مدهای جدید طراحی وب برای سال 1397

مدهای جدید طراحی وب برای سال 1397
5 (100%) 1 vote

کم کم داریم به سال جدید نزدیک میشیم و باید تو طراحی هامون هم به فکر خونه تکونی و ایجاد تنوع باشیم.
قبلا راجع به مدهای طراحی وب سایت برای سال 1396 نوشتیم. امسال متخصصان رشته های مختلف شرکت دارکوب رو دور هم جمع کردیم و ازشون خواستیم پیش بینی هاشونو برامون بگن تا ما هم اونها رو با شما درمیون بذاریم.
به نظرم سال 97 قراره یه سال مهیج و پر از خلاقیت باشه. بیایید با هم ببینیم سال دیگه قراره چه اتفافایی بیفته:

1- مینیمالیسم روشن و برجسته با ترکیب محتوای تصویری

سادگی هیچ وقت از مد نمیوفته، اما با پیشرفته تر شدن مانیتورها و نمایش بهتر و زیباتر رنگها، مینیمالیسم هم میتونه از این حالت کسل کنندگی و یکنواختیش دربیاد. فونتهای بزرگ و رنگهای هیجان انگیز مینونن رابط کاربری دنیای اینترنت رو در سال پیش رو جذاب تر کنند.
از طرفی محتوای تصویری هم میتونه متن وب سایت رو از حالت خسته کنندگی بیرون بیاره. میتونید با استفاده از تصاویر درخشان و عکسهای باکیفیت از مناظر مرتبط با مطلب در زیر نوشته ها کاربر رو به خوندن مطالب ترغیب کنید.

2- اپلیکیشن های جلا یافته

آقای احمد بالوی پور که از سال 81 به کار برنامه نویسی وب مشغول هستند و از بنیان گذاران شرکت دارکوب به حساب میان این پیش بینی رو کردند. خیلی از مقالات آموزشی و کاربردی وب سایت دارکوب هم حاصل تجربیات و علم و دانش ایشونه.
به اعتقاد ایشون در سال 97 راهکارهای بهتری برای مسائل قدیمی پیدا میشن و ما میفهمیم که مثلا آیا کاربر از فعال سازی اپلیکیشن یه فایده واقعی میبره یا نه. فرمول معیارهای موفقیت چیه و یا اینکه چطوری میتونیم یه اپلیکیشن برای چند مورد استفاده بسازیم. ابزارها روز به روز دارن پیشرفت میکنن و هزینه های تکنولوژی پایین میاد – از شخصی سازی ساده رسیدیم به تحلیل های پیشرفته و هوش مصنوعی – همه اینها میتونن به ما در بهتر کردن محصولاتمون کمک کنند.
از نظر طراحی ظاهری که ما همین الآنشم اپلیکیشن های محبوب زیادی داریم. حالا وقتش رسیده که هزینه این زیباسازی ها رو پایین بیاریم تا اپلیکیشن های بیشتری بتونن از این ویژگی برخوردار بشن. ما پیش بینی میکنیم موج تازه ای از قالبها و رابط کاربری های آماده روونه بازار بشن.

3- محتوای تعاملی

سال 97 سال تعاملات میشه. مشتریها امیدوارند وقتی با برندی برخورد میکنند بتونن تجربیات جذابتر و شخصی سازی شده تری داشته باشند، و محتوای وب سایتها (شامل نظرسنجی ها، پرسشنامه ها و بازی ها) باید بتونن این تجربه رو برای اونها فراهم کنند. مثلا میشه با طراحی پرسشنامه هایی برای کاربرها این امکان رو بوجود آورد که دانش آموزان با توجه به ویژگی ها و نیازهای خودشون مدرسه ای مناسب پیدا کنند. یا تست هایی برای سنجش اطلاعات کاربر در حوزه ای خاص.
این نوع سوالات از کاربر سوالات شخصی و چالشی میپرسه و بعد با توجه به پاسخ های اونها منبعی درست و دقیق براشون معرفی میکنه. این درست همون چیزیه که مردم این عصر به خاطر درگیریها و کمبود وقتی که باهاش مواجه اند بهش نیاز دارند.

4- بی تقارنی و بی نظمی

آقای محمد بالوی پور، توسعه دهنده وب سایت در دارکوب با 15 سال سابقه کاری درخشان، تا حالا کمک زیادی در حل مشکلات مشتریهای دارکوب و ایجاد رضایتمندی در اونها داشتند. ایشون بیشتر به راهکارهای ساده و مؤثر اعتقاد دارند.
بی تقارنی و بی نظمی میتونه الهام بخش شکل آزاد و بی تکلف فضای وب سایتها بشه. چند وقتیه که طراحی های بی نظم و خشن با نوشته های بّلد و درشت مد شده. در این روش طراحی استاتیک و ثابت به طور عمدی کنار گذاشته شده و درست برعکس عمل میشه. طراحی بی نظم و نامتقارن به خصوص برای جلب توجه کاربرها به نکته ای خاص میتونه خیلی مفید واقع بشه.

5- نمایش و انیمیشن

یکی از گرافیست های تیم دارکوب معتقده الآن که ده سال از کار روی پروژه های سرگرمی، آموزشی و تجارت الکترونیک گذشته، دیگه طراحان محصولات باید به یک کمال بی نقصی در کارشون برسند.
این روزها می بینیم که شرکتها و برندها برای اینکه مدل تصویری خاص و بی همتایی از کارشون ارائه بدن بیشتر از قبل تصاویر رو بکار میگیرند. تصاویر میتونن تم خاصی به برند بدن و محتوا رو سرگرم کننده تر کنند. بهترین ویژگی عکس و تصویر اینه که میتونه در اندازه ها، مدلها و رنگهای مختلفی ظاهر بشه و در هر نوع طراحی قابل بکارگیریه.
انیمیشن یا تصاویر متحرک هم یه مدل جدیده که تازگیا تو طراحی وب داره استفاده میشه و قطعا استفاده از اون در سال 97 بیشتر هم خواهد شد. با انیمیشن به طرز مؤثرتری میشه اطلاعات رو انتقال داد و ظرف چند ثانیه یک داستان رو روایت کرد. . لوگوها، تصاویر پس زمینه و فهرست ها هم انیمیشنی میشن، اینطوری کاربرها بهتر با وب سایت درگیر میشن.

6- درک هر چه بیشتر و بهتر کاربر نهایی و هماهنگی و یکدست شدن

آقای علی بالوی پور که پشتیبان وب سایتهای دارکوب هستند، به واسطه کارشون و ارتباطی که با مشتریها دارند خیلی خوب میتونن کاربر نهایی رو درک کنند و به همین دلیل هم در شناساندن و معرفی برند و ایجاد حس وفاداری بین مشتری و کارفرما توانایی خاصی دارند.
ایشون معتقدند دو چیز در سال آینده بیشتر از قبل دیده میشه:
“اول اینکه در سال 97 تمرکز بیشتری روی درک کاربر نهایی که همون مخاطب هدف هست صورت میگیره. ما طراح ها به اهمیت این قضیه واقفیم اما معلوم نیست مشتریهامون هم که اکثرا شرکتهایی که میخوان سایت بسازند هستند، همین قدر به این مسئله اهمیت بدن و در مورد کاربرشون تحقیق کنند یا برای درک بهترشون مصاحبه هایی رو ترتیب بدن. من امسال دیدم که شرکتها بیشتر از قبل به مخاطبشون اهمیت میدن و به همین خاطر هم حدس میزنم در سال آینده که سال 97 باشه این روند حالت صعودی خودشو حفظ کنه و از این هم بیشتر بشه. ما میتونیم از طریق صحبت با مخاطب هدف خیلی چیزها رو بفهمیم، مثلا اینکه در وب سایت یا شبکه های اجتماعیمون چطوری باهاشون صحبت کنیم، اینکه اونها با چه مشکلاتی مواجه اند، چه چیزهایی خوشحالشون میکنه و اینجور چیزها.
دوم هم اینکه، طراح ها و سازمانها وقت بیشتری برای یکدستی و هماهنگی میذارن، مثلا سعی میکنند پیام شرکت در همه شبکه هایی که شرکت ازشون استفاده میکنه یکدست و یکی باشه، و یا مثلا بین اپلیکیشن شرکت و شبکه های اجتماعیش یه هماهنگی باشه. درسته که اینها با هم فرق دارند ولی هر دو قراره مقابل مشتری قرار بگیرند، پس باید لحن کلام، پیام شرکت، زبانی که استفاده میشه و تصاویر و چیزهای دیگه در همه اونها یکسان باشه. شرکتهایی که میخوان مشتریهاشونو حفظ کنند باید کارشونو از ایجاد این یکدستی و هماهنگی شروع کنند، هر چند طراح شما خودش این مسائل رو در نظر خواهد گرفت و هزینه هاشو در برندسازی براتون لحاظ میکنه. سال 96 هم یک موج کوچیکی از شرکتها روی این قضیه تمرکز کردند، من مطمئنم که این مد در سال 97 از این هم بهتر پیش میره.”

7- فیلم های بیشتر، تصاویر سیال و استفاده از گرادینت

الآن دیگه فیلم کاربردهای خیلی بیشتری داره و صرفا برای سرگرمی بکار نمیره، الآن بعنوان بخشی از نمایش برند و ارتباط برند با مشتریهاش میتونه کاربرد داشته باشه. در سال 97 انتظار میره علاوه بر صفحه اصلی وب سایت که قبلا هم رایج بود، در زمینه های مختلفی از وب سایتها شاهد محتوای ویدئویی باشیم. با ویدئو و فیلم میتونیم حجم بیشتری از اطلاعات رو سریع تر و اون هم به صورت بصری که بهتر در اذهان بمونه به مخاطب انتقال بدیم.
اشکال سیال، استفاده از گرادینت، CSS انیمیشنی و تایپوگرافی هم سبک دیگریه که طبق پیش بینی های اعضای دارکوب در سال 97 رواج بیشتری پیدا خواهد کرد. در سال 96 انواع مادی اشکال و سایه ها معروف شدند، مردم حالا دارن به سمت اشکال سیال با گرادینت و فضای سفید بیشتر و رنگهایی با سایه های ملایم حرکت میکنند.

سخن آخر

درسته که هنوز دو سه ماهی تا پایان امسال و شروع سال 97 باقی مونده ولی از الآن وقتشه که به فکر خونه تکونی وب سایتتون باشید و یک طراحی جذاب و کاربر پسند مطابق سلیقه جدید کاربرهای اینترنت برای وب سایتتون دست و پا کنید که بتونید مشتریها رو مدت بیشتری روی وب سایتتون نگهدارید و اونها رو به خرید و استفاده از سایتتون تشویق کنید. ما قبلا هم در مورد بازسازی وب سایت مطالبی در سایتهای دارکوب براتون قرار داده بودیم و در آینده هم مطالبی در مورد مدهای جدید خواهیم گذاشت، امیدواریم با استفاده از مقالات ما بتونید وب سایتی شکیل و جذاب برای خودتون طراحی کنید. اگر هم برای طراحی یا بازسازی وب سایتتون به کمک نیاز داشتید، متخصصین دارکوب آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیزمون هستند.


دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.