تعرفه رسمی طراحی وبسایت (The official price of website design)

نوشته شده توسط زینب خانکی

با اندکی سرچ درباره تعرفه رسمی طراحی وبسایت، می توانید ابهامات موجود در زمینه هزینه های مربوطه را، مرتفع نمایید. به بیان بهتر، کم و بیش مشاهده می شود که برخی افراد، بدون داشتن آگاهی های کافی پیش از سفارش طراحی و راه اندازی سایت، به سراغ اولین شرکتی که سرویس خواسته شده را عرضه می دارد، مراجعه کرده و بعضا مجبور به تقبل هزینه های نامتعارف می گردند. بنابراین به یاد داشته باشید، اولین برندی که اسمش را می شنوید، لزوما بهترین نخواهد بود!

تعرفه رسمی طراحی وبسایت

مقدمه

اگر کنجکاو هستید درباره تعرفه رسمی طراحی وبسایت بیشتر بدانید، جای مناسب را انتخاب کرده اید. بیایید تصور کنیم شما پیشنهاد طراحی سایت خود را به 4 شرکت طراحی مختلف، ارسال کرده اید. به احتمال زیاد شما با چهار قیمت متفاوت روبرو خواهید شد! همانطور که از قبل می دانید، هزینه ایجاد سایت با وجود مشخص بودن تعرفه رسمی طراحی وبسایت، منعطف بوده و به شرایط و فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. به همین دلیل، سوال نباید این باشد که “طراحی وبسایت شما چقدر هزینه در پی خواهد داشت؟” بلکه باید این سوال پرسیده شود که، “انتظارات شما از بودجه ای که دارید چیست؟”.

بطور کلی، هزینه طراحی وسایت می تواند طیف وسیعی از رایگان بودن، تا بیش از 100000 دلار را دربر بگیرد. بنابراین بهترین راه حل برای شما، تنها به هزینه بستگی ندارد، بلکه به چگونگی همسویی اهداف شما، با بودجه در دسترستان بستگی دارد. با توجه به این نکته، این مقاله به شما پیشنهادات و راه حل هایی را ارائه می دهد، که به احتمال زیاد با بودجه شما خوانایی خواهد داشت. اما در ابتدا، به این سوال نه چندان دشوار ما پاسخ دهید: بنظر شما برای کدامیک از وبسایت های زیر، هزینه بیشتری صرف شده است؟

  • سایت A:

ذکر نمونه سایت A به منظور پی بردن به تعرفه رسمی طراحی وبسایت

  • سایت B:

ذکر نمونه سایت B به منظور پی بردن به تعرفه رسمی طراحی وبسایت

  • سایت C:

ذکر نمونه سایت C به منظور پی بردن به تعرفه رسمی طراحی وبسایت

اگر وبسایت A را انتخاب کرده باشید، درست گفته اید. به این دلیل که کاملا یک وبسایت سفارشی است و می توان گفت به تقریب، هزینه ای در حدود 5000 دلار برایش صرف شده است. دو طرح دیگر نیز، تمپلیت های رایگان از وبسایت بلدرهای DIY Wix و Squarespace می باشند. با استفاده از این امکانات، ساخت یک وبسایت ad-free یا بدون تبلیغ، حداقل 12 تا 13 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

البته ناگفته نماند تشخیص اینکه کدام دیزاین، هزینه بیشتری را می طلبد، فقط با دیدن ظاهر آنها، منطقی نیست. اما می دانیم که هزینه ساخت یک وبسایت توسط یک وبسایت بلدر، در هر ماه به میزان تقریبی 6 دلار می رسد، در حالیکه استخدام یک وبسایت دیزاینر برای همین مقصود، بیش از 10 هزار دلار هزینه در پی خواهد داشت. همانطور که می بینید، بسیار مهم است که قبل از پرداختن به نحوه طراحی و ساخت یک وبسایت، تمامی هزینه ها را در نظر بگیرید.

تعرفه رسمی طراحی وبسایت چقدر است؟

برای تصمیم گیری صحیح، در مورد هزینه ای که باید برای وبسایت خود بپردازید، اهداف، بودجه و مشارکت شخصی شما، می بایست بطور مشترک در نظر گرفته شود.

مشارکت بودجه و اهداف، و تعرفه رسمی طراحی وبسایت

اما می توان بیان داشت که بطور متوسط، ساختن یک وبسایت حدود 200 دلار هزینه دارد و هزینه نگهداری آن نیز، در هر ماه حدود 50 دلار می باشد. از طرفی اگر طراح یا توسعه دهنده ای استخدام نمایید، قطعا این تخمین بیشتر شده و انتظار می رود هزینه ای در حدود 6000 دلار در ابتدا، به همراه هزینه مداوم 1000 دلار در سال، درخواست شود.

تعرفه رسمی طراحی وبسایت بطور معمول

سه متد اصلی برای طراحی و توسعه وبسایت

برای ساخت وبسایت، استفاده از وبسایت بلدر، وردپرس یا استخدام یک طراح وب، گزینه های پیش رو شما هستند. اکنون اینکه شما کدام متد را انتخاب می کنید، تاثیر زیادی در هزینه های وبسایت خواهد داشت. (برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله دستمزد طراحی سایت، مراجعه نمایید.)

وبسایت بلدرها، معمولا ارزان ترین روش ساخت وبسایت هستند. در حالیکه وردپرس، از نظر فنی یک پلتفرم رایگان و منبع باز است و شما می بایست هزینه های هاستینگ، تم ها، پلاگین ها و حتی کمک های حرفه ای یک توسعه دهنده وب را، پرداخت نمایید.

از طرفی، استخدام یک طراح وب گرانترین گزینه است. اگر واقع بینانه بنگریم، شما نمی توانید برای یک طراح وب، کمتر از 5000 دلار بپردازید. هر چند گفتیم استخدام یک طراح وب گران است، اما واضح است که به این ترتیب زحمت فنی کل پروسه، از روی دوش شما برداشته می شود.

لازم به ذکر است که در استفاده از وبسایت بلدرها، با اینکه اشاره کردیم ارزان و آسان هستند، اما همان سطح کنترل در وردپرس را نخواهید داشت. با این اوصاف، وردپرس به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری می دهد و در حالیکه تایم زیادی از شما می گیرد، عملی ترین متد است.

تعرفه رسمی طراحی وبسایت، با استفاده از یک وبسایت ساز (Website Builder)

تعرفه رسمی طراحی وبسایت با استفاده از یک وبسایت ساز 

 

همانطور که اشاره نمودیم، استفاده از وبسایت بلدر مقرون به صرفه است، اما طبیعتا برنامه های رایگان، با محدودیت های مختلفی روبرو هستند، که از رایج ترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:

  • تبلیغات نمایش داده شده در وبسایت
  • وجود یک دامین رایگان و غیر سفارشی مانند www.mywebsite.wix.com
  • ویژگی های محدود مانند ناکافی بودن اسپیس ذخیره سازی و پهنای باند
  • احتمالا عدم امکان فروش آنلاین
  • ساپورت و امنیت ابتدایی

بنابراین پلن های رایگان، به دلیل ارزان و بی کیفیت بودن، تا حدودی باعث شده اند تا وبسایت بلدرها، شهرت بدی پیدا کنند. البته ناگفته نماند که شما می توانید از آنها تا زمانی که یک طراح مجرب پیدا نمایید، بهره ببرید.

تعرفه رسمی طراحی وبسایت با استفاده از بهترین وبسایت بلدرها

در زیر، می توانید تفکیک بهتری از قیمت های مربوط به هر سازنده را مشاهده کنید:

تعرفه طراحی وبسایت با استفاده از بهترین وبسایت بلدرها

تعرفه رسمی طراحی وبسایت با استفاده از وردپرس

تعرفه طراحی وبسایت با استفاده از وردپرس 

با استفاده از وردپرس، امکان کنترل بیشتری روی دیزاین وبسایت و بودجه خویش خواهید داشت. از یک طرف وردپرس رایگان است و از طرف دیگر، تم ها و پلاگین های رایگانی نیز برایش تدارک دیده شده است، بنابراین کاملا گزینه مناسبی بنظر می رسد. البته هزینه های دیگری نیز وجود دارند، که می توانند قیمت کل طراحی با وردپرس را تحت تاثیر قرار دهند و می توان گفت که هزینه اصلی نیز، مربوط به هاستینگ می باشد.

به عبارت بهتر شما می توانید با استفاده از تم ها و پلاگین های رایگان، بسیاری از خواسته های خود را مرتفع نمایید، اما هاستینگ یک هزینه مبرم و ناگزیر است. اکنون احتمالا می پرسید تعرفه هاستینگ یک وبسایت وردپرس چقدر می شود! در پاسخ باید بگوییم که این امر، بستگی به ارائه دهنده های مربوطه دارد. برای این منظور نیز، تعداد زیادی ارائه دهنده سرویس هاستینگ وجود دارند، که می توانید از بین آنها انتخاب نمایید.

تعرفه بهترین ارائه دهنده سرویس هاستینگ وردپرس

Bluehost، شماره یک ارائه دهندگان هاستینگ وردپرس است، که همراه با توصیه رسمی وردپرس نیز می باشد. حالا سوال این است که یک برنامه هاستینگ Bluehost، چقدر هزینه خواهد داشت؟ می توان گفت بسته به برنامه مورد نظر شما، بین 2.95 تا 49.95 دلار در ماه، برایتان هزینه بردار خواهد بود.

در تصویر زیر قیمت های شروع، برای هر یک از برنامه های هاستینگ Bluehost’s WordPress آورده شده است. این برنامه ها، دارای ویژگی هایی هستند که به شما کمک می کنند، تا نصب اتوماتیک وردپرس را اجرا کرده و نیز به سادگی بکاپ گیری نمایید، تا بدین ترتیب در تایم شما صرفه جویی شود.

یک برنامه هاستینگ Bluehost چقدر هزینه خواهد داشت

تعرفه رسمی طراحی وبسایت با استفاده از یک طراح وب

تعرفه طراحی وبسایت با استفاده از یک طراح وب 

استخدام یک طراح وب برای برنامه ریزی و طراحی سایت، پروژه شما را کاملا در دست متخصصان قرار می دهد. البته شما برای ایجاد سایتی که دوست دارید، می بایست با طراح وب همکاری نمایید، اما طبیعتا کار دشواری به شما محول نخواهد شد. می توان بیان داشت که استخدام یک طراح وب، بهترین گزینه برای موارد زیر است:

  • هر کسی که به یک وبسایت بسیار پیچیده نیاز دارد
  • کسی که با کمبود وقت مواجه بوده یا دانش فنی زیادی ندارد
  • کسی که می تواند از پس هزینه های احتمالی برآید
  • کسی که نیاز به وبسایت های بزرگ و سفارشی دارد

با توجه به تعرفه رسمی طراحی وبسایت، باز هم احتمالا برآورد هزینه های این مورد اندکی دشوار است، زیرا طراحان وب مختلف، بسته به پروژه و تجربه خویش، نرخ های متفاوتی را درخواست می نمایند، که البته امری محتمل است. زیرا همیشه نمی توان با عنوان کردن یک تعرفه، انتظار داشته باشیم پروژه ها بدون در نظر گرفتن شرایط و عدم انعطاف پذیری، به جلو پیش بروند. بنابراین برای طراحی سایت، شما ممکن است یک آژانس طراحی یا یک فریلنسر را انتخاب نمایید که در این صورت، پر واضح است که هزینه ها نمی توانند یکسان باشند.

بطور کلی اگر بخواهیم تعرفه ای برای آن در نظر بگیریم، این هزینه احتمالا بین 5000 تا 30.000 دلار خواهد بود. فاکتور قیمت در اینجا بسیار مهم است، زیرا اگر کمتر از 5000 دلار بپردازید، در آن صورت می بایست انتظار رویارویی با یک طراحی ضعیف را داشته باشید!

تعرفه رسمی طراحی وبسایت برای یک بیزینس در ایران

تعرفه رسمی طراحی وبسایت برای یک بیزینس کوچک در ایران

صنعت طراحی و توسعه وب، مدت زمانیست که رونق بسیار یافته است، اما ما دریافتیم که تعیین قیمت در این صنعت، همچنان در طیف گسترده ای نوسان می کند. به بیان دیگر اگر با چند شرکت طراحی وب صحبت کرده باشید، به احتمال زیاد سازگاری کمی در نرخ قیمت های آنها مشاهده خواهید نمود. واضح است که همه وبسایت ها بطور برابر طراحی نشده اند و همچنین نیازهای شما نیز ممکن است با نیازهای یک بیزینس دیگر، تفاوت چشمگیری داشته باشد.

بیایید یک مثال ساده برایتان بیاوریم. اگر شما برای تعویض روغن ماشین خود، به تعویض روغنی در شهر خود یا شهر همسایه مراجعه نمایید، تفاوت قیمت چندانی مشاهده نخواهید کرد. زیرا نوع کار کاملا مشخص است و شما دستمزد سرویس دریافت شده و قیمت نوع روغن موتور را می دانید. بنابراین احتمالا از هزینه خواسته شده متعجب نخواهید شد، زیرا این پروسه برایتان تقریبا ملموس است.

اما خوشبختانه یا متاسفانه برای کارهای مربوط به کامپیوتر، اعم از طراحی سایت، به دلیل اینکه مشتری از پروسه طراحی، توسعه، برنامه نویسی، راه اندازی و هر چیز دیگری که به آنها وابسته است، آگاهی کاملی ندارد، به هر قیمتی که از وی طلب می شود، شک می کند! از طرفی تعیین کردن تعرفه رسمی طراحی وبسایت، با آن حجم از آپشن ها و اقدامات ریز و درشت، واقعا کار دشواریست.

سلایق افراد، اهدافشان، نوع بیزنس، کیفیت کار، زمان ارائه، میزان امنیت و نگهداری، مقدار زیبایی های بصری، داشتن امکانات خرید و فروش، سیستم بکاپ گیری، سرعت وبسایت، آپدیت شدن، بهینه سازی وبسایت، مارکتینگ، دامنه و هاست و چندین دلیل دیگر، باعث تفاوت های بسیاری در قیمت طراحی سایت می شوند.

در هر صورت با رونق آنلاین مارکتینگ و افزایش درخواست های طراحی وب نسبت به گذشته، صاحبان مشاغل نیز با لیستی از شرکت های طراحی وب روبرو هستند. اما از این میان، تنها تعداد معدودی تیم طراحی هستند، که لیست قیمت ها و سرویس هایشان، متعارف بنظر می رسد. در هر صورت، ما مبنا را بر تیم متخصص طراحی وب داکوب نهادیم، که علاوه بر ارائه تعرفه ای معقول در زمینه طراحی سایت، کیفیتی درخور منزلت مشتریان ایرانی و بین المللی، ارائه می دهد.

تعرفه رسمی طراحی وبسایت، توسط تیم طراحی وب دارکوب

 

تیم طراحی سایت دارکوب و تعرفه رسمی طراحی وبسایت

هر کسی که به دنبال طراحی وب در ایران باشد، بعید است که اسم تیم طراحی سایت دارکوب را نشنیده باشد. بیایید اندکی از افتخارات و ویژگی های این تیم باتجربه را مرور نماییم.

آشنایی مختصر با تیم معتبر دارکوب

شرکت دارکوب، به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توانسته بالغ بر 18 سال در زمینه طراحی سایت فعالیت مثمرثمر داشته و در این مدت، بیش از 3000 وبسایت با کیفیت را، به مشتریان خویش عرضه نماید.

شرکت مذکور، دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور بوده و همچنین جزو معتبرترین شرکت ها، در زمینه طراحی و راه اندازی وبسایت می باشد.

دارکوب در اغلب پروژه های خود از CMS هایی نظیر Joomla ،Word Press و Drupal و همچنین فروشگاه سازهایی نظیر Magento ،OpenCart و PrestaShop بهره می گیرد. این شرکت دارای واحد کنترل کیفیت بوده که وبسایت را از نظر اصول طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و نیز امنیت، بررسی می نماید. علاوه بر آن وبسایت های دلیوری شده توسط دارکوب، دارای یکسال ساپورت می باشند.

لازم به ذکر است که فرمت های وبسایت، توسط تیم دارکوب از پایه طراحی می گردند و ابدا از فرمت های آماده استفاده نمی گردد، کاری که متاسفانه بسیاری از طراحان به آن متوسل می شوند. البته در صورت استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نظیر Joomla و WordPress برای پیاده سازی وبسایت، بی شک قالب سایت تماما از بیس توسط تیم طراحی، پیاده سازی می گردد، تا از این طریق شرکت بتواند وبسایت های طراحی شده توسط خود را، به بهترین شکل ساپورت نماید.

می دانیم که در زمینه طراحی صفحات وبسایت، پشتیبانی مهم تر از راه اندازی وبسایت است، در نتیجه دارکوب با در نظر گرفتن این مقوله مهم، تمرکز خود را بر روی ارائه سرویس های پشتیبانی، با بالاترین سرعت پاسخ گویی قرار داده، تا از این طریق بتواند رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب نماید.

از طرفی متدهای سئو و بهینه سازی وبسایت، دستخوش تغییرات زیادی شده و بر همین مبنا، تیم دارکوب واحدی را به مقوله سئو اختصاص داده است.  این مجموعه تاکنون موفق به انجام 500 پروژه موفق سئو و بهینه سازی وبسایت شده است. بودن در پیج اول نتایج Google آن هم با دو وبسایت برای کیورد سئو، نشان از آن دارد که این تیم کارآزموده، پتانسیل کافی برای انجام پروژه های سئو را دارد.

شرکت دارکوب، دامین های مشتریان خود را در رجیستری های onlinenic ،opensrs و joker به ثبت می‌رساند و همچنین دامین ir در پنل نمایندگی این شرکت، در NIC ثبت می گردد. جهت ارائه سرویس های هاستینگ، این شرکت دارای سرور در داخل (تهران) و خارج از کشور (آلمان) می باشد.

صرف نظر از صنعتی که در آن فعالیت می کنید، این تیم به شما کمک می کند تا از ابتدا، در مورد هزینه نهایی ساخت یک وبسایت، آگاهی کامل پیدا نمایید. دارکوب در مورد میزان هزینه های مربوط به اهداف و مشتریان خود، کاملا شفاف بوده و در 18 سال گذشته، به خیل عظیمی از مشتریان در صنایع و کسب و کارهای گوناگون، خدمات شایسته ای ارائه نموده است.

تیم دارکوب، رویکردی منحصر به فرد نسبت به پروژه های خویش داشته و بهترین کاری را که می تواند انجام دهد، در پروژه های خویش اعمال می نماید. این شرکت همچنین در تلاش است تا تمام پروژه های درخواستی را، به موقع به مشتریان خویش تقدیم نماید.

قیمت های طراحی سایت دارکوب

در سال های اخیر، با توجه به وضعیت اقتصادی نابسامان کشور و نیز در جهت مدارا نمودن با حال مشتریان ایرانی، تعرفه رسمی طراحی وبسایت در شرکت دارکوب، ثابت مانده است. به این ترتیب طراحی یک وبسایت Responsive به همراه درج Content، تقریبا یک و نیم میلیون تومان هزینه در پی دارد و 500 مگابایت فضای هاست نیز به مدت یکسال، به مشتری ارائه می شود.

علاوه بر آن، با پشتیبانی یکساله از وبسایت ها، تمهیدات لازم برای پیشگیری از مشکلات امنیتی انجام می گردد. ناگفته نماند که پنل کاربری وبسایت نیز به مشتری آموزش داده می شود، تا وی بتواند وبسایت خود را به راحتی مدیریت نماید.

قیمت های طراحی وبسایت در دارکوب

تعرفه های طراحی وبسایت بصورت کاملا جزئی
تعرفه های مربوط به طراحی سایت بصورت جزئی
  • تعرفه ثبت دامین های ir، در حدود 20 هزار تومان در سال و دامین های دیگر نظیر com، بر اساس دلار روز می باشد.
  • پلن اولیه هاستینگ از 100 مگابایت اسپیس شروع می شود، که هزینه آن در حدود 120 هزار تومان در سال می باشد. در صورت ارتقا هاستینگ برای مثال 500 مگابایت، هزینه 80 هزار تومان می باشد.
  • هزینه طراحی قالب های CMS نظیر Joomla و Wordpree، در حدود 200 هزار تومان است.
  • در صورت عدم ساخت وبسایت بر پایه فرمت های از پیش طراحی شده، هزینه طراح در حدود 500 هزار تومان می باشد.
  • هزینه ایمن سازی سایت، در حدود 50 هزار تومان می باشد. البته طبیعتا این هزینه برای سایت های فروشگاهی و پرتالی بالاتر می باشد.
  • تعرفه آموزش پنل کاربری به مشتری، در حدود 50 هزار تومان است.
  • هزینه ساپورت یکساله وبسایت، در حدود 100 هزار تومان می باشد.
  • تعرفه درج کانتنت در وبسایت، در حدود 500 هزار تومان می شود.
  • هزینه اضافه نمودن زبان جدید، در حدود 30 درصد از عدد کل می باشد.
  • تعرفه نمایش وبسایت برای کیوردهای مرتبط، در حدود 1 میلیون تومان می باشد.
  • تعرفه طراحی ورژن AMP، که از نظر سرعت برای موبایل بهینه سازی شده است، 500 هزار تومان می باشد.
  • تعرفه پیاده سازی نسخه موبایلی، در حدود 500 هزار تومان است، که البته این هزینه برای سایت های فروشگاهی و پرتالی نیز بیشتر می شود.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته