تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

امروزه کاربران ایرانی به خوبی با شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و لینکدین آشنایی دارند. زمانی زیادی توسط افراد مختلف از دانش آموزان گرفته تا مدیران شرکت در یکی یا همه ی این شبکه های اجتماعی صرف می شود. چند سال پیش که اینترنت جای خود را در میان خانواده های ایرانی باز کرد. سرویس های ارتباطی آن تنها برای سرگرمی استفاده می شد. اما امروز با رشد اینترنت و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی فرصت هایی ایجاد شده است که کاربران و صاحبان کسب و کارها در هر زمینه چه تجاری چه اجتماعی بخواهند از این ابزارهای دنیای مدرن استفاده لازم را ببرند.

در کنار شبکه های اجتماعی نیز، وب سایت هایی قرار دارند که امروزه تبدیل به یکی از قسمت های اصلی یا الزامی هر کسب و کار شده اند. کسب و کار هایی که، نیاز دارند برای بقا در بازار امروز و بدست آوردن مشتری در فضای اینترنت با یکدیگر رقابت کنند. بدین جهت داشتن وب سایت جز جدایی ناپذیر از هر کسب و کار شده است. اگر هنوز در کسب و کار خود احساس می کنید که نیازی وب سایت ندارید، کافی است نام آن شغل، محصول یا سرویس را در اینترنت جستجو کنید تا دریابید که امروز هر نوع کسب و کاری راهی برای معرفی و یافتن مشتری در اینترنت پیدا کرده است. پس بهتر است از قافله عقب نمانید.

در این میان وب سایت داران در رقابتی دیگر برای حضور فعال تر خود در فضای مجازی نیاز دارند که اصولی را بنام سئو SEO رعایت کنند. سئو به وب سایت ها فرصت دیده شدن بهتر و بیشتر را در فضای مجازی می دهد. سئو به سادگی یعنی صفحه اول گوگل بودن، بهتر دیده شدن وب سایت. سئو خود قسمت های مختلفی دارد که از مهمترین و اصلی ترین آن ها محتوای با کیفیت و ترافیک بالای بازدیدگنندگان است که باعث می شود یک وب سایت در صفحه اول گوگل دیده شود. لازم به ذکر است که بدانید که بیش از 90 درصد کاربران در جستجو های خود از صفحه اول و دوم نتایج جستجو فرا تر نمی روند. شما با داشتن تعداد بازدید کنندگان بیشتر به این فرصت دست می یابید که در رتبه بندی های موتور های جستجویی چون گوگل جایگاه بالاتری و در نتیجه تعداد مشتری و کاربر های بیشتری دست یابید.

برای دست یابی به تعداد کاربر و بازدید کننده بیشتر راه های مختلفی وجود دارد. ممکن شما بخواهید از تبلیغات کلیکی سود ببرید یا حتی در سطح شهر وب سایت خود را از طریق بنر ها تبلیغ کنید. یا شاید بخواهید از شبکه های اجتماعی سود ببرید. شبکه های اجتماعی بخاطر تعداد زیاد کاربر و رایگان بودن فرصتی بی نظیر را برای تبلیغ کسب و کار، وب سایت ها و در نتیجه کمک به رتبه (سئو) ی وب سایت فراهم کرده اند.

شاید شما هم اکنون برای کسب و کار خود یک کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام، صفحه لینکدین یا یک وب سایت داشته باشید. فرقی نمی کند همه این ابزار ها می توانند برای شما مفید باشند. به شرطی که شما اصولی را به خوبی رعایت کرده و در بهبود این چرخه تبادل کاربران و پیوند ها Backlink بین این شبکه ها بکوشید. یا شاید حتی بپرسید چرا از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟ پاسخ این است که شبکه های اجتماعی با کمترین هزینه می توانند شما را در ساخت یک برند و یافتن مشتریان بیشتر و بعلاوه ساختن پلی ارتباطی با مشتریان شما یاری دهند. یا حتی شما می توانید کالا یا خدمات مورد نظر خود را در این فضای رقابتی بیابید.

فرض من این است که شما در مورد استراتژی سئوی وب سایت و محتوای وب سایت خود آگاهی کافی را دارید و اکنون می خواهید از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئوی وب سایت تان برنامه ریزی کنید. اگر این درباره تهیه محتوای وب سایت خود یا اینکه چرا باید وب سایت داشته باشید اطلاع کافی ندارید، ابتدا این دو مقاله را در وب سایت شرکت طراحی وب سایت دارکوب مطالعه کنید و سپس دوباره به این مقاله بازگردید.

حال چطور از شبکه های اجتماعی برای کمک به سئو استفاده کنیم؟

 

روش بازاریابی در شبکه های اجتماعی

برای اینکه شما در شبکه های اجتماعی مورد توچه قرار بگیرید نیاز به یک برنامه ریزی و اصول دارید. به تداوم کار می توانید تعداد کاربران خود را افزایش دهید.

  • مخاطبان و سلیقه آنها و همچنین محل جغرافیای آنها را بشناسید.
  • استراتژی بازاریابی و محصول خود را بشناسید و همان را در شبکه اجتماعی دنبال کنید. مثلا برتری شما نسبت به رقبایتان چیست؟ گروه مشتریان شما کدام است؟
  • در همه پروفایل های خود (تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و…) اطلاعات تماس خود را قرار دهید.
  • درباره کلمات کلیدی کسب و کار خود تحقیق کنید.
  • حتما از هشتگ و تگ های مرتبط و داغ در پست ها استفاده کنید.
  • زمان بندی، شبکه های اجتماعی مختلف در هر زمان ترافیک متفاوتی دارند. پس لازم است نسبت مخاطب خود و شبکه اجتماعی به هر یک در زمانی خاص پست بگذارید.
  • تهیه محتوای با کیفیت و اورجینال و غیر تکراری که برای کاربر ارزش تولید کند.
  • طراحی محتوا، در هر شبکه اجتماعی نسبت به امکانات و قدرت ابزار و انتظار کاربر می بایست مطالب را متناسب طراحی نمود. مثلا: استفاده از تصاویر و ویدئو در اینستاگرام خیلی بیشتر مطلوب است تا انواع دیگر.
  • بین پست های سرگرمی و پست های کسب و کار خود تعادل برقرار کنید همه می دانند که پست های سرگرمی در هر جایی طرفدار دارند، اما شما می بایست مراقب برند و هویت شبکه مجازی خود باشید.
  • از کسب و کار خود کمی فراتر روید و مطالبی عمومی تر در مورد محصول یا سرویس و صنعت خود ارائه دهید. شاید لازم باشد گاهی محصولات خود را با دیگر محصولات مقایسه کنید یا اطلاعات بیشتری به مشتریان بدهید.
  • در دسترس قرار دادن لینک های وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی. این کار را بطور متقابل برای همه شبکه ها و وب سایت انجام دهید.
  • کیفیت محتوا را قربانی کمیت نکنید. این کار باعث می شود که فالوئر یا دنباله رو های شما در شبکه های مجازی خیلی زود از شما خسته شوند.
  • قرار دادن دکمه یا لینک برای به اشتراک گذاشتن مطالب.
  • فراهم کردن امکان رای دهی در صورت امکان.
  • استفاده بجا از نام برند و لوگوی شرکت.
  • دعوت بازدیدکنندگان به تبادل نظر .
  • به سوالات فالوئر های خود پاسخ دهید.
  • دادن هدیه یا امتیاز ویژه به اعضای شبکه های مجازی خود.
  • هشتگ جدید بسازید و روی آن در شبکه های مجازی مختلف کار کنید.
  • تعداد اعضای خود را با تبادل لینک و تبلیغ متقابل گسترش دهید.
  • در آخر همیشه روند کار را تحلیل کنید برای مثال: پست های پر طرفدار، زمان های پر بازدید، نظرات کاربران و حتی فعالیت های رقیبانتان.

 

حالا که با نکات کلی و مشترک برای استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو آشنا شدید حالا می توانیم به بررسی اختصاصی هر یک از آنها بپردازیم.

 

تلگرام

شبکه تلگرام شاید یکی از پر کاربر ترین ها در ایران باشد. با وجود محدودیت برای استفاده از فیسبوک، توئیتر و YouTube کاربران ایرانی بیشتر جذب این شبکه شده اند. تلگرام به علت گستردگی و تنوع کاربران برای تبلیغ فضای مناسبی می باشد. در ادامه چند نکته را می گم که باید در پست های تلگرام خود استفاده کنید.

  • در طراحی محتوا سعی کنید که محتوای شما یک شکل باشد. ساختارهایی را در نظر گرفته و سعی کنید نسبت به نوع پست خود همیشه از آنها استفاده کنید. ساختار هایی برای : متن، لینک ها، عکس و غیره.
  • سعی کنید مطالب را به سایت خود پیوند دهید تا بازدید از سایت شما بالا رود.
  • بین لینک ها فاصله گذاری کنید تا کلیک کردن بر روی آنها آسان تر باشد.
  • استفاده از عکس و ویدئوهای جذاب. سعی کنید حجم عکس ها و ویدئو ها خیلی زیاد نباشد. در صورت نیاز حجم آنها را کم کنید. سایز 640*640 پیکسل برای عکس های می تواند مناسب باشد.
  • اگر ویدئوی در وب سایت خود دارید می توانید مقداری از آن را در تلگرام به اشتراک گذاشته و ما بقی را با لینک به به وب سایت خود ارجاع دهید.
  • از لوگوی خود در پست ها و عکس پروفایل استفاده کنید.
  • تیتر جذاب و متن کوتاه تهیه کنید. مطالب می بایست جذاب بوده و همچنین کوتاه باشند تا شانس بیشتری برای خوانده شدن پیدا کنند.
  • لینک سایت و کانال خود را در پروفایل و پست های خود قرار دهید.
  • در صورت حرفه ایی شدن می توانید یک ربات اختصاصی تلگرام هم طراحی کنید.

 

زمان ارسال پست در تلگرام

از آنجایی که شبکه تلگرام بر روی تلفن های موبایل فعال است تقریبا در هر زمان و مکان قابل دسترس می باشد. با این حال نسبت به گروه هدف شما می توان در نظر گرفت که در اول صبح، ساعات رفت و آمد، زمان استراحت کارمندان در ظهر و پس از زمان کار می تواند برای گروه بزرگسالان مناسب باشد. اما برای سایر گروه ها می تواند این زمان از صبح تا آخر شب باشد. از سوی دیگر از آنجایی که در تلگرام بعلت عضویت هم زمان افراد در تعداد زیادی از کانال ها و امکان تنظیم آلارم (آلارم دائما غیر فعال یا موقتا غیر فعال) پست های تلگرام پشت هم جمع شده و بسته به میزان علاقه و زمان خالی کاربر مورد توجه قرار می گیرند. در نتیجه اندازه گیری اینکه یک پست چه مقدار مورد توجه قرار گرفته کار دشواری است و تنها می توان به آزمون و خطا، تنوع و خلاقیت در تولید محتوا تمرکز کرد.

 

اینستاگرام

اینستاگرام بخاطر ارائه محتوای ویدئو رقیب اصلی توئیتر در غرب حساب می شود. این شبکه بیش از 700 میلیون کاربر فعال در دنیا دارد. اینستاگرام هم خوشبختانه اقبال خوبی در میان کاربران ایرانی پیدا کرده است. شما می توانید با استفاده از این شبکه به مشتریان و کاربران بیشتری دست یابید و همچنین با لینک دادن به وب سایت خود بازدید آن را بالا ببرید.

  • اکانت اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کرده سعی کنید این دو را با هم گسترش دهید.
  • از هشتگ های معروف و مرتبط و داغ با هم استفاده کنید.
  • دیگران را به پست خود تگ کنید.
  • اینستاگرام جای خلاقیت است پس سعی کنید محتویات جالب و خلاقانه تهیه کنید. حتی اگر لازم است از یک متخصص کمک بگیرید.
  • اگر ویدئوی در وب سایت خود دارید می توانید مقداری از آن را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و ما بقی را با لینک به تلگرام یا وب سایت خود ارجاع دهید.
  • فالوئر های خود را فالو کنید. شاید این کار زیاد متداول نباشد اما با این کار از دنیا و علایق آنها بیشتر خواهید دانست.
  • در فالو کردن پیش دستی کنید. سعی کنید دیگران را بطور تصادفی و یا با هدف گذاری فالو کنید.
  • شما هم برای کسانی که فالو می کنید کامنت بگذارید و در بحث ها شرکت کنید.
  • از عکس ها و ویدئو های با کیفیت استفاده کنید. در صورت نیاز کیفیت آنها را با فیلتر های نرم افزاری تغییر دهید.
  • در استفاده از فیلتر های اینستاگرام یا از یک فیلتر خاص افراط نکنید. این فیلتر ها بعلت متداول بودن برای کاربران تکراری و خسته کننده می شوند.
  • کاری کنید که فالوئر های شما کامنت بگذارند. این کامنت می تواند یک تشکر، تشویق یا یک سوال باشد. این باعث می شود که سایر کاربران خود را وارد بازی کرده و علاوه بر تقویت ارتباط به نوعی تولید محتوا کنید.
  • از مشتریان خود بخواهید که برای شما عکس بفرستند و عکس های آنها را به اشتراک گذاشته و برای این کار به آنها جایزه داده یا تخفیف قائل شوید.
  • از ابزار های آنالیز اینستاگرام و فیسبوک استفاده کنید. این ابزار ها می توانند به شما بینش خوبی درباره بازدهی فعالیت های تان به شما بدهند.
  • برای ارتباط بهتر عکس ها و ویدئوهایی از پشت صحنه کار، کارمندان و مدیران در اینستاگرام خود قرار دهید. این کار هم برای مشتریان و هم برای کارمندان شما با ارزش است.
  • سایر برند ها را نیز فالو کنید. برای اینکار از Statigram برای یافتن هشتگ ها و برندها فعال در اینستاگرام استفاده کنید.

زمان قرار دادن پست در اینستاگرام

در اینستاگرام به علت وجود الگوریتم های نمایش، پست های شما بلا فاصله نمایش داده نمی شوند. نمایش یک پست بسته به علاقه کاربران، میزان ارتباط مطالب با صفحه هایی که آن‌ها دنبال می ‌کنند و زمان انتشار محتوا محاسبه می شود. علیرغم تحقیقات گسترده درباره زمان مناسب پست گذاری در اینستاگرام این گزارش ها با یکدیگر متضاد می باشند. در اینصورت شاید بهتر باشد بر تولید محتوا و افزایش فالوئر های خود تمرکز کنید و برای یافتن زمان مناسب همیشه روی رفتار کاربران خود توجه داشته باشید. این رفتار ها می تواند نسبت به ساعات شبانه روز، روز های هفته و روزها تعطیل و مناسبت ها متفاوت باشد. البته اگر شما مخاطب جهانی دارید دیگر زمان برای پست ها شما چندان اهمیتی نخواهد داشت. با این حال، همانطور که گفته شد شما می توانید از ابزار های آنالیز مخصوص اینستاگرام هم بهره ببرید. اما توصیه می شود که پست ها خود را در ساعات ابتدایی روز، ظهر هنگام استراحت کارکنان و بعد از ساعت کار قرار دهید.

 

لینکدین LinkedIn

لینکدین بزرگترین شبکه مشاغل با نزدیک بر 500 میلیون کاربر و با بیش از 10 میلیون فرصت شغلی در سطح جهان می باشد. این سایت خود را به یک پلت فرم انتشار محتوا نیز تبدیل کرده است. و از سال 2012 محتویات آن در موتور جستجوی گوگل نمایش داده می شود. لینکدین می تواند یکی از مهم ترین و واجب ترین حساب کاربری شما (چه به عنوان کارفرما و فراهم کنند کالا یا خدمات چه به عنوان یک کارمند و جستجو کننده خدمات) باشد. از آنجایی که این شبکه در بین صاحبان مشاغل پر طرفدار است می تواند حتی به تنهایی فرصت ها، مشتری و همکاران جدیدی برای شما فراهم آورد. اگر با محیط این شبکه اجتماعی آشنایی داشته باشید خواهید دید که این حساب کاربری چقدر شما را حرفه ایی تر و با اعتبار معرفی می کند. علاوه بر این داشتن یک حساب کاربری فعال و کارآمد در این شبکه می تواند کاربران زیادی را به وب سایت شما راهی کند و شما به هدف سئوی وب سایت خود نیز دست یابید.

کاری که شما باید بکنید این است به پروفایل لینکدین خود برسید و تا جایی که می توانید رو آن کار کنید. چون یک پروفایل خوب بهتر در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شه و این پروفایل راهی هست به وب سایت و برند شما.

از همه مهم تر، از آنجایی که گوگل بر خلاف اینستاگرام و تلگرام محتویات این شبکه اجتماعی را در نتایج جستجو نمایش می دهد، شما می توانید با تولید مقاله و بک لینک ها به سئوی وب سایت خود کمک بزرگی کنید.

برای پروفایل خود در لینکدین این کار ها را انجام دهید:

  1. یک پروفایل قوی ایجاد کنید

اگر دوره ای در بازاریابی دیجیتال بوده اید حتی کوتاه، در مورد اهمیت ایجاد عناوین با کلمات کلیدی و گسترش کلمات کلیدی در تمام مطالب خود می دانید. شما باید درباره پروفیل LinkedIn هم همان کار را کنید.

برای شروع، مطمئن شوید که در عنوان شغل خود از کلمه کلید ایی استفاده می کنید که مردم هم احتمالا از آنها در هنگام جستجو برای خدمات و کالا از آن استفاده می کنند تا شما را بیایند. برای مثال، اگر متخصص بازاریابی محتوا هستید، مطمئن شوید عبارت «بازاریابی محتوا» در عنوان شغلی شما نشان داده شده است.

همچنین اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی که در عنوان شغل استفاده می کنید در کل پروفایل تان نیز نمایش داده می شود. مثلا اگر شما “متخصص بازاریابی محتوا” هستید، سابقه کارتان باید عبارت “بازاریابی محتوا” (با عبارت های مختلف) را مکررا شامل شود. با این وجود، از نظر استفاده زیادی از حد از کلمات کلیدی در پروفایل خود مراقب باشید.

 

  1. ایجاد بک لینک ها Backlinks

شاید شما در مورد اهمیت استفاده از بک لینک ها برای کمک به رتبه بندی یک صفحه وب سایت شنیده باشید. بک لینک ها باعث می شوند که موتورهای جستجو زود و بهتر وب سایت و پروفایل شما را فهرست بندی و رتبه بندی کنند. بک لینک به سادگی ارتباط شما را با سایر وب سایت ها نشان می دهد. هر چه شما لینک های بیشتری از سایر سایت ها به وب سایت یا پروفایل خود داشته باشید به سئوی بهتری دست خواهید یافت. خوب، این اصل را به صفحه پروفایل LinkedIn خود و هم در پست های خود اعمال کنید.

با پیوند دادن به صفحه پروفایل خود از وب سایت یا وبلاگ خود شروع کنید. همچنین، به دنبال فرصتهای پیوند بازگشتی به صفحه پروفایل خود هنگام ارسال پست (guest-post) در وب سایت ها و وبلاگهای دیگر باشید. این کار معمولا بسیار آسان است، زیرا بیشتر پستهای مهمان سایت ها و وبلاگ ها شامل یک بیوگرافی کوتاه از نویسنده است. از این قسمت برای ایجاد لینک پروفایل خود استفاده کنید. لینکهای برگشتی backlinks دارای مزیت افزوده یعنی ترافیک به سایت شما نیز هستند.

حال با داشتن یک پروفایل با رتبه عالی، شما می توانید از پروفایل و پست های خود در لینکدین بک لینک برای وب سایت خود ایجاد کنید.

 

  1. انتشار مقاله یا محتوا

شما می توانید بازاریابی محتوا را به پروفایل LinkedIn خود اعمال کنید. شما می توانید این کار را با انتشار مطالب مرتبط با جاویژه یا Niche فعالیت خود انجام دهید.

پست ها می توانند به افزایش دیده شدن شما کمک کنند؛ همانطور که LinkedIn پیشنهاد می دهد “یک پست برای افزایش دیده شدن و بهبود برند حرفه ای خود بنویسید”.

به خاطر داشته باشید که LinkedIn یک مکان عالی برای بازنویسی محتوا است. اگر در وب سایت خود پست بزرگی داشته باشید که به صفحه 17 افتاده اما هنوز هم بینش ارزشمندی را ارائه می دهد، بهتر است خلاصه ایی از آن را به عنوان پست در لینکدین به اشتراک بگذارید. همچنین، می توانید بر عکس هم عمل کنید: ارسال برخی از مطالب عالی در LinkedIn و قرار دادن لینک از آن در وب سایت یا وبلاگ خود.

لینکدین دارای Domain Authority بالایی است، پس شما می توانید رتبه پست بالاتر و سریع تری بدست آورید. با داشتن پست های فعال و پر طرفدار حال می توانید از آنها برای سئو و بک لینک وب سایت خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید از تکرار مطالب بین LinkedIn و وبلاگ یا وب سایت خود جلوگیری کنید. گوگل محتوای تکراری را دوست ندارد به همین دلیل مطلبی یکسان را در هر دو مکان منتشر نکنید.

 

  1. پروفایل خود را کامل کنید

سعی کنید به مردم تا جایی که می توانید دلیلی بدهید تا شما را در LinkedIn پیدا کنند. شما می توانید با تکمیل پروفایل LinkedIn خود این کار را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که تاریخچه کار شما کامل است و تمام بخش های مربوطه آن را پر کرده اید. همچنین گواهینامه ها و دوره های آموزشی تان را ذکر کنید، و تاییدیه ها (endorsements) و توصیه نامه هایتان نیز کامل باشند. هرچند ممکن است این کار زمان ببرد اما از الان بدانید که ارزشش را دارد.

 

  1. شرکت در گروه ها

LinkedIn یک شبکه اجتماعی است. از آن استفاده کنید که اجتماعی و متصل به دیگران باشید. یکی از بهترین راههای انجام این کار، پیوستن به گروههایی از افرادی است که شبیه به شما فکر می کنند. هنگام شرکت در بحثهایی که از آن لذت می برید، نام تجاری و شخصی خود را هم تبلیغ می کنید.

 

  1. شبکه خود را تا حد امکان گسترش دهید

LinkedIn خود دارای موتور جستجو است. یکی از “سیگنال های رتبه بندی” که از آن استفاده می کند تعداد ارتباطات یک پروفایل است. به همین دلیل است که در نتایج جستجوی LinkedIn نتایج با رتبه ارتباطات در شبکه (یعنی ارتباط در سطوح 1، 2، 3) نمایش داده می شود. پس بهتر است شما تا جایی که می توانید به افراد بیشتری مرتبط باشید.

 

  1. نام و تصاویر

گوگل علاوه بر متن، تصاویر را هم جستجو می کند. به همین دلیل تصاویری که در LinkedIn آپلود می کنید باید شامل نام باشند که بتوان با شما را آنلاین جستجو کرد.

به جای اضافه کردن نام خود به عکس پروفایل، آن را با توصیف شغل خود برچسب گذاری (Label) کنید. به عنوان مثال، به جای نام “آقای ایکس”، نام “طراحی وب سایت” را جایگزین کنید.

افرادی که پروفایل شما را مشاهده می کنند، این عنوان را نمی بینند، اما در نتایج جستجو نشان داده می شود. این باعث می شود که پروفایل شما در فضای مجازی بیشتر مورد توجه قرار بگیرید.

 

زمان پست گذاشتن در لینکدین

LinkedIn یکی از بهترین راه های ارتباط با مشتریان بالقوه آنلاین است. این به شما این امکان را می دهد تا بدون صرف زمان زیاد، به یک شبکه عظیم متصل باشید. اما اینکه چه زمانی از روز و هفته در آن پست قرار دهیم همیشه سوال است. متاسفانه در این مورد هم تحقیقات ضد و نقیض زیاد است. با این حال انتظار می رود که این شبکه اجتماعی نسبت به مخاطبان مختلف خود زمان های متفاوتی بازدید کننده بیشتری داشته باشد. مثلا کسانی برای فعالیت های تجاری سازمان خود در زمان اداری در لینکدین فعال هستند و عده ایی دیگر در ساعات خارج کار و آخر هفته ها. و انتظار می رود آخر شب ها این شبکه ها زیاد هم شلوغ نباشد! پس با توجه به اینکه مخاطبان احتمالی شما چه کسانی هستند سعی کنید پست ها را در زمان مناسب در سایت قرار دهید. شما همچین می توانید با آزمون خطا رفتار مخاطبان خود را بسنجید یا از ابزار های حرفه ایی مانند HubSpot استفاده کنید.

 

در این مقاله سعی کردم تا جایی که می شود چکیده ایی از فواید و روش کار با شبکه های اجتماعی را در جهت بهبود سئو و همچنین کسب و کار شما معرفی کنم. شبکه های اجتماعی خود دنیای بزرگی است بنابراین شما همیشه نیاز به مطالعه و تحقیق برای رقابت در آن نیاز دارید. اما من مطمئنم با پتانسیل عظیم این شبکه ها هر تلاشی ارزشش را دارد.


info [ at ] darkoob.co.ir
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
22083926 - 22085386 - 22082258
طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد