به گفته ی گوگل، مشاغل در دوران تعطیلات موقت بایستی وب سایت های خود را محدود کنند و نه غیر فعال

نوشته شده توسط دارکوب

اگر در شرایطی قرار دارید که بایستی وب سایت خود را غیر فعال کنید، گوگل پیشنهاد می کند به جای اینکار عملکرد آن را محدود کنید.
زیرا این کار اثرات منفی بر حضور وب سایت شما را هنگام جستجو به حداقل می رساند. با انجام این کار، مردم باز هم قادر خواهند بود که محصولات شما را پیدا کنند، نظرات را بخوانند و یا لیست های دلخواه را برای خودشان ایجاد کنند تا دفعات بعدی آن را خریداری کنند.
مولر از اعضای تیم گوگل می گوید بهتر است که به جای غیر فعال کردن یک سایت به طور کامل برخی گزینه های آن را غیر فعال کنید، به طور مثال غیر فعال کردن سبد خرید. اما اگر گزینه ای را در وب سایت خود غیر فعال می کنید لازم است کاربران را از محدودیت یا محدودیت های ایجاد شده آگاه کنید. شما می توانید از ابزار کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید و از موتور جستجو تقاضا کنید تا صفحات محدود شده را مجدداً فهرست بندی کند.
مولر همچنین خاطر نشان کرد غیر فعال کردن یک وب سایت حتی برای چند روز باید آخرین راه حل باشد، زیرا حتی با راه اندازی و عملکرد درست پس از غیر فعال کردن، اثرات مخرب و زیانبار غیر فعال کردن گاهی خیلی شدید است. از دست دادن کاربران که شاید برای به دست آوردنشان خیلی زحمت کشیده اید و هزینه کرده اید می تواند یکی از عواقب غیر فعال کردن سایتتان باشد.
از سوی دیگر، غیر فعال کردن سایت ها باعث از بین رفتن داده های کنسول جستجو می شود و تقویت نسخه ی پشتیبان را سخت می کند.
به همین دلیل پیشنهاد می شود در صورت نیاز فقط برخی از عملکرد های سایت را محدود کنید. گاهی مشتریان می خواهند اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات شما و شرکت شما کسب کنند و اگر نتوانند وب سایت شما را بیابند با مشکلات زیادی موجه خواهند شد و شاید حتی برای همیشه کاربران خود را از دست بدهید.
اگرچه محدود کردن سایت و غیر فعال کردن برخی گزینه ها برای طولانی مدت نیز می تواند مضرات زیادی داشته باشد اما حداقل بازدید وب سایت خود را از دست نخواهید داد.

  • اگر مجبورید که سایت خود را به مدت یکی دو روز به طور کامل غیر فعال کنید، یک صفحه ی خطای آگاهی رسان با کد نتیجه ی HTML 503 به جای تمام محتوا برگردانید. برای غیر فعال کردن سایت بهترین کارها را انجام دهید.
  • اگر می خواهید سایت را برای مدت زمان طولانی تری غیرفعال کنید یک صفحه ی اصلی فهرست بندی شده به عنوان یک مکان یاب برای کاربران فراهم کنید تا با استفاده از کد وضعیت HTTP 200 در جستجو، صفحه ی مورد نظر را بیابند.
  • اگر نیاز دارید که سایت خود را سریعاً در جستجو پنهان کنید، می توانید به طور موقت آن را از جستجو حذف کنید.

خیلی از صاحبان کسب و کار ها فکر می کنند که به خاطر ادامه دار شدن اپیدمی ویروس کرونا بایستی کسب های خود را به طور موقت تعطیل کنند. اما گوگل برای کمک به صاحبان کسب و کار های آنلاین برای حفظ بازدید وب سایت خود پیشنهاداتی را برای محدود کردن عملکرد سایتشان (در صورت نیاز)  منتشر کرده است.
از غیر فعال کردن کل سایت خودداری کنید
گوگل مجدداً بیان کرد که غیر فعال کردن وب سایتتان، حتی برای چند روز میتواند اثر قابل توجهی بر دیده شدن آن هنگام جستجو داشته باشد. مطمئناً شما خواهان دیده شدن سایتتان هستید.
اگر بازدید از سایت به طور کامل خاموش شود، پشتیبانی مجدد سخت می شود زیرا نیاز است که سایت دوباره فهرست بندی شود. همچنین اگر این اتفاق بیفتد یعنی سایت به طور کامل غیر فعال شود، عدم تأیید بررسی کنسول جستجو و از بین رفتن داده های جستجو حاصل می شود.
اگر قصد از سرگیری عملیات را دارید گوگل موارد زیر را برای حمایت از بازدید سایت پیشنهاد می کند:

  • کاربران را از تغییرات کسب و کار خود آگاه کنید. برای اینکه مطمئن شوید که تجربه ی کاربر خوب است از دستور العمل های گوگل پیروی کنید. زیرا از دیدگاه گوگل تجربه ی مثبت کاربر یکی از فاکتور های مهم برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج جستجو می باشد.
  • داده های ساختار یافته ی خود را با بروزرسانی ها، در دسترس بودن محصولات و … منطبق کنید.
  • به وسیله ی درخواست خزیدن مجدد از طریق کنسول جستجو، گوگل را نسبت به بروزرسانی های سایت آگاه کنید.

چرا غیرفعال شدن وب سایت ها به یک دغدغه تبدیل شده است؟
در این دوره که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، نوسات زیادی در کسب و کار ها ایجاد شده است. برخی کسب و کار ها مجبورند به طور موقت وب سایت خود را غیرفعال کنند، اما انجام این کار نادرست می تواند عواقب زیاد و گاهی غیرقابل جبرانی برای دید ارگانیک شما داشته باشد و تمام تلاش شما برای سئو در این دوره تضعیف شود. بنابراین بهتر است کارهایی را انجام دهید که از سرگیری آنها آسان باشد.
محدود کردن وب سایت
با محدود کردن سایت ها، افراد مختلف و کاربران  توانایی دیدن آن بخش هایی که محدود شده اند را ندارند. اما دسترسی برای کاربران به طور کامل از بین نمی رود. در واقع با محدود کردن سایت ها، دسترسی کاربران محدود می شود. افراد برای انجام این کار ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند از سیاسی-مذهبی گرفته تا مالی و اقتصادی. در محیط های کاری و در برخی شرایط محدود کردن وب سایت ها به یک ضرورت تبدیل شده است. برای محدود کردن سایت ها باید این نکته را مد نظر داشت که آیا این کار به نفع هست یا خیر؟ برای محدود کردن یک سایت باید جنبه های مثبت آن و چگونگی تأثیر آن بر کاربران در نظر گرفته شود.
خلاصه
محدود کردن سایت ها همیشه کار درست و دقیقی نیست. گاهی سایت هایی محدود می شوند که هیچ ارتباطی با اطلاعات مخرب ندارند. برخی عناصری که ممکن است در یک وب سایت محدود شوند می توانند ایمیل مبتنی بر وب، اشتراک ویدئو و موسیقی و سایت های اشتراک فایل باشد. وب سایت ها بخاطر منافعشان برای صاحبان کسب و کار ها راه اندازی می شوند و محدود کردن آنها یا غیر فعال کردنشان به معنای محدود و غیر فعال کردن این منافع و کاربری ها در کسب و کار آنلاین ایشان می باشد. پس باید این کار در صورت نیازبه دقت انجام شود و تا جایی را امکان دارد از این کار اجتناب شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته