گوگل مرزهای دزدی محتوا و اثر آن بر رتبه وب سایت را مشخص کرد

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

اینکه محتوای دزدی روی رتبه صفحه حاوی محتوای دزدیده شده اثر میذاره یک چیز بدیهیه. اما شاید سوال خیلی از مدیران وب سایتهایی که درگیر سئوی وب سایتشون هم هستند این باشه که اگه شخص دیگه ای محتوای منو بدزده و در وب سایت خودش کپی کنه، آیا باز هم همون اثر منفی رو خواهد داشت؟
تو این پست دارکوب به این مبحث میپردازه.

آیا محتوای دزدیده شده میتونه روی رتبه سایت اثر بذاره؟

در گوگل وبمستر در مورد اینکه رتبه صفحات حاوی محتواهای دزدیده شده گاهی از محتوای اصلی هم بالا میزنه خیلی بحث شده. این حرف درسته گاهی اوقات پیش میاد که بخاطر یه اسنیپت محتوای کوتاهی که وب سایت دوم کپی کرده – و نه بخاطر کلیدواژه هایی که مردم استفاده میکنند – رتبه بهتری میگیره.
این مسئله مشکلاتی رو بوجود میاره. خیلی ها ممکنه فکر کنند همیشه محتوای کپی و دزدیده شده میتونه بهتر رتبه بگیره، در حالی که اگه این جستجوهای اسنیپت خیلی طولانی باشند احتمال رتبه گرفتنشون کمه، چون گوگل در زمینه سرچ های خیلی طولانی نقص داره و بخاطر همین هم مغز رتبه بندی کننده گوگل بوجود اومد.
برای اینکه متوجه بشیم که آیا دزدی محتوا اثر منفی روی رتبه سایت داره یا نه، باید ببینیم آیا رتبه سایت اصلی تحت تأثیر قرار میگیره و یا آیا محتوای دزدیده شده میتونه با کلیدواژه ها و سرچ هایی که استفاده کرده رتبه بگیره یا نه.

محتوای دزدی و اثر منفی بر رتبه بندی

خیلی وقته که مدیران وب سایتها چنین توقعی از گوگل دارند. اما با وجود تلاش های زیاد گوگل، هنوز هم بعضی مدیران وب سایتها از اینکه بخاطر دزدی محتوای وب سایتشون دچار افت رتبه شدند ناراحتند و گاها شاید شما هم دیده باشید که در وب سایتشون لب به شکایت باز میکنند.

تأیید اینکه محتوای دزدی میتونه اثر منفی بر یک سایت داشته باشد

در ادامه یک سوال و جواب رو از یکی از گوگلی ها مشاهده میکنید که میتونه یکم به باز شدن موضوع کمک کنه:
آیا گوگل محتوای کپی شده با یک لینک یکسان رو ندیده میگیره یا اثر منفی داره؟ پیشنهاد شما در مورد افرادی که محتوای وب سایت ما رو بدون اجازه کپی میکنند چیه؟
آیا نگران این هستید که این کپی کردن مطالب اثر منفی بر روی وب سایتتون داشته باشه؟ به فرض اینکه افرادی دارن محتوای شما رو کپی میکنند، ما در اکثر موارد عادلانه باهاش برخورد میکنیم. گاهی اوقات هم مرزبندی هایی وجود داره که کار رو برامون سختتر میکنه.

اثر دزدی محتوا بر ناشران اصلی مطلب

در ادامه جوابی که به سوال بالا داده شده، نویسنده مطلب که از کارمندهای گوگل هست ادامه میده که ناشر اصلی مطلب میتونه از راههای قانونی مثل DMCA اقدام کنه. اما مسئله مهم اینه که این فرد مطلع خودش هم تأیید کرده که یه سری مرزهایی وجود دارند که ممکنه کنترل گوگل رو بر محتوای دزدیده شده کم کنند. هر چند همونطور که من قبلا گفتم گاهی این برتری رتبه فقط برای اسنیپت هایی از محتوا اتفاق میفته و الزاما ممکنه اثری هم روی رتبه سایت اصلی نداشته باشه.
اما اگه رتبه محتوای دزدی از رتبه سایت اصلی بخاطر کلیدواژه های بهتر بشه، داستان فرق میکنه و البته این قبیل موارد نادر هم هستند، یعنی گوگل سعیشو میکنه که دزد محتوا از این اقدامش منفعت نبره. نظر شما چیه؟ آیا گوگل باید همه محتوای دزدی رو کلا از فهرست نتایج جمع کنه؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته