ایجاد وب سایت مدرن و حرفه ای برای کسب و کار

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

اگر هنوز هم به صورت سنتی در بازار های مختلف در حال فعالیت می باشید وقت آن رسیده است که تغییر و تحولی در کسب و کار خود ایجاد نمایید . این روز ها اغلب مشاغل به صورت آنلاین در حال فعالیت می باشند . با توجه به حضور بی شماری از کاربران در فضای اینترنت این فضا بهترین بستر برای فعالیت است . کمتر فردی در میان مردم در طول روز با اینترنت سر و کار ندارد . تلفن های همراه هوشمند باعث شده اند افراد با هر سطح دانشی بتوانند در فضای وب فعالیت کنند .

امروزه هر شغلی باید به دنبال راه اندازی وب سایت باشد . شرایط اقتصادی و شرایط بازار به نحوی است که صاحبان کسب و کار برای صرفه جویی در هزینه های خود باید به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین باشند .

اگر می خواهید کسب و کارتان در میان مردم تبدیل به برند شود و معروف شوید باید یک وب سایت حرفه برای آن راه اندازی کنید . این روز های فضای اینترنت اصلی ترین بستر برای جست و جوی نیاز های مردم می باشد . به همین دلیل برای جذب آنها باید وب سایت خود را منحصر به بفرد و جذاب ارائه کنید .

در این مقاله شیوه طراحی یک سایت مدرن را ارائه می دهیم .

طراحی وب سایت مدرن و حرفه ای

در شروع کار باید یک شرکت طراحی وب سایت با سابقه درخشان را انتخاب کنید . برای این منظور می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز مراجعه نمایید . انتخاب شرکت طراحی وب سایت بسیار مهم می باشد . رعایت موارد زیر می تواند شما را در رسیدن به موفقیت و هدف تان یاری نماید .

انتخاب نام دامنه مناسب : هر کسب و کاری نام مخصوص به خود را دارد . برای انتخاب نام دامنه نیز باید از یک نام مخصوص  استفاده نمایید . باید بدانید نام هر وب سایت منحصر به فرد می باشد یعنی هیچ دو سایت هم نامی در اینترنت وجود ندارد مگر آنکه پسوند دامنه شان متفاوت باشد . که این کار توصیه نمی شود . برای پیروزی بین رقبا هر کاری نباید انجام داد . انتخاب نام دامنه یکسان با پسوند متفاوت با رقیب انتخاب درستی نخواهد بود .نام دامنه تاثیر به سزایی در جذب مشتری و کاربر دارد . اولین چیزی که مشتری از هر وب سایتی می داند نام آن می باشد .

ایجاد وب سایت مدرن و حرفه ای برای کسب و کار

دامنه  به معنای گستره است .نام دامنه همان آدرس سایت می باشد که هم به وسیله آن می توان وب سایت مورد نظر را یافت و هم اینکه نام سایت سبب تمایز آن با سایت های دیگر است . نام دامنه بخشی از آدرس URL می باشد .  هر نام دامنه می تواند از چند قسمت تشکیل شود . که این قسمت ها با استفاده از نقطه یا ( . ) دات Dot از یک دیگر جدا می شوند .

  • قسمت اول : WWW : World Wide Web به معنای وب جهان گستر یک محیط خدماتی اینترنت محسوب می شود .  WWW ماهیت آدرس اینترنتی و نام دامنه است .
  • قسمت دوم : Domain Name  که همان نام دامنه است و باید توسط صاحب سایت انتخاب شود  . این نام اغلب با توجه به کسب و کار و موضوع وب سایت باید انتخاب گردد .
  • قسمت سوم : GTLD یا پسوند عمومی که هر فردی می تواند یکی از آنها را برای وب سایت خود انتخاب نماید . پسوند های .com .net .org  از پر استفاده ترین پسوند های عمومی هستند .
  • قسمت چهارم : CTLD یا پسوند کشوری ، هر کشوری می تواند به نام خود یک پسوند داشته باشد . به عنوان مثال سایت های داخل ایران اغلب با پسوند .ir  هستند .

در انتخاب نام دامنه باید دقت نمود . نام انتخابی باید به نحوی باشد که در ذهن کاربران تثبت شود . برای انتخاب نام دامنه می توان از نکات زیر استفاده کرد :

  • انتخاب نام دامنه از میان کلمات کلیدی مربوطه : نام دامنه باید به نحوی انتخاب شود که وقتی کاربری آن را برای اولین بار می شنود موضوع سایت را حدس بزند .
  • نام دامنه ساده : نامی که انتخاب می شود باید نگارش ساده ای داشته باشد تا کاربر بتوان به راحتی آن را تایپ کند و در یادش بماند.
  • منحصر به فرد بودن نام دامنه : گاهی برخی از افراد برای پیروزی مقابل رقبای خود نام دامنه مشابه رقیب را انتخاب می کنند که این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود .
  • اجتناب از استفاده اعداد و خط تیره : برای آنکه نام دامنه ساده باشد سعی کنید از خط تیره و اعداد استفاده نکنید.

ثبت دامنه هایی که از قبل ثبت شده اند امکان پذیر نخواهد بود .از هر نام فقط می توان برای یک سایت استفاده نمود . برای آنکه بدانید نام دامنه انتخابی شما از قبل ثبت نشده است می توانید از طریق لینک های زیر با خبر شوید . با وارد کردن نام دامنه خالی یا پر بودن آن مشخص می شود همچنین اطلاعاتی از دامنه های ثبتی را می توانید ببینید .

Sitedar.com/whois

Darkoob.co.ir/whois

در کل نام دامنه باید به نحوی باشد که بتوان به راحتی آن را به یاد آورد و در آخر بهترین انتخاب برای پسوند دامنه ، پسوند .com است .

 

انتخاب یک میزبان وب یا هاست قابل اعتماد : بعد از ثبت ، نام دامنه باید به دنبال خرید یک میزبان مناسب باشید . در انتخاب هاست و سرور باید دقت نمود . بسیاری از افراد در این انتخاب دچار گمراهی های فراوانی می شوند با استفاده از نکات زیر می توانید انتخاب خوبی داشته باشید :

  • در ابتدا باید بدانید نوع وب سایت تان به چه صورت است . نوع وب سایت تاثیر زیادی در انتخاب هاست دارد .
  • یکی از عوامل تاثیر گذار بر سرعت وب سایت ها ، میزبان و هاست است . Time Up نباید کمتر از 99 درصد باشد .
  • از روی قیمت شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ را قضاوت نکنید . بسته به نوع میزبانی و خدمات قیمت های مختلفی برای خرید هاست وجود دارد .
  • با توجه به نوع وب سایت فضای ذخیره سازی و انتقال داده ، هاست خریداری کنید . هر چه فضا بیشتر باشد متقابلا قیمت نیز بالاتر خواهد بود .
  • سعی کنید شرکتی را برای خدمات هاستینگ انتخاب کنید که از پشتیبانی خوبی برخوردار باشند . زیرا مشکلات متعددی برای وب هاست به وجود می آید که به سرعت توسط پشتیبان باید حل شود .

انتخاب نوع وب سایت : همه وب سایت ها در ماهیت یک چیز هستند اما در ظاهر با یکدیگر متفاوت می باشند . انواع وب سایت ها بر اساس نوع کسب و کار به شرح زیر هستند :

  • وب سایت های فروشگاهی
  • وب سایت های اطلاع رسانی و خبری
  • وب سایت های شرکتی و تجاری
  • وب سایت های خدمات اینترنتی و آنلاین
  • وب سایت های شخصی
  • وب سایت های سرگرمی و بازی آنلاین
  • وب سایت های شبکه های اجتماعی
  • وبلاگ ها
  • وب سایت های دانشگاهی و آموزشی
  • وب سایت های یا پورتال های سازمانی
  • تالار های گفتگو و فروم

هر کدام از وب سایت های گفته شده بر اسس نوع و کاربر قابلیت های مختلفی دارند . سایت ها هر نوعی هم که باشند یا استاتیک هستند یا داینامیک . اگر وب سایت شما در آینده نیاز به تغییر ندارد می توانید از سایت های ایستا یا استاتیک استفاده نمایید .

درج و تغییر محتوا در این نوع سایت ها باید توسط برنامه نویس انجام گیرد . همچنین وب سایت ها می توانند با استفاده از CMS ها یا سیستم مدیریت محتوا ( مانند وردپرس و جوملا و … ) طراحی شوند یا اینکه به صورت سفارشی توسط برنامه نویس طراحی شود .

در هر حال هر سایت یک Home Page یا صفحه ابتدایی دارد که کاربران از آنجا می توانند به قسمت های دیگر وب سایت دسترسی پیدا کنند البته راه های دیگری نیز برای دسترسی به قسمت های دیگر وجود دارد اما بارز ترین راه انتخاب از صفحه شروع می باشد .

این صفحه باید به نحوی طراحی شود که کاربر مایل باشد از قسمت های دیگر نیز دیدن کند . استفاده از ترفند های بازاریابی ، استفاده از CAT : call to action و طراحی منوی حرفه ای باعث جذب کار می شود . حفظ سادگی و آراستگی Home Page کمک شایانی به جذب رضایت کاربر می کند . طراحی صفحات نباید به گونه ای باشد که کاربر دچار گمراهی شود .

 

برند سازی : مهمترین نکته در هر کسب و کاری برند سازی می باشد . در وب سایت نیز می توان با ارائه خدمات منحصر به فرد در ذهن کاربران تثبیت شد به عنوان مثال سعی کنید در طراحی سایت از رنگ ها و المان های ویژه و منحصر به فرد استفاده کنید . همچنین ارائه خدمات متنوع و ویژه به جذب کاربر و برند شدن کمک می کند .

راه های مختلفی برای برند شدن وجود دارد ؛ استفاده از بازاریابی آنلاین و اینترنتی و تبلیغات مختلف روش های خوبی برای برندسازی می باشد .

تجربه کاربری : در نهایت وب سایت مورد نظر باید برای کاربر قابل استفاده باشد . وب سایت هر نوعی هم که باشد باید کاربر را برای رسیدن به اهدافش در کسب و کار شما یاری نماید . رضایت کاربر بدون شک رضایت موتور های جست و جو را در پی خواهد داشت .

ایجاد وب سایت مدرن و حرفه ای برای کسب و کار

 

خوشبختانه دنیای دیجیتال و اینترنت بسیار گسترده می باشد و هر فرد با هر مقدار بودجه می تواند در آن به کسب و کار بپردازد . طراحی و راه اندازی وب سایت قیمت های مختلفی دارد که بسته به نوع وب سایت تعیین می شود .

جمع بندی

اگر شما هم به فکر راه اندازی یک وب سایت هستید و ایده های متنوعی برای مدیریت آن دارید بهتر از هر چه زودتر اقدام کنید . برای این منظور می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز مراجعه نمایید . کارشناسان ، طراحان و بهینه ساز های ما انواع خدمات طراحی را از صفر تا 100 راه اندازی سایت به بهترین نحو ارائه می دهند .ما با توجه بودجه شما سایتی مناسب با کسب و کارتان را به بهترین شکل و حرفه ای طراحی می کنیم .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته