کند . سئو بر پایه جست و جو کلمات کلیدی است . وقتی کاربری کلمه کلیدی مربوط به صفحات سایت شما را جست و جو کند اگر وب سایتتان بهینه باشد و سئو داشته باشد صفحات شما بر طبق آن کلمات کلیدی باید در صفحه اول نتایج ظاهر گردد . ممکن است کلمات کلیدی مربوط به صفحات شما 20 کلمه یا حتی بیشتر باشد در جست و جو همه آنها صفحات مربوط به آن کلمه در صفحه اول قرار می گیرد . پس بهینه سازی بر پایه کلمات کلیدی انجام می شود.

هدف از سئو وب سایت : بهینه سازی سایت به چند دلیل انجام می شود دلیل عمده که در بالا گفته شد برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد . دو هدف بعدی که برای رسیدن به آنها باید به اغلب فاکتور های سئو عمل نمود ، گرفتن لینک اول گوگل و رسیدن به 3 جایگاه ابتدایی می باشد .

مدت زمان انجام سئو

این روز ها که رقابت در اینترنت افزایش یافته است بسیاری از مدیران به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستند به همین دلیل بیهنه سازی وب سایت کمی سخت تر از قبل شده است . هر چه تعداد رقبا در جست و جو کلمات کلیدی بیشتر باشد انجام خدمات سئو کمی دشوار تر می شود . بهینه سازی سئو یک فعالیت رقابتی است و همانطور که می دانید در کارهای رقابتی مدت زمان مشخصی مطرح نمی شود . اغلب افرادی که با هدف بهینه سازی وب سایت شان به شرکت های طراحی سایت مراجعه می کنند یک سوال مشترک دارند : مدت زمان سئو وب سایت چقدر است ؟ همانطور که گفته سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد که بیش از 200 فاکتور می باشد . جدا از آن که انجام دادن آنها زمان بر است ؛ نوع وب سایت ،جایگاه وب سایت های رقبا و همچنین قدرت صفحات سایت و … این بازه زمانی را تغییر می دهد . پس به طور کلی می توان گفت بهینه سازی سایت یک امر تدریجی است که با انجام عملیات های مختلف باید صورت بگیرد . اینکه صفحات سایت یک روزه یا یک هفته ای به صفحه اول گوگل برسد تفکری نادرست می باشد . حداقل برای رسیدن به صفحه اول سه ماه زمان مورد نیاز می باشد این زمان ممکن است بیشتر یا کمتر شود .

اگر به شرکت طراحی سایت دارکوب برای بهینه سازی سایت مراجعه نمایید در قدم اول کارشناسان سئو کلمات کلیدی وب سایت شما را بررسی می کنند تا از قدرت صفحات سایت با خبر شوند. بسیاری از طراحان از ابتدا که سایت را طراحی می کنند برخی از قوانین سئو را اعمال و رعایت می کنند . برای بهینه سازی وب سایت و گرفتن نتیجه بهتر در حداقل زمان ممکن اقدامات زیر باید انجام گیرد :

مدت زمان سئو و بهینه سازی وب سایت

 

به روز رسانی و بهینه سازی محتوا : مهمترین اصل هر سایتی محتوای آن می باشد اگر وب سایتی از هر نظر بهینه باشد اما محتوای کپی ، کوتاه ، نامناسب و … به کاربر ارائه دهد بدون شک هیچ نتیجه ای از کارهایی که انجام داده نمی بیند . کاربران برای دیدن محتوا به سایت ها مراجعه می کنند . محتوای سایت باید مرتبط با موضوع ، همراه با تراکم کلمات کلیدی ، مناسب ، کاربردی و مفید ، کامل و جامع باشد . محتوا شامل تصاویر ، مقاله ، ویدئو و کلیپ و … می باشد . در درج محتوا همه موارد بهتر است استفاده شود . تصاویر و کلیپ ها بهتر است منحصر به سایت و کسب و کارتان باشد . استفاده از اینفوگرافیک ها (تصاویری که حاوی اطلاعات نوشتاری است ) این روز ها بسیار جذاب شده است زیرا می توان به خوبی اطلاعات را منتقل کنند . وقتی محتوای سایت بهینه باشد نیمی از مسیر بهینه سازی طی می گردد . همچنین مهمترین نکته به روز رسانی مداوم محتوا می باشد وقتی محتوا به روز رسانی شود یعنی سایت زنده و پویا است و این نکته برای گوگل بسیار مورد اهمیت می باشد .

افزایش سرعت وب سایت : یکی از مهمترین عواملی که رضایت کاربران را در پی خواهد داشت سرعت وب سایت می باشد . بر طبق تحقیقات انجام شده و همچنین استاندارد سرعت سایت در گوگل ، سرعت سریع و قابل قبول کمتر از 5 ثانیه می باشد . یعنی سرعت بالا آمدن سایت و بارگذاری صفحات باید در 5 ثانیه انجام شود . اغلب کاربران برای بارگذاری سایت صبور نیستند و اگر زمان بارگذاری آن طولانی شود سایت را ترک می کنند . عوامل مختلفی بر سرعت سایت تاثیر گذار است : حجم فایل های موجود در سایت مانند تصاویر و کلیپ ها ، حجم کد ها ، استفاده از شبکه تحویل محتوا CDN و … حتی اگر یکی از این عوامل بهبود پیدا کند سرعت سایت به طور چشم گیری افزایش می یابد . کارشناس سئو با استفاده از سایت ها و ابزارهای مختلف سرعت سایت را بررسی می کند و عواملی که تاثیر منفی می گذارندرا رفع می نماید .

سازگاری با موبایل و ریسپانسیو Responsive : سازگاری با تلفن همراه به معنای این است که صفحات سایت با تغییر صفحه نمایش به طور مرتب نمایش داده شود . این عامل در سال های اخیر برای گوگل بسیار مورد اهمیت بوده است .

سئو شامل دو بخش درون سایت و خارج سایت می باشد موارد گفته شده از مجموعه عوامل سئو داخل صفحه SEO On Page است که باید توسط سئو کار و طراح انجام شود . موارد زیر نیز از جمله عوامل سئو خارج صفحه SEO Off Page می باشد . معمولا سئو خارج صفحه مربوط به تبلیغات و بازاریابی است .

بک لینک گذاری : بک لینک گذاری به معنای قرار دادن لینک صفحات یک سایت در صفحات یک سایت دیگر می باشد . بدین ترتیب ترافیک آن سایت به سایت شما هدایت می شود. وقتی سایتی ساخته می شود برای معرفی در ابتدا باید بک لینک گذاری انجام شود . بک لینک گذاری باید بعد از انجام سئو داخل صفحه که مهمترین آنها را در بالا گفتیم ، انجام شود . همچنین بک لینک سازی باید در سایت های مرتبط با سایت انجام گیرد . اگر یک سایت حداقل در یک موضوع هم با سایت شما مرتبط بود ، برای بک لینک گذاری مناسب است . سایت های معتبر با ترافیک بالای بازدیدکننده بهترین بستر برای بک لینک گذاری می باشد .

تبلیغات و بازاریابی : یکی دیگر از راه های معرفی سایت تبلیغات می باشد . این تبلیغات می تواند به صورت بنر یا پنجره های pop Up در سایت های دیگر باشد . تبلیغات اغلب با هزینه انجام می شود . تبلیغات می تواند برای سایت های تازه تاسیس با قدرت کم باشد یا برای سایت های قدیمی برای برند سازی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی : در سال های اخیر شبکه های اجتماعی تبدیل به بستری برای تبلیغات شده اند . از آنجایی که کاربران شبکه های اجتماعی بسیار هستند می توان آنها را با تبلیغات به مشتری تبدیل نمود . اشتراک گذاری محتوا به صورت لینک در صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی می توان بازدیدکننده سایت را افزایش دهد . همچنین می توان در سایت از دکمه های اشتراک گذاری در چند شبکه اجتماعی استفاده کرد تا بازدید کنندگان مطالب را در آنجا به اشتراک بگذارند .

از دیگر اقدامات لازم که می توان برای بهبود جایگاه انجام داد ؛ ایجاد وبلاگ و سایت های فرعی است .

سئو سیاه مخرب رتبه و جایگاه سایت در گوگل  

در سال های قبل که سئو بحثی تازه در اینترنت بود ، برخی از افراد برای رسیدن سریع به نتیجه دست به اقداماتی گمراه کننده می زدند تا جایگاه سایت را در گوگل تغییر دهند . این اقدامات همان اقدامات سئو اما به شکل نادرست و افراطی بود . یکی از این کارها بک لینک گذاری گروهی است . خرید بک لینک در آن سال ها بسیار باب بود . بر طبق آن سایت فروشنده در قبال دریافت مبلغی لینک سایت مذکور را در ده ها صفحه قرار می داد که در آنها سایت های اسپم ، نامناسب و بی اعتبار و نا مرتبط نیز وجود داشت . پس از این نوع بک لینک گذاری وب سایت مربوطه در زمانی سریع در صفحه اول گوگل قرار می گرفت . بعد از این اقدامات ، گوگل هر گونه اعمال گمراه کننده را جریمه می کند و سایت مربوطه را در بهترین حال به جایگاه قبلی خود باز می گرداند و در بدترین حالت آن را پنالتی می کند .

این روز ها هنوز هم افرادی هستند که سئو ارزان انجام می دهند منظور از سئو ارزان و سریع همان سئو سیاه است . آنها با گفتن سئو سریع و سئو ارزان مخاطب را جذب کار خود می کنند . اما بعد از مدتی که سایت به صفحه اول می آید دوباره به جای قبلی یا حتی بدتر بر می گردد یا پنالتی و حذف می شود .

پس هیچ گاه فریب این افراد و این قبیل حرف ها را نخورید .

مدت زمان سئو و بهینه سازی وب سایت

پشتیبانی سئو

بعد از مدتی که سایت به صفحه اول می رسد . دست از کار نباید کشید چرا که رقبا همیشه در حال فعالیت هستند تا جایگاه شما را تسخیر نمایند . به روز رسانی مداوم سایت و زنده نگه داشتن آن جایگاه شما را برای همیشه تضمین می کند . در شرکت طراحی سایت دارکوب مشتری تا یک سال می تواند از پشتیبانی سئو استفاده کند . در این پشتیبانی به صورت دوره ای همه عوامل تاثیر گذار بر سئو بررسی و ارزیابی می شود . همچنین در صورت لزوم برخی از فاکتور های سئو که قابل انجام توسط مدیر سایت است به او آموزش داده می شود . استفاده از پشتیبانی سئو می تواند جایگاه شما را تضمین نماید .

جمع بندی

انجام سئو همانطور که گفته شد به عوامل بسیاری بستگی دارد برای انجام درست و نتیجه بخش آن باید صبور باشید . وقتی صفحات یک سایت بر طبق کلمات کلیدی به صفحه اول برسد باید مدام اعمالی را انجام دهد تا پویا بودن سایت مشخص باشد . انجام سئو در مدت کم امکان پذیر نیست مگر آنکه از روش نادرست و منفی که عواقب جبران ناپذیری دارد ، استفاده شود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته