ویژگی های شگفت انگیزی که می تواند تبلیغات فیسبوکی شما را ارتقا دهد

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک غولی است پر از امکانات مفید که اگر به درستی استفاده شود یک راه حل قوی برای تبلیغ تجارت شما خواهد بود.
همانند دیگر کانالهای تبلیغاتی اگر مراقب نباشید ضرر میکنید و یک برگشن سرمایه منفی در انتظار شما خواهد بود.
اما نترسید!
ما اینجا برای شما ویژگیهای غیر رایج که کمپینهای تبلیغاتی شما را ارتقا میدهند معرفی میکنیم.

1- آگاهی مخاطب (Audience Insight )

دانستن اینکه چگونه از آگاهیهای مخاطب فیسبوک برای گروه بندی هدفهایتان استفاده کنید میتواند یک نقطه عطف به شمار آید.
برای مثال، یکی از ویژگیهایی که بازاریابها هنگام هدفگیری مخاطب در نظر میگیرند سظح درآمد آنهاست.
اما از آنجا که مردم درآمدشان را با فیسبوک در میان نمیگذارند این برنامه اطلاعاتش را از عرضه کننده شخص سوم میخرد. هر زمانکه شما هدفگذاری را استفاده کنید که بر مبنای داده های شخص سوم باشد، برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت.
همچنین شما دارید با هرشخص دیگری که از هدفگذاری درآمد استفاده میکند رقابت میکنید که همین نیز میتواند منجر به افزایش هزینه های تبلیغات شود.
به جای این بگذارید به آگاهی مخاطب بپردازیم و ببینیم که مشتریان با درآمد موردنظر چه چیزهایی را دوست دارند.
در چارچوب آگاهی مخاطب، شما میتوانید موارد زیر را هدفگذاری کنید:
-همه فیسبوک
– مشتریانی که با پیج شما در ارتباطند
– یکی از مخاطبان حال حاضرتان
برای مثال، بگویید یک خرده فروشید که دارید یک محصول جدید با قیمت بالاتر را آشکار میکنید. بیایید با انتخاب مخاطبانی که در گذشته از شما خرید کرده اند شروع کنیم.
روی تب لایک های صفحه تان به بالا و در قسمت چپ صفحه کلیک کنید و سپس تب پیشرفته را باز کنید و آنگاه مجددا روی قسمت مالی کلیک کنید.
سپس گروه با در آمد مورد نظر یا ارزش خالص که دوست دارید هدفگذاری کنید را انتخاب نموده و فیسبوک لایکهای متداول برای این گروه را به شما ارائه میکند.
من به شما توصیه میکنم که حداقل 3 تا 5 مورد را از این لیست بیرون بکشید و برای هدفگذاریتان کنار بگذارید.
اگر یکی از لایکهای محبوب را انتخاب کنید کمتر شانس این را خواهید داشت که مخاطب هدفتان را تمام کنید، اما وقتی شما لایکها را طبقه بندی کنید لیست مرتب تر میشود.
من به شما پیشنهاد میکنم که بیشتر بگردید و بخشهای مختلف را امتحان کنید.
طبقه بندی مخاطبین که شما در آگاهی مخاطب ساختید میتواند به عنوان مخاطب ذخیره شده استفاده شود که بعدا میتواند خیلی سریع هنگام ساختن کمپینها اعمال شود.

2- جست و جوی نمودار فیسبوک

خیلی از اوقات صفحه ای که شما میخواهید به عنوان علایق موردنظر استفاده کنید در دسترس نیست.
جست و جوی نموداری فیسبوک را امتحان کنید.
از قسمت مدیریت تجارت خود خارج شوید، به اکانت شخصی خود در فیسبوک بروید و در قسمت نوار جست و جو، صفحاتی که توسط مردم لایک شده {صفحه را اینجا وارد کنید} را جست و جو کنید.
فیسبوک لیستی از صفحات دیگری که لایکهای بیشتری با صفحه شما مشترکا دارد را نمایش میدهد. همه این صفحات قابل هدفگذاری نیستند اما بیشتر آنها این قابلیت را دارند.
در ادامه طبقه بندی بخشی از اینها میتواند هدفگذاری شما را اصلاح کند، مخصوصا اگر صفحه ای را ببینید که گسترده باشد.
برای مثال، اگر عبارت “اپرا” را یافتید، مخاطبانش میتوانند بینهایت برای هدفگذاری عمومی باشند، اما اگر “اپرا” را با “شاپیفای” طبقه بندی و محدود کنید، مخاطب شما بسیار مرتب تر آشکار خواهد شد در راستای مخاطب نهایی اصلیتان.

3- گسترده کردن مورد علاقه ها

وقتی شما دارید هدفگذاری برای تبلیغاتتان راه اندازی میکنید، فیسبوک به طور پیش فرض یکگزینه انتخاب شده تحت عنوان ” گسترده کردن مورد علاقه ها برای افزایش کلیکهای مرتبط با هزینه کمتر برای سلولهای لینک”.
برای اکانت جدید، من انتخاب نکردن این گزینه را به شما پیشنهاد میکنم.
انتخاب نکردن این گزینه برای مواقعی که شما یک گروه مشخص را هدف گذاری میکیند مهم است چرا که مخاطبان شما گسترده میشوند و بودجه تبلیغاتی شما به هدر میرود.
به جای آن برای دامنه بین 50 هزار تا 250 هزار نفر نشانه گذاری کنید و فصل پیکسلی “pixel season ” خود را محدود کنید.
وقتی تبلیغات شما در گروه تعریف شده قرار گرفت، شما داده محاوره ای بر روی پیکسل خواهید ساخت. وقتی پیکسل شما با داده محاوره ای هماهنگ شد، شما میتوانید هدفگذاریتان را توسعه دهید سپس فیسبوک الگوریتم خودآزمایی را آغاز میکند که بسیار در هدفگذاری دقیقتر خواهد بود.

4- نظارت مستمر از طریق تحویل آگاهی

وقتی در اکانت تبلیغات خود هستید، در صورتی که در قسمت تنظیم تبلیغات هستید باید به دنبال تحویل آگهی “delivery insight ” باشید.
هر تنظیم تبلیغاتی تحویل آگهی ندارد.
فیسبوک به ما میگوید که تنظیم آگهی برای 5 روز متوالی باید پخش شود و حداثل 500 بیان احساسات داشته باشد تا نمایان شود.

اشباع مخاطب

تحویل آگهی به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف تبلیغ خود را بیابید.
آیا شما شروع به شکست کرده اید؟ آیا خلاقیت شما قدیمی و کهنه شده است؟ آیا مخابان هدف شما نابئد شده اند؟

نسبت اولین تأثیر

این نسبت نشان دهنده این است که چه میزان مخاطب برای اولین بار تبلیغات شما را دیده است.
همواره حواستان به این ارقام باشد.
اگر این نسبت شروع به بالا و رفتن کند و ثباتی پیدا نکند احتمالا باید منتظر افزایش هزینه به ازای هر کاربر باشید.
شما میخواهید این درصد بالای 50 درصد یا مساوی با 50 درصد بماند خصوصا برای کمپینهای محاوره ای.
اگر شما اسلاید پایین را ببینید باید به داخل بروید و خلاقیتهایتان را بازسازی کنید.
هرزمان تبلیغات شما به مخاطبان یکسان نمایش داده شود کارایی خود را از دست میدهند، خلاقیت شما کهنه میشود و هزینه شما به ازای هرکاربر افزایش می یابد.
تاثیر تبلیغ شما کاهش می یابد و در نهایت کمپین شما بدون رسیدن به دست مخاطبان هدف شما از بین میرود.

نسبت به دست آورده شده مخاطب

نسبت به دست آورده شده مخاطب به شما میگوید که چه مقدار از حصول بالقوه در مخاطب شما به ثمر نشسته است.
درصدی که شما میبینید به شما خواهد گفت که شما هنوز تعداد زیادی از افرادی در مخاطب هدف دارید که باید به آنها دست یابی پیدا کنید یا اینکه از دست یابی خود خارج شده اید و مخاطب شما به زودی از بین خواهد رفت.

همپوشانی مزایده

یکی دیگر از کمپینهایی که دارایی شما را هدر میدهد این است که وقتی مخاطب شما با یک دسته از تبلیغ دیگر اشتراک دارد شما در فرآیند مزایده تبلیغات در مقابل خودتان در حال مناقصه هستید.
وقتی اشتراکات زیاد اتفاق می افتد، فیسبوک یکی از تبلیغات شما را از کار می اندازد مشخصا آن که اجرای بدتری داشته است. از کار افتادن وقتی اتفاق می افتد که حدودا 50 درصد یا بیشتر از آن، اشتراکات در مخاظبان باشد.
شما همچنین میتوانید اشتراکات و همپوشانیهای مخاطبان خود را در در صفحه مخاطبان ببینید، یک یا دو مورد (نهایتا5) تن از مخاطبان را انتخاب کرده سپس روی اقدامات کلیک کنید>نشان دادن همپوشانی مخاطب.
فیسبوک یک نمودار عالی به شما نشان میدهد که میتوانید از آن برای تشخیص مشکلات همپوشانی مخاطبان بهره ببرید.
فیسبوک توصیه میکند اگر مخاطبان شما همپوشانی زیادی دارند، شما باید تحکیم مجموعه تبلیغاتی خود را مورد توجه قرار دهید.

نتیجه

بسیاری از منابع و ابزار سودمند در فیسبوک تعبیه شده اند که شما میتوانید از آنها باری ارتقا کمپینهای تبلیغاتی استفاده کنید.
اگر تا به امروز از این ابزارها استفاده نکرده اید اکنون وقت آن است تا از آنها بهره ببرید.
فراموش نکنید: خیلی مهم است که ببینید برای هرکدام از تبلیغات شما چه کاری بهتر است. اکنون دوتا مشابه خواهند بود. از آگاهی ها لذت ببرید!

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته