تازه های طراحی قالب سایت در سال 1402

نوشته شده توسط امیر سلامی

همه ساله در کشور های مختلف در سال جدید تغییر و تحولاتی در همه زمینه ها اتفاق می افتد پس چه بهتر که در سال جدید ما نیز در طراحی قالب سایت تغییر و تحولی ایجاد کنیم. در حوزه تکنولوژی و فناوری برای موفقیت باید همیشه به روز بود و همراه با آن حرکت کرد، در بحث سایت ها نیز باید همیشه نو عمل نمود. شما می توانید با به روز رسانی در طراحی قالب سایت، مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

برای این منظور بهتر است اخبار مربوط به به روز رسانی ها را دنبال کنید. با این کار اگر شما یک طراح باشید می توانید نظر مشتریان را به خود جلب نمایید. در این مقاله ما سعی داریم تازه های طراحی قالب سایت در سال جدید را برای شما ذکر کنیم تا با کمک این مطالب بتوانید بهترین طراحی را در سال 1402 داشته باشید.

طراحی قالب سایت

طراحی قالب سایت چیست؟

یک قالب وب سایت به عنوان پایه ای برای چیدمان، ساختار و طرح کلی سایت عمل می کند. چارچوبی برای سازماندهی محتوا، چیدمان عناصر و ایجاد ثبات تصویری فراهم می کند. طراحی قالب وب سایت زیبایی شناسی را با عملکرد ترکیب می کند تا یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کند. این شامل اصول طراحی مختلف مانند روانشناسی رنگ، تایپوگرافی، فاصله و سلسله مراتب برای افزایش خوانایی و جذابیت تصویری است. یک طراح خرفه ای تکنیک‌ های طراحی واکنش‌ گرا را در نظر می‌گیرد تا از سازگاری دستگاه‌ ها و اندازه‌ های مختلف صفحه‌ نمایش اطمینان پیدا کند.

یک قالب وب سایت که به خوبی طراحی شده است، رفتار کاربر و الگوها را نیز در نظر می گیرد و به طور استراتژیک عناصر مهمی مانند منو ها، نوار های جستجو و غیره را برای اقدام  دسترسی آسان به اطلاعات و تشویق تعامل کاربر قرار می دهد. علاوه بر این، با به حداقل رساندن عناصر غیر ضروری و به حداکثر رساندن عملکرد، سرعت بارگذاری صفحه را بهینه می کند. طراحی قالب وب سایت نقشی حیاتی در برندسازی دارد. با ترکیب رنگ های برند، آرم ها و سایر عناصر شرکت مرتبط در سراسر سایت، یک هویت بصری ثابت ایجاد می کند. این به ایجاد اعتماد، شناخت و آشنایی در بین کاربران کمک می کند. در نتیجه، طراحی قالب ستون فقرات یک حضور آنلاین موثر است. زیبایی شناسی را با عملکرد ترکیب می کند تا وب سایت با اهداف برند هماهنگ باشد. با در نظر گرفتن اصول مختلف طراحی و الگوهای رفتاری کاربر، قالب‌ های وب‌ سایت می‌ توانند به طور مؤثری کاربران را جذب کنند و در عین حال تجربه مرور بهینه را در دستگاه‌ های مختلف ارائه بدهند. برای ایجاد سایت حرفه ای می توانید با توسعه دهندگان شرکت دارکوب که تاکنون بیش از 4000 وبسایت طراحی کرده است، تماس بگیرید و سفارش طراحی قالب سایت را ثبت کنید. اگر هم برای ایجاد سایت، محدودیت بودجه دارید و یا نمی خواهید مبلغ زیادی را هزینه کنید می توانید از قالب وردپرس آماده که با بهترین کیفیت توسط دارکوب طراحی شده است، استفاده کنید. می توانید قالب فروشگاه اینترنتی، قالب وبسایت شرکتی و قالب سایت آموزشگاه را با کم ترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته تهیه کنید.

بهترین روش طراحی قالب سایت

وقتی صحبت از طراحی یک قالب وب سایت می شود، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید به منظور ایجاد یک طراحی موثر و جذاب از نظر بصری در نظر گرفته شود. یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید، انتخاب زبان برنامه نویسی یا اپلیکیشن مناسب برای پروژه است. HTML و CSS پایه و اساس هر صفحه وب هستند که به ترتیب ساختار و سبک ارائه می دهند. آن ها زبان های ضروری هستند که هر طراح وب باید به آن ها تسلط داشته باشد. جاوا اسکریپت زبان قدرتمند دیگری است که می تواند عناصر تعاملی و پویا را به وب سایت اضافه کند. از نظر کاربرد، گزینه های مختلفی در دسترس است. Adobe Photoshop به طور گسترده ای برای ایجاد طرح های بصری و ماکت ها استفاده می شود و به طراحان اجازه می دهد تا با طرح بندی ها و طرح های رنگی مختلف آزمایش کنند.

برای کسانی که طراحی مبتنی بر کدنویسی را ترجیح می دهند، فریم ورک هایی مانند Bootstrap یک سیستم شبکه ای پاسخگو و اجزای از پیش طراحی شده ای را ارائه می دهند که می توانند سرعت توسعه را افزایش دهند. سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس هم رابط های کاربر پسند و گزینه های سفارشی سازی آسان را ارائه می دهند. در نهایت، بهترین زبان برنامه نویسی یا برنامه به نیاز ها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. مهم است که ابزارهایی را انتخاب کنید که با مهارت شما همخوانی داشته باشند و به شما این امکان را بدهند که ایده های طراحی خود را به طور موثر زنده کنید. به یاد داشته باشید، یک قالب وب سایت با طراحی خوب نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه تجربه و عملکرد کاربر را نیز افزایش می دهد. اگر قصد دارید که برای کسب و کارتان یک سایت  داشته باشید، طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به دارکوب بسپارید که این شرکت در این زمینه تجربه 20 ساله دارد.

طراحی قالب سایت در سال 1402

برای آن که طراحی قالب شما متفاوت و منحصر به فرد باشد باید از پیشرفت و به روز رسانی قوانین موجود بهترین استفاده را بکنید. طراحی قالب شما باید به نوعی باشد که کاربر بدون مطالعه محتوا، جذب قالب سایت شود و به دلیل متفاوت بودن در سایت حاضر باشد به این ترتیب شما تقریبا نیمی از مسیر پیشرفت را طی کرده اید . هر چه سایت شما مدرن تر و به روز تر باشد طبیعتا مخاطبین شما بیشتر می شوند و همچنین رضایت آن ها را در پی خواهد داشت و همان طور که می دانید رضایت کاربر با رضایت موتور جست و جو رابطه مستقیم دارد.

محتوای سایت

یکی از مهم ترین بخش های یک سایت محتوای آن می باشد. کاربران شما فقط برای مشاهده محتوا از سایت شما بازدید می کنند و محتوای سایت شامل مقالات، تصاویر و ویدئو ها می باشد. مهم ترین موردی که توجه کاربر را در ابتدا به خود جلب می نماید، تصاویر می باشند . افراد در گذشته برای درج عکس در سایت به جست و جو در گوگل می پرداختند و از تصاویر تکراری در سایت استفاده می کردند. همان گونه که بارها مشاهده کرده اید اغلب سایت ها در حوزه های یکسان از تصاویر تکراری استفاده می کنند. بهتر است شما در سال جدید از این کار اجتناب نماید و اگر سایت شما از آن دسته سایت های فروشگاهی می باشد باید از محصولات خود تصاویر با کیفیت تهیه کنید، بدون آن که در گوگل جست و جو کرده باشید عکسی با کیفیت و مناسب در این زمینه تهیه کنید و آن را در سایت قرار بدهید. به این ترتیب علاوه بر این که از سایت های دیگر متفاوت هستید اعتماد مشتری را نیز جلب می کنید. اگر اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار می دهید بهتر است از تصاویر اینفوگرافیک استفاده نمایید اما اینفوگرافیک به چه معناست؟

در زمان هایی که دوربین های عکاسی و قلم و کاغذ و از این قبیل امکانات وجود نداشت، انسان های اولیه برای درست منتقل کردن منظور خود از نقاشی های معنا دار استفاده می کردند و تمامی جرئیات را می کشیدند. محققان با توجه به این حرکت سبکی جدید در گرافیک به وجود آوردند که آن را اینفوگرافیک نامیدند. همان طور که از نامش پیداست؛ اینفوگرافیک یعنی منتقل کردن اطلاعات با استفاده از گرافیک.

شما می توانید در محتوای خود از تصاویری استفاده کنید که در آن اطلاعات به طور خلاصه وجود دارد و مخاطب با دیدن آن بدون خواندن متن از منظور آن با خبر می شود. استفاده از اینفوگرافیک امری نو و متفاوت است و سایت های کمی وجود دارند که از این نوع تصاویر استفاده کرده باشد. توجه کنید که تصاویر شما باید بالا ترین کیفیت را داشته باشد.

و اما ویدئو ها و کلیپ ها که بسیار مهم هستند، سعی کنید کلیپ هایی را در سایت قرار دهید اما با حجم کم که بر سرعت سایت شما تاثیر منفی نگذارد. ویدئو های شما باید منحصر به فرد باشد و خودتان آن را تهیه کرده باشید. می توانید برای جذب مخاطبان از ویدئو های محتلفی مثل آموزشی استفاده کنید. مقالات و مطالب شما باید با استراتژی همراه باشد و در کنار کامل و با کیفیت بودن باید برای کاربر مفید باشد تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. بحث تازگی که در سال جدید به آن بسیار پرداخته می شود، استراتژی محتوا می باشد. محتوای شما اگر در خصوص محصولات و خدمات می باشد که باید آن ها را معرفی کنید، طرز استفاده و سفارش را برای کاربر و مشتری به طور کامل توضیح دهید.

به یاد داشته باشید که در درج محتوا از ترفند های بازاریابی اینترنتی و Call To Action استفاده شود. برای این کار می توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ دارکوب که یکی از معتبر ترین شرکت های مارکتینگ آنلاین در کشور است، تماس بگیرید. با استفاده از ترفند CAL که بسیاری از سایت ها از آن غافل می باشند. می توانید مشتری را با خواست خود مجبور به استفاده از محصولات و خدمات خود کنید.

تایپوگرافی

در سال جدید سعی کنید برای سایت خود تایپوگرافی مختص به خود را داشته باشید به معنایی دیگر فونت و طرز نگارش محتوای شما فط باید مختص به سایت شما باشد تا هر کاربری سایت شما را از فونت مخصوص تشخیص بدهد. دقت کنید که منظور استفاده از فونت پیچیده نیست، همان فونت های ساده زیبایی خاصی به سایت شما می بخشد.

رنگ بندی قالب

در طراحی سایت از تم رنگی خاصی استفاده شود و بهتر است تم رنگی شما با لوگوی سایت هم راستا و هم رنگ باشد. رنگ های روشن می تواند کاربر بیشتری را به خود جذب کند و استفاده از یک رنگ به تنهایی نیز زیبایی خاصی دارد، فقط سعی کنید از رنگ بندی در تمامی صفحات استفاده شود.

استفاده از انیمیشن

در سال جدید یکی از کارهایی که می توانید برای متفاوت بودن انجام دهید آپلود انیمیشن های مختلف در وبسایت است. برای مثال اگر مطلبی برای شما اهمیت دارد و می خواهید که کاربر آن را مطالعه کند، می توانید در کنار آن انیمیشنی جذاب قرار دهید تا توجه کاربر به آن جلب شود. این انیمیشن اگر جذاب باشد کاربر با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت و سایت شما کاربران بیش نری جذب خواهد کرد.

طراحی مسطح

طراحی مسطح یا طراحی تخت به سایتی گفته می شود که در آن از عناصر ساده و تک بعدی استفاده شود. دقت کنید اگر سایت شما ساده باشد مخاطب بیشتر جذب آن می شود به طوری که امروزه طراحان کمتر از المان های 3 بعدی در سایت ها استفاده می کنند زیرا این المان ها اغلب کاربران را گمراه می کند.

طراحی قالب سایت در سال 1402

طراحی قالب سایت PSD

PSD مخفف Photoshop Document، به فرمت فایلی اشاره دارد که توسط Adobe Photoshop برای ذخیره تصاویر لایه ای و عناصر طراحی استفاده می شود. هنگام توسعه یک سایت، طراحان اغلب با یک بوم خالی در یک قالب PSD شروع می کنند. این الگو به عنوان یک نقشه یا راهنمای تصویری است که ساختار و طرح سایت را مشخص می کند. این شامل لایه های مختلفی است که می توانند به صورت جداگانه ویرایش یا سفارشی شوند تا با نیاز های خاص مطابقت داشته باشند. زیبایی استفاده از قالب PSD در انعطاف پذیری و تطبیق پذیری آن نهفته است. طراحان به راحتی می توانند رنگ ها، فونت ها، تصاویر و سایر عناصر را در قالب تغییر دهند تا طرح های منحصر به فردی برای وب سایت های مختلف ایجاد کنند. ساختار لایه ای امکان ناوبری و سازماندهی آسان اجزای طراحی را فراهم می کند و تغییرات یا به روز رسانی در صورت نیاز را ساده تر می کند.

الگو های PSD یکپارچگی را در چندین صفحه یا بخش از یک وب سایت فراهم می کنند. با حفظ عناصر طراحی مشابه در سراسر آن، مانند هدر ها، پاورقی ها و منو های ناوبری، کاربران تجربه ای منسجم در بخش های مختلف سایت دارند. قالب های وب سایت PSD یک منبع ضروری برای طراحان وب هستند. آن ها سادگی در ایجاد طراحی، گزینه های سفارشی سازی، ثبات در برندسازی و گردش کارآمد را ارائه می دهند.

طراحی قالب سایت با فتوشاپ

طراحی قالب وب سایت با فتوشاپ نیاز به بررسی دقیق و توجه به جزئیات دارد. مراحل زیر را برای یک طراحی موثر و جذاب در اولویت قرار دهید.

  1. در ابتدا مشخص کنید که سایت برای چه مخاطبانی ساخته می شود و چه هدفی را دنبال می کند. این تصمیمات، طراحی شما را ساده تر می کند.
  2. Wireframe: یک طرح اولیه با استفاده از اشکال و خطوط ساده برای ساختار قالب خود ایجاد کنید. روی قابلیت استفاده و شکل کلی تمرکز کنید.
  3. انتخاب طرح رنگ: پالت رنگی مناسب را انتخاب کنید که با هویت برند یا حالت دلخواه وبسایت هماهنگ باشد. برای هماهنگی و ارائه تصاویر زیبا و دلنشین از رنگ های مکمل استفاده کنید.
  4. تایپوگرافی: فونت هایی را انتخاب کنید که خوانا باشند و منظور وب سایت را منعکس کنند. بخش های محتلف هر صفحه را با تغییر اندازه فونت، تفاوت ایجاد کنید.
  5. ترکیب چیدمان: عناصر را به شیوه ای متعادل و منسجم مرتب کنید و از شبکه ها یا راهنما ها برای حفظ ثبات و تراز استفاده کنید.
  6. عناصر تصویری: عکس ها یا نماد های مرتبط را برای افزایش رضایت کاربر ترکیب کنید و مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارند و برای استفاده در وب بهینه شده اند.
  7. طراحی واکنش پذیر: منو های واضح و شهودی ایجاد کنید که به کاربران امکان می دهد که به راحتی در وب سایت حرکت کنند. واکنش پذیری با موبایل بسیار مهم است و این مورد را حتما در نظر بگیرید.
  8. ملاحظات UI/UX: به عناصر رابط کاربری (UI) مانند دکمه ها، فرم ها و ویژگی های مشابه توجه کنید و قابلیت استفاده و دسترسی را در اولویت قرار دهید.
  9. بررسی و اصلاح: به عقب برگردید و طرح خود را به طور انتقادی بررسی کنید. تنظیماتی را برای بهبود عملکرد و تجربه کلی کاربر انجام دهید.

این مراحل شامل صفر تا صد طراحی سایت در فتوشاپ می شود.

آموزش طراحی قالب سایت

در آموزشگاه طراحی وب سایت و سئو دارکوب که یکی از معتبر ترین آموزشگاه های کشور در این زمینه است و دارای مجوز فنی حرفه ای در بالاترین سطح می باشد، کلاس آموزش طراحی قالب سایت با HTML و CSS به شکل اصولی و پروژه محور آموزش ببینید. دیگر کلاس های دارکوب شامل آموزش پروژه محور PHP، آموزش صفر تا صد وردپرس و آموزش بهینه سازی وبسایت می شود که توسط اساتید حرفه ای و با تجربه در این زمینه، انجام می شود.

سئو قالب سایت

هر چه قدر هم که سایت طراحی شده با کیفیت باشد اما برای موتور های جست و جو بهینه سازی نشده باشد، انگار که هیچ کاری صورت نگرفته است. سئو برای جذب مخاطب از موتور های جست و جو انجام می شود و هر چه سایت شما کیفیت بیش تری داشته باشد، رتبه بهتری خواهید گرفت. برای بهینه سازی یک سایت حتما باید یک متخصص سئو استخدام کنید تا به طور تخصصی روی این زمینه فعالیت کند. برای انجام تکنیک های سئو برای سایتتان می توانید با کارشناسان دارکوب تماس بگیرید. کارشناسان دارکوب به شکل تخصصی روی اموری مثل بهینه سازی محتوا، تخقیق کلید واژه ها، تحلیل رقبا، استراتژی لینک های بازگشتی و غیره کار می کنند تا به رتبه اول گوگل برسید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته