تبدیل psd به قالب وب سایت وردپرس

نوشته شده توسط زهرا نوایی لواسانی

طر احی سفارشی قالب وردپرس در ابتدا در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ انجام می شود.  خروجی فتوشاپ همیشه با فرمت psd  ذخیره می شود. در برخی موارد برای طراحی وب سایت ، ابتدا گرافیست طرح مورد نظر را در فتوشاپ با فرمت psd  انجام می دهد، سپس طراح وب آن را در وردپرس طراحی می کند. بنابراین کارفرما که قصد طراحی وب سایت را دارد، فرمت psd  را برای طراح وب ارسال می کند. در این مقاله در مورد تبدیل فرمت psd  به قالب وردپرس صحبت خواهیم کرد.

5 گام ساده برای تبدیل psd  به وردپرس

آیا می دانید که روزانه 5 هزار سایت جدید در وردپرس تولید می شود؟ با این تعداد سایت جدید که روزانه در وردپرس تولید می شود ، شما چگونه می توانید خود را منحصر به فرد کنید؟ شما با تولید یک سایت سفارشی و منحصر به فرد می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. برای این کار کافی است، در ابتدا سایت خود را با فرمت psd  بسازید و سپس آن را در وردپرس اجرا کنید.

در هنگام طراحی وب سایت سه استاندارد وجود دارد. Psd  فایل های فتوشاپ هستند که در سال های اخیر، از آن ها به منظور  طراحی وب سایت استفاده می شود. در مقاله  زیر می خواهیم در مورد تبدیل psd  به وردپرس صحبت کنیم.

اما در ابتدا چرا شما می خواهید یک فایل psd  را به وردپرس تبدیل کنید؟

 Psd  چیست؟

اکثر افرادی که در صنعت طراحی وب سایت هستند، با این اصطلاح به خوبی آشنایی دارند. Psd  در واقع فرآیند تبدیل یک فایل طراحی فتوشاپ به قالب وردپرس است. که با استفاده از بوت استراپت و یا سایر فریم ورک ها ساخته می شود.

فتوشاپ یک نرم افزار شناخته شده و محبوب است که بیشتر گرافیست ها از آن استفاده می کنند.

تم وردپرس چیست؟

برای ایجاد یک سایت وردپرس دو جنبه اصلی وجود دارد.

  1. ظاهر وب سایت
  2. محتوای وب سایت

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا برای ساخت وب سایت است. اینکه ظاهر وب سایت چگونه به نظر می رسد بستگی به تم وردپرس دارد.  قالب و یا تمی که شما در وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده می کنید، در واقع پوسته وب سایت شما است.

پوسته های وردپرس در واقع مجموعه ای از فایل های php  هستند که حاوی یک سری دستورات با مشخصات خاصی هستند که رنگ ها ، الگو ها ، سبک ها ، آیکون ها ، فونت ها ، اندازه ها ، هدر ها و متن ها ، دکمه ها و کل ظاهر سایت را تعریف می کند.

در وردپرس برخی از قالب ها و پوسته ها به صورت آماده و از پیش تعریف شده هستند اما برخی از پوسته ها نیز به صورت سفارشی وجود دارند. در پوسته های سفارشی، شما از یک فایل psd  به تم وردپرس خود استفاده می کنید.

اگر شما کارفرما هستید که می خواهید سایت منحصر به فرد با کمترین هزینه و بهترین خدمات و کیفیت داشته باشید، طراحی سایت دارکوب با بیش از 15 سال سابقه و تجربه در زمینه کلیه خدمات وب و طراحی سایت ، آمادگی همکاری در کلیه زمینه های خدمات طراحی وب سایت را دارد.

مراحل تبدیل psd  به پوسته وردپرس

مرحله 1 : فایل psd  را طراحی کنید

اولین مرحله تبدیل فایل psd  به وردپرس، طراحی آن است. طراحی فایل psd  به معنای تقسیم یک فایل تصویری به فایل های تصویری کوچکتری است. بنابراین برای طراحی یک صفحه وب، ابتدا باید فایل تصویری را به تعداد زیادی از فایل های تصویری شخصی تبدیل کنید و سپس آن را به صورت یکپارچه به هم متصل کنید.

معمولا بیشتر طراحان و گرافیست ها، ترجیح می دهند برای برش از فتوشاپ استفاده کنند.  اگر چه همان کار را می توان با استفاده از یک نرم افزار ویرایش تصویر مانند  GIMP (برنامه دستکاری تصویر) و یا هر نرم افزار دیگری که برای دستکاری تصاویر است ، انجام داد، ولی به شدت توصیه می شود که برای انجام این کار از فتوشاپ استفاده شود، زیرا استفاده از فتوشاپ کار را ساده تر و سریع تر می کند.

در هر صورت از هر نرم افزاری استفاده می کنید، نکته اصلی این است که از فایل های تصویر که پیکسل های کامل ارائه می دهد استفاده کنید. علاوه بر این شما نیاز به کاهش عناصر طراحی، مانند هدر، فوتر و پس زمینه را ندارید.

مرحله دو: تم بوت استراپت خود را دانلود کنید

زمانی که فایل تصویری خود را طراحی کردید و آن را تقسیم کردید، به سایت بوت استراپت بروید و آخرین نسخه بوت استراپت را دانلود کنید. فایل zip  را دانلود کنید. اکنون اگر پوشه ای را که دانلود کرده اید باز کنید، سه پوشه  با نام های  css  ، فونت و  js  در آن وجود دارد.

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین کاربرد های اولیه این فریم ورک استفاده از کوئری های رسانه ای برای خلق طرح هایی است که در هر نوع دستگاهی به خوبی قایل نمایش است. بوت استراپت اجازه می دهد که طراحی شما در صفحه نمایش با اندازه های مختلف (مانند موبایل ، تبلت و یا دسکتاپ) به خوبی مشاهده شود. به این نوع طراحی ، طراحی ریسپانسیو گفته می شود.

مرحله 3 : ایجاد فایل های html  و css  و  index

گام بعدی این است که عناصری که برش داده شده است، به فرمت html  و  xhml  در آوردید و آن را با استفاده از css   طراحی کنید. برای این کار شما باید یک فایل index.html  و style.css  ایجاد کنید. برای این کار نیاز است تا تسلط کافی بر html  و css  داشته باشید.

نکته : html  و یا  xhtml  یک زبان نشانه گذاری هایپر لینک است در حالی که css  برای سبک دهی  به طراحی است.

از آنجا که می خواهیم تم خود را با استفاده از بوت استراپت   توسعه دهیم، باید فایل بوت استراپت را  در صفحه  index.html  وارد کنیم.

حال شما می توانید از بوت استراپت در قالب html  خود استفاده کنید.

مرحله 4 : فایل index.html  را بر اساس ساختار  تم وردپرس بسازید

دلیل اصلی تبدیل یک فایل  psd  به فتوشاپ این است که یک وب سایت به خوبی کار کند تا بتواند در داشبورد وردپرس به خوبی آپلود شود.

تم هایی مانند divi  و avada  نمونه ای از تم های محبوب و دارای مجموعه ای از فایل های استاندارد است.

حال که یک فایل index.html  از  فایل  psd  خود دارید، باید آن را به چند فایل php  بر اساس ساختار فایل های تم وردپرس ببرید. با انجام این کار، نه تنها، قادر به تبدیل فایل index.html  به صورت داینامیک هستید بلکه  قادر به اضافه کردن ویژگی و توابع مرتبط هستید. (علاوه بر این php  یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است.)

برای تسهیل برنامه نویسی یک قالب معمولی از چند فایل php  مانند  search.php ، sidebar.php ، footer.php  ،  header.php  و غیره ساخته شده است.

با این حال ، برای ایجاد یک تم وردپرس مهمترین  فایل ، index.php  و style.php  است.

برای طراحی قسمت بالای سایت از فایل  header.php  استفاده می کنیم. برای بدنه سایت از فایل  index.php  و برای قسمت پائین سایت از فایل  footer.php  استفاده می کنیم.

مرحله 5 : تگ های وردپرس را به قالب بوت استراپت اضافه کنید

این مرحله ، مرحله نهایی تبدیل قالب psd  به وردپرس است.

بهترین خصوصیت وردپرس این است که وردپرس تعداد زیادی از توابع ساخته شده در مرجع و ساختار کدگذاری آن را ارائه می دهد که با استفاده از آن می توان توابع و ویژگی های سفارشی را به یک موضوع وب سایت اضافه کرد.

برای قرار دادن هرگونه  قابلیت اضافه و دلخواه به وردپرس ، تمام کاری که باید انجام دهید این است که مجموعه ای مناسب از تگ های توابع ساخته شده از فایل خود را در آن اضافه کنید.  وردپرس بسیار قدرتمند است و از هر چیزی مراقبت می کند، این ویژگی وردپرس آن  را از سایر سیستم های مدیریت محتوا متمایز می کند.

شرکت دارکوب ، متشکل از متخصصان مجرب و با سابقه در زمینه طراحی و توسعه وب سایت ، سایت های وردپرس را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد. ما در زمینه طراحی سایت وردپرسی دارای بیش از 3000   نمونه پروژه می باشیم.

چند نکته مهم و کاربردی در تبدیل قالب psd  به وردپرس

در هنگام تبدیل فایل   psd  به وردپرس، کدنویسی بسیار ساده تر و تمیز تر خواهد بود. زمانی که شما از کدنویسی ساده و خواناتر استفاده کنید، هر زمان که قصد اعمال تغییرات در آن را داشته باشید، به راحتی و در کمترین زمان می توانید آن را انجام دهید و این از مهمترین مزایای طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس است.

سایت های وردپرسی به راحتی به صورت ریسپانسیو پیاده سازی می شود. از آنجا که امروزه طراحی سایت های ریسپانسیو از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، همیشه این نکته حائز اهمیت می باشد.

یک از مزیت های مهم سایت های وردپرسی ، سازگاری آن با تمامی مرورگر ها می باشد. کاربران اینترنت از تمامی مرورگرها برای جستجو در فضای مجازی استفاده می کنند و بنابراین این نکته بسیار اهمیت دارد که وب سایت شما در تمامی مرورگر ها به خوبی دیده شود.

مزایای ساخت وب سایت های وردپرسی توسط دارکوب

انجام پروژه های وردپرسی توسط دارکوب دارای مزایای زیر می باشد:

  • وب سایت کاملا ریسپانسیو و قابل نمایش در تمامی دستگاه های هوشمند
  • کدنویسی با استفاده از html5 و  css3  که مطابق با استانداردهای الگوریتم های گوگل به منظور سئو و بهینه سازی موثر وب سایت است
  • سرعت بالای صفحات وب سایت
  • سازگاری کامل با تمامی مرورگرها
  • کدنویسی به صورت کاملا اصولی و استاندارد
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته