فیلتر تلگرام و تاثیر آن بر طراحی سایت و سئو

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی مردم پوشیده نیست . این شبکه ها توانسته اند در بازار های مجازی جایگاه خوبی را کسب نمایند . پیدایش شبکه های اجتماعی باعث تغییرات قابل اهمیتی در کشور های مختلف شده است بطوری که برخی از دولت ها تصمیم گرفته اند دسترسی مردم خود به این ابزار ها را محدود نمایند . همانطور که می دانید  در ایران نیز به علت موارد مختلف برخی از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و تلگرام و … مسدود یا به اصطلاح فیلتر شده اند .

پیدایش شبکه های اجتماعی

نخستین شبکه اجتماعی در اواخر سال 1950 در یک دانشگاه در امریکا به وجود آمد . دانشجویان توانسته بودند سایتی طراحی نمایند که کاربران بتوانند در آن پروفایل ایجاد کرده و دوستان خود را به آن اضافه کنند . این شبکه اجتماعی بعد از مدتی بسته شد . بعد از سال 2000 و به وجود آمدن تجارت در اینترنت شبکه های اجتماعی مختلفی پدید آمدند که موسس بسیاری از آنها افرادی با سن و سال کم بود همچنین برخی از شبکه های اجتماعی در ابتدا فقط برای یک جامعه کوچک ساخته شده بود . شبکه های اجتماعب فعالیت خود را به صورت سایت از سال 2002 شروع نمودند . شبکه هایی مانند Linkedin , Orkut , friendster .

چند سال بعد یک دانشجو توانست با راه اندازی یک شبکه اجتماعی مفهومی جدید به شبکه های اجتماعی بی افزاید به طوری که بعد از چند سال هنوز هم این شبکه کاربران بیشماری را به سمت خود جذب می کند . این شبکه اجتماعی فیس بوک می باشد .شبکه های اجتماعی سرویس های مبتنی بر وب می باشند و کاربران می توانند در آنها حساب کاربری ایجاد کنند ، تصاویر و ویدئو به اشتراک بگذارند ، با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و … . بعد از فیس بوک افراد زیادی تلاش کردند تا شبکه ای همانند آن ایجاد کنند که در این راه موفق هم شدند . در ابتدا فعالیت در شبکه های اجتماعی بوسیله رایانه ها انجام می شد .

فیلتر تلگرام و تاثیر آن بر طراحی سایت و سئو

با پیدایش تلفن های همراه هوشمند ، زندگی انسان ها وارد عرصه ای تازه از تکنولوژی شد . بطوری که امروزه تلفن های همراه هوشمند تبدیل به جز جداناپذیر از زندگی مردم شده است . تلفن های هوشمند قابلیت عکاسی و فیلم برداری با کیفیتی در حد دوربین های حرفه دارند ، بسیاری از تلفن های همراه به وسیله اثر انگشت و تشخیص چهره راه اندازی می شوند و از امنیت بالایی برخوردار هستند ، در تمام تلفن های همراه مرورگرهای مختلف وجود دارد و کاربران به وسیله آنها می توانند در اینترنت کارهای خود را انجام دهند و …. . صدها کار دیگر که می توان با استفاده از تلفن همراه انجام داد .  با توجه به قابلیت های تلفن های همراه ، شبکه های اجتماعی نیز در این دستگاه ها جای گرفتند . با پیدایش تلفن های همراه هوشمند شبکه های اجتماعی بیشتر از قبل کاربران را به سمت خود جذب کردند به طور حتم می توان گفت اغلب افرادی که تلفن همراه هوشمند دارند حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضو هستند .

شبکه های اجتماعی باعث شدند تا ارتباط پیامی و تلفنی تغییر یابد . امروزه افراد با فاصله هزاران کیلومتر می توانند با هم ارتباط تصویری و نوشتاری و … داشته باشند بدون آنکه هزینه ای پرداخت کنند در اصل این ارتباط ها بوسیله پهنای باند اینترنت میسر شده است .

تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی در کنار هم باعث شده اند تا کسب و کارهای جدیدی ایجاد شود بطوری که یک شخص می تواند با تلفن همراه در دست خود یک منبع کسب درآمد داشته باشد . شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام نقش بسزایی در این راه داشته اند در سال های اخیر فروشگاه های مجازی بسیاری در این شبکه به وجود آمده است . بسیاری از افراد ناتوان توانسته اند برای خود منبع در آمد داشته باشند . تلگرام در ابتدا به عنوان یک پیام رسان چند رسانه ای در میان مردم شناخته شده بود که رفته رفته با به وجود آمدن کسب و کارهای مجازی تبدیل به یک شبکه اجتماعی شد .

متاسفانه به دلیل سودجویی برخی از افراد ، پایین آمدن درآمد های شرکت های مخابرات ، به اشتراک گذاری محتوای نامناسب و دیگر دلایل مختلف شبکه اجتماعی تلگرام در ایران توسط مسئولان مربوطه با فیلتر روبه رو شده و برای IP های ایران مسدود شده است . بسیاری از افرادی که در این شبکه مشغول کسب درآمد بودند و فعالیت تجاری داشتند با مشکلات جدی روبه رو شده اند . با این که بسیاری از کاربران با استفاده از تغییرIP بوسیله فیلترشکن و VPN هنوز در این شبکه فعالیت می کنند اما مشکل از تعداد کاربران کاسته است . همچنین اعتماد خود را در میان کاربران از دست داده است . اما عاقبت این نوع مشاغل چه می شود ؟

بازگشت دوباره کسب و کار ها به وب سایت ها

قبل از اینکه کسب و کارها در شبکه های اجتماعی به وجود بیایند ، کسب و کار آنلاین و مجازی فقط در سایت ها بود . اما با توجه به افزایش کاربران شبکه های اجتماعی مشاغل مختلف و متنوعی در آنجا به وجود آمد . اما با این حال باز هم مشاغل معتبر دارای سایت بودند . همانطور که گفتیم با فیلتر تلگرام بسیاری از مشاغل آن به حالت معلق در آمده اند . در این میان افراد خلاق و کوشا دست از کار نکشیده اند وکسب و کار خود را به وسیله سایت ها از نو شروع کردند .

فیلتر تلگرام و تاثیر آن بر طراحی سایت و سئو

این روز ها تعداد سایت های فروش در حال افزایش می باشد و مشاغل موجود در تلگرام بستر خود را تغییر داده اند . به طور حتم می توان گفت کسب و کار آنها در وب سایت ها رنگ و بو دیگری خواهد گرفت . زیرا رقابت میان سایت ها برای قرار گرفتن در صفحه اول موتور جست و جو وجود دارد . مزیت کسب و کار در سایت در مقابل استفاده از تلگرام :

  • کاربران اعتماد بیشتری به سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی دارند .
  •  قابلیت سایت ها بسیار بیشتر از تلگرام می باشد
  • سایت های فروشگاهی توانسته اند بستری همانند یک فروشگاه را برای مخاطبان خود ایجاد نمایند اما در مقابل ، در تلگرام فقط می توان تصویر و ویدئ محصول را با توضیح قرار داد . در سایت ها شما می توانید یک محصول را به صورت سه بعدی مشاهده کنید . ابزارهای مقایسه بین چند محصول وجود دارد . امکان درج و خواندن انتقاد و پیشنهاد و نظرات وجود دارد و…
  • وب سایت ها فقط در صورت تقلب مسدود و پنالتی می شوند . اما همانطور که می دانید تلگرام فقط با فیلترشکن و VPN قابل دسترسی می باشد .
  • امکان تشخیص وب سایت های با کیفیت و مناسب وجود دارد این امکان را موتور جست و جو برای کاربران فراهم نموده است . اما این امکان در تلگرام وجود ندارد .
  • امکان پرداخت انلاین به وسیله هدایت به درگاه بانک های مختلف وجود دارد . اما برای پرداخت هزینه خرید خود در تلگرام یا باید آن را کارت به کارت کنید یا بصورت حضوری پرداخت نمایید .

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده بهترین بستر برای کسب و کار مجازی و آنلاین ، وب سایت ها می باشند . شما می توانید با یک وب سایت ساده به کسب و کار خود رونق ببخشید . برای این کار کافیست به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را برای رسیدن به موفقیت یاری نمایند.

 

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته