طراحی سایت شرکت های ثبتی

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

طراحی سایت تنها درباره یک ظاهر زیبا یا هیجان انگیز نیست. در اینجا من چند اصولی را که در طراحی سایت شرکت های ثبتی (در حوزه ثبت شرکت و علائم تجاری) می بایست رعایت شود را توضیح می دهم. این اصول تقریبا می بایست در هر نوع طراحی سایت مورد استفاده قرار گیرد. هدف از این نوع اصول رسیدن به راهی است که حداکثر ارتباط بین وب سایت و مخاطب های آن برقرار شود.

کارکرد و ابزار، نه طراحی ظاهری عامل موفقیت یک وب سایت است. از آنجایی که کاربر یا بازدید کننده وب سایت تنها کسی است که بر روی صفحه ما قابلیت کلیک را دارد، و او تنها کسی است که تصمیمات را در این ارتباط خواهد گرفت، بنابراین طراحی کاربر محور می تواند روش مناسبی برای رسیدن به موفقیت باشد. از سوی دیگر کاربر تنها از چیزی می تواند استفاده کند یا با آن ارتباط بر قرار کند که در وب سایت وجود دارد و این تصمیم ماست که چه چیزی را، و چگونه در وب سایت خود قرار دهیم.

در این مقاله از وب سایت دارکوب، من قصد ندارم که وارد جزئیات فنی شوم، در این زمینه های اطلاعات زیادی وجود دارد. اما می خواهم در اینجا از اصول کلی و جنبه های ذهنی یک طراحی خوب برای یک وب سایت ثبت شرکت را بررسی کنم.

 

طراحی وب سایت شرکتی

وبسایتهای شرکتی یکی از انواع سایتهای اطلاع رسانی می باشد که معمولا صرفا به ارائه اطلاعات می پردازند و معمولا تنها فرم هایی که در آنها وجود دارند فرم ثبت سفارش، تماس و استخدام می باشد. یکی از تخصص های اصلی مجموعه دارکوب طراحی سایت شرکتی می باشد. شرکت طراحی سایت دارکوب حدود 20 سال است که در زمینه طراحی صفحات وب فعالیت می نماید و از همان سال های اول آغاز کار خود در زمینه راه اندازی وبسایتهای ثبت شرکت فعالیت داشته است و بنابراین تجربه بالایی برای انجام امور آنلاین این نوع شرکتها دارد. دارکوب معمولا سایتهای ثبتی را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا پیاده سازی می نماید. البته قبلا بیشتر از جوملا استفاده می نمود ولی هم اکنون اکثرا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می نماید. این مجموعه تا کنون در حدود 4000 وب سایت طراحی نموده است و دارای حدود 3000 نمونه سایت شرکتی با وردپرس می باشد.

 

امکانات سایت شرکتی

معمولا سایت های شرکتی صرفا دارای امکان اطلاع رسانی هستند. البته ممکن است فرم هایی نظیر تماس با ما، استخدام و ثبت سفارش داشته باشند اما محوریت این نوع سایت ها بر معرفی مجموعه، خدمات و محصولات می باشد. این نوع سایت ها معمولا دارای صفحات دریاره ما، تماس با ما، خدمات، محصولات، مقالات، گالری تصاویر هستند.

 

کاربر چگونه فکر می کند؟

رفتار کاربران بی شباهت به رفتار مشتریان در یک فروشگاه نیست. بازدیدکنندگان یک نگاه کلی به هر صفحه می اندازند، بخش کمی از متن یا تیر ها را می خوانند و بر روی اولین لینک یا دکمه ایی که توجه آنها را جلب کرد که فکر می کردند که پاسخگوی نیاز آنهاست کلیک می کنند. در واقع بازدیدکنندگان به بخش های زیاد از صفحه ما توجه آن چنانی ندارند.

کاربران معمولا موضوعی جالب توجه را جستجو می کنند، سپس از میان آن موضوعات بر روی یک مورد کلیک می کنند. اگر این کلیک پاسخ گوی توقعات آنها نبود، به راحتی از صفحه خارج شده و جستجو را از سر می گیرند. (من خود شخصا به تجربه می دانم که یک شرکت خوب که ممکن است نیاز مرا پاسخ دهد شاید وب سایتی بد و قدیمی داشته باشد. با این حال شاید همین طراحی و محتوای کم کیفیت باعث شود که من از خیر این وب سایت بگذرم به دنبال وب دیگر یا تماس تلفنی بیافتم. اما برای یک کاربر غیر حرفه ایی یا عادی شاید یک وب سایت بد نشان دهنده ی بی کفایتی کل مجموعه باشد نه مشکلی از وب سایت. و این مسئله در جذب مشتری جدید بسیار با اهمیت است).

کاربر همیشه اعتبار و کیفیت را می پسندد. همان طور که در مقالات دیگر گفته ام، محتوا از طراحی مهم تر است. برخی از وب سایت ها دست به معامله می زنند که در آن هزینه تهیه محتوا به پای طراحی می ریزند. در نتیجه یک وب سایت با طراحی عالی اما محتوای کم کیفیت و عادی نمی تواند در طول زمان مشتری و کاربر زیادی بدست آورد.

بازدیدکنندگان نمی خوانند بله بطور اجمالی نگاه (Scan) می کنند. بررسی نگاه کاربران نشان می دهد که کاربران همیشه به جاهای خاصی نگاه می کنند و به دنبال لینک هایی هستند که آنها را به هدف شان نزدیک می کنند.

بازدیدکنندگان صبر ندارند و مدام در پی پاسخ فوری هستند. به طور ساده اگر طراحی نتواند به توقعات کاربر پاسخ دهد، کمپانی شما سود خود را از وب سایت از دست می دهد. هرچه وب سایت شما کمتر شهودی باشد و پر شود از محتویات شناختی، احتمال اینکه حوصله کاربر سر رود و از وب سایت خارج شود، بیشتر است.

کاربران انتخاب های مطلوبی انجام نمی دهند. کاربران همیشه از سریع ترین روش ها برای رسیدن به آنچه که می خواهند استفاده نمی کنند. همچنین کاربران بطور خطی یک وب سایت را مشاهده نمی کنند و مدام از یک بخش به بخش دیگر می روند، و به دنبال لینکی برای کلیک می گردند، از این رو بهینه سازی و طراحی مهم است تا کاربر سریع آنچه می خواهد بیابد.

کاربران غریزه خود را دنبال می کنند. از این رو بجای خواندن کاربران به گونه ای سر گردان در وب سایت قدم می زنند. به همین جهت  است که طراحان حرفه ایی وبسایت همیشه به یک طرح می چسبند، چرا؟ چون وقتی چیزی کار می کند و باعث کلیک کردن کاربر می شود دیگر مهم نیست که آن طرح چه شکلی دارد، در نتیجه طراحان طراح هایی که نتیجه خوبی داشته اند را تکرار می کنند.

کاربران همیشه می خواهد کنترل را بدست داشته باشند. دوست دارند که بتوانند به مرورگر اینترنتی خود در مرور مدام و پی در پی تکیه کنند. آنها دوست ندارند که یک دفعه صفحه ایی جلویشان باز شود، که آنها برایش کلیک نکرده اند. همچنین می خواهند که بتواند از دکمه برگشت مرورگر خود استفاده کنند، تا به صفحه قبل باز گردند. پس همیشه باید سایت طوری طراحی شود که کاربر بتواند به راحتی به صفحات قبلی که بازدید کرده باز گردد بدون آنکه سر نخ و ارتباط صفحات را از دست بدهد.

 

طراحی موثر

در اینجا می خواهم درباره اصول طراحی وب سایت با شما صحبت کنم که با در نظر گرفتن آن می توانید از طریق وب سایت خود به هدف کسب و کار خود که همان خدمات دهی به مشتریان در جهت ثبت شرکت و خدمات مرتبط با آن است، فائق آیید.

1-      کم، همان زیاد است

بسیاری از سایت ها بیش از حد طراحی شده اند، آنها با تعداد عناصر بیشمار در صفحه باعث منحرف کردن بازدید کنندگان از هدف سایت می شوند. در طراحی موثر وب سایت، قانون “سادگی” حکم رانی می کند. نه تنها یک طراحی تمیز و تازه باعث می شود که سایت به راحتی پیمایش شود، بلکه زیبایی شناسی آن جذاب تر می شود و در طول زمان تاثیر گذار باقی می ماند. کاملا غیر ضروری و همچنین گیج کننده است، بارگذاری سایت با ویژگی های طراحی که هیچ هدف کاربردی و عملی ایی را برآورده نمی کنند. هدف از وب سایت شرکت شما چیست؟ برای هدایت مشتری جدید به طور مستقیم به دامن شرکت. حجم طراحی و سادگی آن را حفظ کنید تا کاربران بتوانند راه خود را به طور طبیعی و راحت پیدا کنند.

 

2-      بکار بردن نوآوری و نه گیج کردن

طراحی عالی شامل خلاقیت و استعداد طبیعی است. حرفه ای ها در صنعت طراحی چگونگی استفاده از فضای سفید را به خوبی می دانند. فضای خالی (یا فضای منفی) منطقه ای از صفحه بین عناصر گرافیکی، تصاویر و متن است که “خالی” می باشد. استفاده نوآورانه از عناصر طراحی و فضای خالی، طراحی منحصر به فرد و جذاب تر را ایجاد می کند و بازدیدکنندگان را به جایی که می خواهند هدایت می کند. آرم های اپل و گوگل را بیاد آورید اینها همان سادگی غیر قابل فراموش شدن هستند. طراحی ساده و تمیز، محاصره شده توسط فضای خالی باعث می شود یک وب سایت موثرتر باشد. وب سایت محصولات ارزانتر با کیفیت پایین اغلب شلوغ، پر سر و صدا، پر از طرح های تبلیغ گرا هستند، و بازدید کنندگان وب سایت به طور خودکار می دانند که یک سایت منحرف کننده به نوعی برای ارتقاء یک محصول با کیفیت پایین ایجاد شده است.

 

3-      زیبایی جذاب – برای کاربران خاص

شما بخش خاصی از بازار را دارید که مشتری یا کاربر خاصی هدف شما است. طراحی باید به صراحت به منظور رضایت خاطر این مشتریان انجام شود. تحقیق درباره مشتریان و نظر آن ها درباره نوع تصویر، رنگ ها و سایر ویژگی های طراحی برای کسانی که شما می خواهید آنها به شما جذب شوند موثر است. در آخر نیز هر یک از انواع طراحی ها قوت و ضعف خود را دارند. اما شما به تجربه در می یابید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه.

 

4-      محترمانه، صادقانه و جذاب

رسانه های اجتماعی تأثیر قابل توجهی روی ارتباطات، نوشتاری و محاوره ایی گذاشته است. بازدیدکنندگان می خواهند در یک راه بسیار “انسانی” وارد شوند. حتی بزرگترین شرکت های چند ملیتی مجبور شده اند بر روی آنچه که انجام می دهند، چهره انسانی ببندند. هر کلمه، عبارت و سر صفحه باید محترم، صادقانه و کیفیتی درگیر کننده برای کاربر داشته باشد که باعث جذابیت آن طراحی شود. مفهوم اساسی این است که مردم صداقت می خواهند و در مقابل از آن قدردانی می کنند. شرکت شما ممکن است در مراسم مختلف خیریه شرکت کند یا کاری به نفع عموم جامعه انجام دهد، پس بگذارید مشتریان تان بدانند که شما چه کسی هستید. اینطور واقعی می شوید.

 

5-      طراحی شده برای قابلیت های استفاده و کارکرد

در طراحی وب سایت، قابلیت استفاده و قابلیت کارکرد باید در پشت هر تصمیم قرار بگیرد – فراتر از هر گونه طراحی دیگر. برای رسیدن به یک مسیر روشن، آسان و در نهایت، مستقیم برای تبدیل مشتری، طراحی و مسائل فنی هر دو با هم در بازی هستند. هر پیوند باید سریع عمل کند و هر دکمه و فراخوان به عمل باید به درستی در جای خود قرار بگیرد و کمترین تلاش را از سوی بازدیدکنندگان برای حرکت به جلو و به مرحله بعدی طلب کند.

 

6-      ارتباط مطالب با هم و جزئیات

سازمان شما دارای یک شخصیت منحصر به فرد است. این شخصیت در خدمات، سابقه، مأموریت و اقدامات شما و هر یک از اعضای تیم شما نشان داده شده است. برقراری ارتباط با ویژگی های منحصر به فرد کسب و کار شما، از طریق طراحی و ساخت هر عنصر با جزئیات آن است. هر قطعه باید یکپارچه با دیگری ادغام شود و یک ظاهر یکپارچه ایجاد کند تا از نام تجاری شما حمایت کند.

 

7-      فهم آسان

بازدیدکنندگان سایت باید بتوانند بدون هر گونه سردرگمی به راحتی هر کلمه، عبارت و سر فصل را درک کنند. یک کلمه یا عبارت غیر معمول یا کمتر استفاده شده آن ها را از سایت می راند. اصطلاحات مربوط به صنعت که به طور معمول استفاده نمی شوند نیز همینطور عمل می کنند. محتوای پیچیده و خیلی عمیق کار نخواهد کرد. عملکردها با عملیات نامشخص یا دشوار باعث می شوند که مشتری بیشتری از دست بدهید. و تمام محتوای سایت و هر عنصر بصری باید به واضح و پاکیزه باشد.

 

8-      عناصر طراحی الهام بخش کاربران برای رفتن به عمیق

صفحه اصلی شما باید جذابیت اولیه را در طراحی و عملکردهای قابل استفاده داشته باشد. هر ویژگی طراحی با هدف خاص برای الهام بخشی به بازدید کننده برای باقی ماندن در وب سایت و مشاهد مطالب بیشتر و رفتن به عمق سایت، و در پایان تبدیل شدن به یک مشتری ایجاد می شود. این هدف به مهارت های نادر و همچنین تجربه و بینش به رفتارهای کاربر نیاز دارد. هیچ چیز نباید به شانس واگذاری شود – طراحی شما به طور طبیعی باید به جایی که می خواهید مشتریان را هدایت کند.

 

9-      عناصر بصری برای تمرکز و توجه کاربر

قرار دادن دقیق عناصر بصری عامل اصلی در طراحی یک وب سایت موفق است. تمام ویژگی های طراحی یک مسیر باز و جذاب برای ایجاد مشتری است. عناصر طراحی می توانند صریح باشند، مانند فلش، و یا پنهان و ناخودآگاه. این عناصر طراحی به عنوان نشانه ای عمل می کنند که توجه کاربر را بطور دقیق به یک محل خاص می کشاند. راهنمایی کردن چشم به یک عنصر طراحی و تمرکز و دقت در موقعیت عملگرها، عوامل اساسی هستند که باید با دقت برنامه ریزی شده و اجرا شوند تا تعداد بیشتری از کاربران به مشتری تبدیل شوند.

 

10-  تاکید بر اینکه چه چیزی مهم است

برای بازدیدکنندگان وب سایت چه چیز مهمتر است؟ جوهر ارائه شما باید به وضوح با مشتری برای حل یک مشکل یا رفع نیاز کاربر ارتباط برقرار کند. برای رضایت مخاطبان هدف، تاکید باید بر خدماتی باشد که خواست مهم مشتری است. برای این منظور، باید بر روی اینکه “خواست اصلی” مشتری شما چیست تحقیق کنید. وقتی شما این نیاز ها و خواسته ها را شناسایی کردید، آنوقت می توانید از طراح خود بخواهید آن را در وب سایت پیاده سازی کند. طراح می تواند این تاکید را با استفاده از تصاویر، رنگ ها، متن، فضا های خالی و انیمیشن پیاده سازی کند.

 

سئوی وب سایت

علاوه بر طراحی سایت، شما می بایست بر روی سئوی وب سایت خود نیز کار کنید. سئو این امکان را برای وب سایت شما فراهم می کند که در نتایج جستجوی موتورهای جستجویی چون گوگل، وب سایت شما به عنوان ارائه دهنده خدمات برای کاربران در جای بهتری نمایش داده شود. برای رسیدن به این هدف بهتر است از همان اول این مسئله را با طراح خود در میان بگذارید تا وب سایتی برای شما طراحی کند که به اصطلاح مورد پسند و استاندارد موتورهای جستجو باشد. پس از آن با انتخاب کلمات کلیدی می بایست از متخصص سئو بخواهید که بر روی کلمات کلیدی شما کار کند. این فعالیت ها که معمولا به عنوان بک لینک سازی معروف هستند کمک می کند که وب سایت شما زودتر در موتورهای جستجو شناخته شده، محتویات آن فهرست شود و به مرور زمان وب سایت شما رتبه مناسبی در صفحه نتایج جستجو بدست آورد. همانطور که در مقالات دیگر در وب سایت دارکوب توضیح داده ام، شما می بایست در انتخاب متخصص سئو دقت فراوانی داشته باشید وگرنه ممکن است این فعالیت ها در طول زمان به ضرر وب سایت شما تمام شود و وب سایت شما وارد لیست سیاه موتورهای جستجو گردد. خدمات سئو برای وبسایت های ثبتی یکی از مهم ترین مسائل می باشد و حتما لازم خدمات طراحی وب سایت با توجه به اصول سئو و بهینه سازی وب سایت انجام گردد.

 

سیستم مدیریت محتوا

شما برای یک وب سایت نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS دارید. می توان برای هر وب سایت یک CMS طراحی کرد و از نو آن را نوشت. اما این کار اصلا پیشنهاد نمی شود، مگر آنکه پروژه شما خیلی بزرگ بوده و هزینه خرید یک CMS بالاتر از توسعه آن باشد. پس بهتر است در وب سایت خود از یکی از سیستم های مدیریت محتوای موجود که توانایی پاسخ به نیاز شما را دارد استفاده کنید. یک سیستم مدیریت محتوا نه تنها در طراحی بلکه به سئوی وب سایت و پیمایش وب سایت شما و همچنین ثبت یک پست و یا صفحه جدید شما را یاری خواهد داد. وردپرس به عنوان یکی از پر کاربرد ترین CMS ها نام برد. این سیستم مدیریت محتوا تقریبا در یک چهارم وب سایت های موجود استفاده شده است. ورژن های اخیر این CMS قدرتی بیش از یک وب سایت ساده را برای شما به ارمغان می آورد.

 

وب سایت های ثبت شرکت

ما در دارکوب تجربه موفقی از طراحی انواع وب سایت داریم. علیرغم تمام توضیحاتی که من درباره یک روش مناسب برای طراحی وب سایت و بخصوص یک وب سایت ثبت شرکت ارائه داده ام، هیچ چیز مثل نمونه های عملی نیست. در مثال های زیر شما وب سایت هایی را می بینید که با طراحی های متفاوت خود اصولی که در بالا توضیح داده شد را رعایت کرده اند. اصولی که با آن می توان به شکل سریع و ساده با کاربران ارتباط برقرار کرد. آنها را در مسیر وب سایت و در راستای نیاز هایشان هدایت کرد و در نهایت اولین تماس کاری را با شما خواهند گرفت و کاربر را به یک مشتری تبدیل خواهد نمود.

 

قالب سایت شرکتی

در ضمن در دارکوب در حدود 400 قالب وب سایت تولید کرده ایم که با استفاده از این قالب ها به راحتی و با قیمتی ارزان می توانید سایت ثبتی خود را راه اندازی نمایید. برای رویت قالب ها به فروشگاه قالب سایت دارکوب مراجعه نمایید. البته حتی در پکیج های اختصاصی دارکوب قیمت طراحی سایت ارزان تر از سایر شرکت ها می باشد که دلیل اصلی آن مکانیزه بودن کلیه فرآیندهای طراحی صفحات وب می باشد.

 

آموزش طراحی سایت شرکتی

در ضمن در صورت تمایل می توانید در آموزشگاه مجموعه دارکوب نحوه ساخت وب سایت شرکتی به صورت حرفه ای را بیاموزید. در این آموزشگاه نحوه ساخت و تولید قالب وب سایت از پایه و همچنین اصول سئو آموزش داده می شود.

 

در پایان امیدوارم که ایده های خوبی از انواع و اصول طراحی وب سایت های ثبت شرکت گرفته باشید تا بتوانید به وسیله یک وب سایت قوی کسب و کار خود را رونقی بیشتر دهید. دارکوب به عنوان یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران آماده انجام کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ شما از صفر تا صد می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته