طراحی وب سایت دایرکتوری مشاغل

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

با نو آوری و خلاقیت می توان کسب و کار جدید با درآمد قابل توجهی به وجود آورد . این روز ها وب سایت های زیادی بر اساس ایده های افراد در حال راه اندازی می باشند . سایت هایی که بسیاری از نیاز های روزانه مردم را بر طرف می کنند . در همین سال های اخیر در داخل ایران سایت های متنوع بسیاری به وجود آمده است که توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب نمایند همچنین برخی از این وب سایت ها به تنها توانسته اند به یک برند مشهور تبدیل شوند . صاحبان این کسب و کار ها فعالیت خود را به صورت اینترنتی و مجازی انجام می دهند . 

فروشگاه های آنلاین یکی از این انواع وب سایت ها می باشند . مردم با مراجعه به سایت های فروشگاهی بسیاری از نیاز های روزانه خود را تهیه می کنند و هر کجا که بخواهند تحویل می گیرند . از این رو بسیار از فروشگاه های سطح شهر که به صورت سنتی فعالیت می کنند برای فروشگاه خود وب سایت فروش راه اندازی کرده اند و هم به صورت آنلاین و هم به صورت سنتی کسب در آمد می کنند .

از انواع دیگر وب سایت های پر طرفدار می توان به وب سایت های سفارش آنلاین غذا اشاره نمود . کاربران می توانند با مراجعه به این وب سایت ها ، آنلاین سفارش غذا بدهند . در این وب سایت ها برای همه رستوران های تحت قرار داد صفحه وجود دارد و کاربر می تواند با مراجعه به صفحه رستوران مورد علاقه اش سفارش غذای دلخواه اش را ثبت نماید و درب منزل تحویل بگیرد.

وب سایت های دانلودی نیز توانسته اند مخاطبان زیادی داشته باشند . در این نوع وب سایت ها فیلم های آموزشی و سینمایی و سریال ، کتاب ، جزوه و مقالات و … جهت دانلود وجود دارد و کاربران می توانند با توجه به قوانین آن وب سایت مطالب مورد نظر خود را دانلود نمایند .

طراحی همه وب سایت ها بر اساس نوع کاربری آنها با یکدیگر متفاوت می باشد . برای آنکه بتوانید ایده خود را پیاده سازی نمایید در شروع کار باید با یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای ، مشاوره در زمینه طراحی سایت داشته باشید برای این منظور می توانید با مشاوران ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید .

علاوه بر اینکه وب سایت باید حرفه ای باشد و جذابیت های بالایی برای جذب مخاطب داشته باشد ، باید بهینه سازی نیز گردد . بهینه سازی وب سایت باعث می شود ، وب سایت مورد نظر در موتور های جست و جو جایگاه مناسبی داشته باشد . منظور از جایگاه مناسب ، صفحه اول نتایج موتور های جست و جو می باشد . لیست نتایج موتور های جست و جو از چندین صفحه تشکیل شده است که قرار گرفتن در صفحه اول برای هر وب سایتی مهم می باشد زیرا بر اساس نتایج بدست آمده اغلب کاربران فقط از وب سایت های صفحه اول بازدید می کنند . به همین دلیل اگر وب سایتی در صفحات بعدی باشد امکان دیده شدن آن به حداقل می رسد . بهینه سازی وب سایت ها نیز یکی از خدمات طراحی سایت می باشد که در اغلب شرکت های طراحی وب سایت ارائه می شود . شرکت طراحی وب سایت دارکوب مفتخر است در یک دهه گذشته توانسته بهترین خدمات سئو را به مشتریان خود ارائه دهد .

یکی از انواع وب سایت ها می توان به سایت های دایرکتوری اشاره نمود . در این مقاله نیز سعی کرده ایم ، طراحی این نوع وب سایت را شرح دهیم .

وب سایت دایرکتوری مشاغل

وب سایت های فهرستی و دایرکتوری از سال ها قبل وجود داشتند . این دسته از وب سایت ها مرجعی برای مردم و کاربران می باشند که در هر موضوع خاصی طبقه بندی شده اند . از معروف ترین وب سایت های دایرکتوری می توان سایت های دایرکتوری مشاغل را نام برد . این دسته از وب سایت ها علاوه بر این که مرجعی برای معرفی شغل های مختلف می باشند اطلاعات جامعی را در اختیار کاربران خود می گذارند همچنین در سال های اخیر بسیاری از این سایت ها آگهی های استخدام نیز منتشر می کنند .

برخی از افراد می پندارند که وب سایت های دایرکتوری مانند موتور های جست و جو می باشند اما شاید در ظاهر مانند هم باشند اما در کل تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند . اطلاعات جمع آوری شده در دایرکتور ها توسط کاربران به وجود آمده است اما در موتور های جست و جو ، خزنده ها و ربات های موتور جست و جو وب سایت های تازه تاسیس را بعد از بررسی در لیست خود جمع آوری می کنند . در اصل دایرکتوری ها فقط لینک های ثبت شده را نمایش می دهند .

وب دایرکتوری ها وب سایت هایی هستند که سایت های مختلفی که در آنها ثبت شده است را بر اساس نوع شان دسته بندی و طبقه بندی می کنند . ثبت سایت در وب دایرکتوری ها راهی برای گرفتن بک لینک می باشد که تاثیر خوبی بر سئو می گذارد . با ثبت لینک وب سایت در سایت دایرکتوری در اصل بک لینک گذاری انجام شده است .

وب دایرکتوری های مرجعی برای معرفی مشاغل مختلف در هر زمینه ای می باشند . البته برخی از وب سایت های دایرکتوری فقط به معرفی یک حوزه کاری می پردازند به عنوان مثال در وب سایت های دایرکتوری پزشکی می توان اغلب پزشکان و مطب های آن ها را جست و جو نمود .

صاحبان کسب و کار های مختلف می توانند با مراجعه به وب دایرکتوری ها کسب و کار خود را به کاربران تبلیغ و معرفی نمایند . که این کار با پرداخت مبلغی یا رایگان انجام می شود . در طراحی وب سایت دایرکتوری باید ویژگی هایی را رعایت نمود .

طراحی جذاب وب سایت : یکی از مهمترین نکات در راه اندازی وب دایرکتوری ها ظاهر جذاب آن می باشد تا بتوان کاربر و مخاطب را به سرعت جذب نماید . رعایت سادگی در کنار زیبایی وب سایت به جذب بیشتر کاربران کمک می کند . نمای سایت باید به نحوی باشد که کاربر را گمراه نکند و بتواند به راحتی به هدف خود در وب سایت برسد .

رتبه و رنک وب سایت : وب سایت دایرکتوری برای آنکه بتواند مرجعی برای کاربران و ثبت وب سایت های دیگر باشد ، باید از رنک و رتبه خوبی برخوردار باشد .

نظارت و بازبینی : در بسیاری از وب سایت های دایرکتوری کاربر می تواند به راحتی لینک وب سایت خود را ثبت نماید و بلافاصله در دسته بندی مربوطه قرار بگیرد . این کار برای صاحب دایرکتوری می تواند مشکل ساز باشد زیرا بسیاری از وب سایت های نا مناسب و اسپم نیز می توانند به راحتی ثبت شوند و این کار بر سئو و رتبه وب دایرکتوری تاثیر منفی می گذارد .

بنر های تبلیغاتی : وب سایت دایرکتوری اگر ترافیک بالا و رتبه خوبی داشته باشد ، می تواند محلی برای قرار دادن بنر های تبلیغاتی باشد . اما به شرط آنکه بنر های تبلیغاتی موجب کاهش بازدید کننده نشوند . زیرا برخی از افراد تمام فضا های خالی وب سایت را برای قرار دادن بنر استفاده می کنند و به معنایی دیگر سایت خود را شلوغ می کنند این کار سبب گمراه شدن کاربران می شود .

فهرست مشاغل : اگر وب دایرکتوری مرجعی برای معرفی مشاغل مختلف است ، پس باید فقط در این حوزه فعالیت کند و تمام مشاغل و عناوین شغلی را معرفی نماید . اگر چه در بسیاری از مشاغل ، سایتی ثبت نشده باشد با این حال باید در ارتباط با هر کسب و کاری موضوع و مقاله ای برای معرفی باشد .

انتخاب هاست مناسب : یکی از مهمترین نکات در راه اندازی وب دایرکتوری خرید هاست مناسب می باشد ، هاست مورد نظر باید سرعت و حجم خوبی داشته باشد . انتخاب هاست اختصاصی و ابری برای وب سایت های دایرکتوری مناسب است .

انواع وب دایرکتوری : سایت های دایرکتوری هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی ، لینک وب سایت ها را ثبت می کنند . اگر می خواهید با پرداخت پول لینک وب سایت ها را ثبت نمایید ، باید درگاه پرداخت و نماد اعتماد در وب سایت داشته باشید .

دسته بندی : از آنجا که وب دایرکتوری باید مرجعی برای ثبت کسب و کار های مختلف باشد نیاز است که دسته بندی مشخصی طراحی شود . میلیون شغل و عنوان شغلی مختلف وجود دارد که همه آنها باید در یک دسته بندی مشخص و مناسب به کاربر نمایش داده شود .

مقالات مرتبط : برای معرفی هر شغل باید مقاله ای مرتبط با آن در دسته بندی آن ثبت شود . در این مقاله باید شغل مورد نظر به طور کامل معرفی گردد . درج مقاله همراه با کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت لازم می باشد .

درج آگهی استخدام : در وب سایت دایرکتوری برای جذب مخاطب بیشتر می توان آگهی استخدام نیز درج نمود . همچنین سالیانه استخدام های رسمی و عمومی در کشور انجام می شود درج این استخدام ها همراه با فایل های ثبت نام می تواند به ترافیک وب سایت کمک نماید . آگهی های استخدام نیز باید دسته بندی شده باشد . بهتر است در صفحه معرفی هر شغل استخدام های مربوط به آن نیز درج شود . البته درج آگهی استخدام نیازمند رعایت نکات گسترده ای می باشد .

ویژگی کلی وب سایت های دایرکتوری :

  • دسته بندی عناوین شغلی مختلف
  • درگاه پرداخت
  • مقالات دسته بندی شده
  • درج آگهی های استخدام
  • طراحی جذاب قالب سایت
  • درج بنر های تبلیغاتی
  • ثبت لینک وب سایت ها
  • معرفی کامل مشاغل
  • خبرنامه و مدیریت آن
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • امکان ارسال ایمیل
  • ثبت پرسش و پاسخ .
  • و …

جمع بندی

همانطور که گفته شد برای جذب مخاطب بیشتر باید وب سایت دایرکتوری بهینه سازی شود . با طراحی وب سایت های دایرکتوری می توان به راحتی کسب در آمد نمود . برای راه اندازی وب سایت دایرکتوری می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید تا از خدمات ما به بهترین نحو بهرمند شوید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته