5 روش ساده برای سئو محلی در سال 1402

نوشته شده توسط امیر سلامی

اگه با سئوی محلی تازه آشنا شدید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، حتما این مقاله از دارکوب را مطالعه کنید. اگر مدتی است که اخبار سئو را دنبال می کنید، حتما می دانید که سئو دائما در حال تغییر است. حالا وقتی به سئو محلی می رسیم یعنی این که باید سایت را برای مشتری هایی بهینه کنید که برای کسب و کار شما در محل و منطقه جغرافیایی خاصی جست و جو می کنند. رقیبان محلی شما دائما در تلاش هستند که بتوانند در نتایج سرچ محلی پیشرفت کنند و اگر شما نتوانید جایگاه های بالا را بگیرید، قطعا رقبا جای شما را خواهند گرفت.

سئو محلی چیست؟

شاید برای بعضی ها این سوال پیش بیاید و دوست داشته باشند که بدانند تفاوت سئو محلی و سئو عادی در چیست؟ به مجموعه ای از روش ها و تکنیک ها گفته می شود که باعث افزایش بازدید یک کسب و کار در موتور های جست و جو مثل گوگل می شود که به یک منطقه جغرافیایی وابسته است. این سبک به دو شکل برای کاربران نمایش داده می شود. لوکال سئو نام دیگری است که برای این روش، استفاده می شود.  اول کاربرانی که در یک منطقه یا محل مشابه اقدام به جست و جو کرده اند و دوم محاطبانی که نام منطقه یا محل را در جست و جوی خود قرار داده اند. برای مثال فردی قصد سفارش غذا دارد و اگر در گوگل برای این مورد جستجو کند، رستوران های نزدیک به او نمایش داده می شود. برای سئو محلی و جذب مخاطبان نزدیک می توانید با متخصصان سئو شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب، تماس بگیرید.

سئو محلی

تبلیغات لوکال

این روش یکی از زیر مجموعه های بازاریابی دیجیتال می باشد که برای جذب مخاطبانی که در نزدیکی شما هستند، استفاده می شود. برای ارتباط بیش تر با مخاطبان و برندسازی در محله جغرافیایی خود می توانید با دارکوب که یکی از برترین آژانس های مارکتینگ آنلاین در کشور است، تماس بگیرید.

برای این که بتوانید برای عبارت های سرچ محلی رتبه های بالاتری بگیرید، در این مقاله 5 راهکار خیلی ساده معرفی می شود:

به تگ های عنوان توجه شود

تگ های متا و توصیفات یا title and meta description یه سری عناصر HTML هستند که میتوانید با بهینه سازی آن، محتوای صفحه وب را انعکاس بدهید. متن تگ های عنوان و توصیفات در صفحه نتایج گوگل یا هر موتور جستجوی دیگه ای نمایش داده می شود. وقتی شما عبارتی رو گوگل می کنید و صفحه نتایج ظاهر می شود، لینک های آبی همان تگ های عنوان هستند و توضیحی که زیر آن نوشته شده تگ توصیفات است. پارسال گوگل عرض منطقه ای که در آن نتایج را نمایش می دهد، بیش تر کرد و الآن 600 پیکسل شده است. به خاطر همین هم حالا 50 تا 60 کاراکتر در تگ عنوان جا می گیرد. تگ توصیفات هم تقریبا 160 تا 200 کاراکتر را نمایش می دهد. از این فضایی که در اختیار دارید باید به بهترین شکل در جهت جلب توجه مشتری استفاده کنید ولی مواظب باشید تعداد کاراکترها از این مقدار بیشتر نشود، در غیر این صورت در نتایج سرچ نصفه و نیمه نمایش داده می شود.
اگه سایت وردپرسی دارید و اطلاع ندارید تگ عنوان و توصیفات چطوری دیده می شوند یا چند تا کاراکتر دیگه می توانید به آن اضافه کنید، می توانید از ابزار هایی شبیه سازمثل SEO mofo یا Yoast’s SEO Plugin استفاده کنید.
عنوان و توصیفات نوشتن در دنیای سئو، نوعی هنر به حسای می آید. در دریای رقابتی که برای نتایج سرچ وجود دارد، اگه این متن خاص و جذاب نباشد و نتواند از عهده توصیف مناسب محتوای صفحه بر بیاد، نمیتوانید زیاد مخاطبان زیادی را جذب کنید. به جز این، حتی یه کلمه یا کاراکتر اضافی باعث می شود، نوشته شما به شکل نصفه نمایش داده شود و گوگل به جای قسمت اضافی، سه تا نقطه قرار می دهد. البته خیلی فاجعه ی بزرگی نیست ولی طبیعتا حرفه ای هم نیست، به خصوص اگر از وسط جمله قطع شود، دیگر عنوان و توصیف ها اثر گذاری خود را از دست می دهند.
پس این فضا خیلی باارزشه و هر یک کاراکتر حساب می شود. برای این که بتوانید بهتر از این فضا استفاده کنید، این نکات را حتما رعایت کنید:

  • هیچ وقت این فضا را با نوشتن اسم صفحه پر نکنید. حتما دیدید بعضی سایت ها در ابتدای تگ عنوان نوشتند مثلا صفحه نخست. این اطلاعات هیچ کمکی به جذب مخاطب نمی کند.
  • اگر می خواهید مشتری محلی جذب کنید، اسم شهری که در آن فعالیت دارید را هم بنویسید.
  • از یک کلیدواژه ی هدف دار استفاده کنید و آن کلمات کلیدی را در محل مناسبی قرار بدهید.

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر سایت شرکت در نتایج جستجو نمایش داده شود، فقط یه قدم تا جذب مخاطب فاصله دارید. با استفاده اشتباه از کاراکتر ها و نوشتن چیز هایی که کمکی به جلب نظر مخاطب نمی کنند، باعث از دست رفتن فرصت می شود. اگر به دنبال بهینه سازی سایتتان هستید و می خواهید در رتبه اول گوگل قرار بگیرید، می توانید با متخصصان سئو شرکت دارکوب، ارتباط بگیرید.

دایرکتوری های آنلاین

گوگل عنوان کرده که از هر 5 مشتری چهار تا از آن ها برای رسیدن به نتیجه از موتور های جستجو استفاده می کنند. اما خیلی از شرکت های کوچک هنوز حتی یک جایگاه هم در فهرست آنلاین کسب و کار محلی ندارند و این یعنی فرصت خیلی بزرگی را  از دست داده اند.
دقت کنید که نام شرکت را درست در فهرست وارد کنید و مواظب باشید که همیشه بالای فهرست دایرکتوری ها قرار داشته باشد. در ضمن باید دنبال دایرکتوری های مطمئن و خوش نام بگردید. دایرکتوری های محلی که شرکت ها را فهرست می کنند را جست و جو کنید. مثلا عبارت “دایرکتوری + اسم شهر” را گوگل کنید.
در هر وبسایتی که اسم شرکت شما آمده باید بگردید که اسم شرکت، آدرس و شماره تلفن کاملا درست درج شده باشد و اطلاعات همه جا یکسان باشد. اگر به غیر از این بود با مدیر سایت تماس بگیرید و ازش درخواست کنید که اصلاحات را برای شما صورت بدهند، چون غلط تایپی، شماره تلفن های متفاوت یا نداشتن شماره تلفن باعث می شود که گوگل نتواند بفهمد که کدام اطلاعات در مورد شرکت شما درسته و در نتیجه اطلاعات اشتباه را نمایش نمی دهد یا کلا شرکت شما را در فهرست نتایج نمابیش نمی دهد.

بهینه سازی گوگل مای بیزنس

Google My Business هم یک دایرکتوری به حساب می آید اما بزرگ تر از دیگر دایرکتوریی ها می باشد. شرکت های محلی باید حتما صفحه گوگل مای بیزنس خود را فعال کنند. فعال سازی آن رایگان می باشد و اگر درست بهینه سازی کنید، تأثیر خیلی زیادی در دیده شدن در فهرست محلی گوگل دارد.
برای گرفتن صفحه گوگل مای بیزنس به این آدرس google.com/business مراجعه کنید. باید یک پروسه تأییدیه را بگذرانید تا گوگل یک کارت پست با یک پین به محل شرکت شما ارسال کند، بعد میتوانید پین را وارد کنید و شرکت خود را تأیید کنید.
چون گوگل میخواهد از قانونی بودن شرکت و این که شما خودتان مالک شرکت هستید مطمئن شود، حتما باید این پروسه تأییدیه را طی کنید. لطفا دقت داشته باشید که فقط مالک شرکت میتواند اختیار صفحه گوگل مای بیزنس را بگیرد. اگه سئو سایت را به یک آژانس بازاریابی دیجیتال بسپاردید، میتوانید به آن ها این اجازه را بدهید که مدیر صفحه شما باشند.
قدم بعدی این است که گوگل مای بیزنس بهینه سازی شود. برای این کار باید دسته بندی، توضیحات، ساعت های کاری، نوع پرداخت های قابل قبول و غیره را به درستی در صفحه وارد کنید. در ضمن باید لوگو و عکس های شرکت، محصولات یا خدمات را حتما آپلود کنید. (پیشنهاد می شود حداقل 3 عکس آپلود کنید)
تمام قسمت ها را یکی یکی به طور کامل پر کنید تا صفحه کامل بشود. اگر شرکتتان خدماتی است و یک محلی ندارید که مشتری ها بتوانند مراجعه کنند، در زمان تنظیم Google My Business یک گزینه ای دارد که می توانید آدرس محل شرکت را پنهان کنید.
بینگ هم یه صفحه مشابه دارد که شرکت های محلی میتوانند در آن، شرکت خود را ثبت کنند. برای ثبت شرکت در بینگ به صفحه Bing Places for Business بروید. فرایند کار خیلی شبیه به گوگل است.

نظرات آنلاین

بالاخره شرکت ها به اهمیت نظرات آنلاین مشتری های خود پی می برند. تازگی ها تحقیقی انجام شده است که نشان می دهد که 84 درصد مردم به به نظراتی که دیگران روی سایت ها قرار می دهند، اعتماد می کنند و اگر شرکتی از مشتری های خود بخواهد که روی سایت نظرات خود را قرار بدهند، از هر 10 مشتری، 7 نفر از آن ها این کار را انجام می دهند.
برای ردیابی، مدیریت و گرفتن نظرات مشتری ها، نرم افزار ها و ابزار بازاریابی مشهوری وجود دارند که چند تا ار این ابزار ها را اینجا به شما معرفی می کنیم:

  • Reputation Loop
  • Get Five Stars
  • Trust Pilot
  • Vendasta

علاوه بر این ها، خیلی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی هم هر زمان که یک برندی شناخته شود به مدیر صفحه برند مورد نظر پیغام می دهند. همیشه هر وقت کسی درباره شرکت شما نظری قرار می دهد، چه مثبت و چه منفی، به آن پاسخ بدهید. این کار باعث می شود که مردم دیگری که نظرات را میخواننئ، متوجه بشوند که که شما به نظرات مشتری ها و این که مردم چه فکری راجع به کار شما دارند، اهمیت می دهید.

می توانید به کد وب سایتتان مارک آپ یا نشانه گذاری داده های سازمان یافته که معمولا به آن نشانه گذاری طرح یا schema هم گفته می شود، اضافه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما داشته باشند. اطلاعاتی مثل محصولاتی که می فروشید، نظراتی که در مورد شما داده شده، خدماتی که ارائه می دهید و مسائل مشابه.
فقط 31/3 درصد از سایت ها از این مارک آپ استفاده می کنند و اکثرا هم فقط از ساده ترین نوع آن بهره می برند. شما می توانید با اضافه کردن نشانه گذاری داده های سازمان یافته در قسمت های مناسب سایت، به راحتی نام شرکت خود را برجسته کنید (و به احتمال زیاد به این طریق بالاتر از رقباتون رتبه بگیرید).
به این شکل ربات های گوگل بهتر می توانند موضوع محتوای سایت شما را تعیین کنند. گوگل حتی در نظر دارک یک ابزار تست داده های سازمان یافته هم قرار بدهد تا بتوانید درستی مارک آپ خود را چک کنید.
اگر با کدنویسی مشکل دارید، میتوانید با Data Highlighter گوگل با استفاده از ماوس محتوا را مارک آپ کنید (برای کار کردن با این برنامه باید گوگل سرچ کنسول را تنظیم کرده باشید).
با به کارگیری این پنج نکته میتوانید کار سئوی محلی شرکت خود را شروع کنید و کم کم از رقبا بالاتر قرار بگیرید. این کار در وبسایت های فروشگاهی تاثیر فوق العاده ای دارد، برای داشتن و طراحی فروشگاه اینترنتی با شرکت دارکوب ارتباط بگیرید.

سئو محلی در سال 1402

ثبت نظر در گوگل مپ

یکی از مهم ترین و تاثیر گزارترین مباحث در زمینه سئو محلی، گوگل مپ است. به خوبی کسب و کار یا شرکت خود را در Google Maps بهینه کنید و اطلاعات کامل را در این پلتفرم ثبت کنید. از مشتریان و مخاطبان خود بخواهبد که درباره ی شما در این پلتفرم نظرات خود را بنویسند. هر چه قدر که نظرات به خصوص کامنت های مثبت بیش تر باشد، باعث می شود که شما برای جست و جو های محلی شانس بیش تری داشته باشید. سعی کنید که عکس های مناسبی از کار خود در این پلتفرم ثبت کنید چرا که باعث می شود، هم کاربران نظرشان نسبت به شما جلب شود و شما را مورد توجه قرار دهند، هم گوگل متوجه می شود که شما بهترین خدمات را ارائه می دهید و به مشتریان اهمیت می دهید. این کار در سئو سایت شما هم تاثیر زیادی دارد و منجر به افزایش رتبه می شود. اگر برای کسب و کارتان وبسایت ندارید یا قصد آپدیت کردن آن را دارید، برای ساخت سایت با کیفیت می توانید با متخصصان شرکت دارکوب، تماس بگیرید.

نکات مهم سئو

برخی مسائل هستند که باید در تمامی موارد سئو چه محلی و چه جهانی، انجام شود تا منجر به گرفتن نتیجه مناسب شود. یکی از این موارد داشتن استراتژی مناسب بک لینک سازی است. اگر در این تکنیک به خوبی عمل کنید، نتایج مانگار و مناسبی خواهید گرفت. یکی از نکات دیگر که اگر رعایت نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری به سایت وارد کند، کند بودن سایت است. اگر در وبسایت حود این مشکل را دارید، هر چه زودتر برای بالا بردن سرعت لود سایت اقدام کنید. استفاده درست از واژه های کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است. در بخش ساخت و انتشار محتوا باید بهتر از تمامی رقبا خود عمل کنید چرا که برای موتور های جست و جو هیچ چیزی به اندازه داشتن محتوا با کیفیت ارزش ندارد و مهم نیست.

آموزش سئو

برای یادگیری اصول سئو، آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب بهترین گزینه است. با ثبت نام در این کلاس مفاهیم مختلف مثل تولید محتوا سئو شده، تحقیق کلمات کلیدی، مفاهیم و روش های سئو کلاه سفید، سئو تکنیکال، کار با ابزار سئو مثل Search Console، آشنایی با الگوریتم های گوگل و بسیاری موارد دیگر را به صورت عملی آموزش ببینید. تمامی این کلاس ها هم به شکل حضوری و آنلاین برگزار می شود و اگر نتوانید در کلاسی شرکت کنید، هر زمان که خواستید می توانید ویدیوی آن قسمت را تماشا کنید. در کنار کلاس آموزشی SEO، کلاس های آموزش پروزه محور Front End، آموزش زبان برنامه نویسی PHP، آموزش صفر تا صد وردپرس و غیره برگزار می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته