آموزش برندسازی – قسمت سوم: ساخت شعار تبلیغاتی و تصویر برند

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو

قبل از شروع خوندن این بخش پیشنهاد میکنم یه نگاهی به قسمت های اول و دوم آموزش برندسازی بندازید:
قسمت اول آموزش برندسازی: تحقیق در مورد بازار و مشتریها
قسمت دوم آموزش برندسازی: تعریف کردن ارزشهای برند

چون باید قبل از ساختن شعار تبلیغاتی و تصویر برند با مفاهیمی که در قسمتهای قبل توضیح دادیم آشنا باشید و اونها رو برای برند خودتون تعریف کرده باشید.
بعد از اینکه فرصتهای بازار رو برای برند خودتون شناسایی کردید و ارزشهایی رو که برند شما میتونه برای مشتری داشته باشه تعریف کردید، وقتشه که شعار تبلیغاتیتونو بسازید و تا به کمک اون بتونید ارزشهای برند و وعده هایی رو که برند شما به مشتریانش میده به گوش مردم برسونید و تصویر برندتونو در ذهنشون بسازید.
اینجا باید خلاقیت داشته باشید، چون باید لوگو، تگ لاین، نوشته هایی برای بازاریابی و لحن کلام برندتونو مشخص کنید و از این به بعد در تمام انواع ارتباطاتتون با مشتری (چه در تبلیغات، چه در رسانه های عمومی، وب سایت، شبکه های اجتماعی و غیره) بطور یکسان و هماهنگ از همینها استفاده کنید تا مشتری شاهد انسجام و پیوستگی برند شما باشه. وجود این انسجام در برندسازی خیلی اهمیت داره، بنابراین همه عناصری که برای ارائه برندتون تولید میکنید باید یک پیام و ارزش مشترک و واحدی رو به مخاطب هدف مخابره کنند.
شرکت طراحی وب سایت دارکوب قبلا در یکی از مقاله هاش تحت عنوان ساخت راهنمای سبک طراحی سایت به طور مختصر در این باره توضیح داده که میتونید بعد از خوندن این مقاله، برای کسب اطلاعات بیشتر به اون مراجعه کنید.
همه این مواردی که گفتیم باید انسجام داشته باشند، هویت برند شما رو میسازند که در واقع از این عناصر تشکیل شده اند:

  • اسم برند
  • لوگو
  • تگ لاین
  • رنگ
  • تایپوگرافی (فونت و مدل نوشته ها)
  • شعار تبلیغاتی
  • فاویکن (برای استفاده آنلاین)
  • URL، آی دی توئیتر، صفحه فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و غیره برای برندسازی آنلاین

وقتی همه اینها رو مشخص کردید میشه گفت پایه و اساس هویت یک برند قدرتمند رو بنا کردید. میدونید که این ها رو باید قبل از اینکه بخواهید در مورد هویت برندتون چیزی به مشتری و یا کارمندهاتون بگید آماده کرده باشید.
تصویری که از برند شما در ذهن مردم بوجود میاد بستگی به توانایی شما در برآورده کردن انتظارات مردم و ایجاد یک انسجام خوب در برند داره. اگه امروز لوگوتون آبی باشه و فردا صورتی و پس فردا زرد، مشتریها گیج میشن. اگر هم دوست ندارید فعلا برای شرکتتون صفحه فیسبوک درست کنید، اشکالی نداره اما یادتون باشه در هر حال باید شرکتتون یه هویت آنلاین داشته باشه، یعنی حتما یه وب سایت و پروفایل هایی در شبکه های اجتماعی براش درست کنید.
اگه بخوام از یه برندی که تونسته خیلی شفاف از طریق عناصر ملموسی مشابه اونچه که در بالا گفتم به خوبی هویت قدرتمندی از خودش در ذهن مردم درست کنه مثال بزنم باید شرکت دیزنی رو نام ببرم. این برند در تلویزیون، فیلم های سینمایی، بازیها، لوازم منزل، جواهرآلات و … ظاهر شده اما نکته ای که مهمه اینه که همیشه شعار تبلیغاتی و عناصر هویتی برند از وعده های برند و ارزشهای اون پشتیبانی کردند. فونت نوشته دیزنی یا گوشهای میکی ماوس همیشه و در همه زمانها همین بوده و مخاطب با همین ارتباط برقرار کرده.
بعضی ها ممکنه فکر کنند تایپوگرافی چندان اهمیتی در برندسازی نمیتونه داشته باشه، ولی این افراد کافیه به همین برند دیزنی توجه کنند. ببینید این برند چطور تونسته با انتخاب یک فونت ثابت در ذهن مخاطب تصویری از خودش درست کنه. در مورد رنگ هم همینطوره. مثلا ببینید شرکت همراه اول چطور با استفاده از رنگهای آبی و نارنجی هویت خودشو در ذهن ما شکل داده.
رنگ و فونت وب سایتتونو طوری انتخاب کنید که گویای وعده، تصویر و شعار تبلیغاتیتون باشه. حتما در این زمینه خوب تحقیق کنید و آگاهانه انتخاب کنید چون خیلی مهمه.
نکته مهمی که باید بهش توجه داشت اینه که هویت برندتونو طوری انتخاب کنید که طبق قوانین ایران بتونید ازشون استفاده کنید و مشکلی براتون پیش نیاد. قبل از اینکه سرمایه ای صرف طراحی، بازاریابی و این جور کارها کنید حتما این مسئله رو بررسی کنید. ممکنه برای ثبت بعضی اسامی و غیره مشکلاتی وجود داشته باشه که البته در همه کشورها قوانین این چنینی وجود داره و مختص ایران نیست.
بعد از انجام همه این کارها وقتشه که دست به کار بشید و سایت شرکتتونو طراحی کنید. اگه میخواهید خودتون این کارو انجام بدید میتونید از مقالات دارکوب کمک بگیرید. اولین قدم انتخاب یه سیستم مدیریت وب سایت مناسبه که سایتتونو بر روی اون بنا کنید. دارکوب در این مورد هم مطلب نوشته.
اما اگر تو فکر طراحی یک وب سایت حرفه ای توسط متخصصین آموزش دیده و باتجربه هستید و میخواهید یک شروع پرقدرت و حرفه ای داشته باشید میتونید با شرکت طراحی و توسعه وب سایت دارکوب تماس بگیرید. شماره های تماس ما رو از پایین صفحه بخونید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته