دلایل اهمیت گوگل به معتبر بودن HTML

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

یکی از مسائلی که این روز ها در دنیای وب بسیار مورد اهمیت می باشد ، رسیدن به صفحه اول موتور جست و جو گوگل است ، زیرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در افزایش تعداد کلیک ها و بازدیدکنندگان سایت موثر می باشد . بر اساس تحقیقات انجام گرفته بیش از 70 درصد از کاربران و جستوجو گرها فقط از سایت های صفحه اول گوگل بازدید می کنند . و بسیاری از آنها حتی صفحه دوم را هم مشاهده نمی کنند. پس آن دسته از سایت هایی که صفحاتشان بر اساس نتایج جست و جو کلمات کلیدی در صفحه دوم به بعد ظاهر می شود نباید توقع ترافیک بالای بازدید کننده را داشته باشند .  برای رسیدن به این جایگاه چند راه وجود دارد که مطمئن ترین و بهترین راه ممکن سئو سایت می باشد .

بهینه سازی موتور جست و جو search engine optimization

یکی از راه های رسیدن به صفحه اول گوگل سئو SEO سایت می باشد . با استفاده از سئو ، صفحات وب سایت مورد نظر برای قرار گرفتن در نتیجه موتور جست و جو بهینه می گردد . بهینه سازی و سئو سایت به عوامل زیادی بستگی دارد این عوامل بیش از 200 فاکتور می باشد . عواملی همچون ؛ سرعت سایت ، محتوا ، سازگاری با تلفن های همراه ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، Back link گذاری ، AMP ، CDN  و …

SEO بر اساس فاکتورهایش به دو قسمت SEO On Page و SEO Off Page تقسیم می شود . تمام عملیاتی که مربوط به بهینه سازی درون سایت می باشد را سئو درون صفحه و تبلیغات و فعالیت های بهینه سازی خارج سایت را سئو بیرون صفحه می گویند . برخی از فاکتور های سئو مربوط مربوط به بازاریابی و تبلیغات می باشد که با آموزش های لازم مدیر سایت قادر به انجام آن است . این عملیات بعد از طراحی و ساخت سایت انجام می شود که باعث افزایش بازدید کننده است . برخی دیگر از عملیات سئو از ابتدای طراحی انجام می گیرد این فاکتور ها زیر ساخت یک سایت را تشکیل می دهد که برای گوگل قابل اهمیت است .

در هر صورت رعایت کردن ضوابط سئو به نفع هر سایت و صفحه ای می باشد . هر چه وب سایتی در بین رقبای خود بهینه تر باشد بدون شک جایگاه بهتری را در موتور های جست و جو کسب می نماید . همانطور که گفته شد هر چه جایگاه سایتی بهتر باشد کاربران و کلیک بیشتری را جذب خواهد کرد .

یکی از عملیات سئو بهینه کردن کدهای HTML می باشد . در طراحی و برنامه نویسی اشتباهات متعددی پیش می آید که شاید در ابتدا و ظاهر مشکلی برای سایت ایجاد نکند و از دید کاربران و مخاطبان سایت پنهان بماند . یکی از این مشکلات زیر ساختی سایت Invalid Code  یا نا معتبر بودن کدهای HTML می باشد .

دلایل اهمیت Valid Code

سال های پیش اگر کد های HTML سایت نامعتبر بودند وب سایت به درستی در دستگاه ها و کامپیوتر ها قابل اجرا نبود . اما امروزه بسیاری از وب سایت ها دارای کدهای نامعتبر هستند و صفحات آنها بدون مشکلی اجرا می شود . در واقع می توان گفت ، مرورگر ها بسیار پیشرفت کرده اند به طوری که می توانند کدهای خراب و نامعتبر را پردازش نمایند . اما سوالی که در این مرحله به وجود می آید تاثیر نذاشتن یا تاثیر منفی گذاشتن کدهای نامعتبر بر سئو می باشد .

اخیرا یکی از کارشناسان گوگل در ارتباط با مشکل گوگل با کدهای نا معتبر توییتی منتشر کرده است : گوگل با کد های نامعتبر مشکلی ندارد فقط امکان دارد در ایندکس شدن صفحات مورد نظر اشکالاتی پیش آید . به همین دلیل گوگل طراحان را تشویق می کند که کد های معتبر منتشر کنند . همچنین می توان گفت گاهی اوقات مرورگر ها نمی توانند به طور کامل کدهای نامعتبر را پردازش کنند . با استفاده از کد های معتبر می توان به گوگل فهماند که سایت با کیفیتی دارید اما معتبر بودن کد ها لزوما دلیلی بر با کیفیت بودن سایت نیست .  چرا که کیفیت سایت به موارد دیگری نیز بستگی دارد . دلایل زیر آن دسته از علت هایی است که گوگل به طراحان توصیه می کند کد های خود را معتبر کنند .

تحت تاثیر قرار دادن خزنده های گوگل : یکی از مواردی که نا معتبر بودن کد ها ممکن است تاثیر بگذارند ، خزنده های گوگل می باشد . اگر کد های یک سایت نا معتبر باشد امکان دارد در پردازش خزنده ها اشکال صورت بگیرد و ایندکس شدن صفحات را مختل نماید .

اشکال در پردازش مرورگر ها : عمده ترین مشکلی که در صورت درج HTML نا معتبر به وجود می آید ، بروز مشکل در پردازش صفحات سایت توسط مرورگر ها می باشد و در نتیجه عدم نمایش درست سایت . این مشکلات در سال های پیش بسیار پیش می آمد اما اخیرا مرورگر ها توسعه یافته اند و می توانند صفحاتی با کد های نا معتبر را پردازش کنند . البته مرورگر های قدیمی هنوز هم در پردازش صفحات با کدهای نامعتبر مشکل دارند . وقتی HTML نا معتبر باشد امکان دارد مرورگر به حالت پیش فرض تغییر نماید و تغییراتی در نحوه نمایش ایجاد شود .

تجربه کاربری مثبت : یکی از مهمترین نکات مهم برای امتیاز دهی به سایت ها تجربه کاربری است . اگر کد ها نا معتبر باشند امکان دارد صفحات سایت در دستگاه های مختلف با اشکال نمایش داده شود به خصوص در تلفن های همراه ، این اشکال بر تجربه کاربری تاثیر منفی می گذارد و در نتیجه امتیاز منفی را شامل می شود . گوگل نکته ای در این باره منتشر کرده است :از معتبر بودن کد های صفحاتی که برای بک لینک گذاری استفاده کرده اید مطمئن شوید .

کدهای معتبر با استفاده از W3C

بار ها دیده ایم که ایتم های یک سایت در مرورگر اینترنت اکسپلورر دیده می شود اما آیتم های همان سایت در مرورگر فایرفاکس به درستی دیده نمی شود . این همان دلیل نا معتبر بودن کد ها می باشد از آنجایی که صد ها مرورگر وجود دارد نمی توان کد های سایت را بر اساس هر کدام از مرورگر ها معتبر نمود . همچنین امکان دارد کد ها نا معتبر باشند اما در همه مرورگرها به درستی دیده شود . برای اطمینان بیشتر بهتر است کد ها را معتبر نمود . بر همین اساس مجموعه استانداردهایی تحت عنوان W3C : World Wide Web Consortium به وجود آمده است که سایت ها می توانند بر اساس آن کد های خود را معتبر نمایند . این بهینه سازی نه تنها باعث معتبر شدن کد ها می شود بلکه سرعت سایت و تجربه کاربری را نیز افزایش می دهد. پس می توان گفت W3C بر جایگاه سایت در موتور های جست و جو تاثیر گذار است .

دلایل اهمیت گوگل به معتبر بودن HTML

برای آنکه بدانید آیا طراحی سایت شما بر اساس این استاندارد ها انجام شده است یا نه می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید و با وارد کرد URl سایت ، از معتبر بودن آنها با خبر شوید .

validator.w3.org

با توجه به گفته های بالا بهتر است که کدها را در طراحی قالب سایت بهینه شوند . طبق استاندارد های W3C می توان برای بهینه نمودن کد ها از موارد زیر استفاده کنید .

  • فضای خالی میان کد ها را حذف نمایید : این مورد به افزایش سرعت و پردازش صفحه کمک می کند .
  • از تگ های استاندارد سئو استفاده نمایید .
  • به جای استفاده از کد های PHP  از کد های HTML استفاده کنید
  • می توان در header سایت از Style ها استفاده کرد و در footer  از script  ها
  • برای آنکه از درج محتوای تکراری جلوگیری کنید بهتر است از Canonical URL استفاده شود .
  • از تگ alt برای تصاویر استفاده نمایید .
  • برای بارگذاری سریع صفحات برای کاربران در هر نقطه ای می توان از شبکه تحویل محتوا یا CDN استفاده کنید .
  • تا حد امکان از به کار بردن table اجتناب نمایید و به جای آن از تگ div استفاده کنید .

جمع بندی

بر اساس گفته ها بهتر است در طراحی سایت از کد های معتبر استفاده نمود زیرا به طور غیر مستقیم بر سئو سایت تاثیر می گذارد . اما در جواب کلی باید گفت نا معتبر بودن کدها بر رتبه سایت تاثیر منفی نمی گذارد اما بهتر است برای جلوگیری از مشکلات مرورگر ها و افزایش سرعت سایت از کد های معتبر استفاده نمود .

البته این کار باید توسط طراح سایت انجام گیرد تا به اشتباه کد های دیگر سایت از بین نرود . برای بهینه سازی وب سایت خود می توانید از کارشناسان سئو شرکت طراحی سایت دارکوب استفاده نمایید . تا بهینه سازی وب سایت تان به بهترین نحو ممکن انجام گیرد .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته