بک لینک با کیفیت و بک لینک بی کیفیت چیست؟

نوشته شده توسط امیر سلامی

همانطور که می دانید طراحی یک سایت فقط آغاز یک فعالیت مجازی است. برای آن که از یک سایت بتوان بهره برد و همچنین منبع درآمدی برای صاحبان آن باشد ابتدا باید توسط کاربران شناخته شود اما یک سایت بعد از ساخته شدن به سرعت مورد بازدید کاربران قرار نمی گیرد بلکه باید فعالیت هایی روی آن انجام داد تا شایسته نمایش دادن به کاربران باشد. دلیل محبوبیت موتور جست و جوی گوگل نیز این است که در صفحه اول آن هر سایتی وجود ندارد بلکه باید فاکتور هایی را رعایت کند تا گوگل آن را به کاربران در صفحه اول خود نمایش دهد. صفحه اول لیست نتایج جست و جو گوگل قرار گرفتن یعنی آغاز موفقیت و سودآوری از فعالیت های مختلف در سایت ها، برای آن که سایتی در این جایگاه قرار بگیرد، باید بهینه شود. به عبارتی دیگر فاکتور های سئو را رعایت کند.

بک لینک با کیفیت

سئو سایت

بحثی که این روزها در حوزه طراحی سایت بسیار داغ می باشد، سئو است . سئو به معنای بهینه سازی سایت برای رسیدن به صفحه اول موتور های جسنجو، کلمات کلیدی مرتبط می باشد. سئو متشکل از فاکتور هایی است که با انجام آن ها، سایت مورد نظر بهینه می گردد. سئو دو قسمت دارد؛ سئو داخلی که مربوط به تمامی فعالیت های داخل سایت در راستا بهینه سازی می باشد و سئو خارجی که مربوط به فعالیت های خارج از سایت است که برای بهینه سازی انجام می گیرد. هر کدام از این فاکتورهای خارجی و داخلی خود شامل موارد مختلفی می باشند که در این قسمت ما می خواهیم در ارتباط با یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی “بک لینک سازی” سخن بگوییم. برای انجام سرویس سئو، با شرکت دارکوب که یکی از بهترین آژانس های بازاریابی آنلاین در ایران است، تماس بگیرید.

اگر قصد ساحت سایت دارید اما بودجه بسیار کم و محدودی دارید، خرید قالب وردپرس بهترین گرینه است. دارکوب این قالب ها را بهترین کیفیت و کم ترین قیمت در انواع قالب فروشگاه اینترنتی، قالب سایت شرکتی و غیره ارائه می کند. این قالب ها به شکل شبانه روزی پشتیبانی می شوند و در صورت بروز هر گونه خطا، اشکال مورد نظر سریعا رفع شده و به حالت اول بر می گردد.

بک لینک چیست؟

همان طور که گفته شد یکی ار فاکتور های سئو خارجی بک لینک سازی می باشد. لینک برگشتی به معنای گذاشتن لینک صفحات یک سایت در صفحات یک سایت دیگر است. بازاریاب ها، قرار دادن پیوند برگشتی را یکی از شیوه های تبلیغات می دانند. وقتی لینک یک صفحه از سایت ما در یک سایت دیگر قرار می گیرد بازدید کنندگان سایت مذکور به سایت ما نیز مراجعه می کنند به این ترتیب سایت مورد نظر کار تبلیغ صفحات سایت ما را انجام داده است.

در سال های اخیر لینک های برگشتی برای گوگل بسیار مهم بوده است، در همین راستا نیز سایت هایی پدید آمدند که تبلیغات بک لینک انجام می دهند و خرید و فروش پیوند می کردند. این مسئله باعث شد سئو بسیاری از سایت ها به یکباره تغییر کند و آن ها به صفحه اول موتور جست و جو برسند. به همین دلیل گوگل بعد از مدتی با توجه به رتبه دار شدن سایت های بی کیفیت به وسیله بک لینک سازی، فیلتر های مختلفی برای بک لینک سازی ایجاد کرد تا از به وجود آمدن ترافیک بازدید کننده به سوی یک سایت در مدت زمان کم جلوگیری کند. خرید بک لینک دائمی و سرازیر شدن ناگهانی تعداد زیادی از بازدید کنندگان به یک سایت باعث گمراهی گوگل می شد، به همین دلیل گوگل سخت گیری های خود را آغاز کرد. بعد از مدتی افراد مختلف بر این باور بودند که لینک برگشتی دیگر تاثیری در سئو ندارد و انجام دادن آن فرقی با انجام ندادنش ندارد که البته امروزه نیز برخی از افراد هنوز بر این باورند. البته در کنار سئو، یک روش وجود دارد که سایت رتبه بسیار خوبی می گیرد اما کوتاه مدت است. برای دریافت خدمات تبلیغات گوگل، با کارشناسان دارکوب، ارتباط بگیرید.

بر اساس نتایج و ارزیابی های انجام گرفته، لینک های بازگشتی همچنان یکی از فاکتور های مهم سئو می باشد به شرط آن که قوانین مربوط به آن رعایت شود و تقلبی در بک لینک سازی انجام نگیرد. برای آن که این فاکتور برای سئو موثر واقع شود، باید از لینک های با کیفیت استفاده شود. بعد از آن که برخی از لینک های برگشتی، تاثیر منفی بر سئو گذاشت، افراد انواع بک لینک را به 2 دسته تقسیم کردند. بکی لینک های با کیفیت و بک لینک های بی کیفیت.

بک لینک با کیفیت

برای آن که در هر کاری موفق شد باید بهترین راه را انتخاب نمود و از انجام کار های منفی و تقلب پرهیز کرد. به این ترتیب در هر فعالیت و شغلی که باشید به موفقیت خواهید رسید. لینک بازگشتی نیز، هم از راه منفی و هم از راه مناسب امکان پذیر است. از این رو اگر بک لینک های قوی و موثر باشد به آن لینک بازگشتی با کیفیت می گویند. تجربه ثابت کرده است اگر یک سایت مطالب بسیاری داشته باشد، همچنین فاکتور های سئو را نیز رعایت کرده باشد با این حال اگر بک لینک سازی نکند، رشدی در موتورهای جست و جو نخواهد کرد. پس به یاد داشته باشید که با توجه به تقلب برخی از سایت ها در استفاده از بک لینک ها برای ارتقا سایت، شرکت گوگل در یکی دو سال اخیر کیفیت لینک ها را ارزیابی می کند سپس بر اساس کیفیت آن ها امتیاز می دهد.

برای آن که بتوان بک لینک های با کیفیت به دست آورد، باید محتوای با کیفیت و مناسب و جامع داشت. پس ابتدا محتوای خود را ارزیابی نمایید تا جایی که امکان دارد آن را کامل و جامع کنید به طوری که بتوان آن را به اشتراک گذاشت. به معنایی دیگر محتوای شما باید مفید و آموزنده باشد تا سایت های رقیب نیز بتوانند از آن استفاده کنند. مهمترین اصل در سنجش کیفیت لینک بازگشتی، مرتبط بودن سایت مقصد و مبدا می باشد. به معنایی دیگر کلمه کلیدی شما که در آن می خواهید رتبه دار شوید، باید با سایتی که در آن لینک سازی می کنید مرتبط باشد. به این ترتیب، بک لینک فارسی شما موثر واقع شده و گوگل آن را با کیفیت تلقی می کند.

دومین نکته که باید رعایت نمایید، کیفیت محتوایی است که لینک شما در آن صفحه قرار می گیرد. محتوای صفحه مورد نظر باید کامل و مفید باشد در این صورت با کیفیت خواهد بود. زیرا معمولا سایت هایی که محتوای خوبی دارند از رتبه مناسبی برخوردار می باشند. استفاده از بک لینک های متنی بسیار موثرتر از پیوند های به صورت تک کلمه ای است. به معنایی دیگر لینک صفحات شما بهتر است به صورت جمله در متن و محتوای صفحه مورد نظر قرار بگیرد. برای آن که تعداد پیوند های بیشتری داشته باشید، بهتر است در محتوا و مقاله های خود از کاربران بخواهید که به صفحات شما لینک بدهند. بهترین جا برای ساختن پیوند انجمن های وبلاگ ها هستند، زیرا قرار دادن لینک بازگشتی در این انجمن ها رایگان می باشد. البته همان طور که گفته شد بهترین سایت ها برای بک لینک، سایت های مرتبط هستند.

لینک سازی در سایت های معتبر نیز سریع ترین راه می باشد به شرط آن که با مطالب سایت شما مرتبط باشند و البته این کار کمی سخت می باشد و برخی از سایت ها در قبال دریافت مبالغی پیوند شما را در سایت خود قرار می دهند. یکی از راه ها، اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می باشد. این روش نیز بسیار مناسب می باشد. با توجه به این که تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در حال افزایش می باشد، وقتی صفحات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، بازدید کنندگان سایت شما هم افزایش می یابند. هدف از بک لینک سازی نیز افزایش بازدیدکننده می باشد.

سایت شما باید کیفیت بالا و سرعت خوبی داشته باشد، در غیر این صورت شما هر چه قدر که پیوند های خوبی بگیرید و سایت خود را سئو کرده باشید، باز هم رتبه خوبی نمی گیرید. برای به روز رسانی سایت یا ایجاد سایت با کیفیت و یا طراحی فروشگاه اینترنتی با متخصصان شرکت دارکوب تماس بگیرید.

بک لینک سازی

بک لینک بی کیفیت

در همه کسب و کارها و مشاغل، افرادی هستند که از راه های مناسب نمی خواهند به نتیجه برسند و سعی می کنند با امتحان راه های دیگر سریع تر به نتیجه برسند. در همین سال های اخیر سایت هایی به وجود آمدند که خرید و فروش لینک می کردند. به این شکل که سایت مورد نظر با انتخاب یک پکیج بسته به تعداد لینک ها و با هزینه های مختلف؛ سایت فروشنده لینک صفحات آن را در سایت های مختلف قرار می دهد. در همان ابتدا بسیاری از سایت ها از این راه به نتیجه رسیدند. امروزه نیز سایت هایی وجود دارند که با امتحان این راه به نتیجه می رسند اما مشکل کار اینجاست که عنکبوت های گوگل به سرعت این موضوع را متوجه می شوند و سایت مذکور را به جایگاه واقعی خود بر می گردانند، در برخی از مواقع نیز سایت ها پنالتی می شوند.

همانطور که گفته شد گوگل کیفیت را ارزیابی می کند و بسته به کیفیت آن ها امتیاز می دهد. در بک لینک سازی به صورت خرید از سایت های فروش پیوند، لینک سایت مذکور در ده ها سایت قرار می گیرد. در این بین سایت های اسپم نیز وجود دارند، همچنین سایت هایی هستند که هیچ ارتباطی با سایت قبلی ندارند. از این رو کیفیت لینک سازی آن ها کاهش می یابد. این لینک های برگشتی بی کیفیت هستند و نه تنها تاثیر مثبت ندارند بلکه امکان دارد به پنالتی شدن سایت منجر شود پس هزینه بک لینک اصلا مهم نیست چون ما قصد استفاده از آن را نداریم. وقتی بک لینک خریداری می کنید، در مدت زمان کمی ترفیک بالایی از کاربران به سمت سایت شما سرازیر می شود. این اقدام چون غیر عادی است سریعا توسط گوگل شناسایی می گردد و تقلب محسوب می شود. به یاد داشته باشید که در سایت های غیر مرتبط پیوند سازی نکنید زیرا تاثیری نخواهد داشت و هر چند ارزان باشد. در جواب به سوال از کجا بک لینک بگیریم باید گفت که سایت هایی که با شما مرتبط هستند، بهترین سایت های ساخت لینک هستند اما از محتوای خوبی برخوردار نیستند، برای بک لینک سازی تاثیر مثبتی نخواهند داشت.

خرید رپورتاژ

در خیلی از موارد امکان قرار دادن بک لینک در سایت های مرتبط نیست. شما برای این که بتوانبد رتبه بگیرید و ارزش خود را در موتور های جست و جو بالا ببرید، باید سفارش رپورتاژ بدهید و مبلغی در ازای آن پرداخت کنید. خرید رپورتاژ عملا به معنای این است که یک سایت، یک صفحه را به ما اختصاص بدهد و به تبلیغ ما بپردازد. هر چه قدر آن سایت ارزش و رتبه بالاتری داشته باشد، شانس افزایش موفقت سایت شما هم بیش تر می شود. تحقیق کلمات مهم، ایجاد محتوا مناسب و انتخاب سایت درست، بسیار مهم است.

بک لینک پروفایل چیست؟

در واقع هر لینک رایی است که از سایتی به سایت دیگر داده می شود که بر اساس با ارزش بودن محتوا، قابل اعتماد بودن و غیره دسته بندی می شود. به طور کلی پروفایل بک لینک، پیوند های سایت را بررسی و توصیف می کند. در پروفایل لینک بازگشتی، کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است و هر چه پروفایل یک سایت، کیفیت بالا تری داشته باشد، آن سایت رتبه بالاتری کسب می کند.

وبلاگ برای بک لینک

یکی از مهم ترین منابع برای گرفتن لینک های بازگشتی، وبلاگ ها هستند. این نوع پیوند گرفتن، روشی مناسب و دقیق است که در بلند مدت جوابگو خواهد بود. این روش نیاز به هیچ هزینه ای ندارد و به شکل کاملا رایگان می توان پیوند سازی کرد.

آموزش بک لینک سازی

برای این که یاد بگیرید که چگونه لینک سازی کنید، می توانید در کلاس های آموزش بهینه سازی سایت در آموزشگاه دارکوب ثبت نام کنید. در طول این کلاس ها، سرفصل هایی مثل تولید محتوا سئو شده، روش سرچ کلمات کلیدی، کار با ابزار های SEO مثل سرچ کنسول و الگوریتم های گوگل آموزش داده می شود. دیگر کلاس هایی که در این موسسه برگزار می شود شامل آموزش طراحی وب با وردپرس، آموزش برنامه نویسی سمت سرور و آموزش صفر تا صد HTML می شود. تمامی این کلاس ها پروژه محور است و دانشچویان با پروژه های واقعی در بازار کار آشنا می شوند.

جمع بندی

در کل باید به یاد داشته باشید که تعداد بک لینک ها برای گوگل اهمیت چندانی ندارند بلکه کیفیت آن ها است که تاثیر مثبت می گذارد. بک لینک سازی در 10 سایت غیر مرتبط در مقابل لینک برگشتی در یک سایت معتبر و مرتبط بدون تاثیر خواهد بود. پس در این کار اعتبار صفحه و سایت، مرتبط بودن محتوا، کیفیت محتوا و دیگر موارد باید برای شما مهم باشد، زیرا این موارد هستند که تاثیر مثبت خواهند گذاشت. برای دریافت این خدمات با مناسب ترین قیمت و بالا ترین کیفیت با شرکت طراحی وبسایت دارکوب تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته