اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

این روزها که بسیاری از کسب و کار ها دارای وب سایت هستند ، رقابت نیز در اینترنت گسترش یافته است . سایت ها برای دیده شدن نیازمند رسیدن به صفحه اول گوگل می باشند . بیش از 60 درصد از جست و جو گران فقط سایت های صفحه اول نتایج جست و جو را مشاهده می کنند بدین ترتیب اگر وب سایت شما در صفحات دیگر قرار بگیر عملا دیده نمی شوید . موتور جست و جو گوگل سال ها ست که به عنوان موتور جست و جو محبوب نزد کاربران شناخته شده است . دلیل محبوبیت این موتور رعایت حقوق کاربرانش می باشد . گوگل همواره می کوشد تا سایت های مناسب و با کیفیت را به نمایش کاربرانش بگذارد . به همین دلیل گوگل وب سایت ها را تشویق به رعایت قوانینی می کند که با انجام آنها می توانند کسب و کار خود را بهبود ببخشند و گوگل نیز خود همچنان موتور محبوب باقی بماند .

شرکت گوگل شرط رسیدن به صفحه اول نتایج جست و جو را رعایت یک سری قوانین ، قرار داده است . این ضوابط تحت عنوان SEO : Search Engine Optimization  می باشد . سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای قرار گرفتن در نتایج جست و جو است . این روز ها اهمیت سئو بسیار بیشتر از اهمیت طراحی سایت می باشد. به معنای دیگر صرفا داشتن یک سایت برای یک کسب و کار کافی نیست . وقتی سایتی سئو نداشته باشد ، بود یا نبود آن در موتور جست و جو فرقی ندارد . طراحی سایت فقط قدم اول برای دیده شدن است . حتی می توان گفت از همان ابتدای نوشتن اولین کد برای طراحی یک سایت باید قوانین سئو را دخیل نمود .

وقتی یک سایت در کلمات کلیدی مرتبط با خود در صفحه اول گوگل قرار بگیرد ، می توانن گفت مسیر موفقیت را به درستی طی نموده و با تلاش برای حفظ جایگاه اش موفقیت های بیشتری را کسب می نماید . بسیاری از سایت های نوپا اهمیت سئو را نادیده می گیرند و بعد از چندی توقع پیشرفت دارند . وقتی سایتی بازدید کننده نداشته باشد هیچ پیشرفتی نخواهد کرد . به دلیل اهمیت بالای سئو ، شرکت های طراحی سایت این روز ها در کنار خدمات طراحی سایت و فروش هاست و دامنه ، به بهینه سازی سایت ها نیز می پردازند . در برخی از این شرکت ها در آمد حاصل از بهینه سازی سایت های مشتریان ، بسیار بیشتر از طراحی سایت می باشد . پس می توان دریافت که اهمیت سئو بسیار زیاد می باشد . برای آنکه بتوانید بین رقبای خود دیده شوید بهتر است از ابتدای طراحی سایت قوانین سئو را رعایت نمایید . در این مقاله سعی داریم تا بهینه سازی سایت را از ابتدای طراحی سایت برای شما شرح دهیم .

بهینه سازی سئو از شروع فعالیت سایت

گوگل و شرکت های وابسته به آن خوشبختانه ابزارهای رایگان مختلفی را برای مدیران سایت ها در نظر گرفته اند تا مدیران بتوانند با استفاده از آنها سایت خود را بهینه نمایند . در مواردی که گفته می شود چند نوع از این ابزارها را معرفی می کنیم .

  • بررسی سرعت سایت :

در ابتدا باید سرعت سایت را بررسی نماید . برای این کار، ابزارهای مختلفی وجود دارد . یکی از این ابزار ها سایت GTmetrix می باشد . با ورود به این سایت در نوار آدرس نمایش داده شده باید آدرس سایت خود را وارد نمایید . بعد از آنالیز ، سرعت سایت و برخی بررسی های دیگر نمایش داده می شود . همچنین در سایت عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت نیز نمایش داده می شود و موارد بهینه را در اختیار شما قرار می دهند . البته گوگل نیز ابزاری در این باره در اختیار سایت ها قرار داده است Page Speed Tools Insights Google این سرویس نیز مانند GTmetrix سرعت و عوامل تاثیر گذار بر آن را بررسی می کند .

اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید سرعت سایت دارکوب A می باشد و این سایت در مدت زمان 2 ثانیه برای کاربران بارگذاری می شود . این نتایج نشان دهنده سرعت بالای این سایت می باشد .

 

اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

  • ثبت نام در Google Webmaster Tools :

برای آنکه وب سایت شما به سرعت توسط گوگل شناسایی شود لازم است تا در ابزار مدیریت گوگل ثبت نام کنید . برای این کار باید در Gmail حساب کاربری ایجاد نمایید . بعد از این کار به وب سایت Google webmaster tools رفته و در آنجا آدرس سایت را وارد نمایید . برای آنکه گوگل مطمئن شود آن سایت برای شماست یک فایل برای دانلود قرار می دهد بعد از دانلود ، آن فایل را در C-panel سایت آپلود نمایید بدین ترتیب در این سرویس حساب کاربری ایجاد کرده اید . این ابزار قابلیت های مختلفی را برای مدیران سایت ها فراهم نموده که برای بهبود سایت بسیار مفید می باشد .

اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

البته می توانید در Bing Webmaster tools  نیز ثبت نام کنید . که ثبت نام در آن سرویس نیز مانند بالا می باشد . بهتر است با یکی از آنها وب سایت را مدیریت نمایید تا تمرکز بیشتری داشته باشید .

  • ثبت نقشه سایت در گوگل :

قدم بعدی برای شناخته شدن در گوگل و بهینه سازی سایت ثبت نقشه سایت در گوگل می باشد . برای این کار باید در یکی از سایت های آنلاین که نقشه سایت را در اختیار می گذارند وارد شوید یکی از این سایت ها ؛ XML-sitemaps  می باشد . در نوار آدرس موجود ، آدرس سایت خود را وارد نمایید و منتظر باشید تا فایل های مربوطه بارگذاری شوند .

اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

فایل xml  ایجاد شده را دانلود کرده و سپس در C-panel  سایت خود آپلود کنید . نام فایل را به خاطر بسپارید .

اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

بعد از این کار به گوگل وب مستر تولز رفته و نام فایل را در آنجا وارد نمایید .

اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

اقدامات اولیه سئو برای راه اندازی سایت

بدین ترتیب نقشه سایت شما ایجاد می شود .

  • بررسی ساختار لینک های داخلی :

همانطور که می دانید سئو به دو بخش درون سایت و بیرون سایت تقسیم می شود . یکی از مواردی که در سئو On page باید رعایت نمود ، ساختار لینک های داخلی است . در بسیاری از مواقع پیش می آید که لینک های گذاشته شده شکسته و یا ایراد های دیگری داشته باشند . برای عیب یابی و پیدا کردن آنها ، ابزارها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که برخی از آنها رایگان می باشند . این ابزار ها با جست و جو در صفحات شما ، هر گونه لینک شکسته و معیوب را شناسایی می کنند که این امر تاثیر بسزایی در سئو شما دارد . SEO PowerSuit , Moz Pro , Screaming Frog ,… ز جمله ابزارها و سایت های ارزیابی ساختار لینک ها می باشند .

  • نصب پلاگین سئو :

اگر CMS  سایت شما سئو می باشد ، افزونه یا پلاگین yoast Seo را نصب کنید و تمامی تنظیمات مربوطه را انجام دهید .

  • ریسپانسیو یا سازگاری :

یکی از راه فاکتور های سئو ریسپانسیو کردن سایت می باشد ، سایت شما باید قابلیت نمایش در تلفن های همراه را داشته باشد . به معنایی دیگر صفحات سایت باید بدون آشفتگی و تغییر در تلفن های همراه نیز قابل نمایش باشند  و با تغییر اندازه نمایشگر تغییر کند .

  • بهینه سازی محتوای فعلی :

محتوایی که برای صفحات استفاده می کنید نباید از سایت های دیگر کپی شده باشند این کار خزنده های گوگل را نسبت به سایت شما حساس می کند . از تصاویر کم حجم و با کیفیت استفاده نماید . تصاویری که مرتبط به سایت شما باشد . از کلمات کلیدی غافل نباشید .

  • اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی :

بعد از پایان کارهای بالا حال نوبت به معرفی سایت به کاربران می رسد . در شبکه های مجازی برای کسب و کار خود حساب کاربری ایجاد نمایید و محتوای صفحات سایت را در آنجا به اشتراک بگذارید تا کاربران شبکه های مجازی نیز از سایت شما بازدید نمایند .

  • بک لینک گذاری :

به طور مرتب در سایت های مرتب با سایت خود بک لینک گذاری نمایید . از خرید بک لینک اجتناب کنید . لینک های با کیفیت و مناسب و با کیفیت بر سئو سایت تاثیر گذار خواهد بود .

جمع بندی :

مطالب گفته شده بخشی از فاکتورهایی بود که از ابتدای راه اندازی سایت باید به آنها توجه نمود . فاکتور های سئو و اقداماتی که در سایت ها در جهت بهینه سازی باید انجام داد ، به صورت دوره ای در حال تغییر و تحول و توسعه می باشد . لذا امکان دارد مطالبی که گفته می شود بعد ها هیچ گونه تاثیری بر سئو سایت نداشته باشد . پس بهتر است بهینه سازی را به شرکت های طراحی سایت بسپارد . شرکت طراحی سایت دارکوب نیز خدمات سئو را به مشتریان خود ارائه می دهد . خوشبختانه در یک دهه گذشته توانسته ایم بهترین خدمات را به کارفرمایان محترم ارائه دهیم .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته