ایمن سازی اینستاگرام (بخش دوم)

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

در مقاله ایمن سازی اینستاگرام (بخش اول) در ارتباط با ایمن کردن گذر واژه و راه های دیگر سخن گفته شد. این روز ها حفظ امنیت در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی برای هر فردی مهم می باشد. متاسفانه هکر ها با سوء استفاده از عدم آشنایی کاربران با راه های ایمن سازی به راحتی می توانند به حساب های کاربری آنها در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا نمایند.

شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و فیس بوک و … حاوی اطلاعات مهمی از کاربران هستند. اطلاعاتی از قبیل، اطلاعات هویتی، گفتگو خصوصی کاربران با یکدیگر و … . باید بدانید هکر ها به راحتی می توانند با دسترسی به یک حساب شما در یک شبکه اجتماعی به حساب های دیگر نیز دسترسی پیدا کنند.

اما نگران نباشید ما در اینجا هستیم تا شما را در ایمن سازی شبکه های اجتماعی یاری نماییم. این روز ها کاربران اینستاگرام درصد زیادی از مردم را تشکیل می دهند. خوب یا بد بسیاری از مردم با این شبکه اجتماعی امرار معاش می کنند. کسب و کار های آنلاین در اینستاگرام به خوبی در میان مردم گسترش یافته اند. صفحاتی که در اینستاگرام دنبال کننده بیشتری داشته باشند، بیشتر در معرض نفوذ هکر ها هستند. دلیل آن کسب و کاری است که می توان با این پیج ها راه اندازی نمود.

ایمن سازی اینستاگرام

دیگر صفحات مورد هجوم هکر ها، صفحات سلبریتی ها و افراد معروف است. این قبیل افراد نیز دنبال کننده زیادی دارند و هکر ها می توانند با دسترسی به این اکانت ها، آنها را با قیمت بالایی به فروش برسانند.

برای جلوگیری از نفوذ هکر ها اولین قدم ایمن سازی پسورد است که در مقاله گذشته در ارتباط با آن بسیار صحبت شد. در این مقاله یک روش مطمئن را به شما آموزش می دهیم تا بر اساس آن، اکانت اینستاگرام خود را از دسترسی و نفوذ هکر ها ایمن کنید.

ورود دو مرحله ای و افزایش امنیت اکانت اینستاگرام

یکی از روش های مهم برای حفظ امنیت اینستاگرام، احراز هویت دو مرحله ای یا ورود دو مرحله ای می باشد. بسیاری از افراد با این روش آشنایی ندارند. در ادامه شما را دعوت می کنیم تا با این روش ایمن سازی آشنا شوید.

فعال سازی تایید هویت دو عاملی باعث می شود، وقتی از تلفن یا رایانه ای که تا به حال با آن وارد اکانت اینستاگرام خود نشده اید، احراز هویت دو عاملی عمل کند. به این ترتیب در صورتی می توان وارد اکانت شد که یک کد را در برنامه وارد کنید. این کد ها قبلا در اختیار شما قرار گرفته اند. در اصل شما آن را فعال کرده اید.

برای فعال سازی این آیتم باید به قسمت Setting> privacy and security> two factor Authentication بروید.

ایمن سازی اینستاگرام

 

البته این قسمت ها در آپدیت های جدید اینستاگرام مدام در حال تغییر است. اما به راحتی می توان این مسیر را بیابید. بعد از وارد شدن به این قسمت باید به اینستاگرام بگویید که کد هویت را به کجا ارسال کند.

1) از طریق پیامک به شماره موبایلی که در اینستاگرام وارد نموده اید. اگر این روش را انتخاب کنید، اینستاگرام برای شما یک کد پیامک می کند. این کد را در اینستای خود وارد کنید. با تایید کد، 5 کد یکتا به شما نمایش داده می شود. این ارقام، کد های بازیابی هستند. هر زمان که تلفن همراه تان گم شد، یا نتوانستید از طریق پیامک وارد حسابتان شوید، می توانید از این کد ها برای ورود مجدد استفاده کنید.

ایمن سازی اینستاگرام

 

2) ارسال کد به یک نرم افزار به نام Duo Mobile این قبیل اپلیکیشن ها برای احراز هویت دو عاملی هستند. برای ارسال کد باید این نرم افزار را در موبایل خود نصب نمایید. بعد از نصب برنامه، در اینستاگرام باید ارسال کد به نرم افزار را تایید کنید. در مرحله بعدی اینستاگرام به شما یک کد می دهد. این کد را باید کپی کرده و در برنامه مذکور وارد کنید. برای راحتی بیشتر می توانید یک فیلد با نام Instagram ایجاد نمایید. در قدم بعدی اپلیکیشن به شما یک کد شش رقمی می دهد. به اینستاگرام برگشته و این کد را وارد کنید. بعد از تایید، اینستاگرام به شما 5 کد یکتا می دهد. این کد ها هر کدام یکبار قابل استفاده هستند. این کد ها را در جایی نگهداری کنید. حدالمکان بهتر است در تلفن همراه تان نباشد.

 

ایمن سازی اینستاگرام

کد های بازیابی علاوه بر اینکه در ورود مجدد بدون ارسال پیامک کار آمد هستند، از ورود افراد مشکوک به صفحات اینستاگرام نیز جلوگیری می کنند.

راه اندازی احراز هویت دو مرحله ای به امنیت بیشتر پیج های اینستاگرام بسیار کمک می کند. با فعال سازی این آیتم برای پیج خود، می توانید از دسترسی افراد دیگر به پیج تان جلوگیری نمایید. برای ایمن سازی اینستاگرام راه های دیگری نیز وجود دارد که در مقاله های بعدی به آنها می پردازیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته