طراحی سایت با وردپرس (WordPress)

نوشته شده توسط دارکوب

دارکوب یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی سایت با وردپرس می باشد که فعالیت خود را از سال 1381 آغاز نموده است و تا کنون موفق شده است حدود 4000 وب سایت طراحی نماید. دارکوب قالب های وردپرس را از پایه تولید می نماید و از قالب آماده استفاده نمی نماید. در ضمن دارکوب تاکنون حدود 400 قالب وردپرس طراحی و تولید نموده است که می توانید از فروشگاه قالب سایت دارکوب قالب های را خریداری نمایید. در ضمن در صورتی که تمایل به طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی را دارید، دارکوب سایت وردپرسی شما را به ارزان ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت تولید می نماید. دو روش راه اندازی سایت با WordPress در دارکوب از قرار زیر می باشد:

در ضمن دارکوب دارای سیستم پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته می باشد تا در صورت بروز مشکل برای وب سایت در اسرع وقت رفع گردد. در کنار ارائه خدمات طراحی سایت وردپرس، دارکوب دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای می باشد، که آموزش طراحی وبسایت با وردپرس به صورت کاملا عملی در این مجموعه انجام می گردد. دارکوب دارای تیم برنامه نویسی PHP قدرتمندی می باشد که توانایی تولید پلاگین ها و توسعه وردپرس را نیز دارند. قیمت طراحي سايت وردپرس ارزان تر از سایر روش های می باشد و به همین دلیل در ایران حدود نیمی از وب سایت ها وردپرسی می باشند و وردپرس برای انواع مختلف سایت های شخصی، شرکتی و فروشگاهی مناسب است.

طراحی سایت با WordPress

به تناسب نوع طراحی وب سایتی که می خواهید ، سیستم های مدیریت محتوای مختلفی وجود داره اما وردپرس به دلیل رایگان بودنش محبوب ترین اونهاست. وردپرس نرم افزاری Open Source یا منبع باز است که در PHP نوشته شده و می توانید برای ایجاد یک وب سایت، وبلاگ یا برنامه های کاربردی استفاده کنید. طرح های زیبا، ویژگی های قدرتمند و آزادی برای ساختن هر چیزی که می خواید، وردپرس هم زمان هم رایگانه و هم راحت. %28 از دنیای وب از جمله وب سایت های سرگرمی تا بزرگترین سایت های خبری آنلاین از وردپرس استفاده می کنند. بیش از 60 میلیون نفر WordPress را انتخاب کرده اند تا وب سایتشون احساس خونه رو بهشون القا کنه و از همه مهم تر قیمت طراحی سایت وردپرس ارزان تر از سایر روش هاست.

در سال 2003 وردپرس با استفاده از یک بیت کد با کاربرانی که تعدادشون کمتر از انگشت های دسته برای تمایل به زیبایی و نشر سیستمی معماری شده شروع به کار کرد، از آن زمان به بعد بزرگترین ابزار وبلاگ نویسی میزبانی در جهان با توجه به اینکه در میلیون ها سایت استفاده می شود و روزانه ده ها میلیون نفر آن را می بینند شد. وردپرس یک پروژه منبع باز است به این معنی که صدها نفر در سراسر جهان روی آن کار می کنن ، همچنین به این معنی که شما می توانید از آن برای هر نوع سایتی و بدون پرداخت هزینه مجوز و تعدادی دیگر از آزادی های مهم استفاده کنید. وردپرس به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی آغاز شده ، اما امروزه به عنوان سیستم مدیریت محتوایی کامل از طریق هزاران پلاگین و ویدجت و تم ها مورد استفاده قرار گرفته است، وردپرس تنها به تخیل شما محدود میشه.

لیست مطالب

نرم افزار طراحی سایت وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که توسط بسیاری از سایت ها در سراسر دنیا استفاده می شود. با استفاده از وردپرس افراد بدون داشتن هیچ دانشی در مورد کد نویسی می توانند وبسایت خود را طراحی و آن را مدیریت کنند. با استفاده از ویرایشگر متنی که در داخل وردپرس است می توانید صفحات وب را به راحتی ویرایش کنید و محتوای جدید را به سایت خود اضافه کنید. به طور کلی WordPress یک ابزار قدرتمند است که قابلیت طراحی وب سایت و مدیریت محتوا را به ما می دهد و با توجه به نیاز های پروژه می توانید تصمیم بگیرید که برای ایجاد وبسایت از وردپرس یا سیستم مدیریت محتوا ی دیگری استفاده کنید.

برای دریافت فایل منبع WordPress به سایت https://wordpress.org یا  https://wordpress.com مراجعه کنید و آخرین نسخه به روز شده رو دانلود کنید و روی سیستم خودتون بارگذاری کنید.

مزایا ی طراحی وبسایت با WordPress:

1- استفاده ازش راحته

وردپرس راحته و یک رابط بصری داره ، اضافه کردن صفحات جدید، پست های وبلاگ، تصاویر و غیره به سرعت انجام می شن. از اونجایی که تکنولوژی خیلی ساده ایه زمان صرف شده برای طراحی قالب وب سایت کاهش پیدا می کنه.

2- دسترسی بهش آسونه

می تونید وب سایت را از هر کامپیوتری مدیریت کنید. وردپرس مبتنی بر مرورگره و شما می تونید از هر کامپیوتری که متصله به اینترنت سایت خود را مدیریت کنید.

3- نیازی به ویرایش HTML یا نرم افزار FTP نداره

WordPress یک سیستم مستقل است و نیازی به نرم افزار ویرایش HTML ندارد ، شما می تونید یک صفحه جدید یا پست وبلاگ، فرمت متن، آپلود تصاویر (و ویرایش آنها)، آپلود اسناد، فایل های ویدیویی، گالری تصاویر و … ایجاد کنید بدون اینکه نیازی به نرم افزار FTP یا HTML باشه.

4-موتورهای جستجو عاشق سایت های وردپرس

کد های وردپرس بسیار تمیز و ساده است و موتورهای جستجو را برای خواندن و فهرست محتوای سایت راحت می کنه. علاوه بر این، هر صفحه، پست و تصویر می تونه کلمات کلیدی متا تگ، توضیحات و عنوان خودشو داشته باشه و برای کلمات کلیدی خاص بهینه سازی بشه. شما همچنین می تونید از برچسب ها (Tags) برای افزایش تلاش های بهینه سازی موتور جستجوگر استفاده کنید.

5- روی سایت کنترل دارید

دیگه لازم نیست برای یک به روز رسانی و آپدیت ساده منتظر طراح سایت باشید ، با وردپرس، شما تقریبا کنترل هر جنبه ای از سایت خودتونو دارید و می تونید به راحتی به روز رسانی های خود را انجام بدید.

6- طراحي سايت شما قابل برنامه ریزیه

WordPress به عنوان یک موتور برای وب سایت شما عمل می کنه ، با توجه به اینکه شکل و احساس سایت %100 برای شما شخصی سازیه ، نام تجاری شما از این طریق میدرخشه و یک تجربه منحصر به فرد هم برای بازدید کننده هاتون به ارمغان میاره.

7- یک وبلاگ کاملا آماده اس

از اونجایی که وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ایجاد شد ، قابلیت های وبلاگ نویسی هم به تناسب نیاز های ما ساخته شد. راه اندازی اشتراک ایمیل RSS در وبلاگتون ، قابلیت نظر دادن و به طور خودکار اضافه کردن آخرین پست های وبلاگ به صفحات دیگر سایت مثل صفحه اصلی وب سایت، بسیار راحته و باعث گسترش دسترسی شرکت شما و ایجاد سایتی پویا تر میشه.

8- گسترش عملکرد وبسایت با پلاگین ها

می خواید یک تقویم ، گالری ویدئو، ویژگی های توییتر و فیس بوک و موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید؟ وردپرس این امکان را با افزونه ها یا پلاگین ها که اکثر آنها رایگان هستند یا قیمتی منطقی دارن در دسترس ما قرار میده.

9- امکان رشد داره

سایت های WordPress بسیار مقیاس پذیرن ، شما میتونید صدها هزار صفحه یا پست های وبلاگ در سایت خود داشته باشید ولی عملکرد سایت کم نباشه و هر بار که بخواید صفحه اضافه کنید یا ویرایش انجام بدین.

10- چند کاربره ست

به عنوان یک مدیر سایت وردپرس، می تونید چندین کاربر را برای وب سایت تنظیم کنید و سطوح دسترسی و قابلیت های هر کاربر را تعیین کنید.

طراحی سایت با WordPress

معایب طراحی سایت با WordPress :

1- میتونه آسیب پذیر باشه

وردپرس منبع باز و متکی به یک جامعه از توسعه دهندگان است ، برای پیدا کردن منابع لازم است که آن را با تم ها و پلاگین ها شخصی سازی کنید. هر تم یا افزونه ای که در سایت وردپرس خودتون استفاده می کنید توسط شخص دیگری نوشته شده است؛ از آنجا که هیچ سازمان یا شخص خاصی برای نظارت بر تم ها یا افزونه های وردپرس وجود نداره در پلاگین ای که در سایت شما استفاده می شود، یک سری اشکال وجود داره. در صورتی که شما این را نمی دانید، با وردپرس، تنها یک افزونه می تونه به داشبورد مدیریت شما دسترسی داشته باشه؛ مگر اینکه شما به طور فعال اقدامات لازم برای ایمن سازی وردپرس خود را انجام داده باشید، با این حال نمیتونید کاملا مطمئن باشید. همچنین، وردپرس در PHP اجرا می شود و جزئیات مهم در پایگاه داده MYSQL خود را ذخیره می کند که برای حملات  SQLیک بالقوه است. آسیب پذیری به حملات خشونت آمیز یکی از دلایل اصلی استفاده نکردن از WordPress است، مگر اینکه شما یک پلاگین برای مقابله نصب کنید

2- می تونه خیلی پرهزینه باشه

نه اشتباه نکنید ، وردپرس خودش مجانیه! دانلود و نصب وردپرس رایگانه اما فقط داشتن WordPress کافی نیست مگر اینکه نخواید که وب سایت شما جزو 70 میلیون وب سایتی که با وردپرس کار می کنن باشه. شما وردپرس را در همه جا می بینید و هنگامی که شما یک نسخه از یک سایت را با استفاده از وردپرس مشاهده می کنید، کمتر تو ذهنتون ماندگار میشه ؛ به همین دلیل هم WordPress گرانه. برای اطمینان از اینکه سایت وردپرسی شما به درستی طراحی شده و همیشه فعال است، باید چند میلیون هزینه کنید. تنها راه این است که خودتون طراح سایت وردپرسی باشید.

3- باید به صورت مداوم بروز رسانی کنید

شاید به نظر شما از مزایا وردپرس باشه اما وقتی به فرکانس و تکرار به روز رسانی ها و مسائل مربوطه مثل آپدیت پلاگین ها و … فکر کنید متوجه می شید که خیلی هم چیز خوبی نیست. با هر بروز رسانی مشکل قالب سایت و پلاگین ها رو خواهید داشت که اغلب با هزینه های گزاف همراهه. تعمیر و نگهداری در وردپرس یک مسئله شخصیه ، شما نمیتوانید بدون بروز رسانی مداوم ازش استفاده کنید و باید زمانی که به روزرسانی کردید، آماده تغییرات در قالب یا پلاگین های خود باشید. اگر شما بودجه، طراح یا برنامه نویس یا منابعی برای مدیریت این به روز رسانی ها دارید، WordPress عالیه.

4- از منابع زیادی استفاده می کنه

برای اینکه WordPress براتون موثر باشه باید اغلب مواقع بسیاری از پلاگین ها رو نصب کنید، نصب تنهای وردپرس بی فایده اس و نیاز به تم و حداقل چند پلاگین داره. در یک سطحی این مقوله مشکل به نظر نمیاد اما هر چقدر بیشتر پلاگین نصب کنید، سرعت وب سایت شما کم و کمتر میشه. اگه با این پلاگین ها کار نکنید یا  اگه شما بودجه یا منابع برای برنامه نویسی این ویژگی ها را در قالب وردپرس خودتون نداشته باشید چی؟ با یک وب سایت بسیار بسیار کند روبرو می شید.

از لحاظ منابع سرور هم وردپرس نسبت به وب سایت های HTML یا PHP از منابع بیشتری استفاده می کنه، مگه اینکه شما یک راه حل میزبانی WordPress با کیفیت پیدا کنید، اگر تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید و از وردپرس در یک میزبانی مشترک استفاده کنید خطر میزبانی شما به حالت تعلیق در میاد.

5- توی سئو می تونه مشکل ساز باشه

مهمه که توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید مگه اینکه در حال حاضر دسترسی به سئو داشته باشید. وردپرس معتقده که با SEO دوستانه برخورد کنه اما همه سیستم های مدیریت محتوا (CMS) همینطورن. یکی از معایب وردپرس این است که اگر دانشی درباره سئو نداشته باشید، خیلی راحت مشکلات مربوط به این موضوع در وردپرس خودشونو نشون می دن. یکی از این محکومین اصلی ، سیستم برچسب گذاری یا تگ گذاری و طبقه بندی توسط وردپرسه. راه حلش اینه که تصمیم بگیرید تگ ها و دسته بندی ها رو بدون علامت بسازید که در اینصورت هر برچسبی که شما ایجاد میکنید و هر دسته ی خاصی که محتواتونو اضافه میکنید، یک فرم تکراری از آن محتوا را خواهید داشت. با توجه به نتایج، برخی افراد 10 نسخه از یک محتوا دارند و تعجب می کنند که چرا یک موضوع مشابه را تجربه می کنند.

اگر شما یک دانش پیشرفته از سئو کردن سایت داشته باشید به این مشکل برنمی خورید اما همه ندارن متاسفانه. اکثر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند احتمالا تا امروز اینو نمی دونستن.

چگونه یک وبسایت وردپرس ایجاد کنیم

این راهنما برای کسایی در نظر گرفته شده که قصد دارند اولین وب سایت رو با WordPress ایجاد کنن. ما با پیدا کردن سیستم مدیریت محتوا مناسب، انتخاب یک نام دامنه، سپس سرویس میزبانی وب مناسب، اضافه کردن تم ها، پلاگین ها و سفارشی کردن ظاهر سایت شروع می کنیم.

مرحله اول (بستر یا پلتفرم مناسب برای وب سایت خود را انتخاب کنید)

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

CMS یا سیستم مدیریت محتوا به زبان ساده، یک پلتفرم از مکانیزمیه که به شما قابلیت ایجاد محتوا و نشر اون در وب سایتتون رو میده مثل یک جا رختی برای کتی است که همون محتوای شماست. این نرم افزار است که بر روی سرور میزبان شما نصب شده است و ارائه دهنده میزبان شما فقط یک کلیک لازم داره تا CMS شما رو نصب کنه. پس از نصب، شما می تونید به سایت خود به عنوان مدیر وارد شوید و عکس ها، متن ها و سایر مطالب رو اضافه کنید. همچنین می تونید یک قالب در موازات طراحی و هدف سایتتون نصب کنید ، با قالب اضافه شده، می توانید ظاهر سایت خود را سفارشی و شخصی سازی کنید. همچنین می تونید یکسری پلاگین برای اضافه کردن توابع به سایت نصب کنید مثل یک پلاگین به اشتراک گذاری اجتماعی برای کمک به انتشار کلمه در مورد سایت از طریق شبکه های اجتماعی. همه اینها و بیشترش رو می تونیم با سیستم مدیریت محتوا انجام بدیم.
حالا که سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما با تمام مزایا و معایب اش وردپرسه پس بریم سراغ مرحله بعدی.

مرحله دوم (یک نام درست برای وب سایت (دامنه) و میزبانی انتخاب کنید)

قبل از اینکه نام دامنه رو انتخاب کنید، لازمه مطمئن بشید که توازن مورد نظر شما در اون قرار داره. برای ایجاد یک وب سایت تولید درآمد بسیار مهمه. در حال حاضر، فقط مطمئن بشید چیزیه که دوست دارید و در واقع واقعا پرشور است و اطمینان حاصل کنید که شما دارای تخصص معقول راجع به اسم مورد نظر هستید. شما هر نامی رو می تونید انتخاب کنید در صورت موجود بودن اما من براتون پیشنهادهایی دارم :

  • وب سایت تجارتیاگر شما در حال ایجاد یک وب سایت برای تجارت و کسب و کارتون هستید بهتره انتخاب نام دامنه با نام شرکت یا نام تجاری شما یکی باشه. به عنوان مثال نام دامنه شما می تونه به این شکل باشه.com نام شرکت یا .comنام برند شما
  • وب سایت شخصی اگر قرار باشد وبسایت شخصی شما باشد، بهتر است با com بسازید.
  • وب سایت سرگرمی هیچ محدودیتی ندارید.

محبوب ترین دامنه ها .com ،  .org،  .netو .ir هستن اما با توجه به گستردگی های جدیدی که به تازگی در نام های دامنه ها به وجود آمده می تونید دامنه های جدیدی هم امتحان کنید مثل .pizzaاسم شرکت و.greenاسم شرکت و …

با تمام این اوصاف پیشنهاد من به شما استفاده از دامنه های رایجه چون هنوز این دامنه های جدید تو ذهن افراد جا نیفتاده.

انتخاب نام درست برای دامنه

گام بعدی در فرآیند ما شامل انتخاب نام دامنه است. نام دامنه اساسا نشانی اینترنتی در نوار آدرس مرورگر برای بازدید از یک وب سایت خاص است. انتخاب نام دامنه مناسب خیلی حیاتیه ، چند چیز که باید در نظر بگیرید :

  • کوتاه – نام های کوتاهتر برای به حافظه سپردن و تایپ راحت تر انتخاب مناسب تری هستند.
  • قابلیت برندینگ نام دامنه شما هم در راستای برند شدن به شما کمک می کنه، فقط مطمئن بشید که انتخابتون در این زمینه باعث اشتباه نشه.
  • به یاد ماندنی – افراد خیلی زود و راحت فراموش می کنند، نامی پیدا کنید که اولین بار بازدید کنندگان سایت شما به یاد بسپارن.
  • جذاب شما دنبال یک نام برای دامنه هستید که هم راحت در دهان بچرخه هم اینکه کاملا منظور شما رو توصیف کنه.
  • تایپ راحت
  • شامل کلمات کلیدی باشه (اختیاری) کلمات کلیدی مناسب یا ترکیبی از مناسب ترین ها رو پیدا کنید، هر چقدر نام دامنه شما به کلمه کلیدی سایت نزدیک تر باشه برای سئو شما هم بهتره.
  • توزیع خاص (اختیاری) – اگر شما یک وب سایت در مورد یک توزیع خاص بنویسید، باید بررسی کنید که آیا اختصارات متداول وجود دارد یا نه. مثلا در بسیاری از سایت هایی که رتبه بالایی دارند “WP” به عنوان بخشی از نامشون قرار داره تا نشون بدن که برای طراحی از WordPress استفاده کرده اند.

هاستینگ سایت

وقتی درباره نوع ارائه دهنده میزبان صحبت می کنیم، فقط دو راه داریم :

  • هاستینگ مشترک
  • مدیریت هاستینگ وردپرس

توصیه من به کسایی که اولین وب سایت خودشون رو می سازن، هاستینگ مشترکه، هر نوع دیگه ای از انواع میزبانی رو که شنیدید مثل میزبانی خصوصی مجازی ممکنه انتخاب مناسبی برای اولین وب سایت شما نباشه. میزبانی میزبان راه رفتنه و بعد ما می توانیم در مورد ارتقاء میزبان خود صحبت کنیم. هر دو نوع ارائه دهنده میزبانی که ازشون اسم بردیم، ثبت نام دامنه و هاستینگ عرضه می کنن و این دقیقا همان چیزیه که ما برای ایجاد یک وب سایت بسیار جذاب نیاز داریم.

مرحله سوم (وب سایت جدید وردپرس خود را پیکر بندی کنید)

صفحه مدیریت WordPress

  • به صفحه .com/wp-adminاسم وب سایت بروید.
  • نام کاربری و رمز عبور که قبلا در طول فرآیند نصب وردپرس وارد کرده اید را وارد کنید.

منوی مدیریت WordPress شما در سمت چپ صفحه نمایش در دسترس است.

  • داشبورد
  • پست ها
  • رسانه ها
  • لینک ها (پیوندها)
  • صفحات
  • نظرات
  • ظاهر
  • پلاگین ها
  • کاربران
  • ابزارها
  • تنظیمات

اینها چیزهایی ست که با آن برخورد میکنید ، اما من وعده داده ام که سایت شما را بالا بیاریم و این کارو می کنیم. بنابراین برای اهداف این پست، درباره تنظیمات، ابزارها، کاربران یا داشبورد با شما صحبت نخواهم کرد. من درباره بقیه گزینه های منو که بخشی از منو وردپرس شما هستند صحبت خواهم کرد. شروع کنیم؟

شخصی سازی ظاهر سایت و فعال سازی یک تم وردپرس

  • تم ها

1- از طریق منوی ظاهر> تم ها این قسمت باز میشه اگر در مورد دسترسی به یک قسمت خاص از منوی WordPress از صفحه مدیریت، شک داشته باشید از اینجا می تونید به عنوان هر منو دسترسی داشته باشید.

2- و بر روی دکمه “Add New” در بالای صفحه کلیک کنید و یکی از تم های نمایش داده شده رو انتخاب کنید.

3- یک تم جدید که دوست دارید نصب و فعال کنید.

4- بخش بعدی شامل شخصی سازی تم است که از طریق Appearance > Customize قابل اجرائه. شما می توانید چندین چیز را به ظاهر سایت خود از اینجا اضافه کنید.

  • ابزارک

1- از منوی Appearances > Widgets قابل دسترسی است. ابزارک ها ماژول های پیش فرض یا تکه های کد هستند که به یک تابع مشخص اضافه می شوند و در بعضی وجوه برای وب سایت شما مفید خواهد بود. ستون های فرعی، پاورقی ها و هدر ها با ویدجت بارگیری میشن. 6 نوع ویجت وجود داره در این منو که عبارتند از نوار جستجو، آخرین ویجت پست شده، نظرات اخیر، آرشیوها، دسته ها و متا. ابزارک ها پلاگین نیستند، اما آنها یک تکه کوچکی از کد هستند که کمی عملکرد را اضافه می کنند. گاهی اوقات ممکن است به ناوبری کمک کند، گاهی اوقات هم به رسانه های اجتماعی، شما حتی می توانید از آن برای اضافه کردن HTML به یک ویجت متن استفاده کنید که به صورت کدگذاری انجام می شود. بنابراین ویدجت ابزار بسیار مفیدی است، اما قبل از اینکه بتوانید از آنها به طور کامل استفاده کنید، باید کمی درباره آنها یاد بگیرید.

  • منو ها

منوها برای هر وب سایتی بسیار مهم ان و وسیله ای برای حرکت به سایت و محتوای آن هستند. منو های بد و ناوبری باعث نرخ بازده بالا ( بازدید کننده هایی که بعد از یک بار دیدن وب سایت شما دیگه برنمی گردن) میشه. شما ممکن است وب سایت ها را با منوهایی در بالا یا کنار و حتی در پایین مشاهده کرده باشید ، ما هم همه اینها رو می تونیم داشته باشیم. شاید بخواید صفحاتی مثل “درباره”، “وبلاگ”، “تماس” و “خدمات ما” را به عنوان بخشی از منوی اصلی خودتون اضافه کنید، هر صفحه ای که می خواهید در منوتون نمایش داده شود می توانید اضافه کنید. تعداد منوها و قرار دادن آنها در سایت شما بستگی به تم وردپرس شما دارد.

یک منوی خوب :

  • مختصر و کوتاهه
  • نماینده ای از همه پیشنهادات سایت شماست
  • بسیار مفید برای استفاده و مانور در اطراف سایت شماست.

این ها را در ذهن داشته باشید چون باید بهترین باشید.

  • زمینه

بسیاری از وبسایتها پس زمینه تک رنگ را انتخاب میکنند و من طرفدار بزرگ آن هستم. وب سایت دارکوب هم از زمینه تک رنگ استفاده کرده. وب سایت هایی که رسانه های سنگین هستند، نمونه هایی از جمله سایت های عکاسی یا وب سایت های نمونه کارها هستند که زمینه های خوبی دارند. اگر میخواهید با وب سایتتون یک نشانه قدرتمند بصری برای مخاطبان ارسال کنید، از یک تصویر پس زمینه قدرتمند استفاده کنید یا اینکه می توانید به سادگی یک رنگ ساده را انتخاب کنید که مناسب هر وبلاگ است که بر خوانایی تأکید دارد. یک پس زمینه نباید یک تصویر اسلایدی باشه که اساسا یک تصویر دائما در حال تغییر است.

  • نظرات (دسترسی از منوی وردپرس)

وب سایت ها برای موفقیت نیاز به خواننده و کاربر دارن. نظرات یک وسیله بسیار قدرتمند برای ایجاد یک گفتگوی بزرگ در سایت شما هستند و این تنها ارزش بیشتری به سایت شما میده. به سختی، یک درصد از ترافیکی که از سایت شما بازدید میکنه میان و نظر هم میدن. و این فرض است که محتوا برای شروع عالی است، تعامل راننده با خوانندگان منفعل در سایت شما دشوار است و زمان و تلاش زیادی را به همراه دارد.

یک پست عالی برای نظر دادن به سایت شما کمک می کنه، مثلا در همین سایت دارکوب مقاله هایی قدیمی داریم که هنوز هم افراد درباره اش نظر می نویسن. و به یاد داشته باشید، WordPress به شما اجازه می ده سایت خودتون را هنگامی که در وبلاگ شخص دیگری نظر می دهید، لینک بدید که این به بازدید وب سایت شما هم کمک میده. اگر کارت هاتونو درست بازی کنید به نتیجه هم می رسید.

اگر احساس کنم که محتوای شما عالیه و پست خاصی که نوشته اید بسیار جذابه، این امکان هست که برای اولین بار نظرم رو بنویسم از آنجایی که می دانم در نهایت چند بازدید کننده به سایت من هم هدایت میشه. نظرات یک راه عالی برای ایجاد یک خواننده عالی و یک پیروزی وفادار برای سایت شماست.

  • پست ها (ضربان قلب سایت)

در انتهای این آموزش وردپرس وقتی همه مراحل انجام بشه، شما هستید که سایت خود را با پست ها پر می کنید. وردپرس بسیار آسان است برای استفاده از مکانیزم ارسال پست و این یکی از دلایل محبوبیتشه. شما دو راه برای نوشتن پست ها دارید :

یکی اینکه خودتون از طریق ویرایشگرهای تصویری یا ویرایشگر HTML اونها رو بنویسید و دوم اینکه از نیروهای متخصص برای این موضوع کمک بگیرید. شرکت دارکوب این کار رو برای وب سایت شما انجام می ده، این مجموعه تا کنون موفق به انجام 500 پروژه موفق سئو و بهینه سازی وب سایت شده. بودن در صفحه اول گوگل آنهم با دو وب سایت برای سخت ترین کلمه کلیدی سئو نشان از آن دارد که این مجموعه توانمندی لازم را برای انجام پروژه های سئو دارد پس برای خرید سایت وردپرس با ما تماس بگیرید.

ایجاد وبسایت و درآمد طراحی سایت با وردپرس موضوع شوخی برداری نیست. کار سختیه و حتی گاهی اوقات به نظر می رسد کار بدون پاداشه. اما برای اینکه تجارت شما به بار بشینه این وب سایت و طراحیش موضوع خیلی خیلی مهمیه. یا خودتون انجامش بدید یا از بهترین شرکت ها ی طراحی، خرید سایت وردپرسی را انجام دهید و با پرداخت مبلغی معقول برای همیشه از مزایا ی وردپرس بهره ببرید. دارکوب 15 سال سابقه در زمینه طراحي سايت دارد و در این سال ها در حدود 3000 وب سایت طراحی و برنامه نویسی نموده. شعار دارکوب، طراحی سایت با ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکنه. پس با ما تماس بگیرید تا بهترین سایت طراحی شده رو با WordPress در اختیار داشته باشید.

آموزش طراحی سایت وردپرسی

برای یادگیری می توانید در آموزشگاه دارکوب، آموزش طراحی سایت با وردپرس را به شکل حضوری، آنلاین و یا ویدیو های آموزشی فرا بگیرید. در موسسه آموزشی دارکوب، آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس به شکل کاملا حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته آموزش داده می شود. در این دوره ها آموزش المنتور جزو مباحث نیست، همچنین ما از قالب های آماده استفاده نمی کنیم و به شکل تخصصی یک وبسایت را از پایه طراحی و پیاده سازی می کنیم. یک طراح وردپرس باید کار با تگ های HTML ،CSS را بداند و توانایی کار با زبان های برنامه نویسی سمت کاربر مثل JavaScript و زبان های برنامه نویسی سمت سرور نظیر PHP را داشته باشد. طراح WordPress برای این که کار خود را تکمیل کند و بتواند در موتور های جست و جو  نتایج خوبی بگیرد نیاز است که به مباحث سئو سایت تسلط داشته باشد. تمامی این مباحث به شکل جامع توسط اساتید مجرب و حرفه ای که سابقه زیادی در طراحی سایت و تجربه های موفق فراوانی در این زمینه دارند، در آموزشگاه طراحی سایت دارکوب آموزش داده می شود. در آموزشگاه دارکوب کلاس ها به صورت حضوری و آنلابن برگزار می شود و شما می توانید فیلم های آموزشی به خصوص فیلم آموزش طراحی سایت با وردپرس را در وبسایت مشاهده کنید. و اگر قصد دارید طراح وردپرس شوید، می توانید با ثبت نام در کلاس ها و انجام پروژه های عملی، خیلی زود به یک طراح حرفه ای وردپرس تبدیل شوید. درآمد طراحی سایت با وردپرس بالاست و از مشاغل پر درآمد در حوزه طراحی وب سایت به حساب می آید.

چرا راه اندازی سایت با وردپرس ارزان است؟

راه اندازی یک وبسایت با WordPress ارزان است به این دلیل که وردپرس یک پلتفرم رایگان و متن باز است و هر کس که بخواهد می تواند روی سیستم خود نصب و اجرا کند. وردپرس برای کسب و کار های جدید و نوپا این فرصت را فراهم کرده که در هزینه ها صرفه جویی کنند و در مدت زمان کم وبسایت خود را راه اندازی کنند. رابط کاربری آسان و ساده ای دارد که به راحتی می توان فرم ها، منو ها، وبلاگ ها و دیگر بخش های سایت را مدیریت کرد. هزاران تم و پلاگین که به صورت رایگان و پولی از سرتاسر دنیا در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد که طراحی سایت با توجه به نیاز کاربر را راحت می کند. بعضی از وب سایت ها ی وردپرسی از قالب های آماده سایت استفاده می کنند که این مسئله تا حد زیادی هزینه ها را کاهش می دهد و شما می توانید از قالب های ارزان و با کیفیت دارکوب استفاده کنید.

طراحی قالب وردپرس

در مرحله اول طرح کلی قالب توسط طراحان UI ،UX در Figma یا فتوشاپ به شکل دقیق و با جزئیات طراحی می شود. در مرحله بعد قالب WordPress توسط توسعه دهندگان از پایه و بدون استفاده از المنتور پیاده سازی می شود. در بعضی کسب و کار ها مثل سایت فروشگاهی نیازی به طراحی قالب وردپرس نیست و از تم های آماده که از قبل ساخته شده می توان استفاده کرد. در شرکت دارکوب آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس انجام می شود و همچنین می توانید از قالب های آماده و با کیفیت تولید شده دارکوب استفاده کنید.

طراحی سایت با المنتور

المنتور یک صفحه ساز وردپرس است که در سال های گذشته، محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است و سرعت ساخت وبسایت را بالا می برد و به زیبایی بصری و جذابیت صفحات اضافه می کند. پیشنهاد می شود که سایت از پایه طراحی و ساخته شود و از المنتور استفاده نشود. المنتور برای سایت شما محدودیت ایجاد می کند و فقط به المان های طراحی شده توسط المنتور دسترسی دارید و نمی توانید سایت خود را به شکل دلخواه خودتان طراحی کنید. بنابراین بهتر است طراحی سایت با المنتور صورت نگیرد و از پایه با ویژگی های مورد نظر خودمان سایت را پیاده سازی کنیم. المنتور در سئو سایت مشکل ایجاد می کند و در نتیجه ای که از موتور های جست و جو انتظار داریم، اشکال ایجاد کند. ساخت سایت وردپرسی در شرکت دارکوب به طور کامل از پایه طراحی و ساخته می شود.

پشتیبانی وردپرس

وبسایت های تولید شده توسط دارکوب، یک سال به صورت 24 ساعته پشتیبانی می شوند و در صورت بروز مشکل در سایت سریعا توسط تیم پشتیبانی مشکل رفع خواهد شد. تیم پشتیبانی دارکوب هفت روز هفته و به صورت شبانه روزی مشکلات پیش آمده در سایت یا قالب های آماده را در سریع ترین زمان حل کرده و در اختیار کارفرما قرار می دهند.

سئوی WordPress

به بالا آوردن وبسایت در موتور های جست و جو برای کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت شرکت SEO گفته می شود. کلمه SEO مخفف Search Engine optimization که بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو ترجمه می شود. سئو سایت نقش بسیار موثری در رشد و پیشرفت اقتصادی یک شرکت دارد. شرکت دارکوب یک تیم با تجربه را برای انجام پروژه های سئو و بهینه سازی وب اختصاص داده که تا به امروز بیش از 500 پروژه موفق را به کارفرما تحویل داده اند. شرکت طراحی سایت دارکوب از روش مطمئن کلاه سفید استفاده می کند تا وبسایت مشتریان در موتور های جست و جو دچار مشکل نشود.

طراحی وبسایت با وردپرس

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

بهترین راه کسب و کار های فروشگاهی برای ورود به بازار کار آنلاین و دیجیتال مارکتینگ طراحی وبسایت فروشگاهی با WordPress است. در شرکت طراحی سایت دارکوب، طراحی وب سایت فروشگاهی با امکانات دیجی کالا با بالاترین کیفیت انجام می شود. وب سایت فروشگاهی با امکانات پیشرفته مثل سیستم جست و جو و فیلتر بر اساس دسته بندی، مقایسه محصولات، پیگیری محصولات، سیستم نظرات پیشرفته و نمودار قیمت طراحی و پیاده سازی می شود. برای سفارش طراحی سایت وردپرس می توانید با متخصصان دارکوب مشورت کنید و نمونه کار های دارکوب را مشاهده کنید.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

طراحی سایت برای شرکت ها به یکی از ابزار های مهم برای بازاریابی، کسب درآمد و سود بیش تر تبدیل شده است. در دنیای امروز فعالیت های تجاری از طریق تعاملات حضوری، جوابگوی نیاز کاربران و صاحبان مشاغل نمی باشد. در دارکوب طراحی وبسایت شرکتی با کیفیت بالا صورت می گیرد که ویژگی هایی نظیر صفحات تماس با ما، درباره ما، گالری تصاویر و صفحه پشتیبانی را شامل می شود. نداشتن وبسایت می تواند باعث لغزش کسب و کار و ضرر آن ها در رقابت سنگین تجاری شود. در شرکت دارکوب، قیمت طراحی سایت با وردپرس بسیار مناسب بوده و با قیمتی منصفانه می توانید برای شرکت خود صاحب وبسایت شوید. 

هاست WordPress

هاست HOST به معنای میزبانی است و به محیطی گفته می شود که بر روی یک سرور برای وبسایت ارائه می شود. هاست سایت یا میزبانی وب یک سرویس آنلاین است که به شما این امکان را می دهد که سایت خود را در اینترنت منتشر کنید و شما می توانید از امکان ثبت دامنه و هاستینگ در وبسایت دارکوب بهره مند شوید. مجموعه دارکوب دارای سرور داخل و خارج از کشور می باشد که موقعیت سرور های ایران این مجموعه واقع در تهران و موقعیت سرور های خارج از کشور واقع در آلمان می باشد.

پلاگین نویسی وردپرس

هر سایت WordPress به یک پلاگین نیاز دارد و این امکان را به شما می دهد که ویژگی های سفارشی را به وبسایت اضافه کنید. افزونه های وردپرس به صورت اختصاصی برای وب سایت شما هستند درست مانند برنامه های نصب شده روی گوشی و به شما این امکان را می دهد که ویژگی های سفارشی خود را ایجاد کنید. در مجموعه دارکوب پلاگین های اختصاصی برای سایت های وردپرسی ساخته می شود. همچنین در آموزشگاه دارکوب، آموزش وردپرس و پلاگین نویسی از مبتدی تا پیشرفته توسط افراد با تجربه بالا و موفق در این زمینه صورت می گیرد. کلاس های آموزشی در دارکوب به شکل های حضوری و آنلاین برگزار می شود و شما می توانید فیلم های آموزشی را در وب سایت آموزشگاه تماشا کنید.

قالب شرکتی

هر سایت به یک قالب نیاز دارد که وظیفه نمایش محتوا وبسایت را بر عهده دارد. هر قالب آماده تشکیل شده از انواع صفحات وبسایت، المان های صفحات و نحوه ی قرار گرفتن آن ها که همه به صورت اصولی طراحی و برنامه نویسی شده اند. در شرکت طراحی سایت دارکوب، قالب های شرکتی و حرفه ای WordPress برای ساخت سایت شرکتی که شرکت های تجاری، سازمانی، صنعتی و از این قبیل سازمان ها می توانند از آن استفاده کنند، با بالاترین کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته به فروش می رسد.

قالب فروشگاهی

همانطور که یک قالب نمایش محتوا را برعهده دارد، برای دریافت اطلاعات از کاربر از قالب سایت استفاده می شود. برای همین بعضی امکانات وبسایت مثل سبد خرید، با کمک پلاگین پیاده سازی می شوند. تنها ظاهر سایت نیست که اهمیت دارد بلکه برنامه نویس نقش مهمی در کیفیت نهایی آن دارد که قبل از خرید قالب وردپرس بهتر است به این نکات توجه شود. در وبسایت شرکت طراحی سایت دارکوب، قالب های فروشگاهی با کیفیت و امنیت بالا که توسط برنامه نویسان با تجربه طراحی و ساخته شده به فروش می رسد.

وردپرس کار حرفه ای

طراحی وبسایت دائما در حال تغیر و توسعه است و یک وردپرس کار حرفه ای باید تگ های HTML ،CSS  را برای المان بندی وب سایت بداند و کار با یکی از زبان های برنامه نویسی Front-End مثل JavaScript و یکی از زبان های برنامه نویسی Back-End مثل PHP را بلد باشد. متخصص وردپرس باید توانایی نصب و راه اندازی قالب ها و افزونه ها را داشته باشد و قدرت تحلیل و ارائه راه حل داشته باشد تا در صورت بروز مشکل، خطای به وجود آمده را سریعا بر طرف کند.

ساخت سایت وردپرسی با گوشی

طراحی وب سایت با موبایل غیر ممکن نیست اما با توجه به امکانات و دسترسی های کمی که اپ های موبایلی در سیستم عامل های اندروید و IOS به ما می دهند، پیشنهاد نمی شود. در این اپلیکیشن ها قالب های آماده محدود و بی کیفیت و پلاگین هایی با امکانات پایین در اختیار ما قرار می دهند که باعث می شود وبسایت طراحی شده کیفیت بسیار پایینی داشته باشد. پس بهتر است برای طراحی سایت مورد نظرمان WordPress را روی سیستم کامپیوتری خود نصب و راه اندازی کنیم و از امکانات بی شمار آن استفاده کنیم تا سایت طراحی شده کیفیت خوبی داشته باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته