طراحی وب سایت آموزشگاهی

نوشته شده توسط امیر سلامی

طراحی سایت آموزشی یکی دیگر از تخصص های دارکوب است که در کنار طراحی انواع دیگر سایت ها نظیر شرکتی، فروشگاهی، شخصی و خبری در آن تخصص و سر رشته دارد و دلیل اصلی آن وجود آموزشگاه فنی و حرفه ای این مجموعه می باشد که در زمینه آموزش طراحی سایت، سئو وبسایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. دارکوب از بابت برگذاری کلاس های آموزشگاه خود به صورت آنلاین اقدام به ایجاد نرم افزار آموزش آنلاینی نموده است که می توانید دموی آن را در سایت آموزشگاه دارکوب که یکی از بهترین آموزشگاه های طراحی سایت و سئو در کشور می باشد، مشاهده نمایید. توضیحات مربوط به این نرم افزار را نیز می توانید در صفحه قالب آموزشگاه دارکوب مشاهده نمایید. از این پرتال که به صورت یک وب سایت می باشد می توانید جهت مدیریت و برگزاری کلاس های آموزشی خود به صورت حضوری، آنلاین استفاده نمایید. در ضمن این نرم افزار دارای قابلیت فروش فایل می باشد که می توانید با استفاده از آن فایل های آموزشی خود را به فروش رسانید بدون اینکه قابلیت دانلود فایل ها وجود داشته باشد. این پرتال دارای امکانات فراوانی می باشد که جهت مطالعه امکانات کامل این نرم افزار به لینک زیر مراجعه نمایید:

نرم افزار آموزش آنلاین دارکوب

این روز ها مراکز آموزشی متفاوتی در سطح شهر پدید آمده است که در آن ها انواع دروس، هنرهای مختلف و … آموزش داده می شود. بسیاری از افراد به دلیل داشتن مشغله های متفاوت قادر نیستند در کلاس های آموزشی دلخواه خود شرکت نمایند. امروزه به دلیل هزینه بالا کلاس های آموزشی و همچنین کمبود وقت اغلب افراد ترجیح می دهند به وسیله نرم افزار های آموزشی و کتب مختلف در زمینه های دلخواه شان آموزش ببینند. تعداد موسسات آموزشی مختلف رو به افزایش است حتی برخی از افراد در منزل خود کلاس های آموزشی گروهی برگزار می کنند. در این بین کلاس های آموزشی مختلفی به صورت مجازی به وجود آمده اند.

در برخی از شبکه های اجتماعی کلاس های آنلاین برگزار می شود. افراد در قبال پرداخت شهریه در کانال ها و Page های مربوطه عضو می شوند و در آنجا به صورت گروهی آموزش می بینند. با توجه به زیاد بودن موسسات آموزشی، مدیران در صدد آن هستند که با ارائه خدمات متفاوت و سرویس های گوناگون افراد بیشتری را به سمت موسسه خود جذب نمایند. یکی از سرویس هایی که این روز ها اغلب موسسات از آن برخوردار هستند، کلاس های آموزشی آنلاین می باشد. این کلاس ها در قالب یک سایت آموزشی است و در آن امکانات متفاوتی وجود دارد.

طراحی سایت آموزشگاهی

وب سایت های آموزشی

وب سایت آموزشی چیست؟ در فضای اینترنت وبسایت های مختلف با کارایی گوناگون وجود دارد . امروزه هر کسب و کاری در بستر اینترنت،سایت دارد. وب سایت ها در جهت معرفی، تبلیغات، فروش بیشتر و ارائه خدمات آنلاین ایجاد می شوند. وب سایت ها می توانند: شرکتی و تجار ، فروشگاهی، خبری و … باشند. وب سایت های آموزشی نیز همانطور که از نامش پیداست برای آموزش ایجاد شده اند و در این سایت ها خدمات مختلفی ارائه می شود.

امروزه سایت های آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار هستند . متقاضیان آموزش می توانند هر زمانی به این دسته از سایت ها مراجعه نمایند و از خدمات آن ها استفاده کنند . به وجود آمدن این پلتفرم، کمک شایانی به سیستم آموزشی کشور کرده است. به کمک یک تلفن همراه یا کامپیوتر می توان در این دسته از سایت ها آموزش های مختلف را تجربه کرد. شما نیز می توانید با دریافت مجوز های لازم یک سایت آموزشی داشته باشید. این پلتفرم نیز از دسته کسب و کار های آنلاین هستند که مزیت های زیادی را به همراه دارند.

طراحی سایت آموزشگاه زبان

امروزه یادگیری زبان به یکی از مهم ترین دغدغه های هر فردی تبدیل شده است. افراد دائما به دنبال یادگیری زبان های خارجی نظیر انگلیسی هستند اما با کمبود وقت و مشکلاتی که دارند، فرصت ثبت نام در کلاس های حضوری را ندارند و وقت نمی کنند در این کلاس ها شرکت کنند. به همین خاطر افراد به کلاس های آنلاین و ویدیو های آموزشی روی آورده اند. اگر قصد دارید که از رقبای خود عقب نیفتید و از آموزش دیجیتال و فرصت فروش و کسب درآمد را از دست ندهید، حتما برای آموزشگاهتان یک سایت طراحی کنید. در سایت آموزشگاه زبان بخش های مختلفی مثل اعلام رمان بندی کلاس ها، دوره های در حال برگزاری و دوره های بعدی، جزئیات مطالب آموزشی در هر کلاس، امکان دانلود مطالب و نمونه سوالات، امکان ثبت نام به صورت آنلاین و پرداخت هزینه از طریق درگاه پرداخت و آدرس و شماره تلفن آموزشگاه و غیره را اضافه کرد. برای طراحی سایت سفارشی برای آموزشگاهتان می توانید با متخصصان دارکوب تماس بگیرید.

طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

در حال حاضر میل به یادگرفتن موسیقی بیش از هر زمان دیگری است و افراد دوست دارند در این کلاس ها شرکت کنند. با ورود به حوزه آنلاین می توانید بدون محدودیت جغرافیایی، هنرجو بپذیرید و هیچ محدودیتی در تعداد دانشجویان وجود ندارد. شما می توانید این کلاس ها را به شکل آنلاین و در تعامل با هنرجویان برگزار کنید و یا ویدیو های آن را در سایت قرار داده و دانشجویان این امکان را دارند تا هر زمان که خواستند ویدیو ها را تماشا کنند. طراحی سایت برای آموزشگاه نه تنها باعث برند سازی و افزایش جلب توجه می شود بلکه  کسب درآمد را تا حد زیادی افزایش می دهد. امکانات زیادی را سایت فراهم می کند مثل سرچ پیشرفته برای دسترسی را حت به کلاس ها، ارئه نت های موسیقی برای دانلود، بخش نظر سنجی برای آگاهی از کیفیت کلاس ها، چت آنلاین، بخش گالری تصاویر و توضیح کامل درباره تاریخچه، آدرس و شماره تلفن که ارتباط مخاطب را راحت تر می کند. اگر شما هم می خواهید بدون محدودیت جغرافیایی، هنرجویان خود را افزایش دهید و به فکر گسترش شغل خود و طراحی سایت اختصاصی هستید با تیم طراحی سایت دارکوب تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی و سایتی با بالاترین کیفیت و خدمات 24 ساعته به شما تحویل بدهند.

طراحی سایت آموزشگاه کامپیوتر

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت در زندگی روزمره، شغل های زیادی در این صنعت به وجود آمده و افراد زیادی به دنبال ورود به دنیای تکنولوژی هستند. همانطور که می دانید درخواست برای کلاس های آموزش کامپیوتر تا حد زیادی بالا رفته و هر آموزشگاهی که نمی خواهد از رقبا فاصله بگیرد و عقب بیفتد، باید طراحی سایت را در اولویت قرار بدهد. در سایت آموزشگاهی شما متوانید کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار کنید تا دانشجویان از هر جایی که هستند و بدون محدویت بتوانند در کلاس حاضر شوند و به صورت زنده با استاد و دیگران دانشجویان چت کنند. روش دیگر قرار دادن ویدیو های ضبط شده است که دانشجویانی که وقت و زمان کافی برای حضور در کلاس را ندارند، بتوانند بدون مشکل در کلاس های شما ثبت نام کنند. مزایایی که سایت برای آموزشگاه در اختیار ما قرار می دهد مثل: اطلاع رسانی درباره زمان برگزاری کلاس های فعلی و آینده، معرفی اساتید، ارائه اطلاعات درباره مباحث آموزشی هر کلاس، امکان ثبت نام آنلاین و درگاه پرداخت، قرار دادن لینک برای دانلود ویدیو ها، ارائه نظرات دانشجویان قبلی در مورد کلاس ها و آدرس و شماره تلفن که برای راحتی بیش تر در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. پس اگر قصد دارید که شغل خود را به دنیای آنلاین گسترش دهید، با شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب تماس بگیرید.

هزینه طراحی سایت آموزشگاهی

تعین قیمت طراحی سایت آموزشگاهی به مسائل گوناگونی بستگی دارد. این که این سایت قرار است در چه حوزه ای فعالیت کند و حجم اطلاعاتی که در سایت قرار می گیرد چه قدر است. مطالب و جزئیاتی که قرار است در سایت آموزشگاهی قرار بگیرد، باید مورد بررسی قرار بگیرد. امکاناتی نظیر برگزاری کلاس به صورت آنلاین، چت آنلاین، بخش نظرات، زیبایی شناسی که طراح UI-UX با توجه روانشناسی رنگ و مخاطب طراحی می کند، سرعت سایت و سئو برای افزایش مخاطبان بستگی دارد. طبیعتا هر چه پروژه بزرگ تر باشد، دقت تیم طراحان برای رعایت تمامی جزئیات هم بیش تر می شود، شرکت طراحی سایت دارکوب با 20 سال تجربه و ساخت بیش از 4000 وبسایت، بالاترین کیفیت را با بهترین قیمت ها و پشتیبانی 24 ساعته ارائه می دهد و شما می توانید نمونه سایت آموزشی که شرکت طراحی کرده را مشاهده کنید. پس اگر به دنبال این هستید که آموزشگاه اینترنتی شما بهترین کیفیت را داشته باشد و مخاطبان را به خود جذب کند، با دارکوب که یکی از معتبر ترین شرکت های طراحی سایت در ایران است، تماس بگیرید.

طراحی وب سایت آموزش آنلاین

ساخت سایت آموزشگاه اینترنتی مراحل مختلفی دارد. ابتدا باید تحقیق کنیم که برای چه جامعه ی هدفی قصد طراحی سایت داریم. بعد باید یک نقشه کلی برای محل قرار گیری عناصر و المان ها در صفحه مشخص کنیم. در مرحله بعد، با توجه به حوزه کاری که آموزشگاه دارد زنگ بندی و گرافیک سایت را طراحی می شود. حالا نوبت به برنامه نویسی سایت می رسد که در این بخش تمام صفحات و المان های سایت ساخته می شود. نام دامنه را مشخص می کنیم و وبسایت را روی هاستی که خریداری شده، قرار می دهیم و در بخش آزمون بررسی می شود که آیا سایت بدون مشکل کار می کند یا خیر و در صورت بروز مشکل، آن خطا رفع می شود و سایت در اختیار عموم قرار می گیرد. پنل سایت در اختیار مشتری قرار می گیرد و اگر کارفرما قصد داشته باشد که سایت در موتور های جست و جو رتبه خوبی بگیرد و کاربران بیش تری را جذب کند، سئو سایت انجام می شود.

طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

برخی آموزشگاه ها در زمینه تهیه ویدیو های آموزشی فعالیت می کنند و قصد دارد که محصولات خود را به شکل مستقیم به فروش برسانند. سایت طراحی شده باید قابلیت ثبت سفارش، درگاه پرداخت، بخش نظرات برای مشتریان، امکان تماشای آنلاین یا دانلود ویدیو ها را داشته باشد. اگر قصد ایجاد سایت با این قابلیت ها و بالاترین کیفیت همراه با پشتیبانی شبانه روزی را دارید با تیم متخصصان دارکوب تماس بگیرید.

خرید سایت آموزشی

بعضی از آموزشگاه ها ممکن است برای طراحی سایت زمان کم یا بودجه محدودی در اختیار داشته باشند و فرصت ساخت سایت آموزشگاهی را از پایه نداشته باشند. شما می توانید از قالب آماده سایت که توسط با تجربه ترین برنامه نویسان در دارکوب تولید شده است و به شکل 24 ساعته در هفت روز هفته پشتیبانی می شود، استفاده کنید. انواع قالب مثل قالب وزدپرس آموزشی، فالب آماده فروشگاهی و قالب شرکتی طراحی و ارائه شده است.

مزیت های سایت آموزشی

صرفه جویی در هزینه برای صاحبان آموزشگاه مجازی:در این صورت بسیاری از هزینه ها حذف می شود. هزینه هایی مانند اجاره و رهن آموزشگاه، خرید تجهیزات آموزشی، هزینه تدریس مربیان و معلمان.

صرفه جویی در وقت: اغلب موسسات آموزشی در مراکز شهر ها هستند به همین دلیل دانش آموزان و دانشجویان مجبور هستند ساعت های زیادی را در رفت و آمد به سر ببرند.

شبانه روزی: بسیاری از افراد شاغل تمایل دارند در کلاس های آموزشی شرکت کنند اما به دلایلی همچون نبود وقت کافی برای رفتن به کلاس، شهریه بالای کلاس ها و … از این کار اجتناب می کنند اما آن ها می توانند در هر ساعت از شبانه روز از سایت های آموزشی استفاده نمایند.

امکان ضبط فیلم: در اغلب سایت های آموزشی ویدئو و کلیپ های آموزشی قرار دارد و دانش آموزان می توانند آن ها را دانلود کنند.

به وسیله سایت های آموزشی می توان راحت و بدون دغدغه در هر محلی آموزش های دلخواه تان را ببینید. سایت های آموزشی باید قابلیت های متفاوتی ارائه دهند تا کاربران و دانش آموزان را جذب نمایند. عموما سرویس های زیر باید در سایت های آموزشی قرار داشته باشد :

  • کتابخانه های آنلاین
  • ویدئو و کلیپ های آموزشی
  • جزوات آموزشی
  • اینفوگرافیک ها
  • برگزاری آزمون های آنلاین و آفلاین
  • برگزاری کلاس های آنلاین و گروهی
  • امکان ثبت نام اساتید و دانش آموزان
  • امکان پرسش و پاسخ
  • ایجاد انجمن و تالار گفت و گو
  • مشاوره های آموزشی
  • فروش محصولات آموزشی
  • ارائه برنامه آموزشی
  • بخش های سرگرمی
  • اخبار و اطلاعیه های آموزشی

سایت های آموزشی فقط مختص به دروس دانشگاه و مدرسه نیست بلکه می توان برای هر هنر و حرفه ای سایت آموزشی ایجاد نمود.

طراحی وب سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشگاه

طراحی سایت آموزش آنلاین جزئیات و پیچیدگی های بسیاری دارد. در قدم اول برای ایجاد یک سایت آموزشی نیاز است مجوز های لازم را از مراجع مربوطه اخذ نمایید البته برای برخی از آموزش ها این مجوز ها لازم است. برای داشتن سایت آموزشی به شرکت های طراحی سایت مراجعه نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب در طراحی سایت های آموزشی سوابق درخشانی دارد. تمام آن چه می خواهید در سایت قرار بگیرد را یادداشت کنید تا بعد ها از خاطرتان نرود. ایجاد هر گونه سایتی نیازمند برنامه ریزی دقیق می باشد. به همین دلیل شما نیز برای آموزش ها و تمامی قابلیت هایی که می خواهید ارائه دهید برنامه ریزی داشته باشید. این وب سایت در آینده منبع در آمد شما خواهد شد پس در راه اندازی آن باید دقت لازم را داشته باشید. ویژگی وب سایت های آموزشی :

کاربرپسند و جذاب بودن صفحات؛ طراحی صفحه و رنگ های بکار برده شده در سایت باید مخاطب را به خود جذب نماید. بسته به نوع آموزش ها و رده سنی مخاطبانتان نمای سایت را طراحی کنید.

طراحی ناوبری ساده و امکان استفاده ساده توسط کاربران؛ قابلیت های مختلف سایت را دسته بندی و فهرست بندی کنید تا کاربران بتوانند به راحتی از خدمات استفاده نمایند.

ایجاد کتابخانه های آنلاین و امکان دانلود کتاب ها و یا خواندن کتاب ها به صورت آنلاین؛ کتاب ها باید فهرست و دسته بندی شوند تا مخاطبان بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. همچنین می توان در کتابخانه هم کتاب رایگان قرار داد و هم برای فروش اما بهتر است در هر دو صورت برای هر کتاب خلاصه ای کوتاه قرار دهید. نکته قابل اهمیت دیگر این است که بسیاری از افراد مایل به این هستند کتاب را به صورت فیزیکی داشته باشند پس می توانید ارسال کتاب نیز داشته باشید. نکته آخر این که فایل های بارگذاری شده کتب باید کم حجم و قابلیت خوانایی در هر دستگاهی را داشته باشد.

امکان برگزاری آزمون های آنلاین و آفلاین؛ اگر وب سایت آموزشی شما مربوط به آموزش های درسی و کنکور می باشد بهتر است در سایت آزمون های هماهنگ آنلاین در هر بازه زمانی برگزار نمایید و بعد از اتمام آن پاسخ نامه را به دانش آموزان ارسال کنید. آزمون های آفلاین نیز در اغلب سایت های آموزشی وجود دارند. در این دسته از آزمون ها دانشجویان می تواند در هر زمانی که می خواهد از این آزمون ها استفاده نماید.

ارسال تجهیزات و وسایل آموزشی؛ اگر در وب سایت خود آموزش هنرهای دستی دارید بهتر است لوازم لازم را نیز به فروش برسانید و آن ها را به متقاضیان ارسال نمایید. در این صورت می توانید قسمتی از سایت را فروشگاهی طراحی کنید.

ویدئو و تصاویر آموزشی؛ در بسیاری از سایت های آموزشی کلیپ و تصاویر حاوی اطلاعات آموزشی وجود دارد . این فایل های چند رسانه ای می تواند رایگان یا غیر رایگان باشد. حتی می توانید آموزش ها را به صورت آنلاین برگزار نمایید. در اغلب دانشگاه های مجازی این کار انجام می شود کلاس های آموزشی به صورت آنلاین و گروهی برگزار می گردد. در هر صورت ویدئو و تصاویر باید قابل دانلود باشد.

بخش اخبار و مقالات و اطلاعیه ها؛ این بخش ها همیشه باید در حال به روز رسانی باشند. اخبار مربوط به حوزه آموزشی، آموزش و پرورش، کنکور و … و همچنین بخش جدید اضافه شده به سایت را در این قسمت ها قرار دهید. جزوه ها را به صورت مقاله های آموزشی درج نمایید.

بخش ورود و ثبت نام؛ در وب سایت های آموزشی امکان ثبت نام از دانش آموزان و متقاضیان وجود دارد و بخش ثبت نام می تواند هم برای اساتید باشد و هم برای متقاضیان.

ایجاد درگاه بانکی؛ برای آنکه درگاه بانکی داشته باشید نیاز است Enamad یا نماد اعتماد را اخذ نمایید.

تالار گفتمان و انجمن ها؛ در وب سایت های آموزشی برای تبادل نظر و ارتباط دانش آموزان انجمن هایی وجود دارد تا دانش آموزان در آن جا سوالات خود را مطرح نمایند.

بخش تماس با ما؛ این بخش یکی از بخش های ضروری هر نوع سایتی است که باعث برقراری ارتباط بین مخاطب و مدیر سایت است.

صدور گواهینامه آنلاین؛ بعد از هر آموزش می توان به دانش آموختگان گواهینامه صادر کرد.

از دیگر امکانات سایت های آموزشی می توان به ارسال رزومه، بخش مشاوره، برنامه ریزی، زمان بندی ثبت نام و بخش سرگرمی و … اشاره نمود. طراحی وب سایت برای مجموعه های آموزشی جزو تخصص های اصلی شرکت دارکوب می باشد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد برای هر حوزه ای می توان سایت آموزشی طراحی کرد. برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان می توانید به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه کنید. سایت های آموزشی برای شناخته شدن نیاز به بازاریابی آنلاین و سئو دارند که برای این قبیل کارها نیز می توانید با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته