بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

از گذشته تا به امروز مردم به شیوه های مختلف گرد هم می آمدند و با یکدیگر تعامل می کردند . در اجتماع افراد مختلف در محافل گوناگون با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و تشکیل شبکه اجتماعی می دادند .با پیشرفت تکنولوژی و فناوری شیوه تعامل افراد جامعه با یکدیگر تغییر کرد با پیدایش تلفن های همراه هوشمند شبکه های اجتماعی مجازی نیز به وجود آمدند. بدین ترتیب شیوه های ارتباطی جدید پدید آمد. البته قبل تر از تلفن های هوشمند چند شبکه اجتماعی مجازی نیز وجود داشتند اما به دلیل آنکه کاربران اینترنت اندک بودند نتوانستند جایگاهی در بین مردم کسب نمایند .

تاریخچه شبکه های اجتماعی

در گذشته مردم برای ارتباط اینترنتی با یکدیگر از مسنجرهایی مانند یاهو Yahoo و یا ارسال ایمیل Email و جمیل Gmail استفاده می کردند . در اواسط سال 2004 میلادی یعنی 14 سال پیش محبوب ترین شبکه اجتماعی به نام Face book  فیس بوک توسط چند دانشجو به وجود آمد به یقین می توان گفت این شبکه اجتماعی همچنان محبوبیت خود را در بین کاربرانش دارد اگرچه از آن کمتر استفاده می کنند . بعد از آنکه سایت فیس بوک به صورت اپلیکیشن برای تلفن های همراه طراحی شد شبکه های دیگری نیز به تقلید از آن به وجود آمدند . اما فقط توانستند برای مدتی رضایت کاربران را به خود جلب نماید . همچنین در این زمان ها افرادی دست به کارهای ناشایست در شبکه های اجتماعی زدند به همین دلیل در برخی از کشورها از جمله ایران با فیلتر رو به رو شدند از جمله viber , line , wechat , skype البته این شبکه ها در بین مردم بیشتر جنبه پیام رسان و ارتباط تلفنی دارد زیرا به وسیله آن با یکدیگر تماس تصویری و صوتی می گیرند .

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

تا سال 2010 میلادی که شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته شد این شبکه توانست مانند فیس بوک محبوبیت زیادی را کسب نماید تا جایی که امروزه برای برخی از افراد ، جزئی جدا نشدنی است . البته در همین سال ها شبکه ای دیگر به نام تلگرام نیز به وجود آمد اما به دلیل آنکه قابلیت های یک شبکه اجتماعی را نداشت کاربران کمتری را به خود جذب نمود . در اینستاگرام کاربران می توانند تصاویر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند ، به یکدیگر پیام دهند و … با گذشت زمان تلگرام نیز قابلیت های زیادی را به خود افزود و توانسته است کاربران بیشماری را به سمت خود روانه کند .

شبکه های اجتماعی ؛ جزء جدا ناپذیر از زندگی مردم

با توجه به گسترش کاربران شبکه های اجتماعی این برنامه های ارتباطی به جزئی جدا ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شد اند به طوری که بسیاری از افراد به اصطلاح به آنها اعتیاد پیدا کرده اند. شبکه های اجتماعی این روزها قابلیت های مختلفی را دارا شده اند به طوری که برخی از افراد با استفاده از آنها در منزل به کسب و کار می پردازند. علاوه بر این مردم از سراسر جهان می توانند بوسیله شبکه های مجازی با یکدیگر ارتباط تصویری ، ویدئویی و صوتی بدون قطع شدن داشته باشند . این شبکه ها به قدری در زندگی مردم نفوذ کرده اند که توسط آنها کمپین های مختلف اعتراضی به وجود می آورند به همین دلیل دولت های در کشورهای مختلف مجبور هستند گاهی این شبکه ها را فیلتر نمایند کما آنکه در کشور ما نیز چند صباحی فیلتر بودند .

همانطور که گفته شد کاربران شبکه های اجتماعی رو به افزایش است از طرفی مردم حداقل روزی 2 ساعت از وقت خود را صرف مشاهده حساب کاربری شان در شبکه های اجتماعی می کنند . همچنین با توجه به مطالب گفته شده بسیاری از افراد از قشرهای مختلف تا حدودی با تکنولوژی آشنا شده اند . بر اساس تحقیقات انجام گرفته از زمان پیدایش شبکه های اجتماعی کاربران اینترنت نیز بسیار افزایش یافته اند در همین سال ها نیز سایت های مختلفی بوجود آمده اند . از همین رو موتورهای جست و جو در سال های اخیر توجه ویژه ای به شبکه های اجتماعی نموده اند . تا جایی که تبدیل به یکی از فاکتورهای بهینه سازی یا سئو شده است .

انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای سئو

همانطور که بارها گفته ایم اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یکی از فاکتورهای سئو می باشد و به عبارتی نوعی بک لینک سازی است . شما با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی می توانید قسمتی از مطالب سایت خود را در آنجا به اشتراک بگذارید تا از کاربران شبکه های اجتماعی برای بازدید از سایت استفاده نمایید .

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

توجه داشته باشید لزوما داشتن یک حساب کاربری در چند شبکه اجتماعی کافی نیست . در ابتدا به دنبال شبکه ای باشید که بیشترین محبوبیت و کاربر را داشته باشد . مانند اینستاگرام و تلگرام . برخی از افراد در تمامی شبکه های اجتماعی عضو هستند این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود . فقط کافیست در 2 شبکه اجتماعی عضو باشید مانند اینستاگرام و تلگرام زیرا این روز ها کاربران این دو شبکه بسیار افزایش یافته اند .

نکته ای که قابل اهمیت می باشد محتوای سایت است . اگر محتوای شما مناسب و با کیفیت نباشد بدون شک قابل اشتراک گذاشتن نیست . امروزه موتورهای جست وجو با توجه به افزایش کاربران شبکه های اجتماعی فاکتورهای جدیدی را در امتیازدهی خود لحاظ می کنند .مانند پسندیدن و کامنت گذاری و به اشتراک گذاری . اگر مطالب شما چندین قابل اشتراک گذاری باشد و کاربران آن را بسیار به اشتراک بگذارند یا آن را بپسندند ، Like کنند ، امتیاز آن را لحاظ خواهند کرد . به همین دلیل باید سعی کنید از مطالبی را درج و  تولید کنی که برای کاربر مفید و مناسب باشد و او را جذب نماید و بتواند آن را به اشتراک بگذارد بدین ترتیب بر سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت . برای درک بیشتر این مسئله به معرفی برخی از شبکه های اجتماعی می پردازیم

اینستاگرام

اساس کار در این شبکه تصاویر می باشد . با توجه به اینکه کاربران این شبکه مجازی بسیار زیاد است بر همین اساس گوگل بسیار به آن توجه می کند . شما می توانید تصاویر مرتبط به سایت و خدمات و محصولات خود را در این شبکه به اشتراک بگذارید . like های کاربران و به اشتراک گذاری تصاویر شما توسط آنها می تواند برای شما امتیاز خوبی داشته باشد . در اینستاگرام باید خلاق ونو آور عمل نمود تا تصاویر شما بیشتر دیده شوند . می توانید در پست های خود از هشتگ استفاده کنید بدین ترتیب کاربران بیشتری شما را خواهند دید . همچنین لازم است لینک سایت و دیگر حساب های کاربری تان را نیز در صفحه خود به اشتراک بگذارید . استراتژی شما باید به گونه ای باشد که تصاویر ، کاربران را به بازدید از سایت روانه نماید .

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

پیام رسان ها مانند تلگرام و …

این روز ها تقریبا مردم در سراسر جهان با یکدیگر ارتباط دارند از آنجایی که ارتباط تلفنی مقرون بصرفه نمی باشد از طریق پیام رسان ها به ارتباط می پردازند تماس از طریق آنها رایگان می باشد و از طریق اینترنت انجام می گیرد . یکی از این پیام رسان ها که بسیار محبوب شده است ، تلگرام می باشد . از طریق تلگرام افراد مشاغل مختلفی را به وجود آورده اند . آنها با راه اندازی کانال و گروه در این پیام رسان به بررسی و معرفی محصولات خود می پردازند . استفاده از تلگرام برای ارتباط با مشتری برای سایت ها بسیار مفید است . همچنین آنها می توانند با به اشتراک گذاشتن مطالب خود در این پیام رسان توجه موتوهای جست و جو را به خود جلب نمایند .

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

فیس بوک

امروزه کاربران فیس بوک نسبت به قبل بسیار کمتر شده اند و آن هم به دلیل فیلتر بودن این شبکه در ایران است . البته فیسبوک کاربران قبلی خود را همچنان دارد . مبنای امتیاز دهی موتورهای جست و جو در فی بوک بر اساس به اشتراک گذاری بیشتر مطالب است . هر چه تعامل شما با کاربران بهتر باشد و آنها را تشویق کنید مطالب شما را به اشتراک بگذارند رتبه شما بهتر خواهد شد . وقتی مطلبی از صفحه شما در فیس بود به تعداد زیادی به اشتراک گذاشته شود بر اساس آن کلمه کلیدی جایگاه شما در موتورهای جست و جو بهتر خواهد شد .

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

گوگل پلاس

همانطورکه از نام این شبکه اجتماعی پیداست ، این شبکه برای گوگل می باشد و برای آنکه کاربران آن افزایش یابند وجه ویژه ای به آن دارد . بر اساس تحقیقات به دست آمده سایت هایی که در گوگل پلاس مطالب درج می کنند امتیاز ویژه ای دارند . در گوگل پلاس هر چه مطالب شما +1  بگیرد در گوگل جایگاه بهتری خواهید داشت . تنها کاری که شما باید انجام دهید گذاشتن لینک صفحات سایت در گوگل پلاس می باشد .

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

یوتیوب و آپارات

این دو شبکه اجتماعی در این روزها بسیار پر بازدید شده اند شبکه اجتماعی آپارات مربوط به ایران می باشد شما می توانید ویدئو های آموزشی مرتبط با خود را به همراه لینک صفحات سایت در این دو شبکه قرار دهید . اغلب کاربران آپارات و یوتیوب برای دیدن ویدئو های آموزشی و خبری به این دو مراجعه می نمایند.

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

شبکه های اجتماعی دیگری همانند توییتر نیز وجود دارد که این شبه بیشتر برای اطلاع رسانی کارایی دارد و اغلب اشخاص مهم برای ارتباط با مخاطبانشان از این شبکه استفاده می کنند .پینترست نیز نوعی شبکه اجتماعی می باشد که در آن فقط تصاویر به اشتراک گذاشته می شود با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ایرانی از این شبکه بی اطلاع می باشند داشتن صفحه در آن تاثیر چشم گیری برای شما نخواهد داشت

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو کدام است

جمع بندی :

شما می توانید با توجه به موضوع سایتتان در این شبکه ها عضو شوید اما سعی نکنید در تمامی آنها حساب کاربری داشته باشید فقط کافیست در دو شبکه عضو باشید و قدرتمند بر حساب کاربریتان مدیریت نمایید .

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته