طراحی وب سایت مرکز دانلود

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو

در سال های اخیر نیاز مردم به اینترنت و وب سایت ها افزایش قابل توجهی داشته است. این امر سبب می شود مشاغل مختلف برای کسب در آمد بیشتر به فکر راه اندازی وب سایت باشند. همچنین با توسعه و پیشرفت اینترنت کسب و کار های جدیدی در این بستر به وجود آمده اند. این مشاغل به صورت مجازی توانسته اند در آمد زیادی کسب کنند. فقط با کمی خلاقیت و نوآوری می توان در بستر اینترنت وب سایتی متفاوت به وجود آورد.

هزینه های بالای اجاره ملک و خرید تجهیزات و استخدام کارمند و … باعث شده است افراد به سمت کسب و کار های مجازی قدم بر دارند، کسب و کار های مجازی نیز با راه اندازی وب سایت به وجود می آید. این روز ها فروشگاه های آنلاین و اینترنتی مخاطبان زیادی دارند و مردم بدون خارج شدن از منزل می توانند نیاز های خود را خریداری کنند. در بسیاری از مواقع نیز اجناس و کالا های موجود در فروشگاه های اینترنتی ارزان تر از مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر می باشد. به همین دلیل بسیاری از فروشگاه ها نیز وب سایت فروش اینترنتی راه اندازی نموده اند.

همچنین یکی دیگر از دسته وب سایت های پر بازدید می توان به سایت های آموزشی اشاره نمود، مشکلاتی مانند رفت آمد و دوری از آموزشگاه های سطح شهر و همچنین هزینه های بالای کلاس های آموزشی و … ، باعث شده است تا مخاطبان وب سایت های آموزشی زیاد باشند. این روز ها در اینترنت برای هر حرفه و رشته ای آموزش های مختلف وجود دارد از آموزش های درسی مدارس و دانشگاه ها تا کلاس های آموزشی آشپزی و خیاطی و … . معمولا در وب سایت های آموزشی فایل های آموزشی شامل تصاویر ، ویدئو ها ، جزوات و … برای مخاطبان وجود دارد و کاربر می تواند رایگان یا با پرداخت مبلغی آنها را دانلود کرده یا به صورت آنلاین استفاده نماید.

از دیگر وب سایت های با ترافیک بالا می توان از وبسایت های دانلود نام برد، در وب سایت های مرکز دانلود فایل های مختلفی برای دانلود موجود می باشد که در ادامه سعی داریم تا به بررسی و طراحی وب سایت های مرکز دانلود بپردازیم.

ساخت سایت مرکز دانلود

ویژگی سایت های دانلود فایل

وقتی صحبت از وب سایت هایی می شود که برای دانلود فایل ها طراحی شده اند، چندین ویژگی کلیدی وجود دارد که می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و فرآیند را کارآمدتر کند، پس اگر قصد ساخت یا خرید سایت دانلود فایل را دارید به این نکات توجه کنید. اولین ویژگی، یک رابط کاربری با کیفیت و تصویری بسیار مهم است. کاربران باید بتوانند به راحتی در دسته های مختلف حرکت کنند یا فایل های خاصی را جستجو کنند. علاوه بر این، سرعت بالا و سریع، بسیار حیاتی است. سایت ها باید سرورهای پرسرعت را در اولویت قرار دهند و زیرساخت های آن ها را برای اطمینان از دانلود روان و سریع بهینه سازی کنند. پیاده ‌سازی ویژگی قابلیت توقف نیز مفید خواهد بود و به کاربران اجازه می ‌دهد بدون هیچ زحمتی دانلود ها را هر زمان که خواستند متوقف کرده و از سر بگیرند.

یک بخش اطلاعات فایل جامع بسیار ضروری است و حتما باید در اولویت قرار بگیرد. این باید شامل جزئیاتی مانند اندازه فایل، فرمت و هر گونه اطلاعات اضافی مرتبط با محتوای در حال دانلود باشد. یک گزینه پیش‌نمایش نیز می تواند برای انواع خاصی از فایل ‌ها قرار داده شود تا کاربران را بتوانند قبل از دانلود، نگاهی اجمالی به محتوا داشته باشند. برای افزایش اقدامات امنیتی، وب سایت باید سیستم اسکن قوی را برای شناسایی هر گونه بدافزار یا ویروس در فایل ها پیاده سازی کند. ارائه رتبه ‌بندی و بررسی کاربران نیز می‌تواند به شناسایی فایل‌های قابل اعتماد کمک کند. در نهایت، ترکیب یک سیستم کاربر پسند می تواند راحتی بیشتری را فراهم کند. کاربران می ‌توانند حساب‌ هایی ایجاد کنند تا تنظیمات مورد نظرخود را ذخیره کنند، دانلود‌ های خود را پیگیری کنند و توصیه ‌های سایت را بر اساس علایق و فعالیتشان در سایت را دریافت کنند.

ساخت سایت دانلود فایل

برای بسیاری از مردم پیش آمده است که برای شنیدن آهنگ یا دیدن فیلم ، در گوگل به جست و جو پرداخته اند. موتور های جست و جو در نتایج سایت های دانلود را نمایش می دهند که با مراجعه به این وب سایت ها می توان فایل مورد نظر را یا به صورت آنلاین یا با دانلود استفاده نمود.

استفاده از وب سایت های دانلود در روز های اخیر گسترش چشم گیری یافته است و دلیل آن هم گران شدن DVD های عرضه فیلم می باشد . سریال ها و فیلم های مختلفی در سوپر مارکت ها و مراکز فروش عرضه می شوند که در هفته اخیر افزایش قیمت دو برابری داشته است و به همین دلیل مردم ترجیح می دهند فیلم مورد نظر خود را از وب سایت های دانلود فیلم تهیه کنند.

در وب سایت های دانلود علاوه بر فیلم های مختلف داخلی و خارجی می توان آهنگ های متنوع نیز دانلود نمود که یکی از معروف ترین وب سایت های مرکز دانلود می توان از سایت آپارات نام برد. البته در این وب سایت فقط می توان ویدئو و کلیپ های مختلف را دانلود کرد یا به صورت آنلاین مشاهده کرد و همچنین با استفاده از آپارات می توان به تبلیغات پرداخت.

همانطور که گفته شد وب سایت های مرکز دانلود فقط برای فیلم و آهنگ نمی باشد می توان برای دانلود پروژه های مختلف، جزوات آموزشی، نرم افزارهای مختلف و کتاب و … وب سایت دانلود راه اندازی نمود. برای طراحی وب سایت های دانلود باید چند نکته را رعایت نمود. در این نوع سایت ها امکانات و قابلیت هایی مانند دسته بندی، قابلیت جست و جو، عضویت کاربران، دانلود و آپلود مورد اهمیت می باشد.

مسئله قابل اهمیت در وب سایت های دانلود، کسب در آمد است و به دست آوردن درآمد قابل توجه از وب سایت های دانلود نیز با بازدید بالا امکان پذیر خواهد بود پس باید تدابیری را اندیشید که ترافیک سایت افزایش یابد. همانطور که می دانید ترافیک بالای وب سایت با بهینه سازی و سئو وب سایت میسر می گردد. اگر قصد ساخت سایت را دارید، می توانید با شرکت طراحی وبسایت و سئو دارکوب که بیش از 20 سال تجربه و طراحی 4000 سایت را در کارنامه دارد، تماس بگیرید.

نوع هاست : از آنجایی که وب سایت های دانلود حجم بالایی می خواهند پس در انتخاب میزبان این نوع وب سایت ها باید حجم بالای هاست را در نظر گرفت. وب سایت شما باید آرشیوی از فایل های مورد نظرتان باشد یعنی حجم هاست نباید به قدری باشد که بعد ها بخواهید فایل های قدیمی را برای خالی کردن فضا پاک کنید. همچنین علاوه بر حجم باید سرعت هاست نیز مورد توجه باشد اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، میزبان های مناسبی برای وب سایت های دانلود دارند، علاوه بر این میزبان این نوع وب سایت ها باید قابلیت های مختلفی برای آپلود فایل ها داشته باشند. دارکوب خدمات هاستینگ را با بالاترین کیفیت و با سرور هایی در ایران و خارج از کشور (آلمان) با پشتیبانی 24 ساعته ارائه می دهد و اگر به دنبال میزبان برای سایتتان هستید، می توانید با دارکوب تماس بگیرید.

سیستم مدیریت محتوا وب سایت های مرکز دانلود : CMS این نوع وب سایت ها نیز مانند همه سایت های دیگر باشد. پنل مدیریتی وب سایت های دانلود می تواند مانند وردپرس و جوملا آماده باشد یا به صورت سفارشی طراحی شود. در صورت استفاده از CMS های آماده باید پلاگین های مختلفی برای افزودن قابلیت های مورد نظر نصب شود که در هر دو صورت سیستم مدیریت محتوا وب سایت های دانلود نیازمند افزودن قابلیت های مختلف می باشد.

طراحی وب سایت های دانلودی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند در سایت برای خود حساب کاربری ایجاد کند . برای افزایش بازدید وب سایت بهتر است شرط دانلود فایل ها ایجاد حساب کاربری باشد. کاربر باید بتواند فایل های دلخواه خود را دانلود و یا آپلود نماید . لازم به ذکر است وقتی کاربر فایلی را آپلود نمود باید بعد از بررسی های مختلف از نظر حجم و محتوا و … در وب سایت بار گذاری شود. اگر وب سایت مرکز دانلود ، برای همه نوع فایل می باشد، توصیه می شود تمام فایل ها دسته بندی شوند تا کاربران بتوانند با استفاده از فیلتر فایل های مورد نظر خود را بیابند که برای راحتی کاربران می توان جست و جو پیشرفته نیز در سایت قرار داد.

عناصر و ویژگی های کلی وب سایت های دانلودی به شرح زیر می باشد:

  • نمایش آمار واقعی بازدیدکنندگان
  • نمایش فایل های منتخب و با دانلود بالا: این نمایش می تواند در پنل کاربری و صفحه اصلی صورت بگیرد .نمایش فایل ها می توان با عنوان محبوب ترین ها ، تازه ها و … صورت بگیرد.
  • نمایش نقشه وب سایت که مربوط به لینک های استفاده شده در سایت می باشد.
  • ارسال خبرنامه های مختلف به کاربران برای برگشت دوباره آنها به وب سایت
  • اسلایدر: در صفحه اصلی وب سایت بهتر است اسلایدر طراحی شود در اسلایدر می توان تبلیغات انجام داد .
  • طراحی سیستم بنر تبلیغاتی برای تبلیغات شرکت های مختلف ؛ در اصل با این قابلیت می توان در آمد زیادی کسب نمود.
  • بخش اخبار: این بخش مرتبط با نوع فایل ها می باشد . به عنوان مثال اگر وب سایت مورد نظر مرکز دانلود فیلم است ، در این بخش باید اخبار مربوط به سینما و بازیگران و … درج شود.
  • پرسش و پاسخ: برای هر دسته از فایل ها می توان امکان پرسش و پاسخ قرار داد تا بتوان ارتباط نزدیکتری با مخاطب داشت.
  • جست و جو: با این قابلیت کاربران به راحتی و با سرعت می توانند به فایل مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند . جست و جو بهتر است پیشرفته باشد.
  • سیستم رای گیری و درج نظر و امتیاز دهی
  • بخش مقالات: لزوم ایجاد این بخش برای سئو و بهینه سازی وب سایت است.
  • بخش پیشنهاد فایل های مرتبط: این قابلیت بیشتر برای وب سایت هایی می باشد که مرکز دانلود نرم افزار هستند. با این قابلیت، وقتی کاربر نرم افزار مورد نظرش را دانلود کند نرم افزار های مرتبط دیگر نیز به او نمایش داده می شود.
  • درگاه پرداخت: بدون شک در وب سایت های دانلود پرداختی باید صورت بگیرد این پرداخت می تواند برای خرید اشتراک یا خرید فایل و … باشد .
  • دانلود نرم افزار های مورد نیاز: اغلب فایل های دانلود شده به صورت زیپ هستند برای باز کردن آنها به نرم افزار winrar می باشد .
  • درج حجم فایل ها زیر هر فایل
  • رابط کاربری جذاب و گرافیکی زیبا
  • ارائه فایل های دانلودی در دسته بندی های جداگانه به همراه توضیحات لازم مانند حجم و تاریخ و …
  • آموزش لازم به کاربر جهت دانلود و آپلود فایل مورد نظرش
  • پشتیبانی

موارد گفته شده پیشنهاداتی بود که در یک وب سایت دانلودی باید رعایت شود.

ساخت سایت دانلود فیلم

طراحی سایت دانلود فیلم موفق نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. در اینجا مراحل ضروری برای شروع شما آمده است:

  1. مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید : اول این که به چه کسانی می خواهید خدمت ارائه کنید را مشخص کنید، برای منتقدان، بینندگان معمولی و غیره.
  2. انتخاب نام دامنه: نام دامنه جذاب و به یاد ماندنی را انتخاب کنید که هدف سایت شما را منعکس کند. این نام در برندسازی و دیجیتال ارکتینگ بسیار مهم است و باید با دقت انتخاب شود.
  3. ایجاد یک پایگاه داده قوی: یک سیستم پایگاه داده برای ذخیره فیلم و سریال ها و دیگر اطلاعات مانند عناوین، ژانرها، بازیگران، رتبه بندی ها و نقدها ایجاد کنید.
  4. درگاه‌های پرداخت امن را پیاده‌سازی کنید: درگاه‌های پرداخت قابل اعتماد را ایجاد کنید تا خیال کاربران از خرید اشتراک بخش های مختلف سایت راحت باشد.
  5. بهینه سازی برای موتورهای جستجو: از تکنیک های سئو برای بهبود نتایج در نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک استفاده کنید.
  6. ارائه فرمت‌ های مختلف: گزینه‌ های مختلفی برای دانلود فیلم، کیفیت، سرعت و غیره ارائه دهید.
  7. ایجاد تدابیر امنیتی قوی: حفاظت از داده های کاربر و جلوگیری از هک و حملات دیجیتال با اجرای پروتکل های رمزگذاری در اولویت قرار داده شود.

به یاد داشته باشید، ساخت یک وبسایت دانلود فیلم مستلزم تخصص فنی، ملاحظات قانونی و ارائه یک تجربه کاربری استثنایی است. با برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات، می توانید پلتفرمی ایجاد کنید که طیف گسترده ای از فیلم ها را ارائه می دهد و کاربران زیادی را در فرصت زمان کم جذب می کند. طراحی وبسایت دانلود فیلم نیاز به تخصص بالایی دارد و با توجه به حجم بالای داده ها در این وبسایت، ساخت آن باید به افراد متخصص و ماهر واگذار شود. شرکت طراحی سایت دارکوب که تا به حال بیش از 4000 سایت طراحی کرده و از تیمی متخصص و با تجربه برخوردار است، می تواند به شما در ساخت سایت کمک کند.

جمع بندی

بعد از طراحی و راه اندازی وب سایت برای جذب کاربران و قرار گرفتن در موتور های جست و جو لازم است که بهینه سازی و پیاده سازی تکنیک های سئو انجام شود. وقتی می توان از وب سایت های دانلودی کسب درآمد کرد که بازدید بالایی داشته باشند و در صورت بازدید بالا ، افراد و شرکت های زیادی برای انجام تبلیغات به شما مراجعه خواهند کرد. همچنین می توانید واسطه ای برای عرضه قانونی فیلم ها و سریال ها ، کتاب های آموزشی ، آلبوم های موسیقی و نرم افزار های مختلف و … باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته