تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

امروزه تبلیغات بسیاری در فضای اینترنت انجام میگیرد . هدف این تبلیغات آشنا کردن کاربران با سایت های مورد نظر است همچنین وقتی کاربران با وب سایتی آشنا شوند بدون شک عده ای از آنها از خدمات و محصولات آن سایت استفاده می کنند و این امر برای صاحبان مشاغل سود آور است . در موتورهای جست و جو ، سایتها برای آنکه شناخته شوند لازم است که به صفحه اول نتایج گوگل برسند . یکی از بهترین راه کارها و همچنین مطمن ترین ترفندها ، سئو سایت یا بهینه سازی سایت می باشد . بدین ترتیب اگر سایتی بهینه گردد کاربر پسند می شود و افراد زیادی از آن سایت بازدید خواهند کرد در نتیجه سایت مورد نظر به ابتدای صفحه نتایج گوگل خواهد رسید . یکی دیگر از راه کار هایی که یک سایت می تواند به صفحه اول نتایج گوگل برسد تبلیغات در گوگل یا گوگل ادرودز می باشد . با این راه کار سایت مورد نظر برای مدت محدودی به صفحه اول می آید اما این راه دارای هزینه های مختلفی می باشد . در سال های گذشته ابهام های زیادی در ارتباط با گوگل ادوردز ایجاد شد . اولین ابهام این بود که آیا گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر می گذارد یا خیر ؟ در این مقاله ما سعی داریم تا جواب این سوال را بطور جامع بدهیم .

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت :

گوگل ادوردز چیست ؟

در ابتدا لازم است تا به تعریف گوگل ادوردز بپردازیم ، گوگل ادوردز یکی از سرویس های غیر رایگان گوگل است که وب مستران با استفاده از آن می توانند به صفحات اول گوگل برسند . این سرویس در سال های گذشته توانست نیمه از درآمد شرکت گوگل را حاصل کند . این سرویس تبلیغاتی در سال 2000 میلادی رو نمایی شد با وجود این سرویس میران سایت ها دیگر مجبور نبودند مبالغ زیادی را به بازاریابان جهت تبلیغ سایت پرداخت نمایند همچنین در مدت زمان کمتری می توانستند به صفحه اول جست و جو گوگل برسند . مدیران و صاحبان کسب و کار با ثبت نام در سایت گوگل ادوردز و ایجاد حساب کاربری می توانند برای کلمات کلیدی مخصوص خود با هر تعرفه ای ایجاد تبلیغ در گوگل کنند اغلب ما سایت هایی را در نتایج جست و جو خود دیده ایم که د کنار آنها Ad نوشته شده است این حروف ، مخفف Adwords می باشد . نمیتوان گفت که گوگل ادوردز از تکنیک ها و قوانین سئو می باشد بلکه این دو سرویس کاملا با هم متفاوت هستند . سرویس تبلیغاتی گوگل فقط بر کلمات کلیدی هر سایت تمرکز دارد اما سئو از بخش های متفاوتی تشکیل شده است .

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت :

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو

در مقالات زیادی نظرات متفاوتی در ارتباط با تاثیر گوگل ادوردز داده شده است . امروزه مشتریان بسیاری برای سفارش گوگل ادوردز سایت خود به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه می کنند . سوال آنها این است که آیا گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر می گذارد ؟ در پاسخ آنها باید گفت خیر ! سرویس تبلیغاتی گوگل هیچ تاثیر مستقیمی بر سئو سایت نمی گذارد . برخی از کاربران این تفکر را دارند که اگر از گوگل ادوردز استفاده کنند سایت آنها بهینه می شود و تبلیغات آنها در گوگل نوعی بک لینک سازی است . این تفکر بسیار نادرست است زیرا با هر کلیک کاربر بر روی تبلیغات گوگل هیچ سیگنالی برای عنکبوت های گوگل ارسال نخواهد شد بلکه این لینک ها از نوع Nofollow که هیچ گونه سیگنالی را به خزنده ها ارسال نمی کنند . در نتیجه تاثیری بر سئو سایت و رتبه بندی نخواهد داشت .لازم است بدانید که هر کلیک روی یک لینک دو نوع سیگنال ارسال خواهد کرد سیگنال مستقیم یا سیگنال غیر مستقیم ؛همانطور که از نامشان پیداست سیگنال های مستقیم بر سئو تاثیر مستقیم و مثبت می گذارند اما سیگنال های غیر مستقیم ، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارند بلکه بر عوامل دیگر تاثیر گذار هستند که آن عوامل تاثیر مستقیم بر رتبه بندی دارند. از این رو می توان گفت سیگنال هایی که لینک های گوگل ادوردز ارسال می کنند از نوع سیگنال غیر مستقیم است و تاثیر مثبت مستقیم بر سئو نمی گذارد .

اما سوال اینجاست که پس این تبلیغات چه نکته مهمی دارند که کاربران زیادی خواستار آن می باشند . باید گفت وقتی یک سایت به وسیله تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز برای مدتی در صفحه اول گوگل بماند افراد زیادی به آن سایت مراجعه می کنند و اگر محصولات و خدمات آن سایت به خوبی ارائه شوند این کاربران به مشتریان دائمی تبدیل خواهند شد . وقتی شما برای سایتتان سفارش تبلیغات گوگل می دهید ، نام سایت شما در بین سایت های رتبه دار صفحه اول گوگل که زمینه کاری یکسانی دارید قرار می گردد بسیاری از کاربران نیز با گوگل ادوردز آشنایی ندارند از این رو فکر می کنند سایت شما به دلیل محبوبیت و کارایی بالا در صفحه اول قرار گرفته است . در این زمانی که وب سایت شما در صفحه اول قرار دارد باید بر روی سئو سایت بیشتر تمرکز کنید تا کاربر پسند شود . بدین ترتیب سایت شما در ذهن کاربرانتان باقی خواهد ماند و اگر سرویس تبلیغاتی شما به پایان برسد کاربران با جست و جو نام سایت شما از آن بازدید می کنند و بدین ترتیب می بینید که گوگل ادوردز بر سئو سایت شما تاثیر غیر مستقیم گذاشته است . همچنین بسیاری از سایت های تازه تاسیس وجود دارند ، با اینکه خدمات و محصولات خوبی دارند بازدید بالایی ندارند به دلیل آن که شناخته شده نیستند پس بهتر است این سایت ها برای شناخته شدن به صفحه اول گوگل بیایند البته با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل . بدین ترتیب این سایت ها نیز در بین سایت های صفحه اول که بازدید کننده بیشتری دارند قرار می گیرند و به کاربران شناخته می شوند .

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت :

در رابطه با تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت نظرهای مختلفی وجود دارد عده ای بر این باور هستند که سرویس تبلیغاتی گوگل تاثیر مستقیم بر سئو دارد و عده ای نیز می گویند گوگل ادوردز هیچ تاثیری ندارد زیرا زمان آن محدود است و سایت مورد نظر باید مدام از این سرویس استفاده نماید .

جمع بندی

بر طبق گفته های بالا می توان نتیجه گرفت که تبلیغات گوگل برای برخی از سایت ها بسیار موثر است ؛ سایت هایی که تازه به موتور جست و جو وارد شده اند بدون شک تا مدتی برای کاربران نمایش داده نمی شوند و مدیران این دسته از سایت ها از راه های مختلفی برای شناخته شدن استفاده می کنند . برای آنکه تبلیغات گوگل برای شما موثر باشد ابتدا باید سایت خود را بهینه کنید ، کلمات کلیدی مناسب و مختص به کسب و کار خود را انتخاب نمایید و روی آنها سئو را پیاده سازی کنید سپس برای این کلمات سرویس تبلیغاتی گوگل را سفارش دهید . در این مدتی که صفحه و سایت شما در صفحه اول گوگل قرار دارد همچنان بر سئو سایت پافشاری نمایید ، محتواهای خود را بروز کنید همچنین سعی کنید خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ارائه دهید . بدین ترتیب تبلیغات گوگل ادوردز برای یک سایت بسیار موثر خواهد بود . زیرا اگر سایت شما کیفیت خوبی داشته باشد کاربران نام شرکت شما را در ذهن می سپارند و وقتی سرویس شما پایان گیرد باز هم با جست و جو نام شما از سایت تان بازدید می کنند . اما اگر سایت شما کیفیتی نداشته باشد و فقط صرفا به دلیل گوگل ادوردز در صفحه اول قرار بگیرد این تبلیغات هیچ تاثیری بر رتبه و سئو شما نخواهد داشت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته