سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟

نوشته شده توسط دارکوب

موتور جستجو یا search engine به برنامه ای گفته میشه که کلمات کلیدی رو در بانک های اطلاعاتی وب جهانی جستجو می کنه و در اختیار کاربرانی که در جستجوی کلمه مورد نظرشون هستن قرار میده مثل سایت های Google ، Yahoo ، MSN و …هر زمان که شما در موتور های جستجو یک کلمه یا سوال و عبارتی رو جستجو کنید فهرستی از وب سایت های مرتبط با موضوع شما نمایش داده می شه. بیشتر این موتور های جستجوگر مثل Directory ها اطلاعات طبقه بندی شده دارن . موتور جستجو با دقت وب سایت ها رو زیر نظر می گیره و با خوندن متن های اصلی یک ایده درباره موضوع اصلی سایت به دست میاره و اونها رو در یک دیتابیس بزرگ فهرست بندی می کنه.‌‌ سال 1990 اولين موتور‌های جستجو شروع به کار کردن ، آن زمان مردم موتور های جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه می کردن، رتبه سایت ها بر اساس حروف الفبا انجام می شد مثلا صفحه AAA در بالای اين ليست وجود داشت. بعد از رشد دنیای وب در جهان ، کم کم این موتورهای جستجو دارای الگوریتم های پیچیده تری شدن.

سئو (SEO)

لیست مطالب

سئو چیست

سئو که از کلمه انگلیسی SEO گرفته شده است که این کلمه مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. در پاسخ به سوال سئو چیست به زبان ساده باید گفت که به فرآیند بالا آوردن وب سایت در نتایج موتور های جستجو از بابت کلمات کلیدی خاصی گفته می شود. از بین موتورهای جستجو مهمترین موتور جستجویی که هم اکنون توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرد گوگل می باشد و بنابراین تمرکز اکثر سئوکاران بر روی این موتور جستجو می باشد. اگر به دنبال بهبود رتبه وب سایت خود در نتایج جستجو هستید، خدمات سئو شرکت دارکوب با بیش از 20 سال تجربه موفق در زمینه طراحی سایت و سئو می‌ تواند به شما کمک کند. تیم متخصص ما با استفاده از تکنیک‌ های به ‌روز و کارآمد با بهره گیری از روش های تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی مناسب و بهینه ‌سازی محتوا و ساختار وب سایت، با کم ترین قیمت سئو سایت شما را انجام می دهد. SEO هم اکنون یکی از پر بازده ترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد که یکی از دلایل اصلی موفقیت برندهای معروفی چون دیجی کالا و آمازون انجام سئو سایت فروشگاهی می باشد. فعالیت های بسیار زیادی لازم است انجام گردد تا وب سایت در رتبه های اول گوگل باشد. خدمات بهینه سازی شامل موارد زیر می باشد:

  • بهبنه سازی وب سایت
  • تولید محتوا
  • بک لینک سازی

البته سه مورد گفته شده جزو فعالیت های اصلی سئو وب سایت می باشند و برای بهبود سئو سایت موارد بسیار زیادی انجام می گردد. در اجرای SEO، مشاور سئو موارد بسیاری نظیر سئو داخلی (SEO داخل سایت)، سئو خارجی (SEO خارج سایت) و بهینه سازی تکنیکال را مدیریت می نماید تا به نتایج لازم برسد. البته ممکن است هر کارشناس سئو روش های انجام متفاوتی را برای رتبه اول گوگل بودن در پیش بگیرد. در فرآیند سئو ممکن است موارد دیگری نظیر خرید بک لینک و خرید رپورتاژ نیز انجام گردد که لازم است متخصص سئو این موارد را با دقت بسیار بالا انجام دهد، چون ممکن است بی تاثیر باشد و یا حتی تاثیر منفی بر روی رتبه سایت در موتور جستجو داشته باشد. دقت نمایید بررسی سئو سایت حتما لازم است زیر نظر افراد با تجربه انجام گردد. بهینه سازی نکات بسیار زیادی دارد که در نظر گرفتن همه آن ها نیاز به تجربه و تخصص فراوان دارد. معمولا یک شرکت سئو برای ایجاد بک لینک اپراتور سئو را در نظر میگیرد و مدیر سئو مسئولیت برنامه ریزی و بررسی وضعیت سایت را بر عهده خواهد گرفت. البته خدمات seo شرکت دارکوب به این صورت انجام می گردد و ممکن است سایر شرکت ها به گونه ای دیگر عمل نمایند. اگر قصد بهینه سازی وبسایت خود را دارید، شرکت طراحی سایت دارکوب، سئو ارزان اما حرفه ای و اصولی سایت شما را با بالاترین کیفیت توسط با تجربه ترین سئو کاران انجام می دهد.

طرز کار موتور های جستجو

Crawling & Indexing:

موتورهای جستجوگر پیمایشی هستن و مثل گوگل اول وب ها رو پیمایش می کنن ، یکسری اطلاعات ذخیره می کنن و از بین این اطلاعات ذخیره شده ؛ کاربران موضوعی که می خوان رو پیدا می کنن.

Providing Answers:

موتور های جستجو ، دستگاه های پاسخگویین. وقتی افراد به جستجوی آنلاین می پردازن این موتور ها بین میلیون ها سند جستجو می کنن و دو کار انجام می دن : یکی اینکه نتیجه جستجوی کاربر رو در اختیارش قرار می دن ، دیگه اینکه با توجه به اون جستجو به وب سایت هایی که اطلاعات رو از اونها جمع کرده رتبه می ده.

انواع موتورهای جستجو :

1- Crawler Based Search Engines (موتورهای جستجوگر خزنده)

این نوع از موتورهای جستجو از یک برنامه نرم افزار اتومات برای پیمایش و دسته بندی صفحه های وب استفاده می کنن. به برنامه هایی که توسط این موتور ها استفاده می شن به اصطلاح “عنکبوت” ، “ربات” و “بات” میگن. ربات بعد از اینکه یک صفحه وب رو دانلود می کنه به آنالیز اطلاعات میپردازه و در آخر این صفحه به پایگاه داده های موتور جستجو اضافه می شه. زمانی که یک کاربر درباره موضوعی جستجو می کنه موتور جستجو با توجه به کلمه کلیدی، پایگاه داده هاش رو چک می کنه و لیستی رو ارائه می کنه که این لیست از وب سایت های مربوط به موضوع مورد نظر و با توجه به نزدیک تر بودن به کلید واژه اصلی تشکیل شده.

موتورهای جستجوگر خزنده یا پیمایشی در واقع در اینترنت ، تمامی وب سایت های جدید و به روز رسانی شده رو جستجو می کنه و پایگاه داده هاش رو جدید می کنه .

مثال : Google.com
Ask.com

2- Directories (فهرست ها)

یک “فهرست” از ویرایشگرهای انسانی استفاده می کنه که می تونن تصمیم بگیرن که کدام سایت به آن وابسته باشه ، آنها وب سایت ها را در دسته های خاص در پایگاه داده “Directory” قرار می دن. ویراستاران انسانی به طور جامع بر اساس اطلاعاتی که پیدا می کنن و با استفاده از یک مجموعه قوانین از پیش تعریف شده وب سایت را بررسی و رتبه بندی می کنن.

مثال : Yahoo.com
Dmoz.org

3-Hybrid Search Engines  (موتورهای جستجوگر ترکیبی)

موتورهای جستجو ترکیبی ، از ترکیب نتایج هر دو نوع ذکر شده موتورهای جستجو به دست میاد. موتورهای جستجو این روزها بیشتر و بیشتر به مدل مبتنی بر ترکیبی حرکت می کنن.

مثال : Yahoo.com
Google.com

4-Meta Search Engines  (ابر جستجوگر)

ابر جستجوگر ها نتایج را از همه موتورهای جستجو دیگه به دست میارن و آنها را به یک لیست بزرگ تبدیل می کنن.

مثال : Metacrawler.com
Dogpile.com

5- Specialty Search Engines (موتورهای جستجوگر ویژه)

این نوع از موتورهای جستجوگر برای تهیه خواسته های ناهنجار توسعه یافته ان.

مثال :  bizrate.com
news.com

نحوه رتبه بندی سایت های مختلف در موتورهای جستجو چگونه است؟

هر موتور جستجو با توجه به الگوریتمی که داره به صفحات سایت ها امتیاز می ده ، هر چقدر این امتیازها بیشتر باشه در هنگام نمایش نتایج جستجوی کاربر ؛ سایت بالاتر از سایت های رقیبش قرار می گیره. اولین چیزی که این روزها برای این رتبه بندی خیلی مطرحه PageRank سایت گوگل به این دلیل که این سایت در جهان اولین رتبه رو داره.

گوگل امتیازی بین 0 تا 10 به سایت ها می ده و تقریباً هر ماه یک یا دو بار این رتبه بندی توسط گوگل بازبینی می شه و تغییر می کنه. سایت هایی که دارای رتبه 10 هستن از محبوبیت و مقدار لینک بالایی برخوردار ن و سایت هایی که نمره ی 3-7 را کسب می کنن سایت های متوسطی هستن اما سایت هایی که تازه شروع به کار کرده ان و هنوز محبوبیتی ندارن رتبه ای بهتر از 0 نمی توانند کسب کنن. حالا این رتبه بندی برای سایت ما چه مزیتی داره؟ وب سایت هایی که رتبه بندی بالاتری دارن درصد بیشتری از کلیک ها و بازدید کننده ها رو به خودشون جذب می کنن و این به وضعیت اقتصادی تجارت ما کمک می کنه. رتبه بندی موتورهای  جستجو تحت تاثیر بسیاری از عوامل از جمله سن سایت، کیفیت نمونه کارها، پیوند سایت، ربط صفحه، سیگنال های اجتماعی و سطح رقابت در میان سایت های دیگه ست.

گوگل با استفاده از 200 عامل در تعیین رتبه بندی موتور جستجوی سایت، اعتراف می کنه که بسیاری از آنها نمی توانند توسط مالک وب سایت کنترل بشن. موتورهای جستجو همچنین بر روی ایجاد یک تجربه جستجوی شخصی تر برای کاربران تمرکز کرده و سابقه جستجو فرد را به حساب میارن یعنی در حالی که یک وب سایت ممکن است برای عبارت خاصی برای یک بازدیدکننده رتبه 3 باشد، ممکن است فقط 8 رتبه دیگر را رتبه بندی کند. پس اینکه نتایج جستجوی تمام کاربرها یکی باشه حتی با اینکه یک کلمه کلیدی مشخص باشه تضمین نمی شه. موتورهای جستجو صفحات سایت رو رتبه بندی می کنن نه کل یک سایت رو ، به این معنی که صفحه اصلی ممکنه رتبه 1 برای کلمات کلیدی خاصی داشته باشد، در حالی که یک صفحه داخلی عمیق ممکن است در صفحه سوم ذکر بشه.

10 موتور جستجوگر برتر :

1) Google.com
2) ‌Bing.com
3) Yahoo.com
4) Ask.com
5) Aol.com
6) Wow.com
7) Webcrawler.com
8) Mywebsearch.com
9) Infospace.com
10) Info.com

SEO چیست؟

کلمه SEO که این روزا زیاد می شنویم به اختصار از کلمه Search engine optimization و به معنی بهینه سازی موتور جستجو گرفته شده ؛ در بازار رقابتی امروز ، توجه به معنی سئو و موتورهای جستجو مهم تر از همیشه ست. SEO به طور خلاصه، مجموعه ای از قوانینه که میتونه توسط صاحبان وب سایت (یا وبلاگ) برای بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو به کار بره. علاوه بر این، یک راه عالی برای افزایش کیفیت وب سایت های شماست که آنها را دوستانه، سریع تر و آسان تر می کنه.

بهینه سازی همچنین می تونه به عنوان یک چارچوب در نظر گرفته بشه چون کل فرایند دارای تعدادی از قوانین یا دستورالعمل ها، مراحل و مجموعه ای از کنترل هاست.

ضرورت سئو برای وب سایت ما چیست؟

  • اکثر کاربران موتورهای جستجو احتمالا بر روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج (SERPS) کلیک می کنن ، بنابراین برای استفاده از این مزیت و به دست آوردن بازدید کننده های وب سایت یا مشتری برای فروشگاه اینترنتی تون باید جزو اولین های لیست باشید.
  • SEO فقط در مورد موتورهای جستجو نیست، اما روش های جستجوگر خوب، تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب سایت رو بهتر می کنه.
  • کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنن و حضور داشتن شما در موقعیت های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کنه، اعتماد به وب سایتتون رو افزایش میده.
  • SEO برای تبلیغات اجتماعی وب سایت شما مناسبه ؛ افرادی که وب سایت شما رو با جستجو در Google یا Yahoo پیدا می کنن احتمال بیشتری داره که آن را در Facebook ، Twitter ،Google+ یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنن.
  • SEO برای اجرای صحیح یک وب سایت مهمه ، وب سایت های دارای بیش از یک نویسنده می تونه از طریق SEO به طور مستقیم و غیر مستقیم به سود برسه. مزایای مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو است و مزایای غیر مستقیم آنها داشتن چارچوب مشترک (چک لیست) برای استفاده قبل از انتشار محتوای سایت ست.
  • SEO می تونه شما رو در صدر این رقابت قرار بده ، اگر دو وب سایت یک چیز مشترک رو بفروشن ، این بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت برای شما احتمال داشتن مشتری بیشتر و فروش بیشتری رو رقم می زنه.
  • سئو محلی به اصطلاح تلاش برای بهینه‌ سازی وب سایت برای افزایش نمایش در نتایج جستجوی محلی می‌گویند. بدین معنا که وقتی شخصی در یک شهر یا منطقه خاص جستجویی را انجام می‌دهد، نتایج نزدیک به موقعیت جغرافیایی او نمایش داده می‌ شود. بهینه سازی محلی اهمیت بسیاری در بین کسب و کارهایی دارد که محدوده فعالیت آن ‌ها محدود به یک منطقه خاص است. این کسب و کارها نیاز دارند تا در نتایج جستجوی محلی بالاترین رتبه را داشته باشند تا بیشترین ترافیک ممکن را از افرادی که در منطقه فعالیت آن‌ ها هستند، به دست آورند.

بهینه سازی وبسایت

هک سئو

هک سئو به روش ‌هایی گفته می ‌شود که در آن ‌ها از تکنیک ‌های نامناسب و غیر قانونی برای بهبود رتبه و SEO صفحات وب در موتور های جست و جو استفاده می‌ شود. بعضی از این روش ‌ها شامل مسائلی مانند تولید محتوای بی‌ کیفیت، کلمات کلیدی نامربوط، لینک‌ های بی ربط، خرید لینک و تقلب در محتوا می ‌شوند. از آن جا که این روش‌ ها به دلیل نامناسب و غیر قانونی بودن، باعث تخریب سایت ‌ها و صفحات وب می ‌شوند و ممکن است منجر به نمایش نتایج اشتباه و نامطلوب از سوی موتور های جست و جو شوند، بیشتر موتور های جستجو از این روش‌ها برای بهبود سئو صفحات وب استفاده نمی ‌کنند و با توجه به الگوریتم‌ های پیشرفته  خود، سعی در شناسایی و جلوگیری از این روش‌ ها دارند و اگر متوجه شوند که سایتی از این روش استفاده می کند، دچار الگوریتم پنالتی می شود و خطر حذف از موتور های جست و جو وجود دارد. به همین دلیل، استفاده از هر گونه روش هک SEO، به جای بهبود رتبه و بهینه سازی صفحات وبسایت، ممکن است منجر به افزایش رتبه و برخورد با مشکلات قانونی شود. بهترین روش برای بهبود سئو صفحات وب، استفاده از روش‌ های قانونی و مطابق با الگوریتم‌ های موتور های جستجو است. تکنیک ‌های هک سئو یا روش ‌های غیرقانونی و نامناسب بسیار متنوع هستند، بعضی از این روش‌ ها شامل موارد زیر هستند:

تولید محتوای بی‌کیفیت: در این روش، محتوای کم ارزش و بدون مفهوم برای بهینه سازی صفحه سایت استفاده می‌ شود. این روش معمولاً شامل کپی ‌برداری از محتوای دیگر سایت‌ ها و تولید محتوایی با کیفیت پایین است. کلمات کلیدی مخفی در هک SEO به عبارت انگلیسی “hidden keywords” یا “hidden text” معروف هستند. این روش در SEO کلاه سیاه استفاده می‌شود و به این صورت است که کلماتی که باعث بهبود رتبه در موتورهای جستجو می‌شوند، در متن صفحه با استفاده از رنگ یا فونتی کوچک، پنهان می‌شوند که برای کاربران قابل مشاهده نیستند. این کلمات به صورت مخفی در متن صفحه قرار می‌گیرند تا برای موتورهای جستجو قابل دیدن باشند و رتبه صفحه را در نتایج جست و جو گوگل بهتر کنند. این روش یکی از روش ‌های غیر اخلاقی و نا مناسب در SEO است و می‌ تواند منجر به افزایش رتبه و اخطار از سوی گوگل شود.

لینک‌ های نامربوط: در این روش، لینک‌های نامرتبط و بی‌ ارتباط با محتوای صفحه وب استفاده می‌شود. این روش می‌تواند باعث کاهش رنک صفحه وب و کاهش رتبه آن شود. در بهینه سازی، لینک‌ های نامرتبط به لینک ‌هایی گفته می شود که محتوای صفحه ‌ی مبدأ و محتوای صفحه ‌ی هدف با یکدیگر ارتباطی ندارند. به این معنا که لینک‌ های نامرتبط، از صفحاتی به دیگر صفحات لینک می‌شوند که محتوای آن ها کاملا متفاوت است و ارتباط خاصی با محتوا و مطالب همدیگر ندارند. موتور های جست و جو می توانند این نوع لینک‌ها را تشخیص دهند و به عنوان یک روش هک سئو در نظر بگیرند. به عنوان مثال، فرض کنید یک سایت ورزشی دارید و لینک ‌های نامرتبطی به سایت‌ های خبری یا فروشگاه‌ های آنلاین به صورت غیرطبیعی در محتوای سایت خود قرار داده‌اید، این لینک ‌ها با محتوای سایت شما هیچ ارتباطی ندارند و این مانع از بهبود رتبه سایت شما در نتایج جست و جو می ‌شود. بهترین روش برای بهبود SEO و افزایش رتبه سایت، استفاده از لینک‌ های طبیعی و مرتبط با محتوای سایت است.

سئو تکنیکال

به مجموعه ای از روش ها و تکنیک ها که برای افزایش رتبه و محبوبیت سایت در موتور های جست و جو، در زمینه های فنی و تکنیکال وبسایت انجام می شود، SEO تکنیکال گفته می شود. این شامل بهینه ‌سازی عواملی مانند سرعت بارگیری صفحات، ساختار وبسایت، بهبود نمایش وب ‌سایت در دستگاه‌های مختلف، بهینه‌سازی فایل‌های robots.txt و sitemap.xml و غیره می‌شود.

برای مثال، بهبود سرعت بارگیری ‌سایت، می‌ تواند بهبود قابل توجهی در تجربه کاربر از صفحه و همچنین باعث بهبود رتبه در موتور های جستجو شود. همچنین، بهینه ‌سازی ساختار وبسایت و بهبود معماری سایت، می‌تواند کمک کند تا موتور جستجو به راحتی محتوا و صفحات مهم وب ‌سایت شما را پیدا کنند و در نتیجه، رتبه صفحه در نتایج جستجو بهتر می شود. به طور کلی، Technical SEO برای افزایش رتبه و محبوبیت در موتور های جستجو بسیار مهم است و باید با استفاده از روش‌ های مجاز و اخلاقی انجام شود.

مراحل اصلی روند سئو (SEO) چیست؟

برای سادگی به دو مرحله اصلی تقسیم می شه :

·سئو در سایت (On Page SEO)

قوانینی که در سایت شما اعمال می شود تا موتور جستجوگر دوستانه ایجاد کند که 15 قانون وجود داره :

1- عنوان و توضیحات صفحه

شاید برایتان سوال پیش بیاد که جنبه های مهم سئو سایت چیست؛ یکی از مهم ترین بخش ها عنوان صفحه هاست. پژوهش ها در چند ماه گذشته نشان داد که عناوین صفحه برای Google SEO از همیشه مهمتره که باید از چند تا ویژگی بهره ببره :

  • هر صفحه باید یک عنوان صفحه منحصر به فرد داشته باشه که دقیقا محتوای صفحه را توصیف کنه.
  • مختصر و توصیفی باشه.
  • به کاربر برای متوجه شدن موضوع صفحه کمک کنه.

توصیف صفحات هم خیلی مهمه و خلاصه ای از کل موضوعیت صفحه به کاربران، گوگل و سایر موتورهای جستجو می دهد اما معنی سئو این نیست که هر چی به عنوان توضیحات نوشتین در قطعه گوگل که مربوط به سایت شماست نمایش داده بشه. یکسری دستورالعمل برای نوشتن شرح خوب براتون آماده کردم که بهتون کمک می کنه :

  • همیشه یک توصیف منحصر به فرد برای همه صفحات، پست ها و محصولات وب سایت خود ارائه بدید.
  • اندازه متن رو بین 140 تا 150 کاراکتر نگه دارید.
  • از تکرار عنوان در شرح اجتناب کنید.
  • کلمات کلیدی زیادی اضافه نکنید.
  • سعی کنید از این توصیف به عنوان راهی برای تبلیغ صفحه خود به خواننده استفاده کنید تا روی عنوان موجود کلیک و از صفحه بازدید کند.

2- ساختار لینک یا پیوند دائمی

ساختار لینک دائمی یک اصطلاحه که برای توصیف قالب URLS ها برای صفحه ها و یا پست های منفرد یک وب سایت استفاده میشه که در نوار آدرس مرورگر و در نتایج جستجو (زیر عنوان صفحه) نشان داده میشه.

دستورالعمل های SEO برای URLS :

  • ایجاد صفحات ساده و آسان برای موتورهای جستجو و کاربران
  • از نشانه گذاری ‘ – ‘ برای جدا کردن کلماتی که URL را تشکیل می دن استفاده کنید
  • از آدرس های طولانی با اطلاعات غیر ضروری اجتناب کنید.
  • از کلماتی استفاده کنید که موضوع صفحه شما رو توصیف کنه، اما از پر کردن با کلمات کلیدی اجتناب کنید.

نمونه هایی از ساختار URL خوب :

http://www.darkoob.co.ir/ضرورت-راه-اندازی-وب-سایت/
http://www.joomir.com/بهینه-سازی-هاست-لینوکس/

3- راهنمای کاربر (Breadcrumb)

معنی Breadcrumb به انگلیسی میشه خرده نان  اما به زبان اینترنتی یعنی راهنمای کاربر برای این که نشون بده الان این صفحه که داره می بینه تو کدوم مسیر قرار گرفته ، اطمینان حاصل کنید که در تمام صفحات داخلی سایتتون این ویژگی رو دارید. اگر از WordPress استفاده می کنید، پلاگین های رایگان زیادی برای ایجاد یک راهنمای کاربر وجود داره.

4- لینک های داخلی

وقتی میگیم لینک های داخلی به معنای پیوندهای موجود در صفحه ست که به صفحه های درون وبسایت اشاره می کنه نه پیوندهای خارجی. پیوند داخلی عامل بسیار مهمی برای وب سایت های SEO است اما هنوز بسیاری از صاحبان سایت ها از آن به درستی استفاده نمی کنن. قوانین پیگیری برای لینک های داخلی ساده هستند :

  • لینک ها و مقالات توسط کلمات کلیدی یا استفاده از تیتر کامل مقاله به هم مرتبط بشن.
  • اطمینان حاصل کنید که لینک ها برای کاربر و درکشون برای موتورهای جستجو آسان باشه.
  • لینک ها را فقط برای موتورهای جستجو ایجاد نکنید ، یک لینک داخلی باید به مسیر یابی کاربر در سایت کمک کنه.
  • از اصطلاحات مانند «اینجا کلیک کنید» یا «[..]» برای لینک های داخلی استفاده نکنید.
  • بیش از حد از لینک های داخلی استفاده نکنید ، در هر صفحه چند تا لینک کافیه (اگر واقعا لازمه موردی نداره.).

این کار آسان نیست به خصوص اگر شما تعداد زیادی پست و مطلب دارید، اما این یک ابزار بسیار ارزشمند برای SEO در سایته.

5- فرمت متن و استفاده از H1، H2 و H3

بدون اینکه یک سری قالب بندی اولیه روی مطالبتون انجام بدید متنی رو روی وب سایت قرار ندین، این برای تجربه کاربر خوب نیست و بر علیه تلاش های SEO شما کار می کنه. دستورالعمل های عمومی برای قالب بندی پست یا صفحه در وب سایت شما:

  • از تگ ها یا برچسب های H1 برای عنوان پست هاتون استفاده کنید.
  • از تگ ها یا برچسب های H2 برای عنوان اصلی پست ها استفاده کنید.
  • برای جلب توجه کاربران، از ویژگی های BOLD و Italics استفاده کنید.
  • از برچسب های H2 برای همه سرفصل ها استفاده نکنید.
  • پاراگراف های کوچیک بنویسید.
  • از فونتی استفاده کنید که خوندنش راحت باشه.

همیشه برای قالب بندی متن هاتون تجربه ی کاربر رو در نظر بگیرید ، مثلا کاربر می تونه بخش های اصلی مطالب رو فقط با نگاه کردن به صفحه تشخیص بده؟ یا اینکه متن در همه دستگاه ها مثل لب تاپ ، گوشی های هوشمند ، تبلت یا آیپد راحت خونده می شه؟

6- صفحه 404

SEO درباره بهبود تجربه کاربره و یک صفحه 404 مناسب به این هدف کمک می کنه. زمانی که یک کاربر دنبال یک صفحه در وب سایت شما می گرده که وجود نداره یا یک لینک رو اشتباه تایپ می کنه و یا وقتی که یک لینک اشتباه رو باز می کنه این صفحه دیده می شه. این برای کاربر مفید نیست و تجربه کاربر را به صورت منفی تحت تاثیر قرار می ده.

یک صفحه 404 پیکر بندی شده باید:

  • به جای نمایش “Not Found” اطلاعات درستی از اتفاقی که واقعا افتاده به کاربر بده.
  • طراحی مثل بقیه وب سایت داشته باشه.
  • به کاربر امکان حرکت به صفحه های دیگه سایت رو بده.

7- بهینه سازی تصویر

تصاویر به سئو وبسایت کمک می کنه اما باید مواظب باشیم که بار منفی مثل مشکل سرعت بارگذاری صفحه ها یا پاسخ آهسته برامون نداشته باشه. اگر تصمیم به استفاده از تصاویر دارید، نکات زیر رو تو ذهنتون داشته باشید :

  • از متن Alt برای توصیف تصویرتون استفاده کنید، از کلمات کلیدی هم می تونید استفاده کنید اما نه بیش از حد. (متن Alt صفتیه که به تگ image در html اضافه میشه و زمانی که تصویر بارگذاری نمیشه این متن در محتوای تصویر دیده میشه)
  • از کلمات کلیدی در نام فایل های تصویر استفاده کنید و از کلمه هایی مثل jpg یا person1.jpg اجتناب کنید ، به جاش از کلمه های معنی دار که با خط تیره جدا شده استفاده کنید مثل woman-working-out.jpg
  • تمام فایل های تصویری رو در یک پوشه اختصاصی در سایت خود ذخیره کنید، به عنوان مثال /joomir.com/images
  • اندازه تصویر ها رو بهینه سازی کنید ، هرچقدر سایز تصویر هاتون بر حسب KB کمتر باشه سرعت سایت شما بیشتره. نرم افزار های زیادی برای کوچیک کردن سایز تصاویر بدون از دست دادن کیفیتشون موجوده که می تونید ازش استفاده کنید.

8- سرعت صفحه

گوگل بارها گفته که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی ست اما هنوز بسیاری از وبسایت ها برای این موضوع  بهینه سازی نمی کنند. هدف گوگل یا باقی موتورهای جستجو اینه که جستجوگر دقیق ترین نتایج را در سریع ترین زمان برای کاربران فراهم کنه ، مسلماً در سال های آینده سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی اهمیت بیشتری می گیره. وب سایت های سریع باعث بهبود تجربه کاربر و تشویق بازدید کننده به برگشت دوباره به سایت است. به علاوه وب سایتی که کمتر از 4 ثانیه بارگذاری می شه احتمالات زیر رو بیشتر می کنه :

  • رتبه بهتر در نتایج جستجو
  • دریافت بازدید بیشتر صفحه به ازای هر کاربر
  • رضایت بازدیدکننده از وب سایت

9- دریافت لینک از وب سایت های دیگر

وقتی درباره بهینه سازی صحبت می کنیم نمیشه که از اهمیت لینک ساختن چشم پوشی کنیم ، دلیلش هم اینه که عوامل سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) نقش مهمی رو در الگوریتم رتبه بندی گوگل بازی می کنن. می دونم که این مبحث برای مبتدیان سئو مشکله پس بیاید از اول شروع کنیم :

لینک ساختن چیست و چه کمکی به سئو می کند؟

هنگامی که لری پینگ و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) الگوریتم رتبه بندی اولیه Google را ایجاد کردند، به دنبال راهی برای مقایسه وب سایت ها بودن تا بهترین نتایج در صفحات نتایج موتورهای جستجو نشان داده بشه. علاوه بر توجه به عوامل SEO در سایت (On-Page SEO) ، آنها تصمیم گرفتند که وب سایتهایی که لینکهای ورودی از سایر وب سایتها دارن، احتمالا مهم تر و محبوب تر از دیگران هستن، پس سزاوار رتبه بهتری ان. به عبارت دیگه، لینک های ورودی به عنوان «رای اعتماد» محسوب میشه و این تاثیر مثبتی بر موقعیت و رتبه بندی وب سایت داشت. هرچقدر لینک ورودی بیشتری به وب سایت اشاره کنه ، رتبه بهتری به وب سایت تعلق می گیره. اوایل این راه راحتی بود و وب سایت هایی که این مفهوم رو فهمیدن هزاران لینک ایجاد کردن که به وب سایتشون اشاره و رتبه بندی رو افزایش می داد اما مشکل این بود که وب سایت های موجود بی کیفیت بودن و حق نداشتن در صفحه اول گوگل قرار بگیرن که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکل بزرگی برای گوگل شد و کیفیت نتایج جستجو رو تحت تاثیر قرار داد.

برای محافظت از شهرت و دور نگه داشتن وب سایت های اسپم ، Google شروع به اضافه کردن قوانین سخت تر به الگوریتم رتبه بندی خودش کرد و بالاخره بین لینک های طبیعی و مصنوعی ایجاد شده فرق قائل شد. نتیجه ، موفقیت بزرگی برای گوگل بود. اسپم ها (وب سایت هایی که محتوای شما رو کپی می کنن) و وب سایت های کم کیفیت نه تنها رتبه بندی خودشونو از دست دادن بلکه در بسیاری موارد از فهرست گوگل حذف شدن. برای ساختن لینک باید سه مورد رو در نظر بگیرید :

  • لینک ها هنوز یک جنبه بسیار مهم از SEO هستند.
  • کمیت (تعداد لینک ها) نه بلکه کیفیت مهمه
  • لینک های طبیعی برای رتبه بندی شما مناسب هستند، لینک هایی که مصنوعی تولید می شن شما را به دردسر میندازن.

10- وب سایت های همگام با موبایل

تعداد قابل توجهی از جستجوهای انجام شده هر روز از طریق دستگاههای تلفن همراه انجام می شه ، بسیاری از مطالعات در طول 6 ماه گذشته مشخص کردن که تعداد جستجو هایی که با استفاده از گوشی های هوشمند انجام می شود، به طور پیوسته افزایش پیدا می کنه به خصوص وقتی که خرید آنلاین انجام می شه. مراحل زیر برای اطمینان شما از همگام بودن با موبایل برای وب سایت شماست :

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که تفاوت بین یک وب سایت دوستانه با موبایل و اندروید بومی ، iPhone یا Windows Mobile را درک کنید. بسیاری از افراد با استراتژی تلفن همراه خود شکست خوردن ؛ چون این تفاوت ها و پتانسیل گسترده بازار موبایل را درک نمی کنن.
  • یک وبسایت دوستانه برای مشاهده در مرورگر تلفن همراه (به عنوان مثال کروم در Android یا Safari در (iPhone بهینه شده. اندروید بومی (برنامه های آیفون یا ویندوز موبایل) برنامه ای است که می تواند از بازارهای تلفن همراه مثل Google Play یا Apple store دانلود بشه. برای اهداف SEO شما باید یک نسخه دوستانه برای کاربران خود از طریق مرورگرهای تلفن همراه ارائه بدین پس نسخه طراحی شده responsive برای وب سایت تهیه کنید.

11- نقشه سایت کاربر

یک لیست از تمام پست ها و صفحات وب سایت شماست و شما نیاز به 2 نوع نقشه سایت دارید ؛ اول یک نقشه سایت XML برای ارسال به Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو و برای دومی یک نقشه سایت HTML برای کمک به بازدیدکنندگان که محتوای شما را آسانتر پیدا کنن.

·نقشه سایت XML (برای موتورهای جستجو)

بسته به سیستم وبلاگ نویسی شما می توانید از پلاگین ها برای ایجاد و به روز رسانی سایت نقشه وب سایت خود استفاده کنید.

·نقشه سایت HTML (برای کاربران)

نقشه سایت کاربر باید لینک ها را برای همه ارائه کنه (یا به مهمترین صفحات سایت شما ارائه بده) همچنین می تونه پست های نویسنده، تاریخ، دسته و … را دسته بندی کنه. هدفش کمک به کاربر در یافتن اطلاعات در سایت به صورت آسانتر و سریعتر است.

12- محتوا هنوز پادشاه است

وقتی افراد در Google، Yahoo یا Bing جستجو می کنن، اساسا به دنبال پاسخ به یک سوال هستند. محتوای خوب پست یا صفحه ایه که به این سوال پاسخ می ده. محتوا هنوز پادشاه است و یک وب سایت با محتوای خوب و اصلی و با کیفیت می تونه در دراز مدت حتی بدون بهینه سازی بهتر از یک وب سایت بهینه سازی شده در جستجوگرها باشه اما با محتوای بسیار خوب.

حالا سوالی که پیش میاد اینه که چطور محتوای خوب بنویسیم؟

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما چیزی ست که در عنوان ذکر شده.
  • متن خود را برای تایپ ها، املا و اشتباهات گرامر بررسی کنید.
  • فرمت گذاری رو در متن هاتون انجام بدید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر کاربرها ، لینک های موجود در محتویات خود را (در صورت مناسب بودن) به صفحات دیگر سایت خود (یا سایر سایت ها) ارسال کنید.
  • مطالبی که می نویسید با استناد به مدارک و مطالعات واقعی باشه تا در صورت لزوم بتونید صحت اون رو اثبات کنید.

13- محتوای تازه

داشتن محتوای تازه انگیزه ای برای بازدیدکنندگان و ربات موتورهای جستجو برای افزایش بازدید سایت و خزیدن در وب سایت شماست. از انتشار صفحات با محتوای مشابه فقط به خاطر به روز رسانی وب سایت و یا وبلاگ خودتون اجتناب کنید و سئو محتوا را جدی بگیرید.

14- لینک های خارجی را بررسی کنید

لینک های خارجی (لینک های موجود در وب سایت شما با اشاره به سایت های دیگر) برای SEO بسیار مهم ان. به طور کلی اطمینان حاصل کنید :

  • شما به وب سایت های اسپم یا وب سایت ها با محتوای نامناسب پیوند ندارید.
  • لینک های شکسته ندارید یعنی پیوندهایی به وب سایت ها یا صفحاتی که دیگر وجود ندارد .
  • شما به هیچ وجه به فروش یا تبادل لینک ها نمی پردازید.

15- ابزار وب مستر و تجزیه و تحلیل

Google و Ping دارای ابزار وب مستر هستند ، این ابزار مکانی برای ثبت نام و ارسال وب سایت شما به فهرست هاشونه و بعد از ارسال می تونید از Webmaster دیدن کنید و اطلاعات ارزشمندی درباره وب سایت خودتون به دست بیارید. با اینکه به طور مستقیم با SEO در ارتباط نیست اما هنگامی که شما وب سایت خود را به ابزار وب مستر گوگل و Bing ارسال می کنید، مزایای متعددی به دست میارید :

  • این راه درباره وب سایت شما به موتورهای جستجو اطلاعات میده (با ارسال نقشه سایت شما).
  • این راه برای دریافت بازخورد در مورد تعداد صفحات نشان داده شده.
  • این روش برای اطلاع از مشکلات بالقوه است مثلا مشکل دسترسی که وب سایت ها را از خزیدن در محتوای شما محدود می کنه.
  • می تونید تعداد پیوندهای ورودی و داخلی را مشاهده کنید.

·سئو در خارج از سایت (Off Page SEO)

علاوه بر تغییراتی که می تونید در وب سایت خودتون انجام بدید به طوری که در صفحه های نتایج موتور جستجو  دارای رتبه بالا باشه ، راه دیگه برای بهبود موقعیت رتبه بندی وب سایت شما با استفاده از تکنیک های سئو در خارج از سایته.

SEO سایت خارج از سایت به طور کلی به عنوان ساخت لینک شناخته می شه، اما من ترجیح می دهم از اصطلاح “ارتقاء وب سایت” استفاده کنم از آنجایی که راه مناسب برای تبلیغ یک وب سایت ، روش ها و تکنیک های بسیار بیشتری نسبت به ایجاد لینک ها لازم داره. به طور کلی موتورهای جستجو در حال تلاش برای پیدا کردن مهم ترین صفحات وب هستند و آن ها را زمانی نمایش می دن که کاربر یک سوال جستجو می کنه. یکی از عوامل تعیین موقعیت یک صفحه وب در نتایج موتور جستجو ، تعداد پیوندهای ورودی است.

لینک های ورودی ، نشانه اعتماد هستن و بسته به اینکه از کجا میان تا حد زیادی موقعیت و رتبه شما رو تحت تاثیر قرار می دن.

سوالی که مطرح می شه اینه که چه کاری می توانید انجام دهید تا لینک های بیشتری دریافت کنید؟ از نظر من باید کلا ساخت لینک رو فراموش کنید و محتوای با کیفیت برای وب سایت خودتون بنویسید. محتوای خوب به شما لینک های طبیعی اختصاص میده که به نوبه خود رتبه بندی خوب و ترافیک به شما می ده.

سئو چیست

انواع سئو

سئو کلاه سفید

به روش‌ هایی که برای افزایش رتبه و محبوبیت ‌سایت در موتور های جستجو، با استفاده از روش‌ های اخلاقی و مجاز انجام می شود بهینه سازی کلاه سفید گفته می شد. در این روش، تلاش برای بهبود قابل توجه و دائمی رتبه وب‌ سایت در نتایج جستجو با رعایت اصول اخلاقی و قانونی صورت می گیرد. این روش شامل بهینه‌ سازی محتوا و کلمات کلیدی، ساخت لینک ‌های طبیعی و مرتبط، کاهش سرعت بارگیری صفحات و غیره می شود.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه (Black SEO) یک روش نا مشروع و غیراخلاقی است که برای بهتر شدن رتبه سایت در موتورهای جست و جو است. در سئو سیاه، از روش‌ هایی استفاده می‌ شود که با صرفه جویی در زمان و هزینه، سریعاً رتبه وب ‌سایت را در نتایج جستجو بهبود می بخشند، اما ممکن است باعث پنالتی شدن وب ‌سایت توسط موتورهای جستجو شوند که این جریمه ممکن است منجر به حذف از لیست موتور های جستجو و در نتیجه عدم نمایش صفحات سایت به کاربران شود. Black SEO دقیقا بر خلاف White SEO عمل می کند. استفاده از SEO سیاه شاید در کوتاه‌ مدت باعث محبوب شدن سایت در موتور های جستجو شود، اما در بلند مدت ممکن است به عنوان یک روش غیراخلاقی شناخته شود و منجر به جریمه شدن سایت شود. همچنین، استفاده از بهینه سازی کلاه سیاه ممکن است باعث کاهش اعتماد کاربران شود و دامنه را در خطر حذف از گوگل قرار دهد. بهینه سازی کلاه سیاه و هک سئو دو مفهوم متفاوت هستند، اما در برخی جزئیات به هم مربوط می شوند. به طور کلی، هر دو مفهوم بهینه سازی کلاه سیاه و هک SEO روش‌ های نامشروع و غیر اخلاقی هستند که می ‌توانند باعث حذف صفحات سایت توسط موتور های جستجو شوند. بهترین روش برای افزایش رتبه و محبوبیت، استفاده از روش ‌های SEO کلاه سفید با رعایت اصول اخلاقی و قانونی است.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) یک مجموعه از روش ‌های بهینه ‌سازی وب‌ سایت است که در گروه میانی بین بهینه سازی کلاه سفید و بهینه سازی کلاه سیاه قرار می ‌گیرد. در این روش، از روش‌ هایی که در محدوده قانونی و اخلاقی قرار دارند استفاده می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است از مرزهای قانونی و اخلاقی فراتر برود. به بیان دیگر تلاش می‌ شود با استفاده از روش‌ هایی که در مقررات موتور های جستجو ممنوع نیستند، بهینه‌سازی وب سایت انجام شود؛ اما در عین حال، برخی از روش‌هایی که در مقررات موتورهای جستجو ذکر نشده‌اند و یا در حال حاضر ممنوع هستند، نیز استفاده می‌ شود. به عنوان مثال، استفاده از کلمات کلیدی در متن‌های پنهان (hidden text) یا ساخت لینک‌ های پراکنده و نا مربوط به ‌سایت‌ های دیگر ممکن است به عنوان روش ‌های سئو خاکستری شناخته شوند. این روش ‌ها در برخی موارد می ‌توانند نتایج خوبی در کوتاه مدت بگیرند و رتبه مناسب در موتورهای جست و جو را فراهم کنند، اما خطر پنالتی شدن، ‌سایت را تهدید می کند.

چک لیست سئو

چک لیست سئو یا SEO Checklist یک لیست جامع از استراتژی سئو و مراحل مختلفی است که باید در فرایند بهینه ‌سازی ‌سایت برای موتور های جستجو رعایت شوند. این لیست معمولاً شامل موارد مختلفی است که برای سریع تر رسیدن به هدف و عدم اتلاف وقت برای بهتر شدن نتیجه سایت در نتایج جستجو باید در نظر گرفت. چک لیست می تواند شامل موارد زیر باشد:

تحلیل و بررسی کلمات کلیدی

کاهش سرعت بارگیری صفحات وب‌ سایت

تنظیم عنوان صفحات ‌سایت

کامل کردن توضیحات تگ های متا و کلمات کلیدی

آماده کردن محتوا

بهبود کیفیت تصاویر و ویدئو های وبسایت

دسته بندی بخش های مختلف سایت و استفاده از ساختارهای سلسله مراتبی (Hierarchy)

ساخت لینک‌ های داخلی و بک لینک خارجی

بهینه ‌سازی وبسایت برای موبایل (Mobile Responsive)

ایجاد نقشه سایت (Sitemap) و اضافه کردن آن به فایل ROBOTS.txt

ثبت وب ‌سایت در Google Search Console و Webmaster Tools

بررسی و رفع خطا های موتور های جستجو (Crawler errors)

بررسی و رفع خطا های دسترسی به صفحات ‌سایت با دستگاه های مختلف (Accessibility errors)

بررسی نرخ بازگشت دوباره کاربران به سایت (Bounce rate) و مدت زمان بازدید از هر صفحه (Time on site)

بررسی و بهینه‌ سازی نقشه و لینک‌ های سایت برای بهبود تجربه کاربری

هدف اصلی چک لیست بهینه سازی، رعایت تمامی مراحل بهینه ‌سازی به گونه‌ ای است که باعث بهتر شدن رتبه در نتایج جست وجو گردد. همچنین، چک لیست SEO می ‌تواند به عنوان یک ابزار کارآمد برای بررسی و ارزیابی بهبود ‌های صورت گرفته در فرآیند بهینه‌ سازی وب ‌سایت استفاده شود.

ابزار سئو

ابزار سئو به ما در بهبود و بهینه‌ سازی وب ‌سایت برای جذب کاربر و ترافیک از موتور های جستجو، کاهش نرخ خروج از سایت، افزایش سرعت لود وب‌ سایت و بهبود تجربه کاربران در تعامل با وبسایت کمک می‌کنند. برخی از ابزار های SEO عبارتند از:

Google Search Console: یک ابزار رایگان از گوگل است که به وبمستران و صاحبان وب سایت‌ ها کمک می‌ کند تا عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل رصد کنند. با استفاده از گوگل سرچ کنسول، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند تعداد صفحاتی که توسط گوگل ایندکس شده‌ اند، تعداد لینک‌ هایی که به سایت شما داده شده‌، خطا هایی که برای گوگل در دسترسی به صفحات شما به وجود آمده است و سایر موارد را مشاهده کنید.

Google Analytics: این ابزار تحلیلی رایگان از طرف گوگل، امکان بررسی ترافیک وب‌ سایت، شناسایی منابع ترافیک، شناسایی کلمات کلیدی موثر و مشاهده رفتار کاربران را برای SEO کار فراهم می‌کند. این اطلاعات دریافتی شامل تعداد بازدیدکنندگان، روزهای بازدید، ساعات پر بازدید، صفحات بازدید شده، میزان نرخ بازگشت، میزان ترافیک از موتورهای جستجو و بسیاری از اطلاعات دیگر است.

Achref: این ابزار یکی از پرکاربرد ترین ابزار های SEO است که برای پژوهش کلمات کلیدی، بررسی لینک‌ ها، بررسی رتبه ‌سایت در نتایج جست و جو و بررسی رقبا استفاده می‌شود.

Moz Pro: این ابزار یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای بهینه سازی است که برای پژوهش کلمات کلیدی، بررسی لینک‌ ها، بررسی رتبه ‌سایت در نتایج جست و جو و بررسی رقبا استفاده می‌شود.

Yoast SEO یا Yoast SEO Plugin: یک پلاگین رایگان برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که بسیاری از ویژگی‌ های سئو را در اختیار کاربران قرار می ‌دهد. این پلاگین به کاربران وب‌ سایت کمک می‌کند تا به راحتی بتوانند ویژگی ‌های مربوط به SEO را برای صفحات ‌سایت خود تنظیم کنند. با استفاده از این پلاگین، کاربران می‌ توانند عنوان و توضیحات تگ های متا، کلمات کلیدی، ساختار URL، وضعیت نمایش در نتایج جستجو و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را برای هر صفحه از سایت خود تنظیم کنند.

Screaming Frog: یک ابزار آنالیز و بهینه ‌سازی سئو است که به شما کمک می ‌کند تا مشکلات وب‌ سایت خود را پیدا و برطرف کنید. با استفاده از این ابزار، می ‌توانید به راحتی اطلاعات مختلفی مانند لینک‌ های ورودی و خروجی، کلمات کلیدی، رقبا و بسیاری دیگر را درباره وبسایت خود به دست آورید.

چگونه سئو کار شویم؟

برای سئو کار شدن و بهینه‌ سازی وب سایت، می‌ توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. در زیر، چند مورد از این روش‌ ها را برای شما معرفی می‌کنیم:

یادگیری مفاهیم SEO: برای تبدیل شدن به یک متخصص SEO، ابتدا باید با مفاهیم و اصطلاحات سئو آشنا شوید. بهترین راه برای یادگیری مفاهیم سئو، شرکت در دوره‌ های آموزشی سئو است که شما می توانید از کلاس های آموزشی آموزشگاه دارکوب استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای SEO: باید با ابزارهای سئو آشنا شوید. این ابزارها می ‌توانند به شما در تحلیل و بهبود عملکرد سایت کمک کنند. برخی از این ابزارها عبارتند از Google Analytics، Google Search Console، Ahrefs و SEMrush.

مطالعه و پژوهش: بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجوی گوگل به طور مداوم و با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل، نیازمند پژوهش و مطالعه است. برای پیشرفت در این حوزه، باید به صورت منظم مطالعه مقالات و کتاب‌های مرتبط با SEO را آغاز کنید.

تجربه و تمرین: تجربه و تمرین نیز از خصوصیت های اصلی یک متخصص SEO است. باید بتوانید با اعمال تکنیک‌ های سئو در وب سایت خود، نتایجی را که می‌ خواهید به دست آورید.

ارتباط با متخصصان سئو: اگر به دنبال پیشرفت در این حوزه هستید، می‌ توانید با متخصصان بهینه سازی تماس بگیرید و از آنان راهنمایی و مشاوره بگیرید.

به طور خلاصه برای سئو کار شدن و بهینه ‌سازی وب سایت، باید با مفاهیم SEO آشنا شوید و کار با ابزار های بهینه سازی استفاده کنید. اگر در کار خود پیشرفت کنید و تبدیل به یک متخصص شوید، درآمد سئو بالایی خواهید داشت.

تفاوت بین سئو و بازاریابی اینترنتی چیست؟

ساده ترین پاسخ اینه که SEO یکی از ابزارهای موجود در بازاریابی آنلاین شماست. این دیجیتال مارکتینگ نیست به عنوان مثال، اما می تونه بخشی از کمپین وب مارکتینگ شما باشه که معمولا شامل موارد دیگه ای مثل ارتقاء رسانه های اجتماعی، استراتژی محتوا و … است. کاربرد سئو در دیجیتال مارکتینگ نمایان می شود و با سرمایه گذاری در SEO کسب و کار شما می تواند پیشرفت چشم گیری داشته باشد.

به طور خلاصه بهینه سازی موتور جستجو یا SEO راهی برای بهینه سازی وب سایت شماست تا موتورهای جستجو بهتر آن را درک کنند و به شما رتبه بندی بالاتری بدن در نتیجه هر تجارتی نیاز به بازاریابی سئو داره.

بک لینک چیست؟

لینک بازگشتی (Back Link) به لینکی گفته می‌شود که در یک سایت دیگر به یک صفحه ‌ی وبسایت شما ارجاع داده شده است. به عبارت دیگر، هر بار که یک وب ‌سایت دیگر لینکی را برای دسترسی به صفحه ‌ی وبسایت شما قرار داده باشد، آن لینک به عنوان یک لینک بازگشتی شناخته می شود. بک لینک ها، در بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO) مهم هستند، زیرا موتور های جستجو وقتی ببینند که یک سایت با اعتبار بالا، با مطلب یا مقاله ای مشابه به صفحه سایت شما لینک داده است، به عنوان نشانی‌ هایی از مهم بودن صفحه ‌ی شما به آن نگاه می کنند و این خود می تواند باعث بالا آمدن شما در نتایج جست و جو شود. برای مثال، اگر یک صفحه با رتبه‌ بندی بالا در گوگل به صفحه‌ی شما لینک داده باشد، این به معنی این است که گوگل به صفحه‌ی شما اعتبار بیشتری می‌دهد و ممکن است به رتبه‌ بندی بهتری در نتایج جستجو کمک کند. بک لینک ‌ها ممکن است از وب سایت‌ های مختلف و در قالب های متنی، تصویری یا دیگر فرمت‌ها باشند. کیفیت بک لینک‌ ها بسیار مهم است و باید از وب سایت‌ های با اعتبار، بازدید کنندگان و محتوای مرتبط با سایت شما برای بهبود رتبه وب سایت استفاده شود.

آموزش سئو

ما در آموزشگاه دارکوب اصول سئو و بهینه سازی وب سایت را به صورت کاملا عملی به صورت حضوری، آنلاین و فایل های آموزشی، آموزش می دهیم. جهت متخصص SEO شدن کافی است با مجموعه دارکوب که یکی از بهترین منابع یادگیری سئو است، تماس حاصل فرمایید. حدود 20 سال است که در زمینه طراحی وب سایت و سئو به صورت حرفه ای فعالیت داریم و در زمینه SEO جزو شرکت های شناخته شده هستیم. در آموزشگاه سئو دارکوب آموزش سئو سایت توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای SEO انجام می گردد. همچنین، آموزشگاه طراحی سایت دارکوب، دوره های آموزشی طراحی سایت، طراحی قالب وردپرس، آموزش سئو وردپرس و غیره را با بهترین مدرسان و بالاترین کیفیت تدریس می کند.

بهترین شرکت سئو

در صورتی که در جستجوی بهترین شرکت بهینه سازی برای انجام فرآیند SEO و بهینه سازی سایت هستید، چند نکته لازم است که در انتخاب شرکت و پکیج سئو مد نظر قرار دهید. شرکتی را انتخاب نمایید که سابقه و تجربه فراوانی دارد تا بتواند پشتیبانی وب سایت شما را به درستی انجام دهد. در ضمن روش انجام خدمات بهینه سازی را کامل شرح می دهد و از روش های سئو کلاه سفید استفاده می نماید و هزینه سئو سایت پایین و عادلانه باشد. دارکوب یکی از با سابقه ترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه سئو و بهینه سازی وبسایت می باشد و به خیال راحت می توانید سفارش سئو سایت خود را به این شرکت واگذار نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته